IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Door welke band ben jij op hardrock gegaan? Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-04-2010 8:26 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 April 2010 20:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Da's metal, geen hardrock.


Boeiend.....


Boeiender


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 09-04-2010 8:36 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Beasty Boys - Fight For Your Right (To Party) was denk ik het eerste 'distortion' nummer dat ik hoorde. Dit moet ergens eind jaren '80 zijn geweest (het nummer zelf komt uit '86, ik uit '78, het moet dus kunnen).
Natuurlijk Europe geplaybackt in groep 7. En altijd al fan geweest van games met 8-bit nepgitaren bij de Eindbaas die typische metaltriooltjes spelen (pielede-pielede-piel).
Toen mijn broer me zijn lp van Suicidal Tendencies gaf (Feel Like Shit...Deja-vu) was het hek definitief van de dam.


MC Hammer Smashed Face


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-04-2010 8:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Eirich! Wie gehtst?


Boeiender


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-04-2010 8:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 April 2010 7:55 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Golden Earring tijdens de basisschooljaren.





Mijn eerste echte concert, als elfjarig jochie met pa mee naar de stadshal in Amersfoort, nog net voordat ze op de akoestische toer gingen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-04-2010 8:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mijn eerste concert, De Dijk , was toen jubileum in een dorp in de buurt, gasten speelden echt geweldig, gingen ook gewoon een uurtje langer door dan de bedoeling was.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-04-2010 9:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 April 2010 8:40 schreef Ralph het volgende:


Mijn eerste echte concert, als elfjarig jochie met pa mee naar de stadshal in Amersfoort, nog net voordat ze op de akoestische toer gingen.
Ook de eerste band die ik live zag. Als twaalfjarige dan. Zo goed heb ik ze later nooit meer gezien, later alleen maar die grote shows vol electronica die meeliepen en ellende gezien. Maar goed, als de Earring tegenwoordig ook al hardrock is, dan ben ik door Normaal aan de hardrock gegaan. Als achtjarige was ik al fan, door de VPRO-sessies die mijn vader op spoelerdeck (jawel) had, met Kapitein Höken, Kampvuur laait (zeer geniale baslijn) enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-04-2010 9:07 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Earring is imo zeker wel hardrock, ja.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 09-04-2010 10:20 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Ik mocht met mijn moedah mee naar de Golden Earring ook op m´n elfde in sporthal Die Heygrave in Vlijmen. Toen was dat hard. Geen samples, tapes, elektronika of ander geneuzel. Gewoon eerlijke hardrock.

Daarna kwamen Morbid Angel, Type o Negative etc.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


RGB
Usericon van RGB
Posted 09-04-2010 11:50 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Eerst Iron maiden, Alice cooper etc, Een vriendje had het hardere spul in huis, maar dat ben ik pas gaan waarderen toen ik het live hoorde. Mijn eerste metalconcert was Nocturn In jongerensoos "de Burp" in Eibergen Denk in 1991

Btw dit zijn de twee originele gitaristen van Disabuse, voor wie het niet kent



[Dit bericht is gewijzigd door RGB op 09-04-2010 11:56]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-04-2010 12:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 April 2010 10:20 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Ik mocht met mijn moedah mee naar de Golden Earring ook op m´n elfde in sporthal Die Heygrave in Vlijmen. Toen was dat hard. Geen samples, tapes, elektronika of ander geneuzel. Gewoon eerlijke hardrock.

Qua Earring ben ik afgehaakt, maar die George Kooijmans heeft nu een cd gemaakt met die producer die Millbrook USA met de Earring maakte. Ik vind hem beter zingen dan Barry eerlijk gezegd, en muzikaal is die cd helemaal geweldig. Hoorde hem van de week in de platenzaak.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 09-04-2010 16:04 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Ja mee eens. Hij is ook veelzijdiger met zijn stem.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-04-2010 16:27 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Nightside van Emperor


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Count Bobbula
Usericon van Count Bobbula
Posted 09-04-2010 16:58 by Count Bobbula Wijzig reactieProfiel van Count BobbulaQuote dit bericht

[quote]Op 8 April 2010 16:39 schreef underkoffer het volgende:
Goed topic !!

Opgevoed met Sabbath, Zeppelin, Iron Butterfly dankzij mijn nog steeds langharige vader... Zelf als puber natuurlijk aan de gabber.. in '91, '92 het licht gezien. Eerste platen/cd's :

Same here, maar ben wel veeeeeeel eerder aan de hardrock gegaan, nooit wezen gabberen. Eerste concert in 1992 (geloof ik) te Lelystad, jawel, Golden Earring! Was helemaal verkocht.

Daarna snel overgegaan op de Metallica (geen IronMaiden, was voor mietjes) en ging het na de MAVo heel rap naar Sepu, Deicide, CoF, en dat soort shit.


Mi lekvár helyett is pálinkát fozünk!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-04-2010 17:49 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 April 2010 16:39 schreef underkoffer het volgende:
Goed topic !!

Opgevoed met Sabbath, Zeppelin, Iron Butterfly dankzij mijn nog steeds langharige vader... Zelf als puber natuurlijk aan de gabber.. in '91, '92 het licht gezien.


Dan was je al weer snel van de gabber af, die was toen pas in opkomst.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-04-2010 20:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 April 2010 17:49 schreef De Tegenpartij het volgende:
Dan was je al weer snel van de gabber af, die was toen pas in opkomst.
Zou hij niet nog steeds gabber zijn, dat hij dat bedoelt met het licht zien?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-04-2010 20:33 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Mja, dat zou natuurlijk ook kunnen.

We wachten met smacht af naar zijn/haar (geen idee) reactie.

*spannend*


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-04-2010 21:19 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ook mijn eerste concert was van Golden Earring (niet akoestisch), toen was ik 12 geloof ik. Erg gaaf, ik was destijds diep onder de indruk.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 09-04-2010 23:05 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
geen IronMaiden, was voor mietjes....
....CoF, en dat soort shit.


Hmmmz, I arrest my case...


Bazzio Attacks!!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-04-2010 23:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je arresteert je zaak ja?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rivfader90
YNWA
Usericon van Rivfader90
Posted 10-04-2010 13:46 by Rivfader90 Wijzig reactieProfiel van Rivfader90Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/Rivfader90

haha xD

Bij mij was het Rammstein die mij aanzette om naar hardere muziek te luisteren.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-04-2010 15:32 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 13:46 schreef Rivfader90 het volgende:
haha xD

Bij mij was het Rammstein die mij aanzette om naar hardere muziek te luisteren.


Arm kind...


Bareuh...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-04-2010 15:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Why? Ik heb verder vrij weinig met Rammstein, maar Mutter blijft een sterke plaat.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-04-2010 15:39 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Niks persoonlijks hoor, maar ik heb gewoon een gruwelijke grafhekel aan Rammstein.


Bareuh...


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-04-2010 15:41 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 April 2010 15:38 schreef Dirge for november het volgende:
Why? Ik heb verder vrij weinig met Rammstein, maar Mutter blijft een sterke plaat.


Mijn vader had er ook al zo'n hekel aan, al kent hij nog niet een nummer. Ik vind dat ze toch wel erg gave nummers hebben gemaakt.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-04-2010 15:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat kan ik me dan eerlijk gezegd ook wel weer voorstellen.

Edit: dit topic gaat hard Gelukkig geld mijn opmerking wel voor zowel Ulk als silence

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 10-04-2010 15:43]



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen