IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 04-10-2003 16:18 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 14:56 schreef Staalman het volgende:
Dolende zielen van Poppy Z Brite is inderdaad een geweldig boek, en zeer ZEER neerslachtig verteld... absolute aanrader!

Inderdaad, waar denk je dat mijn mailadres vandaan komt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-10-2003 16:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 20:01 schreef anonymous het volgende:
Als je van sprookjesboeken houdt...


Sprookjes of niet, het is zeer nuttig om het boek (of delen ervan) gelezen te hebben, of op basisschool behandeld te hebben, omdat de wereld nou eenmaal voor een groot deel bestaat uit mensen die hun leven (deels) door dit boek laten leiden.. Alles zit vol verwijzingen naar het boek.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 04-10-2003 16:41 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Oscar Wilde-The picture of Dorian Gray


true disco chick


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-10-2003 17:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:41 schreef pale enchantress het volgende:
Oscar Wilde-The picture of Dorian Gray



Die is gaaf! En zeer goed te lezen voor een Engels literatuurboek (je hebt hem toch wel in het origineel gelezen?!?)

Heb je toevallig nog ander werk van Wilde gelezen? Ik niet namelijk, en vroeg me af welke er nog meer aanraders zijn


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 04-10-2003 18:46 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 17:05 schreef Valorian het volgende:
Die is gaaf! En zeer goed te lezen voor een Engels literatuurboek (je hebt hem toch wel in het origineel gelezen?!?)

Heb je toevallig nog ander werk van Wilde gelezen? Ik niet namelijk, en vroeg me af welke er nog meer aanraders zijn
Natuurlijk in het origineel

Eigenlijk is dit de enige roman, die OW heeft geschreven, daarnaast heeft hij ook kinderverhalen geschreven, toneelstukken( The importance of being earnest (erg grappig ) en Lady Windermere's Fan (ken ik eigenlijk niet))
ook een hoop essays (De Profundis een pakkend werk, over hoe hij tot inzicht in zijn leven kwam in de gevangenis)
En ook nog een boel korte verhalen.....

Oscar Wilde

[Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 04-10-2003 18:46]


true disco chick


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-10-2003 14:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 18:46 schreef pale enchantress het volgende:
Natuurlijk in het origineel

Eigenlijk is dit de enige roman, die OW heeft geschreven, daarnaast heeft hij ook kinderverhalen geschreven, toneelstukken( The importance of being earnest (erg grappig ) en Lady Windermere's Fan (ken ik eigenlijk niet))
ook een hoop essays (De Profundis een pakkend werk, over hoe hij tot inzicht in zijn leven kwam in de gevangenis)
En ook nog een boel korte verhalen.....

Oscar Wilde


Volgens mij is Picture... ook verfilmd trouwens, nooit gezien alleen.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 05-10-2003 14:50 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:41 schreef pale enchantress het volgende:
Oscar Wilde-The picture of Dorian Gray



Laten mijn ouders dat boek nou in de kast hebben staan. Over iets van twee dagen hoor je mijn mening.



[Dit bericht is gewijzigd door Pandora op 08-10-2003 15:14]


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 08-10-2003 15:16 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Ben nu ruim over de helft en ik moet zeggen dat de dialogen fantastisch zijn. Ik kan begrijpen dat die man voornamelijk toneelstukken heeft geschreven. WAUW.
Verder zou ik het niet lezen als je enigzins feministisch bent, want dan gooi je het boek al na een hoofdstuk weg van ergernis.
Maar als je graag mooie dialogen leest is dit echt een aanrader.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 08-10-2003 16:26 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

de dialogen zijn fantastisch in het begin, dan rond het midden wordt het plots een optelsom, en naar mijn mening gaat het boek uit als een kaars...

Maar de dialoog is zeker van hoogstaande kwaliteit


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 08-10-2003 17:49 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2003 16:26 schreef Phriar het volgende:
de dialogen zijn fantastisch in het begin, dan rond het midden wordt het plots een optelsom, en naar mijn mening gaat het boek uit als een kaars...

Maar de dialoog is zeker van hoogstaande kwaliteit


Dat kan ik pas zeggen als ik het boek uit heb.


maniacM
Usericon van maniacM
Posted 08-10-2003 18:23 by maniacM Wijzig reactieProfiel van maniacMQuote dit bericht

Sword of Shannarah
Wizard's First Rule en de rest van de serie van Terry Goodkind


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 09-10-2003 17:15 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 14:56 schreef Staalman het volgende:
Dolende zielen van Poppy Z Brite is inderdaad een geweldig boek, en zeer ZEER neerslachtig verteld... absolute aanrader!

Ben ik net mee bezig


Ik kan me zelf bijna niet overhalen om te stoppen met lezen


true disco chick


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-10-2003 17:21 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2003 18:23 schreef maniacM het volgende:
Wizard's First Rule en de rest van de serie van Terry Goodkind


Inderdaad magistraal mooi!!!

ook kan ik de de Song of Ice And Fire door Goerge R. R. Martin aanraden. begin met A Game Of Thrones!! Super bruut en gaaf!


I Find That I Am Not There...


Sater
Usericon van Sater
Posted 09-10-2003 17:25 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2003 17:15 schreef pale enchantress het volgende:
Ik kan me zelf bijna niet overhalen om te stoppen met lezen

Vooral doorblijven lezen dan! Lees ook Tekenbloed als Dolende Zielen je bevalt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Cynatica
Alles kan stuk
Usericon van Cynatica
Posted 09-10-2003 20:03 by Cynatica Wijzig reactieProfiel van CynaticaQuote dit berichthttp://www.cynatica.tk

Ik moet zeggen dat ik "lords of Chaos" een heel intressant boek vind...
verder lees ik nu lord of the rings... ook mooi boek, maar dat zal al vaker gezegd zijn.


Skål!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2003 21:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ben nu een ware pulpperiode aan het doorlopen en op het aanraden van een vriendin ga ik vanavond aan The Safe House van Nicci French beginnen. Ik heb me altijd tegen boeken van dit duo verzet maar nu moet ik er ook aan geloven. Hopelijk word ik niet telurgesteld.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 13-10-2003 21:52 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2003 21:48 schreef Chelman het volgende:
Ben nu een ware pulpperiode aan het doorlopen en op het aanraden van een vriendin ga ik vanavond aan The Safe House van Nicci French beginnen. Ik heb me altijd tegen boeken van dit duo verzet maar nu moet ik er ook aan geloven. Hopelijk word ik niet telurgesteld.
Ah, die boeken van Nicci French zijn best leuk. Alleen als je er eentje hebt gelezen ken je ze allemaal. Dat heb ik ook een beetje bij boeken van Isabel Allende.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-10-2003 7:53 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Heel erg pulp maar wel een lekker vrouwenboek
'De duivel draagt Prada"


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-10-2003 11:43 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Naomi Klein - NO LOGO

fuck McDonalds yeah!!!


mvg wk10


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 14-10-2003 21:30 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 13 oktober 2003 21:48 schreef Chelman het volgende:
Ben nu een ware pulpperiode aan het doorlopen en op het aanraden van een vriendin ga ik vanavond aan The Safe House van Nicci French beginnen. Ik heb me altijd tegen boeken van dit duo verzet maar nu moet ik er ook aan geloven. Hopelijk word ik niet telurgesteld.
Ik heb 'Het geheugenspel' gelezen en ik vond het zeker geen pulp. Best een goede thriller.


Don't blush when I rip you open


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-10-2003 19:02 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Ik ben nu bezig aan ''The house of leaves'' van Danielewski, ik ben zo'n 20 blz ver en ik moet zeggen dat het best erg interessant is, maarre kon dat boek nu niet een iets betere structuur hebben

Ik erger me nu al blauw deraan, alhoewel het verhaal erg goed is


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-10-2003 19:04 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2003 21:48 schreef Chelman het volgende:
Ben nu een ware pulpperiode aan het doorlopen en op het aanraden van een vriendin ga ik vanavond aan The Safe House van Nicci French beginnen. Ik heb me altijd tegen boeken van dit duo verzet maar nu moet ik er ook aan geloven. Hopelijk word ik niet telurgesteld.


Ik heb 'de rode kamer' van hen(man en vrouw French)gelezen en ik moet zeggen .

Het is natuurlijk geen zware kost, maar ik dnek niet dat je met een Frenchboek vlug teleurgesteld kan zijn


true disco chick


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 17-10-2003 12:36 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Voor de Douglas Adams liefhebbers,
The hitchhickersguide bestaat uit 5 delen.

1- the hitch hikers guide to the galaxy
2- so long, and thanks for al the fish
3- mostly harmless
4- the restaurant at the end of the galaxy
5- ken ik nie meer opkomen.

andere goeie schrijvers:

Alles van clive barker vooral imajica
Stanley Ellin, lijkt op roald dahl
Daphne de mourier, erg naargeestig en paranormaal.
Stephen King vind ik nog wel aardig, kan zowel voor als tegenstanders wel begrijpen.
James Herbert.





Een kleine snol zit zo vol.


zzzodiac
Villeman
Usericon van zzzodiac
Posted 17-10-2003 13:51 by zzzodiac Wijzig reactieProfiel van zzzodiacQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 12:36 schreef SkinPeeleR het volgende:
Voor de Douglas Adams liefhebbers,
The hitchhickersguide bestaat uit 5 delen.

1- the hitch hikers guide to the galaxy
2- so long, and thanks for al the fish
3- mostly harmless
4- the restaurant at the end of the galaxy
5- ken ik nie meer opkomen.

andere goeie schrijvers:

Alles van clive barker vooral imajica
Stanley Ellin, lijkt op roald dahl
Daphne de mourier, erg naargeestig en paranormaal.
Stephen King vind ik nog wel aardig, kan zowel voor als tegenstanders wel begrijpen.
James Herbert.




Life, The Universe and Everything
Maar volgens mij klopt je volgorde ook niet helemaal
Deze is voor nog geen 20 euro (ik dacht 16 ofzo) Te koop in een mooie (blauwe) hardcover, alles in een gebundeld, met een extra verhaal: Young Zephod gets blahdiblah (weet niet precies)..
Ook is er nog een boekje, iets met 'Salmon' van de hand van zijn zoon, die daarin onafgewerkt van zijn vader uitwerkt. Deze heb ik niet en ook nog niet gelezen.

Maar het is zeker een trilogie in 5 delen die iedereen zou moeten lezen. De originele BBC radio scripts zijn nóg gaver.


*Sights and visions, prophecies and horror, they all come in one.*


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-10-2003 15:28 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ik heb eens een keer heel laat s'avonds op de bbc een stukkie gezien van de serie hitchhikers guide, was wel heel vaag moet ik zeggen, hebben ze helaas nooit meer uitgezonden


Maar persoonlijk vind ik die boeken een must-have voor iedereen die van absurde humor en grappige paradoxen houdt

(over paradoxen gesproken, het boek met de meeste volgens mij moet of dat boek van Oscar Wilde - .... Dorian Gray, of Catch 22 van Joseph Heller zijn, in dialoog dan he?)

Beiden goede aanraders


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen