IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Ulver Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-08-2005 20:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 19:00 schreef Sater het volgende:
Vertel dan.


Ik dacht dat dat algemeen bekend was.
Ze wilden een rauwe simpel geproduceerde plaat afleveren om zo hun visie op de natuur muziekaal te verwoorden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-08-2005 20:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 20:32 schreef kwelgeest het volgende:
Ik dacht dat dat algemeen bekend was.
Ze wilden een rauwe simpel geproduceerde plaat afleveren om zo hun visie op de natuur muziekaal te verwoorden.

Oh, ik heb wat anders gehoord iets met dure pakken+auto's, foto's, een contract en een studiobudget....

Maar ja dat verhaal komt ook maar overal en nergens vandaan.

Dat van die natuur is volgens mij wel je reinste bullshit.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-08-2005 20:41]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 16-08-2005 20:42 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ach Garm en co. zijn er vaag genoeg voor...


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-08-2005 20:45 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik had ook de versie van M. gehoord, vandaar dat ik Kwelgeest om uitleg vroeg.

Moet zeggen dat ik de latere shit het vetst vind maar de eerste drie toch maar wel ga kopen en net zo lang luisteren tot ik die ook gaaf vind.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-08-2005 21:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 20:40 schreef M. het volgende:
Oh, ik heb wat anders gehoord iets met dure pakken+auto's, foto's, een contract en een studiobudget....

Dat kan natuurlijk ook en dat ze dan later er een leuk verhaaltje omheen verzonnen hebben.
Maar waarom dan opeens met zo'n 'ontoegankelijk' album komen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-08-2005 21:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 20:32 schreef kwelgeest het volgende:

Ze wilden een rauwe simpel geproduceerde plaat afleveren om zo hun visie op de natuur muziekaal te verwoorden.
Dit is ook wat ik dacht de reden achte dit album (heeft Garm inderdaad in een interview gezegd net nadat die plaat uitkwam).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-08-2005 21:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hier is iig zo'n gewraakte foto:



Dus de Corvette-fotosessie is een feit maar of het ook echt zo is dat ze hiermee het Century Media budget verkwanseld hebben.... en voor een appel en een ei 'Nattens Madrigal' opgenomen hebben..... wie zal het zeggen.

Het is een mooi verhaal, en daar gaat het om

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-08-2005 21:55]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-08-2005 21:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb inderdaad meerdere fotoos gezien van die sessie in die dure pakken. Maar ten tijde van "Kveldsjanger" was toch ook al bekend dat de derde plaat harder en rauwer zou worden.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-08-2005 21:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 21:51 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dit is ook wat ik dacht de reden achte dit album (heeft Garm inderdaad in een interview gezegd net nadat die plaat uitkwam).
Lijkt mij ook maar ik vind M. zijn versie ook erg grappig eigenlijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ed
Usericon van Ed
Posted 16-08-2005 22:06 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 21:55 schreef M. het volgende:
Hier is iig zo'n gewraakte foto:



Dus de Corvette-fotosessie is een feit maar of het ook echt zo is dat ze hiermee het Century Media budget verkwanseld hebben.... en voor een appel en een ei 'Nattens Madrigal' opgenomen hebben..... wie zal het zeggen.

Het is een mooi verhaal, en daar gaat het om


was dat niet voor de fotosessie voor marriage? in Nattens staan hele andere foto's namelijk.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-08-2005 22:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 22:06 schreef Ed het volgende:
was dat niet voor de fotosessie voor marriage? in Nattens staan hele andere foto's namelijk.

Dat klopt, maar het gerucht was wel dat die Corvette plaatjes ten tijde van 'Nattens Madrigal' geschoten waren. NM zelf voldoet ook in visueel opzicht aan de black metal esthetiek ja.

Maar weet je, het zong toen wat rond op Usenet dat Ulver dit gedaan had. Misschien dat er op google groups nog wat van te vinden is. Allicht dat er geen snars van waar is.... maar versch. mensen hebben het dus onafhankelijk van elkaar gehoord, hardnekkig verhaal dus .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-08-2005 22:08]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ed
Usericon van Ed
Posted 16-08-2005 22:22 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 22:07 schreef M. het volgende:
Dat klopt, maar het gerucht was wel dat die Corvette plaatjes ten tijde van 'Nattens Madrigal' geschoten waren. NM zelf voldoet ook in visueel opzicht aan de black metal esthetiek ja.

Maar weet je, het zong toen wat rond op Usenet dat Ulver dit gedaan had. Misschien dat er op google groups nog wat van te vinden is. Allicht dat er geen snars van waar is.... maar versch. mensen hebben het dus onafhankelijk van elkaar gehoord, hardnekkig verhaal dus .


Hier een interview met de producer van de Nattens cd!

quote:

Maelstrom: I'd asked you before if you had been connected with black metal, and you said you hadn't. But I took a look at an Ulver album, and on the back it said something about "grimness of sound was brought about with the help of Helge Sten."

Helge Sten: Oh, yeah, the Ulver. I did some mixing, as far as I remember. I mixed most of the tracks from that album. I had a studio downtown, which I shared with Audun (I couldn't catch the last name, sorry. - Roberto) a mastering engineer. We shared a big space and had two different studios, and Kris (Rygg, aka Garm) was working with Audun. We were good friends, all of us. I did some mixing, and Audun did the mastering of the album. Quite, quite heavily, I'd say. He was doing really hardcore stuff with the mastering of those mixes.

Maelstrom: That album's reputation is being recorded at night and in the woods. Is that true?

Helge Sten: You know, I don't know. Some other people recorded it. They just brought the tapes. I don't really know much about the album at all, except for having mixed it.

Maelstrom: So that's just part of your Audio Virus Lab work? Like, a lot of people come and they have you mix stuff?

Helge Sten: Yeah, I did mainly mixing down there, more than recording. And that's actually true, it's the only black metal thing I've done. He was working down there, and we were all good friends.

Maelstrom: What was it like mixing that? Because, it's quite an extreme sound. When they gave it to you, did they say: "we want it to sound as shitty as possible"?

Helge Sten: Yeah, they did actually. They wanted to have a really hardcore sound. They wanted to go back to the roots of Norwegian black metal. Very harsh sounding stuff. That's also why Audun did such an extreme mastering on that album.

Maelstrom: Are the drums sped up on that album?

Helge Sten: I don't know anything about the recording.



http://www.supersilence.net/oldsite/press/2002/maelstrom0102.htm


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-08-2005 22:37 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 21:55 schreef M. het volgende:
Dus de Corvette-fotosessie is een feit maar of het ook echt zo is dat ze hiermee het Century Media budget verkwanseld hebben....

Nu weet ik niet wat het huren van zo'n auto'tje kost, maar het lijkt me toch niet dat een fotosessie zo duur is dat je er je hele opnamebudget aan kwijt bent. Of het budget was zo laag dat die "Corrs-productie" er toch al niet in zat.


Touché, pussycat!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-08-2005 22:41 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 22:06 schreef Ed het volgende:
was dat niet voor de fotosessie voor marriage? in Nattens staan hele andere foto's namelijk.
Die foto-sessie is van eerder....van voor "Marriage and hell".


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-08-2005 19:08 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 16 augustus 2005 17:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Displeased heeft ze liggen


dat zei hij ook


Je moeder.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-08-2005 19:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ze hebben trouwens 2 shirts die ongeveer hetzelfde zijn, beiden met die streepjescode. Één daarvan is die Perdition City. Heb 'em zelf ook maar het nadeel is dat die zo ontzettend groot uitvalt dat ik 'em nauwelijks aan doe haha.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-08-2005 23:57 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hm kut. en ik draag normaal s of m...


Je moeder.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-08-2005 18:14 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb zojuist nog een exemplaar van de "Vargnatt" 10" lp weten te bemachtigen. Deze plaat bevat oude Ulver opnemen/demo's


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-08-2005 18:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Komende week Blood Inside halen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-08-2005 18:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 22:41 schreef Hub de Gallier het volgende:
Die foto-sessie is van eerder....van voor "Marriage and hell".


Inderdaad. De foto staat immers ook al afgedrukt in het wel bekende 'Lords of Chaos' boek, uit 1998..


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-08-2005 18:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2005 18:42 schreef Valorian het volgende:
Inderdaad. De foto staat immers ook al afgedrukt in het wel bekende 'Lords of Chaos' boek, uit 1998..
Klopt ja, niet meer aan gedacht.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-08-2005 0:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2005 18:57 schreef Hub de Gallier het volgende:
Klopt ja, niet meer aan gedacht.
Zeg Hub; Die avatar van jou heh, is die al uit?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 22-08-2005 17:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nee, vraag me wel eens af of die nog ooit uitkomt


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-08-2005 17:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2005 17:22 schreef Hub de Gallier het volgende:
Nee, vraag me wel eens af of die nog ooit uitkomt


Lol.. doet me denken aan Mysticum's 'Planet Satan' he... wellicht dat die ooit ook het daglicht nog ziet..


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 22-08-2005 17:30 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wat ik weet is dat ze tegenwoordig alles in eigen beheer uit willen brengen (afgezien van de 2 lp re-releases die op Aftermath uitkomen). Preben heeft z'n eigen label, Planet Satan Revelution, tegenwoordig. De eerste release zal de nieuwe Amok cd worden later dit jaar. Tevens vanaf komende week ook Amok, PSR en Mysticum shirts die via dat label uitkomen (zal zelf de distributie doon hiervan). De nieuwe Mysticum komt dan wanneer er weer geld is


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen