IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
R.
Usericon van R.
Posted 03-10-2008 16:55 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Een vriend van mij heeft in het verleden een dvd speler inc een super audio functie voor zo'n 240 euro gekocht, vind ik vrij goedkoop. Ik vroeg me slechts af of iemand weet of deze nog verkocht worden, gezien SACD geflopt is.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-10-2008 17:03 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

SACD geflopt? Daar weet ik niks van? De klassieke speciaalzaak bij mij om de hoek heeft bakken vol van dat spul.

Ik weet niet wat jouw set is, maar in een stel fatsoenlijk luidsprekers en versterker investeren zet meer zoden aan de dijk dan een budget sacd-spelertje... Tenzij je specifiek op multi-channel muziek kickt...

Voor zover ik weet heeft sony een paar echte budget sacd-setjes, maar die spelen weer geen dvd's.


Dear dirty delightful old drunken old days


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2008 17:04 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Waarom wil je eigenlijk zo'n apparaat? Voor die paar schijfjes die destijds gemaakt zijn? Normale audio (stereo of 5.1) wordt er toch niet beter van of wel?



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-10-2008 17:29 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 19 augustus 2008 20:20 schreef nuclearwarfare het volgende:
- Minstens twee goede boxen
- CD-speler / tapedeck / versterker in één, waar ik m'n platenspeler dan op aan kan sluiten


Voor goede boxen zou ik sowieso 2ehands gaan kijken als ik jou was. Aan een box van goede kwaliteit gaat niet zo snel iets kapot, en je bent een pak goedkoper uit. En natuurlijk niets kopen als je het niet eerst goed kan luisteren, preferabel met een paar cd's die goed geproduceerd zijn, en die je goed kent.

Voor een versterker, als het je alleen om muziek gaat, gewoon een 2.0 versterker kopen, beter voor muziek dan 5.1
Tapedecks zijn 2ehands ook nog wel op de kop te tikken.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


R.
Usericon van R.
Posted 03-10-2008 18:31 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2008 17:03 schreef Schaffelaer het volgende:
SACD geflopt? Daar weet ik niks van? De klassieke speciaalzaak bij mij om de hoek heeft bakken vol van dat spul.

Ik weet niet wat jouw set is, maar in een stel fatsoenlijk luidsprekers en versterker investeren zet meer zoden aan de dijk dan een budget sacd-spelertje... Tenzij je specifiek op multi-channel muziek kickt...

Voor zover ik weet heeft sony een paar echte budget sacd-setjes, maar die spelen weer geen dvd's.


Heb een tijd terug de DEAD CAN DANCE super audio box gekocht en kan deze tot op heden niet afspelen. Alhoewel het gaat om hybride super audio CD/cd's kan ze dus gewoon als CD kan afspelen, waar ik het natuurlijk niet voor koop.

Koop deze set dus om de DCD discografie mee af te spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 03-10-2008 18:35]


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-10-2008 18:42 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Hoe decadent.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-10-2008 19:25 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Marktplaats pik.
Voor één discografie ga je toch geen nieuwe kopen?
Ze staan te koop vanaf 75 euro daar.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-10-2008 10:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2008 17:03 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik weet niet wat jouw set is, maar in een stel fatsoenlijk luidsprekers en versterker investeren zet meer zoden aan de dijk dan een budget sacd-spelertje... Tenzij je specifiek op multi-channel muziek kickt...


Dear dirty delightful old drunken old days


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 04-10-2008 14:46 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 4 oktober 2008 10:28 schreef Schaffelaer het volgende:



Of wél van dynamiek in je muziek houdt.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-10-2008 16:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik heb gisteren een marktplaats setje opgehaald uit Zaandam voor een familielid, 3 NAD componenten en 2 luidsprekerzuilen van het merk Lambda.

Nu probeer ik iets meer info te vinden over die Lambda zuilen, maar er is op internet werkelijk bijna niets over te vinden. Heeft iemand wel een van dit merk gehoord? Het is een reeks speakers gebouwd door 'Audipulse', meer info is er eigenlijk niet voor handen. Het model wat ik heb heet "Saffier II". De zuilen zijn ongeveer een meter hoog en erg fraai afgwerkt. Helaas halen ze het qua kwaliteit niet bij mijn eigen KEF's (Q55.2) maar het blijven leuke dingen.

Op de achterkant staat de modelnaam overigens met de hand geschreven, evenals het serienummer.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2009 15:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm vraag het maar in dit topic.

Ik heb de audiopoort van mn laptop aardig gesloopt omdat dat kabeltje naar mn versterker nogal eens onder spanning is komen te staan. normaal ging de kabel kapot, heb ik eindelijk een goede kabel gekocht sloop ik daar mn laptop mee hehe. omdat het vast zit aan mn moederbord en het een behoorlijk gekut is dat te maken had ik een externe geluidskaart gehaald maar zit ik weer met hetzelfde probleem(en dat als ik het licht aan deed dat mn audioprogramma's haperden)

Dus nu zat ik te denken aan een draadloze verbinding tussen laptop en versterker. via bluetooth of wifi ofzo.
Weet iemand daar nog een beetje goede apparaten van?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


INIURIA
Heb ie nog dikke nutt'n?
Usericon van INIURIA
Posted 16-03-2009 11:33 by INIURIA Wijzig reactieProfiel van INIURIAQuote dit berichthttp://www.myspace.com/iniurianl

quote:
Op 5 oktober 2008 16:30 schreef Valorian het volgende:
Ik heb gisteren een marktplaats setje opgehaald uit Zaandam voor een familielid, 3 NAD componenten en 2 luidsprekerzuilen van het merk Lambda.

Nu probeer ik iets meer info te vinden over die Lambda zuilen, maar er is op internet werkelijk bijna niets over te vinden. Heeft iemand wel een van dit merk gehoord? Het is een reeks speakers gebouwd door 'Audipulse', meer info is er eigenlijk niet voor handen. Het model wat ik heb heet "Saffier II". De zuilen zijn ongeveer een meter hoog en erg fraai afgwerkt. Helaas halen ze het qua kwaliteit niet bij mijn eigen KEF's (Q55.2) maar het blijven leuke dingen.

Op de achterkant staat de modelnaam overigens met de hand geschreven, evenals het serienummer.


Lambda is een Nederlands merk. Volgens mij ook als zelfbouw beschikbaar geweest in het verleden. Of het nog bestaat als merk weet ik niet.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-03-2009 22:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Lambda lambda lambda; dat is die coole studentenclub uit Revenge of the nerds

Ik ga ivm verhuizing een 5.1 setje halen; zat te denken aan een JBL setje voor rond de 150euro; zijn in deze prijsklasse hier aanraders in?



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-03-2009 0:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2009 22:27 schreef Mutilator het volgende:
5.1 setje........JBL setje voor rond de 150euro




ONTOPIC!!!!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-03-2009 1:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 13:19 schreef Slechtheid het volgende:




Dit zijn nog steeds mijn 2 grootste vrienden. Heb nu een aanzienlijk grotere ruimte dan voorheen maar kan nog steeds niet verder dan 55-60% van het volume. Durf ik niet.

Mijn versterker vergeet ik trouwens vaak uit te zetten waardoor deze soms 48 uur aanstaan. Kan geen kwaad toch?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-03-2009 1:39 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Slim is het iig niet.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-03-2009 1:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Energieverbruik of wat?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 24-03-2009 1:47 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dat sowieso ja.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-03-2009 9:26 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Een versterker heeft gewoon een aantal bedrijfuren in de catalogus staan. Dus hij gaat gewoon minder lang mee.

Aan te raden is het volume van een versterker nooit boven de 50% te draaien. Dit om het zogenaamde 'clipping' te voorkomen, wat kan leiden tot het letterlijk in rook opgaan van je tweeters...

http://en.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)#Effects_of_clipping


Dear dirty delightful old drunken old days


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-03-2009 18:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik heb mijn setje 24/7 aanstaan, nouja het is dan ook geen setje van hoogstaande kwaliteit, gewoon de oudste gekocht van 20 euro bij de kringloop. K ben wel veel meer te spreken over die oude setjes ipv jaren 90 stereo torens, veel meer vermogen en veel warmer geluid en voor radio zit het gewoon veel verfijnder in elkaar dan die digitale klote dingen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-11-2009 15:02 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Nou heb ik dus deze amp aangeschaft:


waarmee ik deze speakers:


aanstuur. Voorheen deed ik dit met een redelijk cheape Pioneer, en het verschil is echt best wel enorm. Zo veel meer detail. Instrumenten onderscheiden gaat ineens vanzelf, en het klinkt allemaal veel gecontroleerder. Had niet gedacht dat dat zo'n verschil zou maken.

Maar goed, om terzake te komen. Het is dus een 2ehands ding, van 29 jaar oud. Hij ruikt een beetje raar als ie aanstaat, naar verbrand stof, of naar iemand die nogal fanatiek met de contactspray aan de gang is gegaan. Zou ik hem na moeten laten kijken? Of zijn er dingen die je makkelijk zelf kunt identificeren als kapot, of "moet vervangen worden"?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-11-2009 20:04 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Iemand?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-11-2009 20:25 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik weet wel dat versterkers 'slijten' na verloop van tijd en hun precisie en dynamiek verliezen. Welke onderdelen daar verantwoordelijk voor zijn, geen flauw idee. Maar 29 jaar vind ik wel heel erg oud.

Als het een dure versterker is, is het de moeite hem eens naar een reparateur te sturen. Dat deed mijn pa ook met z'n onkyo om de zoveel jaar. Na 20 jaar was het ding echt 'op' en hij heeft nu een Yamaha A-S1000!


Dear dirty delightful old drunken old days


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-11-2009 20:32 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 18 november 2009 20:25 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik weet wel dat versterkers 'slijten' na verloop van tijd en hun precisie en dynamiek verliezen. Welke onderdelen daar verantwoordelijk voor zijn, geen flauw idee. Maar 29 jaar vind ik wel heel erg oud.

Als het een dure versterker is, is het de moeite hem eens naar een reparateur te sturen. Dat deed mijn pa ook met z'n onkyo om de zoveel jaar. Na 20 jaar was het ding echt 'op' en hij heeft nu een Yamaha A-S1000!


Maar ja, wanneer is een versterker op? Het geluid dat hier in zit is aanzienlijk beter dan wat ik met mijn pioneer uit de boxen trek. MAar hoe het origineel heeft geklonken weet ik natuurlijk niet.
Ik weet wel dat elco's slijtagegevoelige onderdelen zijn, en ik kan die ook wel zelf vervangen, maar daar houdt mijn expertise een beetje op.

Het was overigens toentertijd een topmodel van Sansui, een van de laatste types die ze maakten die echt nog goed was. Dus wat dat betreft denk ik dat revisie nog wel de moeite loont. Maar ik ken geen goede reparateurs. Ik ben altijd bang dat het nogal afleggers zijn. Ik bedoel, ze kunnen me van alles wijsmaken, ik slik het toch wel voor zoete koek.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-11-2009 20:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Rasputin: zelf geen ervaring mee, maar misschien is dit iets:

http://www.theaudioclinic.nl/

NB:
Zo'n zelfde soort versterker als je hier post staat daar ook in de portfolio beschreven, niet echt een verhaal waar je op zit te wachten, maar toch een mooie anecdote:
http://www.theaudioclinic.nl/portfolio.html


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen