IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Door welke band ben jij op hardrock gegaan? Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-04-2010 11:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



spelfout weggehaald...


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 08-04-2010 11:42 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

1993: Queen, Guns N' Roses, Metallica, Ugly Kid Joe etc. Later Pantera, Machine Head, Fear Factory enz.



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 08-04-2010 11:50 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Metallica, vanaf 1989.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 08-04-2010 12:06 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Heel simpel: de eerste plaat was alleszeggend voor mijn latere voorkeur van black metal, als je naar de titel kijkt: AC-DC met "Highway To Hell" (begin tachtiger jaren gekocht)


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-04-2010 12:24 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm, via muse -> Bush -> Guano Apes naar System of a down -> Slipknot. Moet zo'n 2002 geweest zijn vermoed ik. System of a down en alles wat daarvoor staat kan ik nog goed hebben. Slipknot kan ik nog steeds van zien dat het opzich een kundige band is en dat ze in hun niche zeer goed zijn, maar eerlijk gezegd krijg ik er de zenuwen van. En bij SOAD moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen de eerste 2 platen nog echt kan waarderen.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 12:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik heb dat dus nooit zo begrepen, muziek eerst wel leuk vinden en later opeens niet meer.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 08-04-2010 12:42 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Neil Diamond, Dire Straits, Toto, Meat Loaf, Queen, Scorpions, Van Halen, Thin Lizzy, Whitesnake
Dat was ongeveer m'n 'ontwikkeling' tussen m'n 6e en 15e, ligt eraan waar je hardheids-grens trekt dus. Alle genoemde artiesten luister ik nog wel eens, de een wat meer dan de ander, maar wat Onweerwolf zegt: waarom zou je het afzweren?

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 08-04-2010 12:45]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-04-2010 13:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 12:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb dat dus nooit zo begrepen, muziek eerst wel leuk vinden en later opeens niet meer.


Een smaak blijft veranderen. Zoals ik zeg, ik vind het niet opeens beroerde muziek, en het komt op shuffle nog wel eens langs. Bush, Muse en Guano Apes luister ik nog regelmatig, en ik denk dat Bush met Golden state hoog in mijn allertijden lijstje komt.

Verder ben ik het gewoon met je eens, het is irritant dat mensen opeens Slipknot/Limp Bizkit/Linkin Park niks meer aan vinden omdat het niet hip blijkt te zijn in serieuzere kringen. Maar als je er gewoon vanaf groeit, omdat je smaak verandert is daar toch niks mis mee?

Edit: in omgekeerder werking zou het ook gelden: Als ik in die tijd bijvoorbeeld Esoteric had gehoord had ik het verschrikkelijk gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 08-04-2010 13:08]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-04-2010 13:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

1995, DJ Paul Elstak - Luv U More.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 08-04-2010 13:18]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 13:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 13:05 schreef Dirge for november het volgende:
Maar als je er gewoon vanaf groeit, omdat je smaak verandert is daar toch niks mis mee?


Er is niks mis mee alleen snap ik niet zo goed hoe het werkt. Er is niet of nauwelijks muziek die ik vroeger echt te gek vond en nu helemaal niet meer aan kan horen.

quote:
Edit: in omgekeerder werking zou het ook gelden: Als ik in die tijd bijvoorbeeld Esoteric had gehoord had ik het verschrikkelijk gevonden.


Dat heb ik dan weer wel. Vroeger trok ik power en heavy metal niet echt, maar dat is in de jaren '00 flink veranderd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-04-2010 13:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 13:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Er is niks mis mee alleen snap ik niet zo goed hoe het werkt. Er is niet of nauwelijks muziek die ik vroeger echt te gek vond en nu helemaal niet meer aan kan horen.
(...)


Ik kan alles nog steeds wel aanhoren, maar ik merk wel dat ik sommige dingen nog maar heel zelden opzet.

Maar dat geldt naast nu-metal ook voor sommige black en death bijvoorbeeld.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-04-2010 13:45 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 April 2010 12:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb dat dus nooit zo begrepen, muziek eerst wel leuk vinden en later opeens niet meer.


Ik dus ook niet. Alsof het allemaal een gesloten hoofdstuk moet zijn voordat je overgaat op de andere band of zo. Bij mij wordt de lijst ook alleen maar groter van wat ik leuk vind, niet kleiner.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 13:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 13:45 schreef Ralph het volgende:
Ik dus ook niet. Alsof het allemaal een gesloten hoofdstuk moet zijn voordat je overgaat op de andere band of zo. Bij mij wordt de lijst ook alleen maar groter van wat ik leuk vind, niet kleiner.


Ik geloof wel dat voor een aantal mensen bepaalde muziek gewoon bij een fase in hun leven hoorde die ze zijn ontgroeid waardoor ze de muziek echt oprecht niet meer trekken maar ik heb toch ook sterk het idee dat er veel mensen zijn die niet te boek willen staan als liefhebbers van bv nu metal of eurohouse of vergelijkbare 'foute genres' puur omdat ze nu true ende grim naar black & death luisteren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-04-2010 13:52 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 April 2010 13:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik geloof wel dat voor een aantal mensen bepaalde muziek gewoon bij een fase in hun leven hoorde die ze zijn ontgroeid waardoor ze de muziek echt oprecht niet meer trekken maar ik heb toch ook sterk het idee dat er veel mensen zijn die niet te boek willen staan als liefhebbers van bv nu metal of eurohouse of vergelijkbare 'foute genres' puur omdat ze nu true ende grim naar black & death luisteren.


Ah, een beetje zoals de buurvrouw hier? Die is de 35 gepasseerd, heeft twee kinderen en een kerel en moet dan een windjack, bloempotkapsel en klassieke muziek.

Mijn ex had dat ook heel erg, van die muzikale Van Gogh-periodes.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-04-2010 13:54 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Bij mij ook hoor . Tevens wordt mijn smaak alleen maar breder. Zowel richting extreem als richting rustig. (edit: slaat op Ralphs eerdere reactie)

@Onweerwolf: Jij hebt schijnbaar gewoon altijd al een goeie smaak gehad dan.

Ik beschouw Slipknot absoluut niet als een jeugdzonde, Explosive car tuning wel...

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 08-04-2010 13:55]



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-04-2010 13:57 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 13:54 schreef Dirge for november het volgende:
Tevens wordt mijn smaak alleen maar breder. Zowel richting extreem als richting rustig.




+1


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 14:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 13:52 schreef Ralph het volgende:
Ah, een beetje zoals de buurvrouw hier? Die is de 35 gepasseerd, heeft twee kinderen en een kerel en moet dan een windjack, bloempotkapsel en klassieke muziek.

Mijn ex had dat ook heel erg, van die muzikale Van Gogh-periodes.


Een belangrijk punt is wellicht ook het volgende verschil: voor veel mensen is muziek een van de vele geneugten van het leven maar staat het niet verheven boven allerlei andere manieren waarmee ze hun vrije tijd vullen.

Voor ons, althans in ieder geval voor mij, maar ik denk voor jou ook, ligt dat toch even anders. Muziek is 'heilig' en onlosmakelijk verbonden met hoe ik leef en hoe ik me voel. Het is niet het enige belangrijke maar wel een hele belangrijke pijler van mijn bestaan.

Als ik dan nu in 2010 naar Ace of Base luister dan is het onmogelijk voor mij om niet te denken aan hoe ontzettend veel plezier ik heb beleefd aan die band in 1993 en dan vind ik het dus nog steeds leuk. Ook al begrijp ik nu dat heel veel stukken van AoB vrij simpel in elkaar zitten met slechts een goedgevonden catchy melodietje of zanglijntje eroverheen.

Mensen die niet op die manier muziek beleven zullen dergelijke nostalgische gedachtes niet of nauwelijks meer hebben en kijken daarom alleen maar datgene wat ze nu direct aanspreekt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-04-2010 14:06 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik denk dat 'ie zo wel ongeveer de lading dekt, ja. Valt eigenlijk niets aan toe te voegen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-04-2010 14:07 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik heb hardrock nooit leuk gevonden.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 14:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 13:54 schreef Dirge for november het volgende:
@Onweerwolf: Jij hebt schijnbaar gewoon altijd al een goeie smaak gehad dan.


Vanzelfsprekend!

Mijn CD kast gaat van Willeke Alberti tot Kringspiertyfus dus de meeste mensen kunnen hun eigen smaak wel gedeeltelijk gereflecteerd zien in mijn collectie.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-04-2010 14:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb eigenlijk maar één cd in de kast staan die ik niet aan kan horen en dat is Oops... van Britney Spears. Heb nog steeds een zwak voor overgeproduceerde bubblegumpop, maar waarom ik die heb gekocht weet ik niet meer.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 08-04-2010 14:11 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 0:47 schreef NecRobert het volgende:




+1, eigenlijk dankzij de clip van You Could Be Mine met Terminator 2 beelden

daarna al gauw over op metallica -> sepultura -> paradise lost -> bolt thrower, carcass -> de rest


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-04-2010 14:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 14:07 schreef Helvete het volgende:
Ik heb hardrock nooit leuk gevonden.


Aan de hand van deze opmerking kom ik er achter dat ik eigenlijk ook in het verkeerde topic zit. Niks mis met Hardrock, maar ik heb er gewoon weinig kennis van. Evengoed interessante discussie.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 14:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 14:10 schreef Ralph het volgende:
overgeproduceerde bubblegumpop


Dat was vooral in de jaren '80 een sterk genre imo.

Modern Talking, Sandra, Alphaville, Bronski Beat, etc.



Hoewel al die acts eigenlijk veel te goed zijn voor de benaming 'bubblegum'.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-04-2010 14:19 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 14:13 schreef Dirge for november het volgende:
Aan de hand van deze opmerking kom ik er achter dat ik eigenlijk ook in het verkeerde topic zit. Niks mis met Hardrock, maar ik heb er gewoon weinig kennis van. Evengoed interessante discussie.
Mijn probleem is dat ik nooit goed weet wat nou onder welke noemer valt.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen