IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Roken waarom doen mensen het toch Vorige pagina | Volgende pagina
Ivo
Usericon van Ivo
Posted 17-12-2004 20:20 by Ivo Profiel van Ivo

quote:
Op 17 december 2004 16:41 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Roken is stoer!


longkanker ook?


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 17-12-2004 20:39 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 17 december 2004 20:20 schreef Ivo het volgende:
longkanker ook?


Met de huidige prijzen willen ze er ook wat aan overhouden.


Een kleine snol zit zo vol.


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 17-12-2004 22:52 by testement Profiel van testement

ik rook nu 4 jaar. tja het is verslavend zullen we maar zeggen.


zzz


Inferno
HEUUUJ
Usericon van Inferno
Posted 17-12-2004 22:53 by Inferno Profiel van Inferno

quote:
Op 17 december 2004 22:52 schreef testement het volgende:
ik rook nu 4 jaar. tja het is verslavend zullen we maar zeggen.


Je sport niet ofzow?
conditie gaat er volgens mij nog al wat van achteruit.


Het zal je moeder maar wezen...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-12-2004 22:55 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 december 2004 21:17 schreef Valorian het volgende:
Ik las laatst ergens dat een bedrijf met 100 rokende mensen die allemaal fulltime werken en 10x per dag 5 min. roken ongeveer 10 full time personen zou kunnen besparen wanneer dit niet zou gebeuren, wat neerkomt op gemiddeld 200.000 euro op jaarbasis...

Dit kwam uit een stop-met-roken folder en is dan ook niet heel realistisch, maar toch, het blijft een berg geld.....

Roken is wel duur hoor. Wij hebben genoeg rokende directieleden, nou dan gaat het hard. Vaak zie je mensen "voor de vorm" wel wat artikelen mee het rookhok naar binnen nemen, maar van werken komt het natuurlijk niet echt. Je kunt je afvragen of ze niet standaard een uur langer per dag zouden moeten werken.

Overigens gebeuren er ook wel eens informele overleggen in dat rookhok en worden er ook zaken gedaan. Dat is ook wel wat waard, bij zo'n sociaal ritueel komen er toch dingen naar voren die anders niet zo snel naar voren zouden komen. Moeilijk.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-12-2004 23:02 by MMayo Profiel van MMayo

De rokers bij mij op het werk verprutsen hun werktijd ook veelal met roken en tegen mekaar aan mekkeren onder het roken. Roken is overigens best lekker, maar toch blij dat ik op mijn 16e gestopt ben met roken.


invictis
Usericon van invictis
Posted 17-12-2004 23:02 by invictis Profiel van invictis



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 18-12-2004 1:50 by DeadBitchFuck Profiel van DeadBitchFuck



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-12-2004 1:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

omdat ze zich anders geen houding weten te geven


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 18-12-2004 1:59 by Phygor Profiel van Phygor

Ach ja, roken, wat kun je er allemaal niet over zeggen. Ik word iig gek van dat gekanker over kanker, dat staat ineens direct in verband met roken. Beetje jammer. Ook al die anti-rook organisaties..echt, doe iets met je leven. Eerst niet meer in de trein, toen niet meer op de perrons, toen werd bijna de horeca de das omgedaan, laat ons toch gewoon eens met rust. We roken niet om jullie te pesten, maar omdat het lekker is. Overigens vind ik iemand die om 7 uur s'ochtends een broodje tonijn zit de vreten in de trein een stuk harder meuren dan iemand die een peuk opsteekt. Het gaat allemaal nergens over.

Wat het roken zelf betreft, het heerscht, is stoer, je bent de bom, je durft wat, je speelt met de dood, bladiebla, en nog meer van dat soort onzin. Behalve dat ik het oprecht lekker vind (veel mensen vinden het vies, maar zijn verslaafd, dat noem ik slap karakter) is het ook gezellig en een goeie socializer en ijsbreker. Niet dat je daarom gaat roken (bij mij was de oorzaak verveling) maar het komt goed van pas.
En een vuurtje op zak hebben voor een leuk vrouwtje is ook nooit weg.

Zo, laat ik nu maar eens een chesterfieldje opsteken en neervleien in het landschap van nicotine en koolmonoxide, tot in lengte van dagen.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 18-12-2004 2:21 by Phygor Profiel van Phygor

quote:
Op 16 december 2004 19:03 schreef Mutilator het volgende:
Na 10 jaar gerookt (ong pakkie per anderhalve dag) te hebben nu zo'n 4 jaar gestopt (tweede poging; eerste poging was een half jaar)

Ik irriteer me trouwens wel regelmatig aan die enorme rookgordijnen die rokers nogal eens plegen op te hoesten en al helemaal aan die figuren die obsessief een van de sufste en domste verslavingen ooit proberen te verdedigen.


Kom op zeg, doe aub niet zo godvergeten hypocriet. Je wilt dus zeggen dat je je 10 jaar lang aan jezelf hebt geirriteerd?? Of nee, je zag het licht en bent vergeven van de duivelse gewoonte.
Waarom zou je roken moeten verdedigen? Het is een gewoonte en een genot, voor sommige wel en sommige niet. Punt. Moet daar nou zo vaak over gezeken worden? Ja, tuurlijk, de KANS is groter dat je een leuke ziekte krijgt, maar wil dat zeggen dat je eerder dood gaat? NEEN. Het leven is namelijk geen tabelletje. Dus boeiend als men rookt. Roken is lichamelijk ongezond, de hele dag gezeik over roken aanhoren is psychisch ongezond. Gewoon bek houden en uit de weg gaan, dat doe ik ook bij zeikende mensen.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-12-2004 2:40 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 december 2004 2:21 schreef Phygor het volgende:
Kom op zeg, doe aub niet zo godvergeten hypocriet. Je wilt dus zeggen dat je je 10 jaar lang aan jezelf hebt geirriteerd?? Of nee, je zag het licht en bent vergeven van de duivelse gewoonte.


Het maffe is dat je nadat je bent gestopt pas goed realiseert hoe smerig de gewoonte eigenlijk is aangezien je reukzin beter wordt. Helaas gaat je weerstand ertegen dan weer omlaag (tegen andere dingen weer omhoog natuurlijk); waarschijnlijk ook een reden voor extra irritatie.

quote:
Waarom zou je roken moeten verdedigen? Het is een gewoonte en een genot, voor sommige wel en sommige niet. Punt. Moet daar nou zo vaak over gezeken worden? Ja, tuurlijk, de KANS is groter dat je een leuke ziekte krijgt, maar wil dat zeggen dat je eerder dood gaat? NEEN. Het leven is namelijk geen tabelletje. Dus boeiend als men rookt. Roken is lichamelijk ongezond, de hele dag gezeik over roken aanhoren is psychisch ongezond. Gewoon bek houden en uit de weg gaan, dat doe ik ook bij zeikende mensen.


Waarom zou een niet-roker uit de weg moeten gaan voor een roker? Je draait het lekker om...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 18-12-2004 11:01 by DeadBitchFuck Profiel van DeadBitchFuck

quote:
Op 17 december 2004 20:20 schreef Ivo het volgende:
longkanker ook?


Dat zeg ik toch niet! Longkanker is erg gay! In tegenstelling tot roken, want dat is stoer.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-12-2004 11:08 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 december 2004 1:59 schreef Phygor het volgende:
Ach ja, roken, wat kun je er allemaal niet over zeggen. Ik word iig gek van dat gekanker over kanker, dat staat ineens direct in verband met roken. Beetje jammer. Ook al die anti-rook organisaties..echt, doe iets met je leven. Eerst niet meer in de trein, toen niet meer op de perrons, toen werd bijna de horeca de das omgedaan, laat ons toch gewoon eens met rust. We roken niet om jullie te pesten, maar omdat het lekker is. Overigens vind ik iemand die om 7 uur s'ochtends een broodje tonijn zit de vreten in de trein een stuk harder meuren dan iemand die een peuk opsteekt. Het gaat allemaal nergens over.



En nu nog verbieden in alles bushokjes, horecagelegenheden, concertzalen... Eigenlijk moet je roken overal verbieden behalve in je eigen huis. Irriteer me namelijk ook rot als ik achter iemand loop/fiets die die kankerdampen uitstoot. Moet ik die persoon weer noodgedwongen inhalen.

En tonijn meurt ook, maar daar krijg je niks van.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 18-12-2004 11:16 by Ivo Profiel van Ivo

quote:
Op 18 december 2004 11:01 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Dat zeg ik toch niet! Longkanker is erg gay! In tegenstelling tot roken, want dat is stoer.




BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-12-2004 13:26 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 18 december 2004 1:59 schreef Phygor het volgende:
Ach ja, roken, wat kun je er allemaal niet over zeggen. Ik word iig gek van dat gekanker over kanker, dat staat ineens direct in verband met roken.

Als er stoffen inzitten waar je kanker van kunt krijgen is er wel degelijk een verband


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 18-12-2004 13:27 by Orion Profiel van Orion



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 18-12-2004 13:37 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 18 december 2004 13:26 schreef BARABAS het volgende:
Als er stoffen inzitten waar je kanker van kunt krijgen is er wel degelijk een verband


Of andere ziektes.. Ik heb mijn vader dood zien gaan aan longemfyseem(sorry voor de spelling). Tegen het eind lag hij 24 uur per dag aan de zuurstof en kon alleen nog antwoorden met ja/nee. Hij was gewoon erfelijk belast en aangezien ik op mijn pa lijk en merkte dat ik ook al achteruitging ben ik maar gestopt. Hij rookte de laatste 10 jaar van zijn leven 2 pakjes cabellero filters per week. Ik rookte 5 pakjes zware jacobs per week. Hij werd maar 59 en als ik door was gegaan was ik maar 50 geworden. Ik ben geen anti-roker en als ik niet erfelijk belast was geweest met zwakke longen dan had ik nu nog steeds 5 pakjes zware shag gerookt. Mijn pa was tenminste niet zo'n hipocriet als die kerel die Theodorus Niemeyer wou aanklagen. Hij wist waar hij mee bezig was en vond dat hij dus ook zelf voor de gevolgen moest opdraaien.


Een kleine snol zit zo vol.


metalkixx
Usericon van metalkixx
Posted 18-12-2004 14:29 by metalkixx Profiel van metalkixxhttp://www.metalwarehouse.nl

Mensen blijf aub roken.

Als iedereen stopt moet ik in de toekomst meer belastingen gaan betalen.

Gerookt vlees gaat langer mee.

Echt waar hoor!



Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 18-12-2004 14:49 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

Mensen roken omdat ze denken dat het stoer is, ze roken om stress kwijt te raken of gewoon omdat ze niet anders weten...

Ikzelf rook af en toe, om van stress af te komen... Ook al weet ik dat dat bullshit is...

Ik neem het niet op voor roken, maar ik ben ook niet tegen roken... Men mag zelf beslissen wat men doet, het is hun leven.


FREEZE


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-12-2004 14:49 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 december 2004 14:29 schreef metalkixx het volgende:
Mensen blijf aub roken.

Als iedereen stopt moet ik in de toekomst meer belastingen gaan betalen.

Gerookt vlees gaat langer mee.

Echt waar hoor!




Voelt vast goed, anderen graag aan de longkanker (en andere aandoeningen) helpen. Ga zo door!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


metalkixx
Usericon van metalkixx
Posted 18-12-2004 14:56 by metalkixx Profiel van metalkixxhttp://www.metalwarehouse.nl

Ze mogen er ook bij hoesten hoor!



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-12-2004 15:09 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 december 2004 14:49 schreef Sjaan het volgende:
Voelt vast goed, anderen graag aan de longkanker (en andere aandoeningen) helpen. Ga zo door!


Ach, tegenwoordig is alles kankerverwekkend.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 19-12-2004 1:37 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 18 december 2004 14:49 schreef Sjaan het volgende:
Voelt vast goed, anderen graag aan de longkanker (en andere aandoeningen) helpen. Ga zo door!


Zolang de overheid aan de ene kant campanje voert om je van het roken af te krijgen, maar aan de andere kant dankbaar gebruik maakt van een verslaving en mensen daar aan meeewerken, kan je in wezen niemand echt de schuld geven.. Mensen moeten verstandig genoeg zijn om zelf uit te maken.. De overheid moet niet slinks er de zakken mee proberen te vullen.. Ergens is het bloegeld..

sorry, genoeg gezopen om niet meer auto te mogen rijden

[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 19-12-2004 1:38]


Een kleine snol zit zo vol.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-12-2004 3:52 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 december 2004 15:09 schreef MindlessMayo het volgende:
Ach, tegenwoordig is alles kankerverwekkend.


Yep en je weet dat je leven ooit eindigt; waarom niet meteen zelfmoord plegen?

Wat mij betreft roken de rokers zich de longkanker als ze dat zo graag willen, ik betaal toch al wel mee aan de ziekenhuiskosten die je lijden verlengen want je komt er dan toch niet meer vanaf, maar mensen die niet roken dienen er door die moedwilligheid nog niet mee 'lastig' gevallen te worden...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen