IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 21:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 21:45 schreef 0Tolerence het volgende:
Je betaalt ook voor design, maar de kwaliteit is ook ver boven het gemiddelde philips/sony setje. Ze hebben ook redelijk goede innovaties in speakersystemen. Een van hun nieuwere systemen bijvoorbeeld meet de afmeting van de ruimte en past daarop de EQ aan.

Ik heb het dus over deze speakers:
http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section=systems&sub=ls&prodid=544


We hebben het hier over high-end audio, niet over veredelde Philips-meuk met veel knopjes en lampjes.

Oftwel, on-topic


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-10-2005 21:59 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 21:58 schreef Snaack het volgende:
We hebben het hier over high-end audio, niet over veredelde Philips-meuk met veel knopjes en lampjes.

Oftwel, on-topic


muhaha, vast wel. Ga dit juweeltje maar is beluisteren. Zo'n bak zuivere herrie zal je in tijden niet gehoord hebben


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 22:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 21:59 schreef 0Tolerence het volgende:
muhaha, vast wel. Ga dit juweeltje maar is beluisteren. Zo'n bak zuivere herrie zal je in tijden niet gehoord hebben


Dat betwijfel ik, zie 1e post


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 24-10-2005 22:10 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Maar het ziet er verdomde mooi uit, dat B&O spul. Zelfs als het al 20 jaar oud is.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-10-2005 22:13 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 22:08 schreef Snaack het volgende:
Dat betwijfel ik, zie 1e post


Ja dat kan wel zijn, maar je hebt dit niet gehoord hehe. Dus ik stel voor, doe dat eerst.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 22:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 22:13 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja dat kan wel zijn, maar je hebt dit niet gehoord hehe. Dus ik stel voor, doe dat eerst.


Ik heb dat B&O spul weleens gehoord hoor, verschillende instalaties zelfs

Leuk hoor, maar met high-end heeft het weinig te maken... Luister maar eens naar bijv. de set die ik beschreven heb, dat is andere poep


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-10-2005 22:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 22:23 schreef Snaack het volgende:
Ik heb dat B&O spul weleens gehoord hoor, verschillende instalaties zelfs

Leuk hoor, maar met high-end heeft het weinig te maken... Luister maar eens naar bijv. de set die ik beschreven heb, dat is andere poep


Dat zal best, maar de beolab5 is wel andere koek dan wat ze tot nu toe hebben gebouwd. Dit is pure destructie van je inboedel als je dit vol openzet hehe.


"This one is older than shit, heavier than time!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2005 23:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 oktober 2005 22:49 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat zal best, maar de beolab5 is wel andere koek dan wat ze tot nu toe hebben gebouwd. Dit is pure destructie van je inboedel als je dit vol openzet hehe.

dat is volgens mij juist niet de bedoeling bij high-end


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 25-10-2005 16:20 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

nee inderdaad. beetje een nonsense-opmerking.

Ikzelf heb geen hi-end, maar wel mid spul.

--Arcam alpha 7 cdspeler, gemodificeerd,

--linn versterker uit jaar 0, maar wel versleten componenten niet zo lang geleden vervangen (fan-tas-tisch ding, heerlijk rustig geluid, mooie dynamiek en plaatsing)

--chario luidsprekers, maar tweater en filter en binnenbekabeling vervangen.

--Verder Twisted Pair accent speakerkabels en interlink, met locking banana pluggen.

--Vibrapods en vibrapod cones, en spikes onder meubel en stands. Klinkt he-le-maal niet slecht, alles bij elkaar denk ik maar 3000 euro uitgegeven.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-10-2005 16:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

"Mid", haha, lijkt mij toch redelijk high-end hoor

Heb je die Linn 2ehands gekocht en opgeknapt ofzo?


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 26-10-2005 9:55 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

Je kunt nog wel wat meer uitgeven aan je audio als je wilt. Ik ken iemand die voor meer dan een ton aan zut in zijn kamer heeft staan. Vokomen geschift natuurlijk, hij luistert alleen naar afrikaanse bongomuziek. Het gaat hem ook om het geluid, niet om de muziek. Is niet mijn pakkie aan. Hij heeft bijvoorbeeld kabelsteunen onder zijn kabels die al 70 pop per stuk kosten! En dan niet eentje, nee weet ik het, 20 ofzo. Leiperd. Dus ik hou het er op dat ik een 'mid'-set heb, voel ik me ook niet zo belachelijk door al het geld dat ik er in steek/heb gestoken.

Die versterker heb ik niet zelf verbouwd hoor. Een vriend van me is nogal handig in die dingen. Die Lynn heb ik tweedehands gekocht en vervolgens de slijtgevoelige onderdelen (en zo gauw moet je mij niet vragen welke dat zijn) vervangen. Nu is ie weer 'als nieuw' en moet ie wel weer een jaartje of 7 meekunnen voor ie echt versleten is.
In die ARCAM heb ik wel loodbytuum geplakt (scheelt veel joh!) en een koperen bodemplaat (nog meer!).
Ook de stroomvoorziening ga ik binnenkort onder handen nemen, voor 100 pop kun je een hele relaxte stroombak maken, met zekeringen en alles gescheiden enzo, klinkt meteen weer stukken beter, en kost je dan de kop niet.

Heb trouwens wel een high-end basversterker/kabinet. Andere vriend van me is een bedrijfje begonnen in kabels en spullen voor bands. Een beetje een betere gitaarkabel klinkt het allemaal meteen 1000x vetter. Kun je net zo mee spelen als je home-audio. Die baspijp is een proefmodel. Niet normaal vet geval, allerbeste bekabeling en woofers enzo. Onbetaalbaar normaal, maar omdat die proef is, kon ik hem redelijk betaalbaar krijgen. 500 watt RMS en 900 piek, en een geluid!!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-10-2005 10:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 23:48 schreef ElitE het volgende:
dat is volgens mij juist niet de bedoeling bij high-end


Denk je? Als ik m'n set vol open wilt zetten moet er toch wel goed geluid uit blijven komen snuggere!


"This one is older than shit, heavier than time!"


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 26-10-2005 10:28 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 26 oktober 2005 10:26 schreef 0Tolerence het volgende:
Denk je? Als ik m'n set vol open wilt zetten moet er toch wel goed geluid uit blijven komen snuggere!


Ach ja, wat is goed.Als ik alles openknal bij mij thuis, dan klinkt ook alles goed. Maar dat is niet high-End.


Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met SACDspelers?

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 26-10-2005 10:32]


Suck my piss


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2005 10:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 10:26 schreef 0Tolerence het volgende:
Denk je? Als ik m'n set vol open wilt zetten moet er toch wel goed geluid uit blijven komen snuggere!


High end betekent niet hard.

B&O is een goed merk met schitterend design. Maar het is en blijft gewoon een van de betere standaard merken net als HarmanKardon, Denon of Yamaha.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2005 11:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 10:28 schreef skullfuck het volgende:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met SACDspelers?


SACD is een goed formaat die veel voordelen en veel nadelen heeft.

In tegenstelling tot gewone CD's/DVD-A wordt de data in DSD (direct stream digital). Het heeft een andere sampling rate en bitdepth. Een rechtlijnige vergelijking is theoretisch niet geheel juist maar een SACD komt overeen met 20bits 200kHz PCM audio. SACD biedt over het algemeen higher fidelity en betere dynamiek dan PCM Audio bij frequenties die lager zijn dan 20Khz. Daarboven is PCM 'beter'. Op zich hoort een mens niks boven 20-22Khz maar een natuurgetrouwe weergave van die hoge frequenties draagt wel bij aan een goede ruimtelijkheid en tijdigheid van het geluid.

SACD heeft enige populariteit onder audiofielen gewonnen. Probleem is dat er maar ongeveer 3500 releases zijn op SACD. Daarvan zijn weer wel de meeste als hybride SACD schijven uitgebracht die je ook in je gewone CD speler kan afspelen. Je kan dus alvast titels verzamelen voordat je een investering in de hardware pleegt.

Nadeel weer is dat je toch op de meeste AV receivers de DSD stroom naar PCM moet converteren alvorens er multichannel processing op los te laten. Er komt wel steeds meer hardware die dat wel kan.

Er zijn ook combo spelers die zowel DVD-A als SACD kunnen afspelen. Het is echter altijd wel een compromise. Ik denk persoonlijk dat DVD-A de marktslag gaat winnen puur vanwege de grotere hardware penetratie en een extreem goede prijs/kwaliteit verhouding. Daarom heb ik voor de Rotel gekozen. Die ondersteunt SACD niet eens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 26-10-2005 11:55 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 26 oktober 2005 11:42 schreef Chelman het volgende:
SACD is een goed formaat die veel voordelen en veel nadelen heeft.

Nadeel weer is dat je toch op de meeste AV receivers de DSD stroom naar PCM moet converteren alvorens er multichannel processing op los te laten. Er komt wel steeds meer hardware die dat wel kan.

Er zijn ook combo spelers die zowel DVD-A als SACD kunnen afspelen. Het is echter altijd wel een compromise. Ik denk persoonlijk dat DVD-A de marktslag gaat winnen puur vanwege de grotere hardware penetratie en een extreem goede prijs/kwaliteit verhouding. Daarom heb ik voor de Rotel gekozen. Die ondersteunt SACD niet eens.


De rest wist ik idd. Maar dit is toch wel nieuw voor me. Behoorlijke bottleneck dus. Ik was en ben benieuwd naar meer info. Ik ga zoeken. Dit kwam ik ook tegen;

quote:
DVDA, standing for double vaginal, double anal, a sex act.


Heb je zelf ook Dvd-a muziek thuis? En zo ja, is er een element/detai/onderdeel, wbt het geluid, wat je als nieuw ervaart? of is het eerder mooier/dieper/ruimtelijker.


Suck my piss


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2005 12:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb voorlopig maar enkele DVDA schijven thuis. Het zijn in alle gevallen schijven die een echte surround mix bevatten en geen veredelde stereo mix. Dat is een bijzondere ervaring op gebied van ruimtelijkheid van geluid.

Ik ben nu nog voorzichtig met het uitbreiden van mijn DVDA library. Naast SACD en DVDA heb je ook nog HDDVD en BluRay die op de loer liggen.

Iemand nog Betamax tapes over?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 26-10-2005 12:17 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

Wat ik begrepen heb is dat SACD een minder hoekige synuscurve geeft, dus een gelijdelijker geluid, wat mooier zou moeten zijn. (Een lp heeft door het analoge weergeven een veel mooiere synusoide dan een cd). Maar nadelen zijn er zoals boven al opgemerkt te over. Probleem is natuurlijk dat een nieuwe standaard als deze maar een minimale geluidskwaliteitsverbetering oplevert, tegen hoge kosten. Dan zou een systeem dat een huidige hoeveelheid muziek op een dvd schrijft (zo dat deze volstaat bedoel ik, dus 4,7 gig voor een cd ipv 700mb) weer beter zijn en de toekomst hebben, waarna er weer een systeem komt dat dat nog weer meer info op een schijf zet etc. Beter is dan nog haast om terug te stappen op de plaat en daar een hele goeie set voor samen te stellen. Is wel duur, maar platen kosten vaak geen kont meer, zijn veel duurzamer (mits goed behandeld) dan cd's (denk aan cd-rot) en hebben een veel groter bereik (geen info weggelaten zoals bij digitaal geluid) waardoor ze i.p. beter klinken. Maar je bent dan wel veel meer geld kwijt om de geluidskwaliteit te halen die je al snel met een cd-speler hebt. Je kunt daar wel ver overheen gaan.
Overigens is een groene, doorzichtige sticker op je cd's plakken en de randjes met een groene watervaste stift inkleuren ook een wereld aan geluidsverbetering!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2005 12:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 12:17 schreef DikkeMemmen het volgende:
Is wel duur, maar platen kosten vaak geen kont meer, zijn veel duurzamer (mits goed behandeld) dan cd's (denk aan cd-rot)


HUH?

Dit is echt een fabel. CD-rot komt bij een aantal oude schijven voor maar de wat recentere schijven zouden hier geen last van moeten hebben. En hoe goed je je platen ook niet behandelt...je bent nog steeds met een naald op het oppervlak aan het krassen, dat heeft altijd een fysiek gevolg.

Maar goed. Platen zijn leuk maar de nodige investering gecombineerd met een zeer marginale kwaliteitsverbetering (er zijn tegenwoordig hele goede algorithmes die de kwijtgeraakte digitale data reconstrueren) maakt het voor mij onaantrekkelijk. Daarbij is een plaat ook nog eens minder praktisch te hanteren.

Wat er ook nog bovenopkomt is dat veel huidige releases al reeds in de studio gedigitaliseerd worden en dan pas op cd of lp geperst worden. Dit betekent dat je ook al potentieel wat informatie kwijt bent.

Maar goed, ik overweeg wel op termijn een leuke platenspeler te kopen. Ik ga die dan wel enkel voor zeer bijzondere releases gebruiken. Naar mijn mening komt een plaat dan ook veel beter tot uiting tijdens het afspelen van een stuk van Grieg, Rachmaninov of Wagner, waar veel dynamiek en kristaalheldere noten in voorkomen, dan tijdens het afspelen van de nieuwste van Vader of Behemoth.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-10-2005 12:46 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Je had toch ook een platerspelertje dat niet met een naald maar met een lasertje werkte en daarmee de groeven aftaste? Heb je dat probleem van grijsdraaien ook niet meer. Weet alleen niet in hoeverre dat ding echt in productie is gegaan.

edit: Maar een plaat is natuurlijk wel een stuk gaver

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 26-10-2005 12:48]


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 26-10-2005 12:58 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

Dat laatste klopt inderdaad, maar ik geloof niet dat dat ooit betaalbaar is geworden. Voor platen geldt inderdaad dat het bij klassiek meer waardevermeerdering geeft dan bij metal, en inderdaad: digitaal opnemen neemt het verschil grotendeels weg.

Die cd-rot is geen fabeltje. De gemiddelde cd-r heeft een levensduur van 3-5 jaar afhankelijk van de kwaliteit. Ga maar eens na hoeveel van je eerste gebrande cd-tjes overslaan en nummers niet meer herkennen, zonder dat ze gekrast zijn.

De normale geperste cd zou langer mee moeten kunnen. Bekend is dat verschillende oude modellen maar 15 jaar meegingen. Mijn pa's eerste dire straits uit 1987 heeft het bijvoorbeeld reeds begeven. Schattingen van de betere kwaliteit lopen uiteen van 15 tot 30 jaar. Dat is gewoon afwachten en natuurlijk zeer afhankelijk van hoe je ermee omspringt. Het idee dat cd's 100 jaar meegaan is in elk geval absolute larie...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2005 13:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 12:58 schreef DikkeMemmen het volgende:
De normale geperste cd zou langer mee moeten kunnen. Bekend is dat verschillende oude modellen maar 15 jaar meegingen. Mijn pa's eerste dire straits uit 1987 heeft het bijvoorbeeld reeds begeven. Schattingen van de betere kwaliteit lopen uiteen van 15 tot 30 jaar. Dat is gewoon afwachten en natuurlijk zeer afhankelijk van hoe je ermee omspringt. Het idee dat cd's 100 jaar meegaan is in elk geval absolute larie...


Tsja ik heb CD's uit de eerste helft van de jaren 80 en die doen het nog prima...we zien het wel.

CDR's zijn minderwaardig in vergelijking met goede pers CD's. Oh, en ik heb geen gebrande CDR's met muziek.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-07-2006 22:11 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Effe een voorzichtig schopje geven aan dit topic en kei hard HELLUP schreeuwen.

Weet iemand waar ik in hemelsnaam koptelefoonkussens kan kopen? U weet wel, van die sponsjes.
Het lijkt wel alsof die dingen NERGENS los worden verkocht behalve voor een enkele partij "Made in China" krengen uit 1980 achter bij de lokale elektronikaboer die bovendien te klein zijn.

Niks is zo fucking irritant als nog immer perfect klinkende headphones hebben met de kussentjes aan gort.
Nieuwe koptelefoons kopen liever niet omdat ik er al ZES heb en deze voor hun draagbaarheid verreweg de bestklinkende zijn.

Misschien heeft iemand ZELF wat overbodige dingen thuis liggen? Deze sponsjes zijn ovaal 6,5cm bij 5cm. Ietsjes kleiner kan ook want dat rekt wel. Liefst zwart. Ik betaal wel vezendkosten.

Alvast bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 01-07-2006 22:12]



ACTAEONIS
Usericon van ACTAEONIS
Posted 27-08-2006 23:00 by ACTAEONIS Wijzig reactieProfiel van ACTAEONISQuote dit bericht

Hehe Hi end mijn stiel zal mijn setje uit de doeken doen LOL
Stereo

Speakers Driade
Draaitafel Project
Voor versterker Krell
Eindversterker Krell
Cd speler Krell
Kabels siltech
Totale waarde 55000 euro


Surround

Processor NAD
Eindversterker 6 kanaals NAD
Eindversterker 5 kanaals NAD
DVD speler Pioneer
Speakers Allen warfedale
Kabels siltech
Totale waarde 18000 euro

Slaapkamer

Voorversterker Harman Kardon
Endversterkers Mono 2 maal Proceed
Cd speler Harman Kardon
Speakers Warfedale
Kabels Siltech
Totale waarde 12000 euro

En op mijn studie kamer heb ik een niet al te dure set staan van Harman Kardon met driade speakers

Ja ik weet het ben kompleet gestoord



If the bloodbath must come, then let's get on with it!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-08-2006 23:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zo interessant ook. Ik heb zeg maar nu echt de aandrang om mijn ervaring met jou te delen, of om met jou hierover van gedachten te wisselen.

Ja.



Dussssss......


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen