IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-09-2003 13:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Aangezien het alweer 10 maanden geleden is dat zij dit schreef, denk ik dat ze hem inmiddels uit heeft. Zo niet dan....is ze een trage lezer.

Zelf ben ik nu

"The Black Book of Communism: Crimes, Terror, Repression", Stephane Courtois et al.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-09-2003 13:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

het communisme had een rood boekje hoor


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 04-09-2003 14:19 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

De boeken van Freya Aswynn en Edred Thorsson zijn zeer de moeite waard als je geinteresseerd bent in de Noordelijke traditie en dan specifiek Runen.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-09-2003 14:20 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



De parachutesprong van Rudolf Hess in de duistere nacht van 10 mei 1941 en zijn landing op het Schotse landgoed van Lord Hamilton, zijn het begin geweest van eindeloze speculatie. Hitlers plaatsvervanger werd door Churchill als ‘gestoord’ bestempeld. Ook Hitler zelf verklaarde zijn loyale dienaar voor krankzinnig.

De werkelijke achtergrond van deze mysterieuze actie werd nooit opgehelderd. Aangenomen is altijd dat Hess een solopoging ondernam om de Britten al vroeg in de oorlog een vredesvoorstel te doen. Hess zelf, levenslang gevangen in Spandau, bleef over zijn motieven hardnekkig zwijgen.

Met het scrupuleuze onderzoek van Martin Allen is eindelijk het geheim blootgelegd. De auteur drong door tot de naaste kring van Hess.

Het boek ontrafelt tevens de politieke intriges waarmee de Britse regering onder ­leiding van Churchill de Duitsers op het verkeerde been heeft gezet en na de oorlog de deksel op de doofpot heeft gehouden.


----

Een must voor diegene die geinteresseerd zijn in de 2e wereldoorlog.


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 04-09-2003 14:31 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 14:19 schreef Sigrun het volgende:
De boeken van Freya Aswynn en Edred Thorsson zijn zeer de moeite waard als je geinteresseerd bent in de Noordelijke traditie en dan specifiek Runen.
Ik ga jullie boekenkast maar eens plunderen tijdens het "house-sitten"

quote:
Op 4 september 2003 13:34 schreef ghoulliette het volgende:
het communisme had een rood boekje hoor



[Dit bericht is gewijzigd door Magistus op 04-09-2003 14:33]


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 04-09-2003 14:32 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

--dubbel--

[Dit bericht is gewijzigd door Magistus op 04-09-2003 14:32]


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 04-09-2003 14:52 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 14:31 schreef Magistus het volgende:
Ik ga jullie boekenkast maar eens plunderen tijdens het "house-sitten"



Is goed! Ik zal je nog wel laten zien waar die boeken staan, hoef je niet alle boekenkasten te doorzoeken...


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-09-2003 14:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 14:52 schreef Sigrun het volgende:
Is goed! Ik zal je nog wel laten zien waar die boeken staan, hoef je niet alle boekenkasten te doorzoeken...


Bang dat je Penthouse collectie ontdekt wordt?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 04-09-2003 15:01 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 14:20 schreef BurZum het volgende:


De parachutesprong van Rudolf Hess in de duistere nacht van 10 mei 1941 en zijn landing op het Schotse landgoed van Lord Hamilton, zijn het begin geweest van eindeloze speculatie. Hitlers plaatsvervanger werd door Churchill als ‘gestoord’ bestempeld. Ook Hitler zelf verklaarde zijn loyale dienaar voor krankzinnig.

De werkelijke achtergrond van deze mysterieuze actie werd nooit opgehelderd. Aangenomen is altijd dat Hess een solopoging ondernam om de Britten al vroeg in de oorlog een vredesvoorstel te doen. Hess zelf, levenslang gevangen in Spandau, bleef over zijn motieven hardnekkig zwijgen.

Met het scrupuleuze onderzoek van Martin Allen is eindelijk het geheim blootgelegd. De auteur drong door tot de naaste kring van Hess.

Het boek ontrafelt tevens de politieke intriges waarmee de Britse regering onder ­leiding van Churchill de Duitsers op het verkeerde been heeft gezet en na de oorlog de deksel op de doofpot heeft gehouden.


----

Een must voor diegene die geinteresseerd zijn in de 2e wereldoorlog.


Hey, dit klinkt wel erg interessant! Ik heb al aardig wat boeken over WOII gelezen, maar deze behoort daar nog niet toe.

Even tussendoor: bij De Slegte hebben ze een boek over Noorse mythologie voor € 5,-, het is een mooi boek met een harde kaft en veel illustraties. Voor dat geld kan je je er ook geen buil aan vallen, dacht ik zo.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 04-09-2003 15:04 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 14:55 schreef Chelman het volgende:
Bang dat je Penthouse collectie ontdekt wordt?


Nee, ik ben bang dat hij erachter komt dat ik regelmatig voor het slapen gaan op mijn knietjes voor het bed stukjes uit de kinderbijbel zit te lezen...

Alle gekheid op een stokje, ik heb in de loop der jaren een aanzienlijke boekencollectie opgebouwd en hou er een vreemd, eigen archiveersysteem op na, dus het kan lastig worden om bepaalde boeken te vinden...

En Penthouse-collectie...zou dan eerder de Playgirl-collectie zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Sigrun op 04-09-2003 15:05]


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 04-09-2003 15:26 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

de tuk


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 04-09-2003 16:39 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Alles van Poe en Lovecraft. Ik vind niet alle verhalen van Lovecraft de shit maar zijn schrijfstijl is heel apart en heel Poe-like.

Ik heb pas Enders Game gelezen. Voor mensen die even een verslaving nodig hebben, lees dit boek!!! Het is een abosulte aanrader. Het is geschreven door Orson Scott Card.

Hmmmm, The Count of Monte-Cristo, House of Leaves alle verhalen van A. Conan Doyle (Sherlock Holmes) eerrhhmmm . . .
Oh ja, The Divine Comedy van Dante schijnt ook goed te zijn. Ik heb alleen Inferno gelezen en dat is gewoonweg de shit!!!

In de toekomst ga ik me bezighouden met Faust en de rest van The Divine Comedy. Dat is zodra ik klaar ben met The Complete Stories van Lovecraft.


There is no religion higher than Truth!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-09-2003 16:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat is de shit man. VeT KeWl!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sater
Usericon van Sater
Posted 04-09-2003 18:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Poppy Z. Brite - Lost Souls (Dolende Zielen)


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-09-2003 22:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 13:34 schreef ghoulliette het volgende:
het communisme had een rood boekje hoor


http://www.google.nl/search?q=als+je+niets+te+zeggen+hebt+hou+dan+je+bek&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-09-2003 23:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Darwin - Origin of spiecies

en de onmisbare Jip en Janneke


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 04-09-2003 23:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 15:01 schreef Sigrun het volgende:
Even tussendoor: bij De Slegte hebben ze een boek over Noorse mythologie voor € 5,-, het is een mooi boek met een harde kaft en veel illustraties. Voor dat geld kan je je er ook geen buil aan vallen, dacht ik zo.


welke Slegte bedoel je? ik heb laatst namelijk een boek aangeschaft met de titel Viking Mythologie, ik weet niet of je die bedoelt, anders moet ik weer een keer langs.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 05-09-2003 0:23 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Omdat ik niet zoveel zin heb om het hele topic door te gaan spitten en over het internet te zoeken vraag ik het maar hier:

Weet iemand ook goede fantasy boeken van Nederlandse schrijvers?

Ben helemaal niet into boeken en wil er toch eens wat meer gaan lezen. Voor school mag je alleen maar boeken van Nederlandse schrijvers en ik moet zoiezo nog een hoop boeken lezen, dus vandaar deze domme vraag.

Alvast bedankt

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 05-09-2003 0:24]


zo kan ie wel weer


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 05-09-2003 0:27 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

de komst van joachim stiller, door hubert lampo. Ja die vind ik top


zo, dat was mijn beurt dan weer


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 05-09-2003 11:03 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 23:56 schreef aerodis het volgende:
welke Slegte bedoel je? ik heb laatst namelijk een boek aangeschaft met de titel Viking Mythologie, ik weet niet of je die bedoelt, anders moet ik weer een keer langs.


Die in Utrecht (verschilt het aanbod van De Slegte eigenlijk per stad?). Heb het boek zelf (nog) niet, dus kan je ook helaas geen titel geven...


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-09-2003 11:46 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 4 september 2003 18:35 schreef Sater het volgende:
Poppy Z. Brite - Lost Souls (Dolende Zielen)

Dat bedoel ik nou...
Geweldig boek.
Dan weet je ook waar mijn naam vandaan komt..


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 05-09-2003 12:02 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 4 september 2003 18:35 schreef Sater het volgende:
Poppy Z. Brite - Lost Souls (Dolende Zielen)


Dat noem ik geen boek, dat is rommel...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2003 12:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2003 11:03 schreef Sigrun het volgende:
verschilt het aanbod van De Slegte eigenlijk per stad


Volgens mij qua nieuwe boeken niet, maar wat tweedehands betreft natuurlijk wel, en daar liggen toch vaak de interessantere boeken


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 05-09-2003 12:14 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2003 12:12 schreef Valorian het volgende:
Volgens mij qua nieuwe boeken niet, maar wat tweedehands betreft natuurlijk wel, en daar liggen toch vaak de interessantere boeken


Het was een nieuw boek iig, dus die zullen ze dan bij alle De Slegte-filialen wel hebben.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Sater
Usericon van Sater
Posted 05-09-2003 12:23 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2003 12:02 schreef ~Narsil het volgende:
Dat noem ik geen boek, dat is rommel...

Onderbouw dat eens, ben wel benieuwd waarom eigenlijk.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen