IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-08-2008 16:59 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wat een afgunst weer.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-08-2008 18:27 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Het is gewoon een keus die ik niet zou maken. Voor design betaal je nu eenmaal extra.


Dear dirty delightful old drunken old days


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-08-2008 9:03 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Mooie mensen kopen geen lelijke dingen


Zenial


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-08-2008 9:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2008 14:27 schreef Schaffelaer het volgende:
Bof, in de laatste stereo-play zijn nog een aantal mp3 spelers getest, en daar kwam de ipod keihard uit als een grijze middenmoter... Betere kwaliteit en veel meer geluidskwaliteit voor je geld is o.a. te vinden bij sony, cowon en samsung.

Als je houdt van ikea-design moet je uiteraard bij apple zijn!
Heb je een internet bron, ik ben geïnteresseerd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-08-2008 9:30 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Het is Desèèègn en der past een Ipod in:



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2008 9:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2008 9:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2008 14:27 schreef Schaffelaer het volgende:
Bof, in de laatste stereo-play zijn nog een aantal mp3 spelers getest, en daar kwam de ipod keihard uit als een grijze middenmoter... Betere kwaliteit en veel meer geluidskwaliteit voor je geld is o.a. te vinden bij sony, cowon en samsung.



Ach, bij verreweg het grootste deel van de Ipod kopers is de Ipod zelf niet eens de beperkende factor qua kwaliteit, maar de low-budget oordopjes die erbij zitten. Ik lach me altijd kapot als er weer zo'n collega met een apparaat van 350 euro aankomt om dan niet even te investeren in echte goede oordopjes

Maar goed, Ikea design of niet, iets waar mijns inziens nog geen enkele andere mp3-speler aan heeft kunnen tippen is het gemak qua navigatie bij de Ipod, en dan doel ik vooal op het beperkte aantal knoppen en die touch-circel waamee je overal doorheen scrollt.

Al met al nog geen ipod voor mij hoor. In de auto heb ik gewoon een mp3-cdspeler en thuis gaat er niets boven mijn NAD set met KEF zuilen .. Kan me niet voorstellen dat ik dat ik die degelijkheid inruil voor een wit plastic kastje.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-08-2008 10:02 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

MP3 cd spelers in de auto Heerschen echt wel!



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-08-2008 10:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 5 augustus 2008 9:59 schreef Valorian het volgende:
Maar goed, Ikea design of niet, iets waar mijns inziens nog geen enkele andere mp3-speler aan heeft kunnen tippen is het gemak qua navigatie bij de Ipod, en dan doel ik vooal op het beperkte aantal knoppen en die touch-circel waamee je overal doorheen scrollt.

Psies.
Gebruiksgemak -> iPod
Geluidskwaliteit -> Originele cds

quote:
Al met al nog geen ipod voor mij hoor. In de auto heb ik gewoon een mp3-cdspeler en thuis gaat er niets boven mijn NAD set met KEF zuilen .. Kan me niet voorstellen dat ik dat ik die degelijkheid inruil voor een wit plastic kastje.

Zenial -> Koopt gave dingen
Valorian -> Bek houden

...en het is een wit houten kastje


Zenial


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-08-2008 17:06 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2008 9:23 schreef spectre het volgende:
Heb je een internet bron, ik ben geïnteresseerd

http://www.stereoplay.de

Dit is hun site, maar voor de tests moet je dacht ik gewoon het blad kopen bij de betere bladenboer en duits kunnen lezen...

Toevallig had de consumentenbond ook net een test gedaan, waar wederom sony en samsung er beter uitkwamen. Maar ik ken de details van de test niet, omdat de bond meestal niet alleen puur op geluidskwaliteit test. Wel acht ik een vakblad als stereoplay iets betrouwbaarder...


Dear dirty delightful old drunken old days


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-08-2008 17:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vader heeft een volledige Rotel high-end installatie, voor bepaalde muziek mee te spelen,

klinkt erg goed voor metal, als die niet te atmosferisch is.


wel dom hoe sommige mensen een high end cd-speler kopen en dan op een gewone versterker aansluiten


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-08-2008 17:11 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nieuwe zeer goede cd-spelers zijn tegenwoordig toch vrij schaars?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-08-2008 17:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

geen idee eigenlijk


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-08-2008 17:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2008 17:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Tsja.. ik denk ook dat een high-end cd-speler aanschaffen vóór je een high-end versterker en high-end luidsprekers hebt staan nogal ridicuul is, aangezien de kwaliteit van de cd-speler het minste invloed heeft op het totale geluid. Andersom kan een stuk minder kwaad.



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 05-08-2008 17:27]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-08-2008 18:02 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Helemaal mee eens. Beginnen bij je luidsprekers!


Dear dirty delightful old drunken old days


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-08-2008 13:29 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

edit: Dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 06-08-2008 13:33]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-08-2008 13:30 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Inderdaad!



Ongetwijfeld schijtduur dus die moet ik hebben
Metertje hoog


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-08-2008 20:20 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ik wil wat nieuwe audioapparatuur in huis halen, want m'n huidige opzetje is niet toereikend genoeg. Om even aan te geven hoe het zit, momenteel heb ik een CD-speler / tapedeck van Grundig, type UMS 100, met twee 30 watt boxjes. Voor vinyl heb ik een oude versterker in gebruik, speciaal voor mijn platenspeler, omdat het signaal door mijn stereo niet genoeg versterkt wordt. Hier heb ik aparte boxjes voor, twee JVC-boxjes van 20 watt, die wat volume en bass betreft héél wat te wensen overlaat. Aangezien ik spoedig groter ga wonen moet (wil) ik krachtiger audioapparatuur hebben en wil ik eigenlijk in één keer klaar zijn, dus geen gezeik meer met verschillende apparaten en boxjes voor verschillende muziekformaten. Wat ik eigenlijk wil is het volgende:

- Minstens twee goede boxen
- CD-speler / tapedeck / versterker in één, waar ik m'n platenspeler dan op aan kan sluiten

Ik heb echt fuck all verstand van wat goed is, dus hoop ik dat mensen hier me meer kunnen vertellen. Ik wil graag vol geluid en een goede bass. Mag opzich een paar honderd euro kosten, maar ik heb geen geld voor de meest extreme high-end apparatuur. Wat is goed spul?


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-08-2008 10:35 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

De 4 belangrijkste adviezen:

1. zelf luisteren
2. zelf luisteren
3. weten wat je wilt: (5.1, stereo...)
4. beginnen bij de luidsprekers

In het paar honderd euro segment kun je eerst beslissen: compact luidsprekers of vloer-luidsprekers. De laatste verdienen de voorkeur vanwege hun vorm dat ze natuurlijk het volledige spectrum kunnen weergeven (lees: laaaaag ) oftewel: geen sub nodig.

Denk bij luidspekers aan merken als Klipsch, Jamo, B&W, Mordaunt Short, Mission en Tannoy. Vermijdt de crap als Bose en JBL (met z'n 100Hz dreuntje) maar daar kom je vanzelf wel achter.

Qua apparatuur in het lagere hifi audio segment kun je kijken naar merken als marantz, sony, pioneer, nad en natuurlijk yamaha. Apparatuur in 1 raad ik sowieso zeer af, meestal gaat dit ten koste van de kwaliteit. Phono-ingangen worden steeds schaarser, maar zijn vooral nog te vinden in de stand-alone stereo-versterkers (zoals onderstaande)

Succes!

Zelf heb ik een half jaar geleden dit combo (totaal zo'n 700 euro) aangeschaft en ik ben er supertevreden mee!

Klipsch F3 cherry


Yamaha 497 serie:



[Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 20-08-2008 10:39]


Dear dirty delightful old drunken old days


R.
Usericon van R.
Posted 03-10-2008 15:01 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Weet iemand waar ik vrij goedkope SUPER AUDIO CD comp. dvd spelers kan krijgen? Geen enkele winkel verkoopt ze meer..


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-10-2008 15:16 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

SACD en goedkoop?


Dear dirty delightful old drunken old days


R.
Usericon van R.
Posted 03-10-2008 15:49 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Haha?


Sater
Usericon van Sater
Posted 03-10-2008 16:31 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2008 18:53 schreef Snaack het volgende:

Kijk eens bij high-end zaken naar inruilers. In de omgeving R'dam ken ik een aantal zaken, regio A'dam niet. Guideline: hoe minder knopjes, hoe beter!


Vertel!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-10-2008 16:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2008 15:49 schreef R. het volgende:
Haha?

Nou ja, het zijn nou niet twee begrippen die je snel in verband brengt met elkaar wel?


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen