IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-06-2013 23:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Als je budget rond 100 euro is zou ik sowieso niets nieuws kopen. Een tweedehands NAD, Denon, etc. geeft je dan echt veel meer waar voor je geld dan wat je voor 100 euro nieuw of zelfs voor 200 euro nieuw kan krijgen. Budget (+/- 100 - 200 euro) Harman Kardon zou ik zelf sowieso laten staan tegenwoordig, daar investeren ze meer in blauwe led lampjes en gimmicks dan in audio pur sang. Maar goed, just my two cents



ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 20-06-2013 0:36 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2013 23:14 schreef Valorian het volgende:
Als je budget rond 100 euro is zou ik sowieso niets nieuws kopen. Een tweedehands NAD, Denon, etc. geeft je dan echt veel meer waar voor je geld dan wat je voor 100 euro nieuw of zelfs voor 200 euro nieuw kan krijgen.


Agreed. Overigens is het ook verstandig om eens te kijken naar demonstratie exemplaren. Het kan een behoorlijke hoeveelheid duiten schelen, en vaak vallen de apparaten ook nog onder de garantie.

Overigens ga ik morgen of overmorgen mijn platenspeler terug brengen. Een prima apparaat, maar het linker kanaal valt met regelmaat weg, en als het vervangen van kabels, pre-amp en ingang van de versterker het probleem niet oplossen moet het wel in de platenspeler zitten. Hopelijk kunnen ze het apparaat fiksen, want ik ben er inmiddels wel erg verknocht aan geraakt.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-06-2013 19:45 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Naar nieuw heb ik sowieso nooit gekeken haha. Mijn huidige, kapotte unit is pre-overname Marantz. Begin '90's? Iets uit die tijd lijkt me niet verkeerd. Ben aan het marktplaatsen naar NAD, Rotel, Marantz, dat soort zaken. Weten jullie toevallig van die geheime, betaalbare pareltjes?

Phono box was een interessante tip trouwens, ga ik in de gaten houden. Thanks.



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 20-06-2013 20:09 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Wat zoek je? Zoiets:



rotel ra-945


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-06-2013 20:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

You tell me Istie van jou?



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 20-06-2013 20:49 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Die op de foto niet, maar ik heb er wel zoeen al een tijd ongebruikt staan.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-06-2013 21:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wil je die evt. verkopen? zoja, voor hoeveel?



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 20-06-2013 21:22 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ik zal eens kijken of ik 'm tevoorschijn kan halen *) en dan kom ik er nog op terug. Tenminste als je geduld hebt tot het weekend.




*) Voor de bijdehandjes: ik heb het nu over die versterker, niet mijn edele delen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-06-2013 21:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

No rush/pressure.



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 20-06-2013 22:33 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-06-2013 8:56 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Voel je niet verplicht trouwens, ik ben namelijk ook nog aan het rond informeren bij anderen.



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-06-2013 15:26 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Wél een mooi ampje die Rotel


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-06-2013 11:25 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 8:56 schreef Dirge for november het volgende:
Voel je niet verplicht trouwens, ik ben namelijk ook nog aan het rond informeren bij anderen.


Komt mooi uit want ik kom er niet aan toe om dat ding dit weekend nog tevoorschijn te halen.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-07-2013 13:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dit is het geworden!



Van een +/- '95 Marantz naar een '81 Marantz. Ik vind het vreemd, maar misschien klinkt deze nog wel beter dan die andere, waar ik gruwelijk blij mee was. 45 pleuro bij de kringloop.

Ook blij met mijn nieuwe tapedeck. Volgens bepaalde kenners de beste out thurr zo'n beetje. Een heuse 19" studio unit.

Speakers zijn nog steeds m'n trusty B&W DM-4's.



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 07-07-2013 13:42 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ouder hoeft niet perse slechter te zijn natuurlijk.

Goed om te lezen dat je iets gevonden hebt trouwens. Ik had de doos met de versterker al wel gesignaleerd echter weet ik niet of er ook de AB en de handleiding bij zitten in die doos. Scheelt mij weer verder zoeken.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-07-2013 13:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



Ouder is inderdaad niet slechter, maar dit zit nog net boven de grens van vintage Marantz geloof ik. Misschien past dit beestje uit '81 gewoon beter bij mijn speakers uit '76. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat die ander net te lang kapot is.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-06-2015 17:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Setje KEF Q55 speakers bij de kringloop weggetrokken.

Leuk voor bij de pc of in ons andere huis.





[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 30-06-2015 17:17]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-06-2015 17:31 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

dat kan slechter idd


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-07-2015 10:56 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Good busy!

Nog tips met betrekking tot (bestaat dat?) losse phono-trap/koptelefoonversterk combo's?



wouter023
Usericon van wouter023
Posted 02-07-2015 11:18 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2015 10:56 schreef Dirge for november het volgende:
Good busy!

Nog tips met betrekking tot (bestaat dat?) losse phono-trap/koptelefoonversterk combo's?

Alles bestaat in High-End.


wouter023


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 02-07-2015 13:42 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Hierbij natuurlijk ook een voorzetje: Clearaudio Nano Phono Headphone, geen ervaring mee overigens.


wouter023


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-07-2015 11:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Bedankt voor de tip. Ziet er goed uit in principe!



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2016 14:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik speel mn muziek meestal af vanaf mn laptop maar daar zit zo'n goedkoop realtek geluidskaart in.

aangezien ik geen zin heb in een interne geluidskaart die niet op andere pc's en laptops past wil ik een externe geluidskaart. iemand tips voor een <100 euro goede geluidskaart? Ik zag er een aantal met tulp aansluiting, dit is sowieso veel beter omdat ik dan geen verloopstukjes hoef te gebruiken en je een veel stabielere aansluiting hebt.

http://www.thomann.de/nl/behringer_ucontrol_uca_222.htm?offid=5&affid=1&subid=246611NL&subid2=Behringer+U-Control+UCA222&origin=boost&gclid=CjwKEAjwyPW5BRCC3JaM7qfW_FwSJACM3jz9gauk_QN6iWZsJ-82eKYEFZHX5Iwc-fB9sbc1BYZkqRoCYGnw_wcB



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-05-2016 18:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_yrk2030.htm?ref=prod_rel_246611_3

Waarom niet gewoon zoiets en dan door naar een normale versterker? Werkt hier prima.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


-Sirius-
Usericon van -Sirius-
Posted 19-05-2016 21:22 by -Sirius- Wijzig reactieProfiel van -Sirius-Quote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2016 14:04 schreef ElitE het volgende:
Ik speel mn muziek meestal af vanaf mn laptop maar daar zit zo'n goedkoop realtek geluidskaart in.

aangezien ik geen zin heb in een interne geluidskaart die niet op andere pc's en laptops past wil ik een externe geluidskaart. iemand tips voor een <100 euro goede geluidskaart? Ik zag er een aantal met tulp aansluiting, dit is sowieso veel beter omdat ik dan geen verloopstukjes hoef te gebruiken en je een veel stabielere aansluiting hebt.

http://www.thomann.de/nl/behringer_ucontrol_uca_222.htm?offid=5&affid=1&subid=246611NL&subid2=Behringer+U-Control+UCA222&origin=boost&gclid=CjwKEAjwyPW5BRCC3JaM7qfW_FwSJACM3jz9gauk_QN6iWZsJ-82eKYEFZHX5Iwc-fB9sbc1BYZkqRoCYGnw_wcB




Doe jezellf een plezier en haal een DAC (digitaal->analoog converter):

http://www.schiit-europe.com/index.php/producten/modi2-usb-product-7.html

Hoe werkt het: vanaf jouw laptop gaat een USB kabel naar deze dac. Van daaruit 2x RCA -> 2x RCA naar de versterker/receiver. Zorg voor een degelijke kabel met stevige connectoren. Hoeft niet veel te kosten!

Voor dit geld zou ik niet iets beters weten. Het merk staat trouwens goed bekend.





[Dit bericht is gewijzigd door -Sirius- op 19-05-2016 21:27]


Serve another god......lose another dream


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen