IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Door welke band ben jij op hardrock gegaan? Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-04-2010 23:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, wanneer gaat glamrock over in hardrock, het is een lastige grens hoor.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-04-2010 23:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 April 2010 23:26 schreef Mark het volgende:
Tja, wanneer gaat glamrock over in hardrock, het is een lastige grens hoor.


Klopt, maar Queen als hardrock bestempelen is wel een beetje overdreven. Zeker als het gaat om de vraag "met welke band begon jij naar hardrock te luisteren?"


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-04-2010 23:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou ja, ouder Queen materiaal zit anders wel op het randje.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-04-2010 23:43 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Hm... Ik denk dat mijn opstapje naar hardere bands Nirvana is geweest ('93 of '94) en vanuit daar zowel naar hardrock en metal ben gaan luisteren. Als kind van rond de 6 jaar oud (grotendeels '87) was ik ook erg onder de indruk van "The Final Countdown", hoewel ik minstens pas een decennium later begon met de aanschaf van dat soort platen. Verder neig ik toch meer naar metal dan hardrock.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-04-2010 23:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 7 April 2010 23:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Klopt, maar Queen als hardrock bestempelen is wel een beetje overdreven. Zeker als het gaat om de vraag "met welke band begon jij naar hardrock te luisteren?"
Dus nummers als "One Vision", "Gimme the Prize" en "Princes of the Universe" zijn "rock" en "The Final Countdown" is "hardrock".

Ok.

:')

Nu hap ik alweer, niet goed.

(Zo zou je zelfs "Hotspace" als album van Queen kunnen opgeven als iemand je de vraag stelt "met welke band begon jij naar disco te luisteren" en dan is het nog steeds een valide antwoord, doch dit terzijde.)

Los van de vraag wat voor "type band" Queen is (plak daar maar eens een stickertje op, net als bijv. Bowie, gaat niet lukken) was Queen de eerste band dankzij wie ik naar hardrock ging luisteren...

Niet erg lang trouwens, de rest van de Queen-albums trok ik prima (verzameling compleet en in de kast op Flash Gordon na; soundtracks trek ik doorgaans niet) maar hardrock... Hmneh. Daarna kwam ik toch in dat topic van Mutilator terecht.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-04-2010 23:54 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

REO Speedwagen. Vond ik als kleuter een stuk leuker dan Kinderen voor Kinderen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-04-2010 0:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

1986, Wasted years, Maiden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-04-2010 0:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

En ik maar denken dat het The Rules met 'Oude lullen moeten weg' (1989) zou zijn


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-04-2010 0:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 0:04 schreef Mark het volgende:
En ik maar denken dat het The Rules met 'Oude lullen moeten weg' (1989) zou zijn
Had wel gaaf geweest natuurlijk, jammer maar helaas.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-04-2010 0:09 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

black sabbath/blue cheer singles van m'n pa op de platenspeler vroeger.... vooral die single van blue cheer heeft het zwaar te verduren gehad haha

edit: deze dus;



[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-04-2010 0:53]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-04-2010 0:47 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



en



in 1991.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


R.
Usericon van R.
Posted 08-04-2010 0:48 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-04-2010 0:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Oeh, mooi topic:


En het blijft een godenplaat.


Boeiender


Jouke
Usericon van Jouke
Posted 08-04-2010 0:51 by Jouke Wijzig reactieProfiel van JoukeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Jouke_D

ABBA --> Elton John --> Dire Straits --> Linkin Park --> In Flames --> de betere takkeherrie


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-04-2010 7:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

The Final Countdown, 1986, na het horen van het titelnummer van die elpee (die ik daarna op de rommelmarkt voor een gulden nog gekocht heb ), daarna Guns 'n Roses en AC/DC en daarna was het hek van de dam.

Al zat de smaak er eigenlijk al vroeger in omdat thuis op dat moment niet veel anders gedraaid werd dan Springsteen en Pink Floyd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-04-2010 7:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 April 2010 22:33 schreef De Ulk het volgende:
Mijn pa had geen platen.


Die van mij wel, Heino, Havenzangers en een van Bassie en Adriaan. Vooral die laatste heb ik grijs gedraaid en dat is serieus.


spelfout weggehaald...


Corpse Flakes
Rugop '81
Usericon van Corpse Flakes
Posted 08-04-2010 8:21 by Corpse Flakes Wijzig reactieProfiel van Corpse FlakesQuote dit berichthttp://www.muthachoppers.com

Het begon met Carnivore, rond 1990. Een tapeje (TDK SA 90, wie kent ze nog ) gekregen van een vriend, hij vond het niks maar tering wat klonk dat heerlijk smerig zeg! Vanaf Carnivore ging het verder met trash- en deathmetal.


..."Do you know what "nemesis" means? A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent. Personified in this case by an 'orrible cunt... me.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-04-2010 8:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 8:21 schreef Corpse Flakes het volgende:
rond 1990
trash


En na al die jaren nog niet weten hoe je thrash schrijft...

edit: en ik weet na al die jaren nog steeds niet hoe te quoten...

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 08-04-2010 8:35]


spelfout weggehaald...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-04-2010 8:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

In eerste instantie was ik in aanraking gekomen met Europe en Iron Maiden via toenmalige klasgenoten/vrienden (midden jaren '80).

Duurde daarna nog wel een tijdje voordat ik zelf actief naar rock/metal ging luisteren.

Zoals velen kon ik in het begin grunts/screams ook niet uit staan. Op een gegeven moment via Gothenburg/melodic death metal en gothic metal dat ook leren waarderen.

En de rest is geschiedenis.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


solitude within
Usericon van solitude within
Posted 08-04-2010 9:11 by solitude within Wijzig reactieProfiel van solitude withinQuote dit berichthttp://www.metalfronttwente.nl

voor mij was 22 augustus 1996 de dag dat ik richting metal ging.
Ik was toen nog gabber, je weet wel trainings jackie,sportschoentjes en meer van die shit.

Mijn meisje was op 24 augustus jarig en wou de cd
OCTOBER RUST van TYPE O NEGATIVE hebben.
Heb deze beluisterd en was meteen verkocht.

3 maand later speelde Type O Negative in Nijmegen met Support Moonspell wat ik ook zeer lijp vond en toen ging het snel


master-rens
Usericon van master-rens
Posted 08-04-2010 9:18 by master-rens Wijzig reactieProfiel van master-rensQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/rensiemetal

Het begon met RHCP, Foo Fighters, en BFMV.
Ik ging even later Metallica luisteren en daarmee begon het.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-04-2010 9:21 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Hehe, net google moeten checken om erachter te komen waar BFMV voor staat... Ik begin oud te worden.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-04-2010 10:07 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik had hetzelfde ja. Heeft niets met leeftijd te maken maar de luiheid van de jeugd als het gaat om dingen gewoon voluit typen. Dus toch met leeftijd eigenlijk.

Nu, ik ben begonnen met TFC van E en een aantal platen van BS&TESB en SQ. Zo.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-04-2010 11:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 0:47 schreef NecRobert het volgende:


en



in 1991.
Ik vergeet er een:



Wordt nu gedraaid op 3FM


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-04-2010 11:25 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht









[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 08-04-2010 11:28]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen