IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-07-2007 11:55 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 juli 2007 8:31 schreef Psychonaut het volgende:
Absoluut dat je 't verschil hoort hoe duurder de kabels zijn. Koop natuurlijk wel de kabels die bij de versterker en speakers 'horen'. De ene kabel geeft een veel beter effect dan de andere kabel. De betere hifi-zaak weet hierin wel advies te geven en/of ga op je eigen gehoor af in een afgesloten luisterkamer (dus niet de Mediamarkt oid).

Wat je kan horen bij de betere kabels tov Aldi-kabels? Voral meer diepte en meer dynamiek (afhankelijk van de kabel dus).

Als je dat niet hoort wordt 't eens tijd de oren uit te laten spuiten.


Ik zeg niet dat je het niet hoort, ik zeg dat je geen verschil van 99 euro per meter hoort.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-08-2007 0:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Zie nu dat mijn vraag eigenlijk beter in dit topic past:


Posted 29-08-2007 23:52 by Valorian Stuur een icq bericht naar UIN 15047204Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinonline
Ben me aan het orienteren op een nieuwe audioset, mijn budget is beperkt en ik twijfel tussen 2ehands spul (via winkel of particulier).

Nu heb ik bij een winkel voor een redelijke prijs (+/- 600 euro) een inruilsetje gezien met het volgende:

- NAD Integrated Amplifier 317
http://www.happymedium.com/nad/nad317.htm

- NAD CD-speler C540 en een NAD Tuner

- KEF Q-serie 55.2 boxen http://www.kef.com/history/1990_2/q_series/Q55.asp

Nadeel hiervan is natuurlijk dat het oud is, maar componenten uit deze prijsklasse zouden op zich zeker nog wel even mee moeten gaan.

Zowel met NAD als KEF heb ik goede ervaringen (zelf niet gehad, maar wel veel gehoord bij ouders, vrienden etc.), maar echt veel van HIFI weet ik ook weer niet. Kan iemand mij toevallig uitleggen wat de voordelen zijn van een zogenaamde "Integrated" versterker t.o.v. een 'gewone' versterker (zoals bijv. het huidige instapmodel van NAD: NAD C315BEE www.nad.nl (even doorklikken) ? Of is dat slechts een andere term voor hetzelfde?

Verder heb ik wel eens KEF speakers gehoord en ben ik zeker te spreken over het geluid, maar wat ik me afvraag is of speakers per merk een beetje hetzelfde soort geluid hebben, bijv. geschikter zijn voor metal of juist weer niet, of dat dat binnen een merk ook nog heel erg verschild (even los van de verschillende prijsklasses natuurlijk). Kortom, wat ik gehoord heb van KEF klonk metal erg goed, maar is KEF hier sowieso wel sterk in of verschilt dat erg per serie?
NB: Rajackar, mocht je dit lezen, uit welke serie komen jouw speakers eigenlijk?


Een andere optie die ik tegen ben gekomen zijn speakers van AE (Acoustic Energy, een Brits merk), de zogenaamde Aegis One speakers. Deze zijn een stuk compacter en hebben ongetwijfeld minder sterke bass, maar worden wel als erg veel speaker voor je geld beschouwd. Nieuw zijn ze in Nederland lastig te vinden en zo'n 200 euro per stuk, ik kan een setje overnemen voor 150 euro..

http://www.acoustic-energy.co.uk/Product_range/Aegis_series/Aegis_evo_1.asp


Qua versterker & cd-speler heb ik ook nog gekeken naar een Harman Kardon setje, de zogenaamde "Stereopower 230" , bestaande uit de HK970 versterker, TU970 Tuner en HD970 Cd-speler. Door een spaarsysteem (postbank rentepunten) zou ik die hele set voor 700 euro kunnen kopen (ipv 1400 euro adviesprijs of 1000 euro 'internetwinkelprijs'), wellicht geen slechte koop, ware het niet dat ik de tuner eigenlijk niet hoef. Voordeel is natuurlijk dan dat alles nieuw is (inc garantie), en ook van deze tijd, d.w.z. mp3 cd's kan afspelen, etc..


Iemand nog een interessante visie op het bovenstaande? Het belangrijkste zelf lijkt me om in ieder geval eerst een goed te luisteren naar vooral speakers. Ben eens in de RAF-luisterruimte geweest en dan is het wel verbazingwekkend hoeveel verschil er zit in speakers qua soort geluid en dat prijzen ook niet altijd alles zeggen.


NB: Mijn total budget voor een hele set (versterker, cd-speler en boxen en bekabeling) is max 1000 euro, het liefst iets minder...

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 29-08-2007 23:53]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-08-2007 1:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat setje van 600 euro lijkt mij persoonlijk helemaal geen slechte koop.

Qua geluid zou ik gewoon even met je eigen bak herrie naar de winkel gaan en luisteren hoe het klinkt.

Wat betreft Harman Kardon. Volgens mij, maar echt veel ervaring heb ik niet met HK, ligt de nadruk bij dat merk iets meer op de bas tonen. Genoeg liefhebbers voor maar persoonlijk houd ik meer van een helder neutraal geluid.
Mijn broer heeft een setje van NAD en dat geluid vind ik prima te pruimen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-08-2007 1:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Owja. Integrated Amplefier houdt eigenlijk weinig anders in dan dat de voorversterker en eindversterker bij elkaar in zitten en geen afzonderlijke componenten zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-08-2007 18:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2007 1:29 schreef XXL het volgende:
Dat setje van 600 euro lijkt mij persoonlijk helemaal geen slechte koop.

Qua geluid zou ik gewoon even met je eigen bak herrie naar de winkel gaan en luisteren hoe het klinkt.

Wat betreft Harman Kardon. Volgens mij, maar echt veel ervaring heb ik niet met HK, ligt de nadruk bij dat merk iets meer op de bas tonen. Genoeg liefhebbers voor maar persoonlijk houd ik meer van een helder neutraal geluid.
Mijn broer heeft een setje van NAD en dat geluid vind ik prima te pruimen.



Ik wil inderdaad gewoon even gaan luisteren, lekker gevarieerd aanbod aan muziek meenemen (zowel non-metal als metal) en dan blazen in die winkel. Het is een Bang en Olufsen dealer dus ze zullen wel niet echt zitten te wachten op een jochie die de tweedehands set uitgebreid wilt beluisteren maar ze willen er vast ook vanaf dus wellicht kan er nog een mooi prijsje van gemaakt worden

Enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen bij NAD is dat de cd-spelers op den duur wat kuren gaan vertonen, eerder dan je van zo'n merk zou verwachten, maar dat hou je toch een beetje met cd-spelers tenzij je echt veel geld neerlegt.


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 30-08-2007 19:05 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Deze boxen heb ik, de 544 serie. Ze zijn misschien oud, maar er zit een fantastisch geluid in voor een niet al te hoge prijs. Je hoort helemaal geen vervorming als je hem vol open zet, alleen het geklaag van de buurt. Want hard kunnen ze

Je kunt ze tegenwoordig voor rond de 125 euro kopen mits je geluk hebt. In de jaren 70 waren ze zo rond de 1000 gulden per box.

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1680


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-08-2007 22:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Valorian: ik zou H&K links laten liggen. Dat wás een high-end merk maar de laatste jaren hebben ze zich in de budget prijsklasse gestort en zijn ze eigenlijk de Yoko van het segment geworden. NAD is veel beter spul imho.

Ow, en elke CD speler gaat op den duur kuren vertonen omdat de laser kracht verliest.. Oftwel, lezen van de data wordt steeds lastiger, kwaliteitsverlies ivm meer foutcorrectie, en op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Je merkt het als je CD speler ineens moeite heeft de 1e (paar) track(s) van een CD af te spelen. Een CD wordt namelijk van binnen naar buiten gelezen met constante snelheid, aan de binnenzijde draait de schijf dus sneller dan aan de buitenzijde..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-08-2007 22:11]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-09-2007 12:00 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht



Net aangeschaft, een NAD set (Integrated Amplifier NAD 317, Cd-speler NAD 540 en een NAD tuner) met KEF boxen Q55.2 (zie plaatje, alleen dan in het zwart). Verder nog een JVC dvd-speler en een video die er ook bij zaten, niet heel nuttig dacht ik tot ik zag dat de dvd-speler toch wel redelijk goed van kwaliteit is en ook divx afspeelt, mooi meegenomen dus

Komen van een Bang & Olufsen winkel, was een inruil van een klant die daar een B&O set gekocht heeft. Erg gaaf allemaal, en relatief veel audio voor mijn geld: 600 euro. (nieuwprijs volgens de facturen die er nog bij zaten was zo rond de 2000-2200 euro bij elkaar, alles zeven jaar oud.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 01-09-2007 12:02 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

very nice vinnie!
Ik kom snel een keer luisteren. En nu kun je natuurlijk gen gruizige black meer draaien


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-09-2007 12:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2007 12:02 schreef rajackar het volgende:
very nice vinnie!
Ik kom snel een keer luisteren. En nu kun je natuurlijk gen gruizige black meer draaien


Volgens de Bang & Olufsen verkoopster was deze set vooral geschikt voor muziek in het genre Darkthrone - Transilvanian Hunger omdat daarbij de diepe baslijnen en de warme stem van Nocturno Culto het beste tot uiting komen!! Cannibal Corpse en Dragonforce daarintegen raadde ze erg af


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-12-2007 17:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dit is toch wel het meest heerschende iPod-Dock wat ik ooit gezien heb:

http://www.realhi-fi.com/products/shanling_mc-30.html



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-12-2007 18:22 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Een Ipod deck van 500£...
Je koopt/kocht toch ook geen auto voor je Tamagotchi?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 10-12-2007 19:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 10 december 2007 18:22 schreef Jällö het volgende:
Een Ipod deck van 500£...
Je koopt/kocht toch ook geen auto voor je Tamagotchi?





Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 24-02-2008 14:31 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Heb vorige week een nieuwe versterker en speakers gekocht namelijk:

- Marantz PM4001 versterker
- B&W 685

Nu las ik wat op internet over bi-wiring. Sommigen zeggen dat het echt een boel scheelt qua high/low-balans en anderen zeggen weer dat het echt niets uitmaakt. Ook in de audiozaak konden ze eigenlijk niet zeggen of het nu echt een betere geluidskwaliteit oplevert. Weet iemand meer van bi-wiring die mij kan vertellen of het nuttig is om te doen?



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 24-02-2008 14:37 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Proberen en luisteren.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-02-2008 14:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Bi-wiring is a means of connecting a loudspeaker to an audio amplifier, primarily used in Hi-fi equipment. Normally, a single cord (two conductors) runs from the amplifier output to the terminals at the loudspeaker housing. From this point, connections are made to the loudspeaker elements - most often through crossover networks. In bi-wiring, two cords are run from the amplifier output to the speaker cabinet - one to the high frequency or tweeter element and one to the low frequency element (through their respective crossover networks). It has been suggested that this would somehow improve sound quality; however, this has not been proved by measurements or properly conducted listening tests. From an electrical point of view, the two ways of making connections are, in principle, equivalent.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 24-02-2008 14:48]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-02-2008 14:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ook een Rotel staan, alleen cdspeler en versterker


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-07-2008 1:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 31-07-2008 14:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Wie kan mij hier een aanbeveling doen?
Ik ben op zoek naar een nieuw audio setje. Het moet cd's kunnen spelen, ik wil mijn iPod er makkelijk op aan kunnen sluiten (liever een dock dan gekloot met kabeltjes), er moet goed geluid uit komen, het moet er mooi uitzien en weinig ruimte innemen. Budget is ongeveer 1000E (of meer als het echt iets tofs is).
Aanbevelingen? Of zijn er winkels in a'dam en omgeving waar ze leuke dingen hebben?


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-08-2008 18:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Definieer "setje".

Alleen versterker + cd speler? Ook luidsprekers?

Voor 1000 euro koop je een acceptabele CD-speler + geintegreerde versterker. Niet meer dan dat. Rotel is dan wel een interessant merk voor je.

Als je voor dat budget ook luidsprekers wilt.. Zit je hier in het verkeerde topic want dan kom je toch echt in de categorie Yoko/ MyFirstStereo. Zoek dan gewoon een leuke set uit met veel knopjes en knipperende lampjes bij de Media Markt

*kuch*

Wat ik zou doen als je voor relatief weinig iets goeds wilt:

Kijk eens bij high-end zaken naar inruilers. In de omgeving R'dam ken ik een aantal zaken, regio A'dam niet. Guideline: hoe minder knopjes, hoe beter!

Qua luidsprekers zou ik 456456% voor zelfbouw spul gaan. Check bijv. www.speakerland.nl Zij verkopen complete pakketten (speakers, filters, houtpakket).

Als je het zelf niet in elkaar kunt/ wilt zetten kunnen zij je vast in contact brengen met iemand die dat voor een kleine vergoeding voor je wil doen.

1000 euro wordt wat krapjes, maar voor 1500 euro zou je iets fraais in huis moeten kunnen halen.

Maar, ik het nu wel over Kwaliteit natuurlijk, niet over knipperende lampjes meuk.

Misschien is het beste advies dat ik je kan geven om eens met een selectie CD-tjes een high-end zaak binnen te stappen en naar sets te gaan luisteren. Misschien vind je het het geld wel helemaal niet waard namelijk.

Edit: ah, ik lees niet goed. Je wilt geen goede audioset maar je vriendin wil een design microset. Dat wordt naar de MediaMarkt Zenial!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-08-2008 18:57]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-08-2008 17:23 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik wil inderdaad een design setje hahaha

Maar het is deze geworden:
http://www.genevalab.com/v/vspfiles/V4_Backup/lwh.html


Zenial


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-08-2008 17:25 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

heb je door dat daar een appel ipod in moet... heb je niet liever iets apple-loos?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-08-2008 17:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2008 17:23 schreef Zenial het volgende:
Ik wil inderdaad een design setje hahaha

Maar het is deze geworden:
http://www.genevalab.com/v/vspfiles/V4_Backup/lwh.html



On topic!!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 04-08-2008 11:29 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 3 augustus 2008 17:34 schreef Snaack het volgende:
On topic!!


Qua prijs past ie anders goed in dit topic hehe..

quote:
Op 1 augustus 2008 18:53 schreef Snaack het volgende:
Guideline: hoe minder knopjes, hoe beter!

Dit heb ik in ieder geval goed gedaan: Geen knoppen op het apparaat, en een bescheiden afstandsbediening

quote:
Je wilt geen goede audioset maar je vriendin wil een design microset. Dat wordt naar de MediaMarkt Zenial!

Van audio weet je ongetwijfeld veel, maar qua design kan ik je nog wel wat bijbrengen als je denkt dat dat in de mediamarkt vinden is

quote:
Op 3 augustus 2008 17:25 schreef Aaaarco het volgende:
heb je door dat daar een appel ipod in moet... heb je niet liever iets apple-loos?

*hap Apple maakt prima mp3 spelers, ze moeten alleen geen computers proberen te maken

En nog een keer:



Zenial


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-08-2008 14:27 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Bof, in de laatste stereo-play zijn nog een aantal mp3 spelers getest, en daar kwam de ipod keihard uit als een grijze middenmoter... Betere kwaliteit en veel meer geluidskwaliteit voor je geld is o.a. te vinden bij sony, cowon en samsung.

Als je houdt van ikea-design moet je uiteraard bij apple zijn!


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen