IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 0:38 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 0:33 schreef bokaj het volgende:
Progton, denk jij dat in de hemel iedereen vegetarisch is?


nee zeker niet, het Oude Testament heeft wel spijswetten, maar ja ik kan het wel helemaal uitleggen hoe dat zit maar binnen het Christendom zoals ik het ken wordt daar niet aan gedaan.
Dat zit hem ook in het niet wettisch maar leven vanuit de genade.

Jezus wordt niet voor niets het vleesgeworden Woord genoemd (gedoelt op de wetten)

Klein voorbeeld: ik ben zondig en ik weet dat ik mij niet compleet aan de geboden kan houden, maar weet wel dat God het ons vergeeft omdat zijn vergeving groter is dan de zonden. (kruisiging)



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 09-06-2010 0:39]



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 09-06-2010 0:45 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Jezus tyfus christus, hoe hou jij het met jezelf uit


Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 0:46 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 0:45 schreef Rotzak het volgende:
Jezus tyfus christus, hoe hou jij het met jezelf uit


simpel, door niet in te gaan op dit soort uitspraken



flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 09-06-2010 0:48 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

ik had mezelf allang ritueel geslacht


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 09-06-2010 0:49 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 9 juni 2010 0:38 schreef ProgTon het volgende:
nee zeker niet, het Oude Testament heeft wel spijswetten, maar ja ik kan het wel helemaal uitleggen hoe dat zit maar binnen het Christendom zoals ik het ken wordt daar niet aan gedaan.
Dat zit hem ook in het niet wettisch maar leven vanuit de genade.

Jezus wordt niet voor niets het vleesgeworden Woord genoemd (gedoelt op de wetten)

Klein voorbeeld: ik ben zondig en ik weet dat ik mij niet compleet aan de geboden kan houden, maar weet wel dat God het ons vergeeft omdat zijn vergeving groter is dan de zonden. (kruisiging)


Ik bedoel meer omdat er geschreven staat dat de wolf naast het lammetje staat te grazen in het paradijs. Dus er wordt geen vlees gegeten? Maar ik ben erg selektief en het zou me niks verbazen als de bijbel zich weer lekker tegenspreekt in dat opzicht. Zoals al besproken in het vorige topic.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 09-06-2010 0:55 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 9 juni 2010 0:46 schreef ProgTon het volgende:
simpel, door niet in te gaan op dit soort uitspraken


Weet je, ik zal maar eerlijk zijn, ik kan mensen zoals jij niet luchten of zien, met je verlichting, het woord van god en dat soort onzin, laat anderen gewoon met rust, het enige wat je doet op dit forum is je hypocriete christelijke gelul te braken hier. En telkens maar van die quasi intelligent filmpjes posten over een stel verjaarde hippies die het woord van god verkondigen door middel van black metal muziek. Dat jij te dom bent om te beseffen dat dit genre nooit christelijk kan zijn, is jou probleem. Ik begin me echt zwaar te irriteren aan je


Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 1:05 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 0:55 schreef Rotzak het volgende:
Weet je, ik zal maar eerlijk zijn, ik kan mensen zoals jij niet luchten of zien, met je verlichting, het woord van god en dat soort onzin, laat anderen gewoon met rust, het enige wat je doet op dit forum is je hypocriete christelijke gelul te braken hier. En telkens maar van die quasi intelligent filmpjes posten over een stel verjaarde hippies die het woord van god verkondigen door middel van black metal muziek. Dat jij te dom bent om te beseffen dat dit genre nooit christelijk kan zijn, is jou probleem. Ik begin me echt zwaar te irriteren aan je


ik vind dit wel vaag hoor, je kunt er ook voor kiezen dit topic niet te bezoeken?
Jou doel is me wel duidelijk, beetje jennen her en der, en vinden dat we maar een of ander ziek gestoord volkje zijn.

Dat mensen zo dom zijn dat men een muziekstroming een ideologie aantekent dat zal mij een zorg zijn. De songwriter beslist waar een tekst over gaat daarmee verandert het genre niet.

En ik wil best een biertje drinken met je, ben echt niet zo eng zoals je je voorsteld



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 09-06-2010 1:06 by bokaj Profiel van bokaj

Als jij nou eens niet in topics kijkt waar christelijk/christendom/christenen in de titel staat, Rotzak? Scheelt een boel ergernis voor jezelf.






[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 09-06-2010 1:06]


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 2:15 by invictis Profiel van invictis

wat is dit voor coupe? jezus godsamme wraah


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 09-06-2010 2:33 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 9 juni 2010 2:15 schreef invictis het volgende:
wat is dit voor coupe? jezus godsamme wraah
Ga jij eens snel nieuwe nummers maken.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 09-06-2010 3:51 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 9 juni 2010 1:05 schreef ProgTon het volgende:
Dat mensen zo dom zijn dat men een muziekstroming een ideologie aantekent dat zal mij een zorg zijn.



Het zal hier wel vaker gezegd zijn;

De muziekstroming black metal is ontstaan uit een ideologie... Eentje die zich fel tegen het joods christendom keert. Daardoor kan black metal nooit christelijk zijn.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-06-2010 7:57 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 9 juni 2010 0:38 schreef ProgTon het volgende:

Klein voorbeeld: ik ben zondig en ik weet dat ik mij niet compleet aan de geboden kan houden, maar weet wel dat God het ons vergeeft omdat zijn vergeving groter is dan de zonden. (kruisiging)




Ja, daar kunnen jullie je altijd mooi achter verstoppen. Meeste mensen die zondag's vooraan in de kerk zitten doen meestal niet veel anders dan bedenken wie ze maandag weer eens gaan bedonderen. Schijnheilig kutvolk. Pak je boeltje en ga lekker op het EO-forum lopen kutten.


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-06-2010 8:03 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 8 juni 2010 23:51 schreef ProgTon het volgende:
http://www.myspace.com/encryptor deze is ook nog wel vet

Encryptor




Proper gebulder.



quote:

http://www.myspace.com/inevitableend
dit nijgt naar grindcore, duidelijk invloeden en deze band is nogal verfrissend te noemen
Geen grind, maar best goed te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 09-06-2010 8:03]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 10:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 juni 2010 18:16 schreef Ralph het volgende:
Bij mensen het bloed onder de nagels halen lukt je in ieder geval prima.

Op de wél inhoudelijke posts zie ik je echter niet reageren, die sla je voor het gemak even over..
Ik heb anders best redelijke discussies met zelthor, gemene lepel en bastianus. Dat jij na tientallen pagina's opeens inspringt met wat posts die weinig inhoudelijk zijn beweert dat ik nota bene inhoud ontwijk is net zo acuraat als je opmerking dat deze mensen mij niet serieus nemen Lees je in in de discussie die ik met hen voerde of niet, maar dat bepaalt of je bewering gefundeerd is of niet.

En qua bloed onder je nagels vandaan halen: neem een kopje kamillethee van me.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 09-06-2010 11:04]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 10:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 0:33 schreef bokaj het volgende:
Progton, denk jij dat in de hemel iedereen vegetarisch is?
In het geval je het niet serieus neemt: ik geloof (pun intended) dat McDonalds al bezig is met contracten met het hiernamaals en het schijnt dat de McFish wel bijzonder populair is.

Voor het geval je 100% serieus bent: definieer 'hemel'. Er is volgens nu Christenen idd een hemel, maar de Christenen geloven ook in zowel een 2e dood alsmede een wederopstanding in een nieuwe schepping. Anyway, that aside, ja, ik denk dat we ooit weer vegetariers zullen zijn. Volgens de Bijbel zijn we als vegetarier geschapen en volgens de profeet Isaiah zal in het konikrijk Gods ieder ook weer vegetarisch zijn. Dat dit gezien de huidige evolutionaire status van de carni- en omnicore dieren en mensen lastig te rijmen valt, ben ik me terdege bewust


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 10:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@ProgTon en bokaj: dat Jezus het vleesgeworden Woord is aandragen als argument tegen vegetarisme in een hiernamaals is nogal eh... raar. De Bijbel is nogal duidelijk in dat

- we als vegetarier geschapen zijn
- na de zondevloed God sprak dat we vanaf nu af aan ook dieren mochten eten en dat de dieren ons zouden vrezen
- dat we nu, in onze gevallen staat, dieren mogen eten als ons geloof sterk ik, maar ook dat we geen vlees zouden moeten eten als dat voor onze broeder of zuster bezwaarlijk is
- de meest belangrijke profeet uit het OT spraak idd over het koninkrij Gods in termen van wolfjes en lammetjes enzo en leeuwen die weer gras eten als koeien. Vegetarisch I say.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 11:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Zelthor: interessant onderzoek. Misschien nog te voorbarig om je mening door één onderzoek te laten vormen Anyway, zoals ik al aangaf, ik heb er nog niet echt over nagedacht. Ik geloof iig dat mensen besef van goed en kwaad hebben, paradoxaal gaat dat gecombineerd met een verlies van onschuld (het eten van de appel etc) en dat er diverse 'mechanismen' ingebakken zijn die het goed promoveren boven het kwaad. Ook al voor de stichting van 'het Christendom'. Je kunt deze mechanismen als een evolutionair bijproduct zien om de samenleving te beschermen of als een echo van God's liefde; ik kies ervoor om het als beide te zien.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 11:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 0:49 schreef bokaj het volgende:
Ik bedoel meer omdat er geschreven staat dat de wolf naast het lammetje staat te grazen in het paradijs.


Het is inderdaad wel mijn droom om ooit samen met Schaep in een hemels weiland te chillen.

Hier op aard kan ik helaas de verleiding om me aan hem te vergrijpen maar nauwelijks weerstaan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 11:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 7:57 schreef varanus het volgende:
Ja, daar kunnen jullie je altijd mooi achter verstoppen. Meeste mensen die zondag's vooraan in de kerk zitten doen meestal niet veel anders dan bedenken wie ze maandag weer eens gaan bedonderen. Schijnheilig kutvolk. Pak je boeltje en ga lekker op het EO-forum lopen kutten.
Heb jij soms last van vooroordelen tegenover Christenen?


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 11:54 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 11:03 schreef Fusion het volgende:
@Zelthor: interessant onderzoek. Misschien nog te voorbarig om je mening door één onderzoek te laten vormen

Beter lezen Ik leg de mening/hypothese uit van een stel wetenschappers die een hele reeks onderzoeken onder de loep nemen. In mijn geval kan ik me gevoelsmatig en door de ondersteuning van die onderzoeken vinden in hun mening.
quote:
Anyway, zoals ik al aangaf, ik heb er nog niet echt over nagedacht. Ik geloof iig dat mensen besef van goed en kwaad hebben, paradoxaal gaat dat gecombineerd met een verlies van onschuld (het eten van de appel etc) en dat er diverse 'mechanismen' ingebakken zijn die het goed promoveren boven het kwaad. Ook al voor de stichting van 'het Christendom'. Je kunt deze mechanismen als een evolutionair bijproduct zien om de samenleving te beschermen of als een echo van God's liefde; ik kies ervoor om het als beide te zien.

Die mechanismen worden geen bijproduct genoemd, pas op! Die mechanismen bleken nodig en zijn dus door evolutionaire processen geselecteerd (eventueel i.c.m. God's liefde, wat jij wil ). Religie / geloof wordt door de auteurs als mogelijk bijproduct gerekend.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 11:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 3:51 schreef Mortis Rex het volgende:
De muziekstroming black metal is ontstaan uit een ideologie... Eentje die zich fel tegen het joods christendom keert. Daardoor kan black metal nooit christelijk zijn.

Wat een kutdiscussie is dat toch, zeg Het grootste deel van de interessante black metal heeft allang niets meer te maken met anti-joods-christelijke sentimenten / pubergedrag, dus waarom zou er ook geen christelijke black metal kunnen bestaan? Die strikte definitie van black metal bestaat echt allang niet meer, dat genre is nu ongeveer zo breed als heel metal is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 12:03 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 juni 2010 11:50 schreef Fusion het volgende:
Heb jij soms last van vooroordelen tegenover Christenen?
mwah misschien heeft ie wel voldoende levenservaring,inzicht en wijsheid.
feit is dat elke gristenhond niet kan wachten om een dolk in je rug te planten.
jullie zijn een verachterlijk volk, stelletje fantasten en machtmisbruikers.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 12:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 11:56 schreef ZelThoR het volgende:
Wat een kutdiscussie is dat toch, zeg Het grootste deel van de interessante black metal heeft allang niets meer te maken met anti-joods-christelijke sentimenten / pubergedrag, dus waarom zou er ook geen christelijke black metal kunnen bestaan? Die strikte definitie van black metal bestaat echt allang niet meer, dat genre is nu ongeveer zo breed als heel metal is.


Precies! Optyfen met die intolerante en kortzichtige manier van denken als je het over kunst hebt.

Black Metal wordt gedefinieerd door puur muzikale kenmerken. Dat er veel bands zijn of waren die toevallig dezelfde of een vergelijkbare ideologie aanhangen is hoogstens interessant vanuit historisch of sociaal-cultureel oogpunt maar totaal niet relevant voor de vraag aan welke criteria een bak kabaal moet voldoen om black metal te mogen worden genoemd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 09-06-2010 12:15 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 9 juni 2010 11:56 schreef ZelThoR het volgende:
Wat een kutdiscussie is dat toch, zeg Het grootste deel van de interessante black metal heeft allang niets meer te maken met anti-joods-christelijke sentimenten / pubergedrag, dus waarom zou er ook geen christelijke black metal kunnen bestaan? Die strikte definitie van black metal bestaat echt allang niet meer, dat genre is nu ongeveer zo breed als heel metal is.


Helemaal mee eens.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 12:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

als ik eerlijk ben dan vind ik black metal en Christendom wel passen eigenlijk

black metal is inderdaad duistere muziek en het Christendom zorgt wel voor de donkerste dagen uit het humanisme.

Kindermisbruik (mentaal en fysisch), afslachtingen, de Conquistores of hoe heten ze, tegenhouden van wetenschappelijke inzichten, corruptie, beïnvloeding van rechterlijke en politieke machten, het ontkennen van de menselijke natuur, verbod vrijheid van seksualiteit en levensbeëindiging, verbod op abortus ook al ben je door je vader/oom en alle aanverwanten tot in de 8e lijn bezwangerd tot in extremis, intolerantie, het niet toelaten van kritiek


allemaal in de naam van Jezus Chrustus en Goddeken


maar het is hen vergeven door Goodeeken


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen