IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 15-08-2009 20:08 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Muh, geen whiskey meer voor mij helaas.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Argh
Usericon van Argh
Posted 15-08-2009 20:11 by Argh Profiel van Argh

niet te zuipen, vorige week nog met energy drink weg zitten atten hahaha


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-08-2009 20:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik lust het ook niet al te graag,

doe mij maar gin


signature


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-08-2009 14:13 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 15 augustus 2009 16:37 schreef Staalman het volgende:
Ik wil gewoon graag interessant doen...

Neemt niet weg dat ik toch echt geen kraanwater door mijn whisky heen kieper, da's echt heiligschennis.

Dan heb jij zeker alleen cask strength whisky's?

Om je even uit de droom te halen: bijna alle whisky wordt in cask strength vervoerd naar glasgow en daar aangelengd met water tot 40%. Of dacht je dat ze daar frans bergwater voor gebruikten?


Dear dirty delightful old drunken old days


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 16-08-2009 14:34 by Lalena Profiel van Lalena

geef mij maar Glenn Fiddich


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 16-08-2009 14:51 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Heb hier een fijne Laphroaig 10y staan. Ik houd erg veel van de wat rokerige whiskies.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-08-2009 15:18 by XXL Profiel van XXL

Momenteel in huis:

















Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-08-2009 16:02 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Nette collectie XXL!








En nog een mortlach special bottling, een nieuw-zeelandse en nog wat dingen waar ik niet zo gauw op kom.


Dear dirty delightful old drunken old days


Daan Access
Woest
Usericon van Daan Access
Posted 17-08-2009 14:49 by Daan Access Profiel van Daan Accesshttp://www.myspace.com/daniel_dijkstra

quote:
Op 16 augustus 2009 15:18 schreef XXL het volgende:
Momenteel in huis:






OEH!! Erg benieuwd hoe die 1986 zal smaken! de 10 jaar is altijd een favoriet voor mij qua peated whiskeys.

Op dit moment staat bij mij in de kast:
Jameson 12 jaar
The Balvenie 12 jaar

Van beide kan ik bijna de bodem zien.... maar weer'es ff de slijter opzoeken


How about a nice cup of shut the fuck up!


valfar
Usericon van valfar
Posted 17-08-2009 15:31 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 17 augustus 2009 14:49 schreef Daan Access het volgende:
OEH!! Erg benieuwd hoe die 1986 zal smaken! de 10 jaar is altijd een favoriet voor mij qua peated whiskeys.

Op dit moment staat bij mij in de kast:
Jameson 12 jaar
The Balvenie 12 jaar

Van beide kan ik bijna de bodem zien.... maar weer'es ff de slijter opzoeken


Ook heel benieuwd! Ben zelf een erg groot fan van de 18 jaar. De Whiskey Bible geeft deze whiskey (de 1986)trouwens niet echt een goede beoordeling, maar zoals ik al zei, dit is vaak persoons gebonden.



Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 17-08-2009 16:43 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ik mag ook graag een Whisky drinken.

Recentelijk een twaalf jaar oude Balvenie (Doublewood) en een Connemara (erg turferig, heerlijk), gekocht. Verder staat hier nog een vijftien jaar oude Laphroaig (bijna op, helaas) en een Loch Lomond.

XXL, hoe is die Caol Ila? Heb er al meerdere keren mee in mijn handen gestaan, maar het is er nog nooit van gekomen hem daadwerkelijk mee te nemen.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2009 16:47 by XXL Profiel van XXL

Note: Die Talisker ziet er op de fles ouder uit dan hij in werkelijkheid is door die mooie vermelding 1986.
Deze zijn in 1998 gebottled dus qua karakter niet vergelijkbaar met een 17 jaar of nog oudere whisky. Die 2e rijping op sherry vaten geeft hem dan wel weer iets aparts. Al met al vind ik het persoonlijk toch een fijne whisky om te drinken.

Vraagje: Heeft iemand hier ervaring met Arran Whisky? Ik hoor daar verschillende dingen over varierend van lekker tot nogal laffe whisky.


A decade after being opened in 1995, a few different expressions
of Arran became available to the public around 2005. For many
years the only widely available expression has been the standard
NAS version (no age statement), released for the first time in 1998.

For almost a decade, Arran kept releasing fresh batches of this
bottling, and because it doesn't have an age statement you could
never know for certain if a bottle you bought in 2002 contained
malt whisky that was three or seven years old.



Ik overweeg de aanschaf van de 10 jaar oude die nu op de markt is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2009 16:52 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 augustus 2009 16:43 schreef Panzerke het volgende:
XXL, hoe is die Caol Ila? Heb er al meerdere keren mee in mijn handen gestaan, maar het is er nog nooit van gekomen hem daadwerkelijk mee te nemen.




Ik durf hem je wel aan te raden. Ik gok dat je er geen spijt van krijgt.

Ikzelf had hem op aanraden van mijn slijter waarvan ik weet dat hij zelf behoorlijk liefhebber is van whisky. Hij organiseert zelf ook regelmatig tastings.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-08-2009 16:54]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 17-08-2009 17:29 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus


Voor mij 5 minuutjes rijden. Ben zelf geen whiskydrinker, maar het blijft indrukwekkend om te zien wat daar staat, ruim 1000 soorten whisky, staat ook spul uit hun privécollectie, erg dure flesjes...

www.wijnwhiskyschuur.nl


spelfout weggehaald...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-08-2009 17:34 by M. Profiel van M.

Whisky, lekker. Ik ben ooit begonnen met de Ierse maar ben inmiddels al jaren meer liefhebber van de Schotse single malts. Ik ben ook wel eens naar proeverijen/festivals geweest. Daar kan je voor weinig eens proeven van echt mega-dure whisky's, zeker een aanrader. Ik heb daar bv. een 70 jaar oude Macallan geproefd en ook van een hele lekkere fles van de Springbank-destilleerderij waar je in de winkel enkele honderden pleuro's voor kunt neertellen.

Ik houd het meest van relatief zachte whisky's. Lagavulin, Talisker e.d. smaken voor mij als turfmonsters, vroeger hield ik er wel van maar ik vind het eigenlijk te sterk, te veel. Dalwhinnie is me dan weer iets te "makkelijk". Ik heb nu een fles Glenlivet, ook lekker, maar ook wel weer wat makkelijk.
Een favoriet van me is Macallan, maar daar zit een flinke honing-touch in en op een gegeven moment wordt dat ietwat aan de (te) zoete kant. The Balvenie vind ik ook erg lekker. Ik ben nog op zoek naar de "perfecte" smaak. Die Springbank-fles kwam er nog het dichtste bij maar zoiets zal ik niet snel kopen (ik denk eigenlijk helemaal niet).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-08-2009 17:55 by Snaack Profiel van Snaack

Whisky, graag. Hobby van me die destijds behoorlijk uit de hand is gelopen qua uitgaven, dus ik ben er al jaren mee gestopt.

"Die fles van 100E kan wel een keer.."

"Die fles van 150E kan wel een keer.."

etc

Mijn persoonlijke - betaalbare - favoriet is helaas nergens meer te vinden. Ardbeg van 17 jaar oud. Nu zag ik wel dat de distileerderij met een nieuwe serie bezig is, dus ik verwacht dat er iets vergelijkbaars op de markt zal komen.

Ik houd ontzettend van de stevige turfwhisky's, maar eigenlijk kan - als liefhebber - elke mooie fles me wel bekoren.

Een standaard Macallan van 45E vind ik momenteel wel prima.

Ken iemand trouwens van Zuylen? Die hebben een erg compleet (online) assortiment voor zeer scherpe prijzen!

http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 17-08-2009 18:51 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Van Zuylen staat genoteerd, bij een bezoek aan Den Haag maar eens even binnenwandelen. Bedankt voor de tip.



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 17-08-2009 19:01 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 15 augustus 2009 14:16 schreef Greycloak het volgende:

Hmneh, als ze Amsterdams Grachtenwater in een fles doen met een lichte hopsmaak en dan "pilsner" op de fles zetten trap ik er ook niet in.

Inderdaad, Amstel bier is niet te zuipen.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-08-2009 19:03 by jbassist Profiel van jbassist

Ardberg is chill idd.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-08-2009 19:37 by Forever After Profiel van Forever After

Oh een whiskey topic...

Ben nog niet zo'n kenner. Ik lees er af en toe wel over en uiteraard geniet ik ook op zijn tijd van een glas whiskey. Dus mooi dat er hier ook nog wat informatiefs op dit gebied te vinden is.

Vooral op merken gebied dan ook al blijft het een persoonlijke smaak natuurlijk.

Puur heeft mijn voorkeur, dus geen ijs en/of water. Alhoewel dat bij een schotse single casket die ik eerder dit jaar geproeft heb geen overbodige luxe was. Ben de merknaam kwijt, maar hij was als ik het me goed herinner 57%. Zo een na je diner en no way foodpoisoning hehe.

Maar goed, er is nog genoeg te verkennen op dit gebied.


 


Daan Access
Woest
Usericon van Daan Access
Posted 17-08-2009 20:57 by Daan Access Profiel van Daan Accesshttp://www.myspace.com/daniel_dijkstra

quote:
Op 17 augustus 2009 17:29 schreef varanus het volgende:
Voor mij 5 minuutjes rijden. Ben zelf geen whiskydrinker, maar het blijft indrukwekkend om te zien wat daar staat, ruim 1000 soorten whisky, staat ook spul uit hun privécollectie, erg dure flesjes...

www.wijnwhiskyschuur.nl


Ja man, dat is in Scharnegoutum (friesland), terig... altijd niet fijn om daar te komen he he... net een klein kind in een speelgoed zaak, teveel keus


How about a nice cup of shut the fuck up!


Daan Access
Woest
Usericon van Daan Access
Posted 17-08-2009 21:02 by Daan Access Profiel van Daan Accesshttp://www.myspace.com/daniel_dijkstra

quote:
Op 17 augustus 2009 16:43 schreef Panzerke het volgende:
Ik mag ook graag een Whisky drinken.

Recentelijk een twaalf jaar oude Balvenie (Doublewood) en een Connemara (erg turferig, heerlijk), gekocht. Verder staat hier nog een vijftien jaar oude Laphroaig (bijna op, helaas) en een Loch Lomond.

XXL, hoe is die Caol Ila? Heb er al meerdere keren mee in mijn handen gestaan, maar het is er nog nooit van gekomen hem daadwerkelijk mee te nemen.


Double wood staat ook bij mij in de kast... wat is ie lekker he... je proeft letterlijk de bloemen, met een goeie hint naar honing. De connemara heb ik ook een keer gehad, welke heb jij? Ik had de peated... ooit in de Ierse Pub van leeuwarden geproeft, daarna naar de slijter gelopen om hem te kopen.

btw damm wat een leuke(lekkere) topic. woest


How about a nice cup of shut the fuck up!


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 17-08-2009 21:12 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Ook de Peated, heerlijk vind ik die. Laatst een klein flesje Connemara cask strength (ruim 58%) cadeau gekregen. Stuk minder turf, maar wel heerlijk.



Daan Access
Woest
Usericon van Daan Access
Posted 17-08-2009 21:55 by Daan Access Profiel van Daan Accesshttp://www.myspace.com/daniel_dijkstra

hmm appetijtelijk


How about a nice cup of shut the fuck up!


w817tjes
Gekke Henkie
Usericon van w817tjes
Posted 17-08-2009 22:32 by w817tjes Profiel van w817tjeshttp://www.myspace.com/ruis-en-gekke-henkie

mijn huidige verzameling...


































[Dit bericht is gewijzigd door w817tjes op 17-08-2009 22:42]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen