IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Morbid Angel Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2005 15:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 20 december 2005 15:07 schreef aerodis het volgende:
Dus naast de gebruikelijke bedankjes en "No fucking keyboards used on this album" voortaan ook "Over het materiaal op dit album hebben we erg lang nagedacht".





en "Not for people who don't like us"

of "at least 20% new material"


signature


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 15:12 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 15:05 schreef Hypnos het volgende:
Er zijn mensen die Iron Maiden en Slayer ook overgewaardeerd vinden.


Zijn ze ook.

Wat niet wegneemt dat ze 20 jaar geleden heel belangrijk waren voor de metalwereld. Zonder Maiden en Slayer was hedendaagse metal nooit geworden wat het nu is. En dat zal best ook voor Morbid Angel en death metal gelden.

Maar dan kun je ze nog steeds *nu* overgewaardeerd vinden. De tijd blijft niet stil staan.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-12-2005 15:18 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 20 december 2005 15:03 schreef altx het volgende:
Waarom zou het dan geen hersenloos gebeuk zijn? Noem me daar dan eens wat goede redenen voor.

ff heel zwart/wit: Je hebt death metal en je hebt death metal.

Aan de ene kant waar wat langer over nagedacht is. Voorbeelden: Nile, Neglected Fields, Lykathea Aflame, enzovoorts, enzovoorts. En aan de andere kant het gewone doorsnee beukwerk. En dan bedoel ik onder andere Morbid Angel.

Waar haal jij de kennis in godsnaam vandaan dat bands als Nile lang nadenken, en Morbid Angel niet lang nadenken (en dus 'hersenloos gebeuk' produceren (?)) over het materiaal dat ze uitbrengen?

quote:

Dit is misschien heel kort door de bocht. Maar zeker voor een buitenstaander geeft het wel gewoon de stand van zaken weer.

Behalve kort door de bocht is wat je zegt simpel( ) weg niet waar.

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 20-12-2005 15:19]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 15:33 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 15:18 schreef aerodis het volgende:
Waar haal jij de kennis in godsnaam vandaan dat bands als Nile lang nadenken, en Morbid Angel niet lang nadenken (en dus 'hersenloos gebeuk' produceren (?)) over het materiaal dat ze uitbrengen?


Behalve kort door de bocht is wat je zegt simpel( ) weg niet waar.


Het gaat mij er niet om hoeveel denkwerk ze erin gestopt hebben (dat zal mij echt een rotzorg zijn).

Het gaat erom hoe het op mij overkomt. En Morbid Angel komt simpelweg over als doorsnee beukwerk en Nile (door de oriëntaalse invloeden and stuff) niet. As simple as that. Valt dat zo moeilijk te begrijpen?

En dat het ontzettend veel moeite kost om dat doorsnee beukwerk te spelen, dat kan ik ook niet helpen. Had-ie maar een andere hobby moeten uitzoeken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-12-2005 15:42 by aerodis Profiel van aerodis

Dus op het moment dat een band een paar toffe sampletjes gebruikt, een sitar-introotje bij 2 nummertjes doet en andere toonladders gebruikt in solo's/leads is er ineens goed over het materiaal nagedacht?
Dat is echt een redenatie van niks, doe me een lol zeg...

Je opmerking over 'moeilijk te spelen' slaat werkelijk nergens op trouwens.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 15:50 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 15:42 schreef aerodis het volgende:
Dus op het moment dat een band een paar toffe sampletjes gebruikt, een sitar-introotje bij 2 nummertjes doet en andere toonladders gebruikt in solo's/leads is er ineens goed over het materiaal nagedacht?
Dat is echt een redenatie van niks, doe me een lol zeg...

Je opmerking over 'moeilijk te spelen' slaat werkelijk nergens op trouwens.


Dit zeg ik allemaal niet. Leer eens lezen of zo...

Morbid Angel is echt zo'n band waarvan alleen mensen die zelf gitaar spelen, snappen hoe briljant () het wel niet is...

Maar het is echt grappig om te zien hoe iedereen op zijn achterste benen staat als je het lef hebt om aan Morbid Angel te komen. Jullie vatten allemaal de uitdrukking "hersenloos beukwerk" als belediging op en dat is het het helemaal niet. Het is simpelweg de samenvatting van wat Morbid Angel voor muziek maakt.

Ik kan het wel intelligent beukwerk gaan noemen, maar waar zou dat dan op gebaseerd zijn?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


FabioLione
Krachtmetaal
Usericon van FabioLione
Posted 20-12-2005 17:17 by FabioLione Profiel van FabioLione

quote:
Op 20 december 2005 15:50 schreef altx het volgende:
Maar het is echt grappig om te zien hoe iedereen op zijn achterste benen staat als je het lef hebt om aan Morbid Angel te komen.



Kijk dat bedoel ik nou.... je kan niet eens meer normaal zeggen dat powermetal vet is, en je krijgt een partij gezeik over je heen...
Ik vind Morbid Angel ook niet echt bijzonder goed ofzo... nou en?


Remember proud brothers, everything is possible when you let the mystic power of the dragonflame burn in your heart...


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 20-12-2005 17:24 by general-vic Profiel van general-vic

quote:
Op 20 december 2005 17:17 schreef FabioLione het volgende:
Kijk dat bedoel ik nou.... je kan niet eens meer normaal zeggen dat powermetal vet is, en je krijgt een partij gezeik over je heen...
Ik vind Morbid Angel ook niet echt bijzonder goed ofzo... nou en?

Het komt er op neer dat het gewoon een kwestie van smaak is! net als bier, de ene vind brand lekker en de ander hertog jan! ja toch?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-12-2005 17:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 20 december 2005 17:24 schreef general-vic het volgende:
Het komt er op neer dat het gewoon een kwestie van smaak is! net als bier, de ene vind brand lekker en de ander hertog jan! ja toch?
Nee. Een normaal mens vindt Brand en HJ lekker.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


FabioLione
Krachtmetaal
Usericon van FabioLione
Posted 20-12-2005 17:27 by FabioLione Profiel van FabioLione

quote:
Op 20 december 2005 17:24 schreef general-vic het volgende:
Het komt er op neer dat het gewoon een kwestie van smaak is! net als bier, de ene vind brand lekker en de ander hertog jan! ja toch?

Plus, het is onzin om alle mensen die bijvoorbeeld Brand drinken gay te noemen ofzo....


Remember proud brothers, everything is possible when you let the mystic power of the dragonflame burn in your heart...


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 20-12-2005 17:27 by general-vic Profiel van general-vic

quote:
Op 20 december 2005 17:27 schreef kwelgeest het volgende:
Nee. Een normaal mens vindt Brand en HJ lekker.

inderdaad maar af en toe zitten er zijkerds tussen net als hier in dit Topic


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-12-2005 17:29 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Kunnen jullie niet gewoon samen afspreken om in elkanders aarschjes te gaan zitten in plaats van hier?


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2005 17:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De Gamma Gay-chatpage is volzet...



grapje goor

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-12-2005 17:30]


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-12-2005 18:21 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 december 2005 15:03 schreef altx het volgende:
Waarom zou het dan geen hersenloos gebeuk zijn? Noem me daar dan eens wat goede redenen voor.

ff heel zwart/wit: Je hebt death metal en je hebt death metal.

Aan de ene kant waar wat langer over nagedacht is. Voorbeelden: Nile, Neglected Fields, Lykathea Aflame, enzovoorts, enzovoorts.

En aan de andere kant het gewone doorsnee beukwerk. En dan bedoel ik onder andere Morbid Angel.

Kortom, jouw verdediging van de stelling "Morbid Angel is hersenloos gebeuk" bestaat uit twee elementen:

- het opnieuw formuleren van deze stelling
- de vraag aan anderen om dan maar eens het tegendeel te bewijzen

Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat deze verdediging overkomt als hersenloos gebeuk, maar dat is misschien wat makkelijk. Oh wacht, ik bén ook makkelijk.... bij deze dus .
Kijk, als Robert Fripp of Steve Vai zou zeggen dat Morbid Angel hersenloos gebeuk is, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar jij plaatst je opmerking in een ander perspectief: volgens jou is een band als Nile geen hersenloos gebeuk, in tegenstelling tot Morbid Angel. En een dergelijke bewering vraagt dus om een uiteenzetting van jouw kant, want wij komen niet verder dan "je zal wel niet goed geluisterd hebben". Dus, op wat voor manier is Nile intelligent? Zit het hem in de arrangementen, maatsoorten, instrumentaal gebruik, terugkerende thema's etc? En waarom is dat dan bij Morbid Angel níet zo? Wat vind je van een nummer als "God of Emptiness", vind je dat ook hersenloos? Waarom dan, is het soms iets wat je al honderd keer eerder hebt gehoord? En de solo's van Azagthoth? Vind je die kerel van Nile een veel betere gitarist?

Kortom, wat zijn precies je argumenten?

P.S. je hoeft niet de vermoorde onschuld te gaan spelen, van mij mag je vinden wat je wil. Ik ben gewoon benieuwd hoe je tot je inzicht gekomen bent.
(overigens ben ik niet van mening dat je muzikant moet zijn om te begrijpen dat Morbid Angel meer is dan hersenloos gebeuk, maar dat even terzijde)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Pred
Usericon van Pred
Posted 20-12-2005 18:49 by Pred Profiel van Pred

Laten we afspreken dat altx vanaf nu twee keer nadenkt voordat hij hier iets typt.
Nile is dus veel beter omdat die wat egyptische geluiden ertussen flatsen, haha, wat een argument.
Ik ben ook geen grote Morbid Angel fan, maar dat is niet omdat ik het maar "hersenloos gebeuk" vind. Ik vind het soms allemaal zelfs wat te moeilijk en te ingewikkeld



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 19:23 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 18:49 schreef Pred het volgende:
Laten we afspreken dat altx vanaf nu twee keer nadenkt voordat hij hier iets typt.
Nile is dus veel beter omdat die wat egyptische geluiden ertussen flatsen, haha, wat een argument.
Ik ben ook geen grote Morbid Angel fan, maar dat is niet omdat ik het maar "hersenloos gebeuk" vind. Ik vind het soms allemaal zelfs wat te moeilijk en te ingewikkeld



Laten we afspreken dat mensen die alleen maar andere mensen nalullen om net te doen alsof ze er ook verstand van hebben, zich buiten de discussie houden.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 20-12-2005 19:23 by Violent God Profiel van Violent Godhttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 20 december 2005 15:50 schreef altx het volgende:
Morbid Angel is echt zo'n band waarvan alleen mensen die zelf gitaar spelen, snappen hoe briljant () het wel niet is...


En hoezo is dat bij Nile niet zo? Ik vind Nile namelijk ingewikkelder en chaotischer klinken dan Morbid Angel.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-12-2005 19:32 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Hmmm, vreemde discussie. Morbid Angel is dus echt wel een stuk complexer dan Nile. Ik begrijp het commentaar wel, maar dat komt dan ook van mensen die geen affiniteit met de muziek hebben en iets al moeilijk en technisch interessanter vinden klinken vanwege allerlei sampletjes en anderlei tierlantijntjes.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 19:33 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 18:21 schreef M. het volgende:
Kortom, jouw verdediging van de stelling "Morbid Angel is hersenloos gebeuk" bestaat uit twee elementen:

- het opnieuw formuleren van deze stelling
- de vraag aan anderen om dan maar eens het tegendeel te bewijzen
4
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat deze verdediging overkomt als hersenloos gebeuk, maar dat is misschien wat makkelijk. Oh wacht, ik bén ook makkelijk.... bij deze dus .
Kijk, als Robert Fripp of Steve Vai zou zeggen dat Morbid Angel hersenloos gebeuk is, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar jij plaatst je opmerking in een ander perspectief: volgens jou is een band als Nile geen hersenloos gebeuk, in tegenstelling tot Morbid Angel. En een dergelijke bewering vraagt dus om een uiteenzetting van jouw kant, want wij komen niet verder dan "je zal wel niet goed geluisterd hebben". Dus, op wat voor manier is Nile intelligent? Zit het hem in de arrangementen, maatsoorten, instrumentaal gebruik, terugkerende thema's etc? En waarom is dat dan bij Morbid Angel níet zo? Wat vind je van een nummer als "God of Emptiness", vind je dat ook hersenloos? Waarom dan, is het soms iets wat je al honderd keer eerder hebt gehoord? En de solo's van Azagthoth? Vind je die kerel van Nile een veel betere gitarist?

Kortom, wat zijn precies je argumenten?

P.S. je hoeft niet de vermoorde onschuld te gaan spelen, van mij mag je vinden wat je wil. Ik ben gewoon benieuwd hoe je tot je inzicht gekomen bent.
(overigens ben ik niet van mening dat je muzikant moet zijn om te begrijpen dat Morbid Angel meer is dan hersenloos gebeuk, maar dat even terzijde)


Volgens mij heb ik echt een paar mensen op hun tenen getrapt.

Laten we het even heel objectief bekijken. Als ik een willekeurige muziekliefhebber (die nooit naar metal geluisterd heeft) Morbid Angel en Nile laat horen en vraag wat-ie het meest hersenloze gebeuk vindt, wat denk je dan dat hij als antwoord zal geven?

Ik gok dat hij Morbid Angel zal zeggen omdat dat op de ongeoefende luisteraar overkomt als alleen maar raggen op die gitaren, een beetje rammen op die drums en een beetje brullen in die microfoon.

En inderdaad zal hij zeggen dat bij Nile die Egyptische riedeltjes wel leuk zijn, maar dat-ie de rest ook bagger vindt.

Nu ben ik zelf al wel redelijk geoefend (met nadruk op redelijk want ik luister pas een jaartje of 4 naar death metal van de 8 a 9 jaar dat ik nu metal luister), maar ik kan zelf nog steeds niet ontdekken wat andere mensen nu zo briljant () aan Morbid Angel vinden.

En als ik dan vraag waarom mensen dat vinden, komen ze niet verder dan dat ik niet zo moet lullen. Waarom denk je dat ik me in mijn allereerste post afvroeg of we nu weer die discussie kregen dat het gewoon mijn verstandelijke vermogens te boven gaat?

En inderdaad. Ik heb weer eens gelijk gekregen. Want tot nu is er nog niemand geweest die een steekhoudend verhaal neer heeft geplant wat er zo briljant aan Morbid Angel is. Nee, iedereen heeft het veel te druk met mij voor dom uitmaken. Voelt goed he?

Maar zullen we nu eens echt gaan discussiëren?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 20-12-2005 19:47 by Violent God Profiel van Violent Godhttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 20 december 2005 19:32 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hmmm, vreemde discussie. Morbid Angel is dus echt wel een stuk complexer dan Nile. Ik begrijp het commentaar wel, maar dat komt dan ook van mensen die geen affiniteit met de muziek hebben en iets al moeilijk en technisch interessanter vinden klinken vanwege allerlei sampletjes en anderlei tierlantijntjes.

Mocht dat betrekking hebben op mijn post, ik heb wel degelijk affiniteit met Nile, ik vind hun muziek erg goed. En dat van Morbid Angel ook. Alleen klinkt Nile naar mijn smaak iets chaotischer en opgefokter dan Morbid Angel, wat ik niet negatief bedoel.
Ik begrijp AltX's standpunt niet echt, want beide bands maken gebruik van complexe harmonieën en tegendraadse riffs, met idioot snelle solo's. Ik denk dat het dan gewoon een kwestie van smaak is, want qua spel verschillen beide bands niet zoveel. En smaak is geen reden om de muziek van een band af te doen als hersenloos gebeuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Violent God op 20-12-2005 19:48]



oscura
Usericon van oscura
Posted 20-12-2005 20:04 by oscura Profiel van oscura

stelletje mierenneukers!!!! Morbid Angel heerscht gewoon!!! punt.

en ieder zijn smaak... pfffffff


carcasstrid


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 20:12 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 19:32 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hmmm, vreemde discussie. Morbid Angel is dus echt wel een stuk complexer dan Nile. Ik begrijp het commentaar wel, maar dat komt dan ook van mensen die geen affiniteit met de muziek hebben en iets al moeilijk en technisch interessanter vinden klinken vanwege allerlei sampletjes en anderlei tierlantijntjes.


Nu wordt er alweer op gezinspeeld dat ik gewoon niet snap hoe complex Morbid Angel wel niet is.

Metalheads zijn echt grappig zo nu en dan. Als je aan hun favoriete band komt, dan "snap" je het gewoon niet.

Ik word persoonlijk een beetje moe van de beweringen dat je meer dan 2 hersencellen nodig hebt om Morbid Angel te kunnen luisteren.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


oscura
Usericon van oscura
Posted 20-12-2005 20:14 by oscura Profiel van oscura

quote:
Op 20 december 2005 20:12 schreef altx het volgende:
Nu wordt er alweer op gezinspeeld dat ik gewoon niet snap hoe complex Morbid Angel wel niet is.

Metalheads zijn echt grappig zo nu en dan. Als je aan hun favoriete band komt, dan "snap" je het gewoon niet.

Ik word persoonlijk een beetje moe van de beweringen dat je meer dan 2 hersencellen nodig hebt om Morbid Angel te kunnen luisteren.


jezus.. soms ben je nog erger dan een wijf altX.. en dat zeg ik.. een wijf ja!!!

laat het toch voor wat het is.. over smaak valt niet te twisten, maar om het nou af te zeiken vind ik ook niet echt correct. Hou dan gewoon je bek dicht en ga luisteren naar Necrophagist ofzo


carcasstrid


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 20:15 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 december 2005 19:47 schreef Violent God het volgende:
Mocht dat betrekking hebben op mijn post, ik heb wel degelijk affiniteit met Nile, ik vind hun muziek erg goed. En dat van Morbid Angel ook. Alleen klinkt Nile naar mijn smaak iets chaotischer en opgefokter dan Morbid Angel, wat ik niet negatief bedoel.
Ik begrijp AltX's standpunt niet echt, want beide bands maken gebruik van complexe harmonieën en tegendraadse riffs, met idioot snelle solo's. Ik denk dat het dan gewoon een kwestie van smaak is, want qua spel verschillen beide bands niet zoveel. En smaak is geen reden om de muziek van een band af te doen als hersenloos gebeuk.


Eigenlijk was Nile een slecht voorbeeld, want nu ik er over nadenk, vind ik Nile eigenlijk hersenloos gebeuk met wat Egyptische riedeltjes er door heen.

Ik had beter een Neglected Fields aan kunnen halen.

Weet je wat, doe ff een find&replace op mijn vorige posts en vervang Nile door Neglected Fields...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2005 20:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Of the dillinger escape plan


Ik denk wel dat wanneer men de partituren naast elkaar legt, Morbid Angel er wel als winnaar uitkomt qua complexiteit en diversiteit. Nile mag dan wel razend en superintens zijn, het is vooral met de nadruk op snelheid en frequentie. DDit vind ik eerlijk gezegd in Power Metal niet zo vaak terug, of het zou moeten die solo-Aziaat van Dragonforce zijn.


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen