IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Roken waarom doen mensen het toch Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 11-09-2003 20:51 by invictis Profiel van invictis

*wordt zeer nieuwsgierig nu*


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-09-2003 20:51 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 11 september 2003 20:50 schreef Vampie het volgende:
*rookt mee...stoppen lukt pas als je zelf ECHT wil.


goed plan


Je moeder.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 11-09-2003 20:52 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 11 september 2003 20:51 schreef karnivoor het volgende:
maar op het moment dat je één peuk daarna aanraakt komt de hele verslaving in één klap terug...
Ja, het is een kortwerkende maar snelwerkende drug, waardoor je je snel weer afhankelijk voelt. Maar het meeste zit toch echt in iemands hoofd hoor.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


leader
Pffffffffff™
Usericon van leader
Posted 11-09-2003 20:52 by leader Profiel van leaderhttp://www.hatred.nl

quote:
Op 11 september 2003 20:50 schreef Vampie het volgende:
*rookt mee...stoppen lukt pas als je zelf ECHT wil.


Klopt het is allemaal geestelijk.


Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-09-2003 20:52 by invictis Profiel van invictis

maar...wat moet ik doen..moet ik alles weggooien wat ik heb?..of moet ik het juist bij me dragen die rookwaar?..meer tips please?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-09-2003 20:53 by invictis Profiel van invictis

hmm...dit forum gaat een superfunctie krijgen
ff kijken, als het echt geestelijk is dan zou ik dus nu moeten kunnen stoppen met roken?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-09-2003 20:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 september 2003 20:44 schreef anonymous het volgende:
Het lijkt me zo moeilijk om zoiets te gaan regelen. Ik bedoel mensen die elke dag friet eten kosten ons ook vast heel veel geld, maar ja, laat je die ook hun eigen kosten betalen? En zo zijn er nog zoveel ongezonde eigenschappen.


Van mij mogen die friet-maniakken ook meer dokken.. uiteraard is het niet makkelijk te regelen, een reden waarom het waarschijnlijk nooit zover zal komen.. maar als het mogelijk zou zijn, dan zou ik ervoor zijn dat iedereen premie betaald naar hoe hij of zij leeft, dus iemand die veel eet, zuipt, rookt en zichzelf volspuit met chemicalien, die mag van mij meer betalen dan iemand die elke dag 2 ons groenten 2 ons fruit eet, bij wijze van spreken..

.. Echter zou ik dan wel zijn voor beperking tot dingen waar mensen min of meer voor kiezen en die de maatschappij niets extra's opleveren, zoals dus drugs/drank/overmatig eten en roken.. iemand die in een ongezonde werkomgeving werkt, zoals in fabrieken is ook zijn gezondheid om zeep aan het helpen, maar daarvoor ben ik WEL bereid te betalen, omdat dat soort werk nou eenmaal gedaan moet worden .


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-09-2003 20:54 by invictis Profiel van invictis

ok...ik stop nu dus met roken..moet ik nou al mijn shag weggooien? of wat? of moet ik ritueel de laatste opsteken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 11-09-2003 20:56 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 11 september 2003 20:54 schreef invictis het volgende:
ok...ik stop nu dus met roken..moet ik nou al mijn shag weggooien? of wat? of moet ik ritueel de laatste opsteken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alles weggooien, anders kom je te snel in de verleiding...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-09-2003 20:56 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 11 september 2003 20:54 schreef invictis het volgende:
ok...ik stop nu dus met roken..moet ik nou al mijn shag weggooien? of wat? of moet ik ritueel de laatste opsteken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?


Je moet meteen alles weggooien, verkopen. Als je ook maar in de verleiding KAN komen wordt het alleen maar moeilijker


"This one is older than shit, heavier than time!"


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-09-2003 20:59 by invictis Profiel van invictis

juist dat is het probleem, dat heb ik een keer eerder geddan, toen heb ik het later weer uit de vuinisbak gevist


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2003 21:00 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 september 2003 20:40 schreef Vampie het volgende:
Dat was het probleem niet..lekker makkelijk om te roepen stop dan...kan ik net zo goed vragen of iemand wilstoppen met ademhalen.

Het is niet voor niks een verslaving..moeilijk af te komen dus.

En verder vraag ik niemand mijn eventuele operaties te betalen door iets wat ik mezelf aandoe.

Nee, je vraagt het niet, maar het gebeurt wel. Denk nou eens na... er ontzettend veel gevallen van rokers die langdurig in het ziekenhuis moeten blijven. Veel mensen krijgen gewoon een slechte gezondheid en/of kanker als ze blijven roken. Op hun 65e, 70e, of 80e belanden ze door het roken in het ziekenhuis en declareren ze de kosten bij het ziekenfonds. Dat ziekenfonds wordt echter door HEEL Nederland betaald, ook door de niet rokers. Als minder mensen zouden roken, zou de gezondheidszorg minder geld opslokken.

Je bent geen geïsoleerd eiland die alleen maar de gevolgen van zijn eigen acties draagt. Buiten het feit dat rokers een deel van de gezondheidszorg opslokken, is het namelijk ook nog eens een keer zo dat andere MEEroken. Die krijgen ook tabak binnen, daar hebben ze toch ook niet om gevraagd? Vind je dat normaal, dat je de longen van andere mensen ongevraagd met teer bekleedt? Ademhalen is een primaire levensbehoefte, roken niet.

En mensen die roepen dat ze willen stoppen maar het niet kunnen, zijn zelfbedriegende slappelingen. Altijd maar excuses zoeken en zich verschuilen achter 'rituelen'... wees dan eerlijk en zeg dat je niet wil stoppen en dat het je niets kan schelen dat je jezelf en anderen aan de kanker helpt. Of gooi die sigaretten aan de kant.

Moeilijk hoor, keuzes maken. Het leven is ook zo zwaar, en de realiteit zo onbegrijpelijk, tjees.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 11-09-2003 21:01 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 11 september 2003 20:59 schreef invictis het volgende:
juist dat is het probleem, dat heb ik een keer eerder geddan, toen heb ik het later weer uit de vuinisbak gevist
Vernietigen dus! Wat kun je laag zinken zeg...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-09-2003 21:01 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 11 september 2003 20:59 schreef invictis het volgende:
juist dat is het probleem, dat heb ik een keer eerder geddan, toen heb ik het later weer uit de vuinisbak gevist


Gooi het in de openhaard of verbrand je het ergens anders. Klaar


"This one is older than shit, heavier than time!"


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-09-2003 21:02 by invictis Profiel van invictis

ok
*loopt nu naar het balkon en kiepert zo al zijn shag over het balkon heen*...ben zo terug mensen





Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 11-09-2003 21:02 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 11 september 2003 21:00 schreef Dwaallicht het volgende:

Moeilijk hoor, keuzes maken. Het leven is ook zo zwaar, en de realiteit zo onbegrijpelijk, tjees.



Zo je niet zo neerbuigend tegen me willen praten meneer de geleerde?

ik betaal net zo goed premies voor uitlaatgassen patat vreters depressieve mensen etc. etc. als ieder ander. JE KAN er ook voor kiezen niet behandeld te WILLEN worden.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2003 21:02 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 september 2003 20:52 schreef invictis het volgende:
maar...wat moet ik doen..moet ik alles weggooien wat ik heb?..of moet ik het juist bij me dragen die rookwaar?..meer tips please?

Fascistisch beleid; kappen met die peuken. In één keer.

Elke week dat je niet rookt, jezelf belonen met het één of ander.

Als je wel weer begint, jezelf laten uitkafferen door je naasten.

Gewoonten verbreken; situaties waarin je een peuk opsteekt niet mijden, maar iets anders doen: neurotisch kauwgom kauwen, in het rond gaan springen, dwangmatig sinaasappelsap drinken, whatever. Het breken met de gewoonte is het moeilijkst aan stoppen met roken (zoals met alle verslavingen eigenlijk). Gewoontegedrag duurt namelijk het langst om aan- en af te leren.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 11-09-2003 21:03 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 11 september 2003 21:02 schreef invictis het volgende:
ok
*loopt nu naar het balkon en kiepert zo al zijn shag over het balkon heen*...ben zo terug mensen




Goed zo!!!! Je kunt het!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 11-09-2003 21:05 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 11 september 2003 21:02 schreef invictis het volgende:
ok
*loopt nu naar het balkon en kiepert zo al zijn shag over het balkon heen*...ben zo terug mensen






*megatrots*


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2003 21:06 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 september 2003 21:02 schreef Vampie het volgende:
Zo je niet zo neerbuigend tegen me willen praten meneer de geleerde?

ik betaal net zo goed premies voor uitlaatgassen patat vreters depressieve mensen etc. etc. als ieder ander. JE KAN er ook voor kiezen niet behandeld te WILLEN worden.

Dat kan dus niet. Als jij doodziek bent, word jij behandeld, of jij nu wil of niet. En dat terwijl jij nu eigenlijk zelfdestructieve neigingen hebt, uit je post op te maken. En die botvier je door te roken. Nou, ja. Wat kan je daar als land nu op zeggen (behalve een forse premieverhoging voor types als jij).


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 11-09-2003 21:06 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 11 september 2003 21:00 schreef Dwaallicht het volgende:
... wees dan eerlijk en zeg dat je niet wil stoppen en dat het je niets kan schelen dat je jezelf en anderen aan de kanker helpt.


Ik heb nooit anders gezegd


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 11-09-2003 21:07 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 11 september 2003 21:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat kan dus niet. Als jij doodziek bent, word jij behandeld, of jij nu wil of niet. En dat terwijl jij nu eigenlijk zelfdestructieve neigingen hebt, uit je post op te maken. En die botvier je door te roken. Nou, ja. Wat kan je daar als land nu op zeggen (behalve een forse premieverhoging voor types als jij).


rokers betalen anders flinke premies op het roken zelf..dat gaat fijn allemaal de schatkist in...profiteer jij ook weer van mij...zeikerd.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2003 21:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 september 2003 21:06 schreef ~Narsil het volgende:
Ik heb nooit anders gezegd

Oh ja. Jij bent degene die zich niet bekommert om consequenties van haar acties voor anderen... en die dan tegelijkertijd verwacht dat er niet 'gezaagd' wordt.

Domme puber.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 11-09-2003 21:08 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 11 september 2003 21:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat kan dus niet. Als jij doodziek bent, word jij behandeld, of jij nu wil of niet. En dat terwijl jij nu eigenlijk zelfdestructieve neigingen hebt, uit je post op te maken. En die botvier je door te roken. Nou, ja. Wat kan je daar als land nu op zeggen (behalve een forse premieverhoging voor types als jij).


Jamaar, waarom moeten mensen met automutilatie littkens, die dus ook zelfdestructieve neigingen hebben, en die dus ook tot een risicogroep behoren, dan weer geen hogere ziektekostenpremie betalen... ?


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 11-09-2003 21:09 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 11 september 2003 21:08 schreef ~Narsil het volgende:
Jamaar, waarom moeten mensen met automutilatie littkens, die dus ook zelfdestructieve neigingen hebben, en die dus ook tot een risicogroep behoren, dan weer geen hogere ziektekostenpremie betalen... ?


Nee...want een depressie kies je niet voor roken wel.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen