IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mishandeling..fysiek en mentaal Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-06-2002 22:06 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 juni 2002 21:55 schreef |MoRGaN| het volgende:
maar toch blijf ik erbij dat je niet onvoorwaardelijk van iemand kan houden, daarvoor zit je eigen verwachtingenpatroon te veel in de weg.

Daar ben ik het absoluut mee eens!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-06-2002 22:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 juni 2002 21:16 schreef Child Of Decadence het volgende:
Er is hier trouwens gesproken over een "opvoedende tik", zelfs daar ben ik tegen; nu jah je kan niets steeds jezelf volledig in de hand houden...


Een opvoedende tik is juist jezelf in de hand houden; het is nl. gecontroleerde handeling.

Ik ben er dus volledig voor; omdat kinderen vaak zo vol energie zitten en op bepaalde vlakken hun grenzen moeten kennen en niet de foute voorbeelden die ze zien moeten imiteren.

Voorbeeld: Zo zag ik eens een kind van een kennis duimen en imiteerde dat; een tik op mijn vingers was neit fijn, maar heb het daarna nooit meer gedaan en dat scheelde me later een beugel.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-06-2002 22:23 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik zie tegenwoordig vaak in winkels dat kinderen roepen en tieren dat iedereen er doof van wordt, en zelfs liggen te rollen op de grond van woede, terwijl die ouders daar dus gewoon niets aan doen. Als 2 strenge verbale waarschuwingen niet helpen, dan mag dat kind wel een tik op de billen krijgen, dat helpt vaak wel. Nu negeren ouders het gedrag van hun kinderen te vaak, en dat is veel erger. Als je een opvoedende tik geeft, krijgt dat kind de passende aandacht op het juiste moment. Dat is toch beter dan dat een kind zich volledig genegeerd weet?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 22:37 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 22:23 schreef mislyd het volgende:
Ik zie tegenwoordig vaak in winkels dat kinderen roepen en tieren dat iedereen er doof van wordt, en zelfs liggen te rollen op de grond van woede, terwijl die ouders daar dus gewoon niets aan doen. Als 2 strenge verbale waarschuwingen niet helpen, dan mag dat kind wel een tik op de billen krijgen, dat helpt vaak wel. Nu negeren ouders het gedrag van hun kinderen te vaak, en dat is veel erger. Als je een opvoedende tik geeft, krijgt dat kind de passende aandacht op het juiste moment. Dat is toch beter dan dat een kind zich volledig genegeerd weet?
Mooi voorbeeld en ik denk van wel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 02-06-2002 22:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

gister middag lag ik lekker in de zon bruin te bakken op het grasveld bij mijn ouders thuis. Tot op een gegeven moment er een kind (van de buren) enorm hard begint te krijsen. En dat houd maar niet op. Na 3 kwartier ergeren kwam het mijn strot uit. Ik ben al niet zo'n kind liefhebber. Ik was van plan om die ouders er maar eens op aan te spreken om het kind naar binnen te halen en tot rust te manen. Bleek dat dat kind alleen buiten zat. De ouders waren hem gewoon naar binnen gepeerd en ze waren zelf lekker binnen gaan zitten met de deur dicht. Ik snap niet dat die mensen daar neits aan doen.. Je laat toch je kind (terwijl de hele buurt buiten in de zon zit) niet alleen buiten zitten terwijl het al 3 kwartier aan het krijsen is. Of ben ik nu gek. Ik vind dit ook onder kinder mishandeling vallen om je kind zo alleen te laten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-06-2002 22:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat is echt te erg, ik zou zo iets nooit kunnen


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-06-2002 22:51 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

nav Cadaveria's voorbeeld:
Kinderen gewoon achterlaten is blijkbaar een trend aan het worden. Onlangs heb ik in een artikel een interview gelezen met opvoedsters die bij Ikea werken, aan de ballenbak, waar winkelende ouders hun kinderen even kunnen laten spelen. Nu blijkt dat ouders hun kroost komen dumpen in die ballenbak, en 's avonds ze weer komen oppikken, net voor sluitingstijd.
Ondertussen hebben die kinderen daar 5 uur moeten wachten, zonder eten of drinken! Je moet maar durven..

Vaak gebeurt het dat ouders nog gaan winkelen en lekker gaan eten, voor ze hun peuter gaan afhalen bij de babysitter.

Eigenlijk willen vele ouders er gewoon van af. Kinderen mogen niet meer spelen en huilen, of hun ouders beginnen ze al een blok aan hun been te vinden..

Dan hadden ze maar geen kinderen moeten krijgen


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 02-06-2002 22:51 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

quote:
Ik zie tegenwoordig vaak in winkels dat kinderen roepen en tieren dat iedereen er doof van wordt, en zelfs liggen te rollen op de grond van woede, terwijl die ouders daar dus gewoon niets aan doen. Als 2 strenge verbale waarschuwingen niet helpen, dan mag dat kind wel een tik op de billen krijgen, dat helpt vaak wel. Nu negeren ouders het gedrag van hun kinderen te vaak, en dat is veel erger. Als je een opvoedende tik geeft, krijgt dat kind de passende aandacht op het juiste moment. Dat is toch beter dan dat een kind zich volledig genegeerd weet?

Daarin heb je wel gelijk, maar ik vrees dat ik me er later niet echt zou kunnen toe brengen .....
Ik had een iets ander beeld van "opvoedende tik", had niet gedacht aan zulke toestanden

quote:
nav Cadaveria's voorbeeld:
Kinderen gewoon achterlaten is blijkbaar een trend aan het worden. Onlangs heb ik in een artikel een interview gelezen met opvoedsters die bij Ikea werken, aan de ballenbak, waar winkelende ouders hun kinderen even kunnen laten spelen. Nu blijkt dat ouders hun kroost komen dumpen in die ballenbak, en 's avonds ze weer komen oppikken, net voor sluitingstijd.
Ondertussen hebben die kinderen daar 5 uur moeten wachten, zonder eten of drinken! Je moet maar durven..

Vaak gebeurt het dat ouders nog gaan winkelen en lekker gaan eten, voor ze hun peuter gaan afhalen bij de babysitter.

Eigenlijk willen vele ouders er gewoon van af. Kinderen mogen niet meer spelen en huilen, of hun ouders beginnen ze al een blok aan hun been te vinden..

Kutouders dan... Dat je es een dag of zelfs een week rust wilt en je kinderen dropt bij je moeder, goed en begrijpelijk. Maar om ze een halve dag achter te laten in een "speeltuin"...

quote:
Dan hadden ze maar geen kinderen moeten krijgen

Inderdaad

[Dit bericht is gewijzigd door Child Of Decadence op 02-06-2002 22:54]



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 03-06-2002 15:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb nog even wat gezocht voor je :
In nederland zijn 14 advies en meldpunten Kindermishandeling:
Amsterdam, alkmaar, arnhem, assen, breda, den haag, groningen, leeuwarden, Lelystad, maastricht, rotterdam, utrecht, venlo en zwolle.
Je kan hier zelf naar toe bellen om je verhaal kwijt te kunnen, en zij kunnen vanuit daar bekijken of er iets aan gedaan kan worden. Je hoeft hier geen naam of wat dan ook op te geven. Je kan het telefoonnummer vinden in het telefoon boek ond er de k van kindermishandeling.
Deze mensen zijn zeer vakkundig op dit gebied en kunnen je zeker helpen, ook al is het alleen om even je verhaal kwijt te kunnen. Niet geschoten is altijd mis.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 03-06-2002 16:04 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:53 schreef Greycloak het volgende:
Makkelijk. Jij doet een bekende van me iets aan waar ik bij sta, ik beuk je neus naar binnen en dan ben ik gek in m'n kop? Zo simpel is het dus niet panda. Alleen bij zinloos, dan kan ik het met je eens zijn. Voorbeeld jij bent leuk aan het kletsen met een bekende en ik doe hetzelfde.


Ik bedoel een vader van 40 bij een meisje van 6. Niet jij die mij slaat.


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 24-08-2002 15:58 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

Zijn er mensen die slechte ervaringen hebben meegemaakt met hun ouders??


True Story:

Een meisje van 15 jaar vraagt haar
vader om samen met haar vriendin
naar de bioscoop te gaan. De vader
zegt nee, je moet nu naar huis komen
want we krijgen bezoek.

Het meisje gaat toch naar de bioscoop,
maar uit angst voor haar vader durft
ze niet naar huis. Ze blijft in de
stad zwerver en belandt uiteindelijk
op het Centraal Station.

De volgende dag belt ze haar vriendin
(die inmiddels al gehoord had dat het
meisje niet naar huis was gegaan).
De vriendin en haar vader komen haar
ophalen en nemen haar mee naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen, het meisje
weet wat haar te wachten staat,
de deur wordt opengedaan door
"vaderlief", zegt geen woord,
hij gaat rustig op de bank zitten,
de vriendinnen zeggen elkaar gedag
en het meisje loopt rustig naar
boven naar haar kamer.

Ze hoort haar vader schelden en
vloeken. Dan hoort ze zijn
voetenstappen naar boven komen.
Hij doet haar deur kijkt haar aan en
hij komt de kamer binnen en sleurt
het meisje aan haar haren de trap weer
naar beneden, begint haar te stompen
in haar zij en schreeuwt iedere keer
"waar ben je geweest, vies kind"
en hij blijft slaan in haar gezicht,
haar zij, overal. Totdat er bloed komt.

Zijn inmiddels "nieuwe" vrouw geeft
na 10 minuten aan dat het wel genoeg
geweest is en gaat tussen vader en
kind staan. Ze laten het kind naar
boven gaan om haar bebloede gezicht
te wassen. De stiefmoeder komt nog
even naar boven om te zeggen dat het
haar eigen schuld is en dat ze maar
moet gaan slapen.

De volgende ochtend gaat het meisje
naar haar vriendin om haar op te halen
voor school. De moeder van de vriendin
merkt aan het meisje dat er iets aan
de hand is en krijgt de blauwe plekken
te zien.

Wat er tot leidde dat de politie gebeld
werd en er foto's gemaakt werden van
de kneuzingen. Het meisje mocht bij
haar vriendin verblijven, en is dan
ook liefdevol opgevangen. Er is geen
aanklacht tegen de vader ingediend.

De reactie van de vader tegen over
de familie was;
Hij moest zijn
woede afreageren

Het meisje heeft sindsdien haar vader
niet gezien (dat is nu 7 jaar geleden)

Dit verhaal was overigens nog maar
het topje van een ijsberg!!!


I laugh untill my head comes off


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 24-08-2002 16:10 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Ik vind dat ze alle gristelijke kinderen wel door zulke ouders mogen laten adopteren.


Jij mag je eigen wel eens zeer dringend laten nakijken.



JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-08-2002 16:12 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Als je dat soort verhalen leest baal ik dat iedereen zomaar kinderen op de wereld kan schoppen!


Don't blush when I rip you open


hellbanger
Usericon van hellbanger
Posted 24-08-2002 16:14 by hellbanger Wijzig reactieProfiel van hellbangerQuote dit bericht

die vader moeten ze gewoon aan de hoogste boom ophangen, een kind in elkaar rossen is dus niet normaal


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 24-08-2002 16:30 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2002 15:58 schreef Cadaveria het volgende:
Ik heb nog even wat gezocht voor je :
In nederland zijn 14 advies en meldpunten Kindermishandeling:
Amsterdam, alkmaar, arnhem, assen, breda, den haag, groningen, leeuwarden, Lelystad, maastricht, rotterdam, utrecht, venlo en zwolle.
Je kan hier zelf naar toe bellen om je verhaal kwijt te kunnen, en zij kunnen vanuit daar bekijken of er iets aan gedaan kan worden. Je hoeft hier geen naam of wat dan ook op te geven. Je kan het telefoonnummer vinden in het telefoon boek ond er de k van kindermishandeling.
Deze mensen zijn zeer vakkundig op dit gebied en kunnen je zeker helpen, ook al is het alleen om even je verhaal kwijt te kunnen. Niet geschoten is altijd mis.


Je kan daar zeker je verhaal kwijt (dat is een pluspunt), maar ze kijken bij 9 van de 10 kinderen NIET waar de oorzaak van hun problemen vandaan komen en dan halen ze het kind bij de ouders weg, dumpen het kind in een tehuis en vervolgens krijgen ze geen begeleiding meer. Af en toe een evaluatiegesprek, maar dat is voor de meeste kinderen niet genoeg.

De hulpverlening is nog lang niet zo goed als de meeste denken. Voor de meeste hulpverleners ben je maar een probleemkind.
Terwijl de opvoeding begint toch bij de ouders

De hulpverlening kan wel 1000x beter.


I laugh untill my head comes off


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-08-2002 17:24 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Het is zeker triest gesteld met de hulpverlening, anderzijds is het vaak het beste voor het kind om uit het gezin gehaald te worden, zeker als het nog klein is.
Herplaatsing in een liefdevol pleeggezin lijkt dan de beste oplossing.

Maar er word veel 'geklooid' met jongeren, die idd vaak eindigen in een opvangtehuis waar de begeleiding meestal bedroevend is.
Problemen worden vaak toegeschreven aan de pubertijd. Onbegrip, slechte begeleiding en opvang kan zeer traumatiserend werken.
Er moet duidelijk wat veranderen!
Maar meer geld naar de hulpverlening zit er vast niet in *zucht*


Don't blush when I rip you open


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 24-08-2002 17:40 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

[quote]Op 24 augustus 2002 17:24 schreef JaneDoe het volgende:
Het is zeker triest gesteld met de hulpverlening, anderzijds is het vaak het beste voor het kind om uit het gezin gehaald te worden, zeker als het nog klein is.
Herplaatsing in een liefdevol pleeggezin lijkt dan de beste oplossing.

Maar dan moeten er wel strengere regels komen voor die pleeggezinnen want die zijn ook niet altijd 100%!!!



I laugh untill my head comes off


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-08-2002 19:52 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 24 augustus 2002 17:40 schreef MetalSheep het volgende:
Maar dan moeten er wel strengere regels komen voor die pleeggezinnen want die zijn ook niet altijd 100%!!!



Dat wil ik zo van je aannemen, maar ik neem aan dat een gezin niet zomaar in aanmerking komt als pleeggezin.
Verder lijkt me dat een kind niet zonder reden bij zijn ouders word weggehaald. En dat het dan waarschijnlijk 'beter af is' bij een pleeggezin.


Don't blush when I rip you open


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 24-08-2002 20:08 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 19:52 schreef JaneDoe het volgende:
Dat wil ik zo van je aannemen, maar ik neem aan dat een gezin niet zomaar in aanmerking komt als pleeggezin.
Verder lijkt me dat een kind niet zonder reden bij zijn ouders word weggehaald. En dat het dan waarschijnlijk 'beter af is' bij een pleeggezin.


Was het maar waar, ook in pleeggezinnen worden teveel kinderen
nog steeds emotioneel en sexueel mishandeld!!
Niet dat ik nu alle pleeggezinnen
zwart wil maken, want er zijn absoluut
ook goede pleeggezinnen

En normaal is het ook zo dat een gezin
niet zomaar in aanmerking komt, maar er
zijn gezinnen die het erom doen, en ze
zijn moeilijk te achterhalen,pas als het
te laat is




I laugh untill my head comes off


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-08-2002 20:13 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Daarom meer controle! en externe begeleiding van het kind.

En het blijft een vreselijke gewaarwording dat volwassen mensen niet met hun poten van een onschuldig kind kunnen afblijven!!


Don't blush when I rip you open


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 24-08-2002 20:21 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2002 20:13 schreef JaneDoe het volgende:
Daarom meer controle! en externe begeleiding van het kind.

En het blijft een vreselijke gewaarwording dat volwassen mensen niet met hun poten van een onschuldig kind kunnen afblijven!!


Niks meer toe te voegen, helemaal
mee eens



I laugh untill my head comes off


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-08-2002 20:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik kan niet onder woorden brengen hoe GRUWELIJK ik het vind dat kinderen fysiek/ mentaal en ook sexueel mishandelt worden

Ik heb zelf helaas behoorlijk wat ervaring met emotionele mishandeling, and the scars are deep! Geluk bij een ongeluk is dat die mishandeling bij mij op een leeftijd begon dat ik me er goed tegen kon verweren, en dat het ook min of meer dragelijk voor me was; Ookal blijkt achteraf (sinds ik op mezelf woon) dat het diepere sporen heeft achtergelaten dan ik dacht.

Als ik denk aan een klein, onschuldig kind dat zich niet kan verweren op welke wijze dan ook mishandelt wordt, word ik misselijk.. Dit laat zulke diepe wonden achter, die genezen nooit!


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 25-08-2002 1:03 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

Ach ik kreeg wel eens een tik als ik iets verkeerd deed of brutaal was......


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 25-08-2002 1:05 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 1:03 schreef elmar het volgende:
Ach ik kreeg wel eens een tik als ik iets verkeerd deed of brutaal was......


Dat is opvoedkundig, waar ze het hier over hebben is heel wat anders.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 25-08-2002 1:48 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 25 augustus 2002 1:03 schreef elmar het volgende:
Ach ik kreeg wel eens een tik als ik iets verkeerd deed of brutaal was......


Wat wil je hiermee zeggen?

Het verhaal van Metalsheep al gelezen?
Dat heeft niks meer te maken met een opvoedkundige tik lijkt mij!

Eerst lezen dan posten!


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen