IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2018 23:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik heb het gevonden! ergens bij apparaat eigenschappen en dan bij balans stond het uit verhouding.

ik moet met sommige muziek wel wennen omdat je ergens wat wollige bas mist maar tegelijkertijd komt daarbij ook zoveel definitie

lps draaien is erg fijn. bij mp3s merk ik dat ik een hoop toch in lage kwaliteit heb.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-01-2018 22:29 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-01-2018 22:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Argh, tering, jezus, kut, wat gaaf!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-01-2018 23:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je hebt er toch al wel twee besteld?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-01-2018 23:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

1 voor elke manboob!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-08-2018 1:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2018 22:29 schreef F.Jacobse het volgende:
https://www.indiegogo.com/projects/mag-lev-audio-the-first-levitating-turntable-vinyl#/







quote:
Op 30 januari 2018 22:59 schreef Snaack het volgende:
Argh, tering, jezus, kut, wat gaaf!!!


Ah. Ik had dat hier gezien dus

Hij is vandaag binnengekomen!

Helaas bleek er kwalitatief gezien best een brak element met de Maglev geleverd te worden Daar heb ik dus een upgrade voor besteld. Een Ortofon 2M bronze.

Ik moet helaas nog even wachten voor ik hem uit kan proberen. Ik heb eindelijk mijn droom waar kunnen maken een high-end set in huis te halen maar deze is nog in bestelling, verwacht het volgende week thuis te hebben staan.

Ik neem denk een maand vrij om 18 uur per dag platen te kunnen draaien.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2018 9:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vet! zeker vast niet met supergeleidende magneten die je constant met vloeibare stikstof moet koelen zeker?

hoe zit dat met een katten en ongelukjes die die schijf een zetje geven, ik kan me voorstellen dat als je die schijf met permanente magneten uit zn stabiele baan brengt dat hij met behoorlijke kracht ergens omgedraait tegenaan bombardeerd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 15-08-2018 10:19 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Mijn grote broer zit op deze te wachten:

https://www.kickstarter.com/projects/865809794/wheel-by-miniot

Stylus hangt onder de plaat!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-08-2018 10:35 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Die ziet er wel weer gaaf uit.. volgens mij is het nadeel wel dat je niet met elementen kunt stoeien voor je eigen geluid.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-08-2018 12:17 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zeer leuk inderdaad.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 15-08-2018 12:34 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Zo volgt de naald toch nooit op een natuurlijke manier de groef ? Of zie ik dat verkeerd ?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-08-2018 18:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2018 9:45 schreef ElitE het volgende:
Vet! zeker vast niet met supergeleidende magneten die je constant met vloeibare stikstof moet koelen zeker?

hoe zit dat met een katten en ongelukjes die die schijf een zetje geven, ik kan me voorstellen dat als je die schijf met permanente magneten uit zn stabiele baan brengt dat hij met behoorlijke kracht ergens omgedraait tegenaan bombardeerd.


Ze hebben er op zich best goed over nagedacht. Er zit o.a. een back-up batterij in. Als de stroom uitvalt schieten de steunpennen uit de unit zodat het platform veilig kan landen.

Wellicht treedt dat ook in werking bij extreme beweging van het platform.

Anyway.. Dat ga ik maar niet empirisch onderzoeken. Best een duur geintje.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-08-2018 20:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 augustus 2018 18:59 schreef Snaack het volgende:
Ze hebben er op zich best goed over nagedacht. Er zit o.a. een back-up batterij in. Als de stroom uitvalt schieten de steunpennen uit de unit zodat het platform veilig kan landen.

Wellicht treedt dat ook in werking bij extreme beweging van het platform.

Anyway.. Dat ga ik maar niet empirisch onderzoeken. Best een duur geintje.


Is dit dan ook echt high-end audio? Of is het meer een designstatement? Oprecht benieuwd, ik lees van alles over het plateau en hoe het werkt en hoe bijzonder het is, maar echt over geluidskwaliteit niet zo heel veel.

Gaaf ding overigens, al blijft vinyl een kutmedium.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-08-2018 22:55 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2018 20:44 schreef Ethereal het volgende:
Is dit dan ook echt high-end audio? Of is het meer een designstatement? Oprecht benieuwd, ik lees van alles over het plateau en hoe het werkt en hoe bijzonder het is, maar echt over geluidskwaliteit niet zo heel veel.



Op sites als Vinyl Engine en Audio Science wordt het afgedaan als niets meer dan een gimmick, als vorm boven inhoud. Het ontbreken van een vaste verbinding tussen draaiplateau en apparaat zou door gebrek aan demping resulteren in een wollige en onduidelijke bas.

Daarnaast klaagt men over hoe onstabiel het plateau is, je ziet dat ook heel duidelijk in de promo hoe lang hij door blijft wiebelen na een klein tikje. Niet iets waar je graag je favoriete platen oplegt natuurlijk.



Dus ja al met al geen high end, qua geluidskwaliteit dan. Wel een gave gadget om te zien.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 19-08-2018 22:56]


... hoe de hazen lopen ...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-08-2018 23:19 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Felt mat, huge platter instability, probably no quartz lock motor, no dust cover, no anti skate adjustment, magnets will probably interfere with the cartridge's own magnets and finally "needle". This looks cool as hell, don't get me wrong, but unless they can absolutely make sure that the platter is 100% stable (which I don't think is possible given these bizarre circumstances), this will be a pretty expensive "hey look what I've got" gimmick rather than a serious audiophile turntable. I say serious audiophile turntable because comparatively I think it's a safe bet to assume that this thing is going to be pricey. There's just too many variables with this. A turntable needs to be a precision instrument and when you start throwing magnets and "levitation" into the mix, you have to sacrifice the immaculate attention to detail that comes with high end turntables to absolutely minimise noise the floor and vibrations. There's plenty of turntables out there that will sound just as good as this might for way less. You'll be paying for the gimmick. Don't be fooled into thinking this is going to be a revolution in sound, it's going to open a massive can of worms in terms of things that can go wrong.


Deze YT-comment geeft mijn twijfels ook wel een beetje weer. Maar then again, ik kan nog geen enkele review vinden dus wellicht is het wel helemaal de heilige graal...

Komt bij dat ik de ballen verstand heb van draaitafels


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-08-2018 0:11 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2018 23:19 schreef Ethereal het volgende:
Deze YT-comment geeft mijn twijfels ook wel een beetje weer.


Same here, alles wijst op een hipsterdingetje om even de gebraden haan mee uit te kunnen hangen. Dat ie standaard geleverd wordt met een zeer brak element zegt eigenlijk ook al genoeg.


quote:
Op 19 augustus 2018 23:19 schreef Ethereal het volgende:
Maar then again, ik kan nog geen enkele review vinden dus wellicht is het wel helemaal de heilige graal...



Ben ook zeer benieuwd naar de eerste echte reviews. Maar de zeer lage verwachtingen tot dusver voorspellen niet veel goeds.


... hoe de hazen lopen ...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 20-08-2018 13:30 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Kreeg complimenten over het geluid van mijn installatie. Met de stock cartridge van de technics Sl-q2 en een nieuwe naald en mijn gare Sony stereo waarvan 1 van de speakers alleen nog maar laag doet.

Sta er zelf ook van te kijken hoe goed het klinkt eigenlijk.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2018 15:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 augustus 2018 20:44 schreef Ethereal het volgende:

Gaaf ding overigens, al blijft vinyl een kutmedium.


Zolang er nog ook cd's verkocht worden en de meerderheid van de mensheid blijft teren op crappy MP3 zou ik vinyl geen kutmedium noemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-08-2018 19:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2018 20:44 schreef Ethereal het volgende:
Is dit dan ook echt high-end audio? Of is het meer een designstatement?


Voor mij persoonlijk is het een gimmick. Ik weet zeker dat ik de komende jaren zal giechelen als een pubermeisje, elke keer dat ik een plaatje aanzet.

De audiofiele kwaliteiten van het ding zijn zoals Faalhaas aanstipt betwist. Dat zal mij echter een rotzorg zijn.

Als je een slechte persing hebt klinkt je plaat ook ruk. Of een slechte productie, wat in de metal echt noooooit voorkomt hahahaha.

Anyway... Ben wel benieuwd hoe het klinkt hoor, maar mijn set is nog niet binnen dus de Maglev is nog ingepakt.

Voor het echte high-end smulwerk heb ik overigens ander spul besteld.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-08-2018 20:20]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-08-2018 19:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2018 0:11 schreef faalhaas het volgende:
Dat ie standaard geleverd wordt met een zeer brak element zegt eigenlijk ook al genoeg.


Je papegaait mijn mening. LOL

Voor high-end begrippen geen topelement maar voor de gemiddelde gebruiker een zeer goede unit.

Anyway. Hij wordt standaard geleverd met

* Ortofon OM 10 cartridge (50 euro)
* Pro-Ject 9CC Carbon Tonearm (550 euro)

Dat is een stuk beter dan de gemiddelde gebruiker in huis heeft staan, afaic.

Ik heb de cartridge geupgrade naar een Ortofon 2M bronze. Dat is een goede middenklasser in high-end land.

quote:

Ben ook zeer benieuwd naar de eerste echte reviews. Maar de zeer lage verwachtingen tot dusver voorspellen niet veel goeds.


Maar anders zou je er zeker 1 kopen? Of er alleen op fora over zeiken?



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-08-2018 19:50]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-08-2018 20:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2018 19:33 gaf Snaack de volgende voorzet voor pocherij:
Voor het echte high-end smulwerk heb ik overigens ander spul besteld.


Details van de set:

Martin Logan Electromotion ESL luidsprekers



Dit zijn hybride elektrostaten en combineren voor mij het beste van beide werelden - fantastisch ruimtelijk geluidsbeeld zonder panelen van 2 meter hoog neer te hoeven zetten. (wilde de vrouw ook echt niet aan, haha)

Exposure 3010S2 pre/ poweramps



Ik hou van eenvoud. De voorversterker heeft alleen een aan-uit knop, bronselectie en een volumeknop.

Een losse mono eindversterker per kanaal omdat dat net wat stabieler en strakker in het laag klinkt.

Lumin D2 streamer



Had twintig jaar geleden tegen een high-end snob gezegd dat digitaal zo kan klinken en je was hard uitgelachen. Echt ongelofelijk mooi!!

Wel jammer dat Spotify nog geen lossless biedt, maar dan nemen we er ook maar een abo Tidal bij. Kan Jay-Z weer een nieuwe Bentley kopen.

Dat moois zet je natuurlijk niet in een IKEA-meubeltje. Ik niet, zoals jullie niet zal verbazen.

Er is een maatwerk Creaktiv Trend 1 rack besteld.

Zoiets maar dan helemaal zwart, de hoogte tussen de dragers perfect afgestemd op mijn set. Overal 3 cm ruimte.



Ongelofelijke pseudoscience trouwens, die audio racks.

Er zijn mensen (voornamelijk lelijke, oude, kalende mannen) die gerust 10k uitgeven aan een "ontstoord gebalanceerd stabiel rack".

En er zijn andere mannen die recensies schrijven over de audiofiele kwaliteiten van dergelijke racks.

Hahaha.

Ik dit rack gekocht omdat ik hem mooi vind en omdat hij precies op mijn set afgestemd kon worden.

Ik weiger echter te geloven dat je Slayer beter klinkt als je versterker in een duur rack staat in plaats van in een Billy.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-08-2018 21:06 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 augustus 2018 15:45 schreef ElitE het volgende:
Zolang er nog ook cd's verkocht worden en de meerderheid van de mensheid blijft teren op crappy MP3 zou ik vinyl geen kutmedium noemen.


Storingsgevoelig, schadegevoelig, halverwege de plaat omdraaien, zoeken naar nummers is klote... Het principe "analoog is beter" gaat sowieso alleen nog maar op voor analoge masters, voor digitaal gesneden masters snijdt dat geen hout. Al snap ik wel de complete beleving, het is het uit de kast halen van zo'n plaat, die opleggen en de naald in de groef zetten, de geur, de nostalgie. Iedereen moet lekker luisteren naar waar 'ie zin in heeft, maar als medium is het imho volkomen naadje en een beetje een hipsterhype. Begrijp me niet verkeerd, lang niet iedereen die vinyl draait is een vervelende latte-drinkende hipster met scheuren in zijn broek, maar god wat ken ik een hoop mensen die ineens de platencollectie van papa van zolder halen want vinyl dus tof.

Ik houd het bij mijn cd-collectie en voor onderweg en de "snelle hap" Spotify Premium. Maar to each his own

quote:
Op 20 augustus 2018 19:33 schreef Snaack het volgende:
Voor mij persoonlijk is het een gimmick. Ik weet zeker dat ik de komende jaren zal giechelen als een pubermeisje, elke keer dat ik een plaatje aanzet.

De audiofiele kwaliteiten van het ding zijn zoals Faalhaas aanstipt betwist. Dat zal mij echter een rotzorg zijn.

Als je een slechte persing hebt klinkt je plaat ook ruk. Of een slechte productie, wat in de metal echt noooooit voorkomt hahahaha.

Anyway... Ben wel benieuwd hoe het klinkt hoor, maar mijn set is nog niet binnen dus de Maglev is nog ingepakt.

Voor het echte high-end smulwerk heb ik overigens ander spul besteld.


Op die manier zou ik er ook wel eentje willen ja, het ziet er wel gruwelijk tof uit

quote:
Op 20 augustus 2018 20:13 schreef Snaack het volgende:
Details van de set:

Martin Logan Electromotion ESL luidsprekers



Dit zijn hybride elektrostaten en combineren voor mij het beste van beide werelden - fantastisch ruimtelijk geluidsbeeld zonder panelen van 2 meter hoog neer te hoeven zetten. (wilde de vrouw ook echt niet aan, haha)

Exposure 3010S2 pre/ poweramps



Ik hou van eenvoud. De voorversterker heeft alleen een aan-uit knop, bronselectie en een volumeknop.

Een losse mono eindversterker per kanaal omdat dat net wat stabieler en strakker in het laag klinkt.

Lumin D2 streamer



Had twintig jaar geleden tegen een high-end snob gezegd dat digitaal zo kan klinken en je was hard uitgelachen. Echt ongelofelijk mooi!!

Wel jammer dat Spotify nog geen lossless biedt, maar dan nemen we er ook maar een abo Tidal bij. Kan Jay-Z weer een nieuwe Bentley kopen.

Dat moois zet je natuurlijk niet in een IKEA-meubeltje. Ik niet, zoals jullie niet zal verbazen.

Er is een maatwerk Creaktiv Trend 1 rack besteld.

Zoiets maar dan helemaal zwart, de hoogte tussen de dragers perfect afgestemd op mijn set. Overal 3 cm ruimte.



Ongelofelijke pseudoscience trouwens, die audio racks.

Er zijn mensen (voornamelijk lelijke, oude, kalende mannen) die gerust 10k uitgeven aan een "ontstoord gebalanceerd stabiel rack".

En er zijn andere mannen die recensies schrijven over de audiofiele kwaliteiten van dergelijke racks.

Hahaha.

Ik dit rack gekocht omdat ik hem mooi vind en omdat hij precies op mijn set afgestemd kon worden.

Ik weiger echter te geloven dat je Slayer beter klinkt als je versterker in een duur rack staat in plaats van in een Billy.


Tering, dat is een vette set
Mooi man, en dan straks al je muziek opnieuw ontdekken

En idd, sommige mensen gaan heeeeeeel ver in hun zoektocht naar perfectie. Stroomfilters die meer kosten dan mijn huidige set (geen extreem high end maar geen lullig Sony-kitje), kabels van honderden euro's... Ik snap dat je je mega-systeem niet met snoeren van de Action aan elkaar knoopt, maar je kunt het ook overdrijven. Volgens mij vaak het idee van "Mijn set was duur, nu hoort dat er ook allemaal bij".


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-08-2018 22:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2018 21:06 schreef Ethereal het volgende:
Storingsgevoelig, schadegevoelig, halverwege de plaat omdraaien, zoeken naar nummers is klote... Het principe "analoog is beter" gaat sowieso alleen nog maar op voor analoge masters, voor digitaal gesneden masters snijdt dat geen hout. Al snap ik wel de complete beleving, het is het uit de kast halen van zo'n plaat, die opleggen en de naald in de groef zetten, de geur, de nostalgie. Iedereen moet lekker luisteren naar waar 'ie zin in heeft, maar als medium is het imho volkomen naadje en een beetje een hipsterhype. Begrijp me niet verkeerd, lang niet iedereen die vinyl draait is een vervelende latte-drinkende hipster met scheuren in zijn broek, maar god wat ken ik een hoop mensen die ineens de platencollectie van papa van zolder halen want vinyl dus tof.


Het is een extreem onpraktisch medium ja, maar dat is voor mij nu precies het punt. Fijn de tijd nemen om een plaat te draaien, na een drukke dag vol digitaal geweld.

En, laten we artwork niet vergeten te noemen. Artwork komt op vinyl tenminste tot zijn recht.

quote:

Tering, dat is een vette set
Mooi man, en dan straks al je muziek opnieuw ontdekken



Thanks. Wat ik al zei, het is echt een langgekoesterde droom die uitkomt Met zo'n set beleef je muziek echt, in plaats van het te horen, zeg maar.

In de luisterruimte kreeg ik bij een paar albums gewoon tranen in mijn ogen, zo mooi. Als zo'n set dat voor elkaar kan krijgen: worth every penny!

Zeker voor een muziekfreak als ik. Het is als een on demand privéconcert in je woonkamer.

quote:
En idd, sommige mensen gaan heeeeeeel ver in hun zoektocht naar perfectie. Stroomfilters die meer kosten dan mijn huidige set (geen extreem high end maar geen lullig Sony-kitje), kabels van honderden euro's... Ik snap dat je je mega-systeem niet met snoeren van de Action aan elkaar knoopt, maar je kunt het ook overdrijven. Volgens mij vaak het idee van "Mijn set was duur, nu hoort dat er ook allemaal bij".


Het gaat om proportie. Tot op zekere hoogte maakt het nog wel uit, daarna klapt de pseudoscience er in met kwantum-ontstoorde hoogfrequent filters die je gillende overleden schoonmoeder uit het signaal filteren en dergelijke.

Ik heb alle bekabeling van AudioQuest besteld. Tot de netwerkkabel van de streamer aan toe.

Voor de luidsprekers en versterkers maakt bekabeling in dit geval wel verschil. Dat primair omdat er bij elektrostaten zeer grote vermogens lopen en je dus dikke kabels nodig hebt. Tweelingsnoer smelt bij wijze van gewoon.

Verder wat jij zegt inderdaad. Zo'n mooie set, in zo'n mooi rack, daar horen ook nette kabels bij.

Hier komen onder andere deze:
https://www.audioquest.com/cables/speaker-cables/star-quad-series/type-4
https://www.audioquest.com/cables/analog-interconnects/river-series/mackenzie



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 20-08-2018 23:38 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

ik doe niet mee. Ga nog een paar okeeë speakers halen ( en wat verse stylussen voor de cartridges die ik heb liggen ) en dan ga ik wachten tot iets stuk gaat.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-08-2018 5:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 augustus 2018 21:06 schreef Ethereal het volgende:
Storingsgevoelig, schadegevoelig, halverwege de plaat omdraaien, zoeken naar nummers is klote... Het principe "analoog is beter" gaat sowieso alleen nog maar op voor analoge masters, voor digitaal gesneden masters snijdt dat geen hout. Al snap ik wel de complete beleving, het is het uit de kast halen van zo'n plaat, die opleggen en de naald in de groef zetten, de geur, de nostalgie. Iedereen moet lekker luisteren naar waar 'ie zin in heeft, maar als medium is het imho volkomen naadje en een beetje een hipsterhype. Begrijp me niet verkeerd, lang niet iedereen die vinyl draait is een vervelende latte-drinkende hipster met scheuren in zijn broek, maar god wat ken ik een hoop mensen die ineens de platencollectie van papa van zolder halen want vinyl dus tof.

Ik houd het bij mijn cd-collectie en voor onderweg en de "snelle hap" Spotify Premium. Maar to each his own





Oh ja qua praktisch moge duidelijk zijn, en idd soms geeft dat juist sfeer. Maar ik luister vrij vaak op de fiets en auto en daar is het om vrij veel redenen niet praktisch.

Maar ja ik zou het niet echt achterhaald noemen omdat qua geluidskwaliteit de CD cassette en nog altijd het gros van de mp3s veel slechter van kwaliteit is. Aanlokkelijke praktusche alternatieven want compact, maar er is ook wel op kwaliteit ingeboet. Huidige digitale technieken maken veel betere geluidskwaliteit erg bereikbaar, echter zijn de meeste geluidssets en koptelefoons te crappy voor de meeste mensen om veel in digitale kwaliteit te investeren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen