IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Examen topic Vorige pagina | Volgende pagina
Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 21-05-2004 0:21 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 21 mei 2004 0:20 schreef ghoulliette het volgende:
dan is er maar 1 oplossing: negeren, examens halen, op kamers gaan.

Negeren doe ik al jaren!
Examens halen komt wel goed, als hun eens wat beter gingen kijken naar hoeveel ik leer!
Op kamers gaan is over een klein jaartje aan de orde. Heb me ingeschreven en ben over een klein jaar pleite. Die dag kijk ik al jaren na uit!


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 0:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:21 schreef Possessedpacman het volgende:
Negeren doe ik al jaren!
Examens halen komt wel goed, als hun eens wat beter gingen kijken naar hoeveel ik leer!
Op kamers gaan is over een klein jaartje aan de orde. Heb me ingeschreven en ben over een klein jaar pleite. Die dag kijk ik al jaren na uit!

Mooi toch!!
Weet je ouders die zeiken toch allemaal onder het mom van bezorgd zijn. Het is kut, maar je moet het gewoon zoveel mogelijk naast je neer leggen en gewoon je ding doen. Als je eenmaal "zelfstandig" bent zul je merken dat ze best veel waardering voor je gehad hebben, maar dat het gewoon hun manier is geweest van met bezorgdheid omgaan. Ouders doen ook maar wat zij denken dat goed voor je is.
Toch ook wel fijn om te weten dat ze zich druk om je maken toch?

En daarnaast de examens zijn straks lekker voorbij, 2 weken iets minder feesten is zo erg nog niet


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 0:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:19 schreef Possessedpacman het volgende:
Zoals ik al zei, met mijn oduers valt op veel gebieden gewoon neit te praten. Als ik nu tegen ze in ga, laten ze me helemaal los, terwijl ik toch met sommige vakken af en toe hun hulp nodig heb.
Trouwens de aanleidg van deze post was deze: Ik zit al sinds zondag elke dag van 12 tot 5 te leren. En 's avonds elke dag werken tot 10 uur. Dit keer was ik van plan om met me maten een filmpje te gaan kijken. Ik zeg aan mijn ouders dat ik rond 1 uur thuis ben. En geen minuut later. Ivm met een drukke werkdag was ik pas rond 11 uur klaar en was 2 uurtjes met je vrieden geen overbodige luxe. Toen ik dit vertelde begon me vader gelijk te schreeuwen dat ik het zelf maar uit moest zoeken. Na een kleine ruzie via de telefoon besloot ik na onderhandelen dat ik maar om half 12 naar huis zou gaan zodat hun hun zin krijgen en neits meer te zieken hadden. dit heb ik ze letterlijk verteld en ik was om half 12 thuis. Waarna ik van mijn vader een preek krijg, dat ik me nu maar eens echt moest gaan concentreren op mijn examens. Dit ondersteunde hij met dingen als: Je wilt toch neit nog een jaar doen?, Je heb de afgelopen 2 jaar al weinig gedaan!, Je bent helemaal nog niet echt gefocust op je examens!
dus bij deze: met mijn oduers valt neit te praten!


Lekker bezig, die vader van jou...

Maar sowieso hoor je op jouw leeftijd al geen verantwoording meer af te hoeven leggen voor hoe laat je thuis bent en zo, al was het alleen maar om de overgang naar op kamers gaan niet te groot te maken.

Want ik weet precies wat jij gaat doen als je eenmaal op kamers zit en onder het juk van je ouders vandaan bent...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 0:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:24 schreef ghoulliette het volgende:
(...) maar dat het gewoon hun manier is geweest van met bezorgdheid omgaan. Ouders doen ook maar wat zij denken dat goed voor je is.
Toch ook wel fijn om te weten dat ze zich druk om je maken toch?
(...)



Helaas pakken ze het alleen meestal zo aan dat het alleen maar averechts werkt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 21-05-2004 0:28 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 21 mei 2004 0:25 schreef altx het volgende:
Lekker bezig, die vader van jou...

Maar sowieso hoor je op jouw leeftijd al geen verantwoording meer af te hoeven leggen voor hoe laat je thuis bent en zo, al was het alleen maar om de overgang naar op kamers gaan niet te groot te maken.

Want ik weet precies wat jij gaat doen als je eenmaal op kamers zit en onder het juk van je ouders vandaan bent...
dat over die verantwoording ben ik met je eens. Daar zijn ze tegenwoordig al wat losser ingeworden, maar da tdat nu zo terugkomt
En ja, als ik eenmaal op kamers bent, begint mijn leven pas


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2004 0:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

EUhm .. je leeft in hun huis, dan heb je je ook aan hun regels te houden ...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 0:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik ben het niet zo eens met eigen verantwoordelijkheid. Als je bij iemand anders inwoont heb je je voor een groot gedeelte maar te gedragen naar de Huisregels. Wie betaalt bepaalt zeg maar.

En je voelt je misschien al heel oud als je examen doet (deed ik ook/ doe ik nog) maar je bent nog heel jong en misschien minder verstandig dan je zelf denkt.

Als je geen gezeik wilt--> op jezelf wonen. En anders vette pech voor de kabouters.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2004 0:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat zeg ik!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 0:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:30 schreef Jenje het volgende:
EUhm .. je leeft in hun huis, dan heb je je ook aan hun regels te houden ...

edit die post eens, ik moet zo meteen nog slapen zonder nachtmerries


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 21-05-2004 0:32 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 21 mei 2004 0:24 schreef ghoulliette het volgende:
Mooi toch!!
Weet je ouders die zeiken toch allemaal onder het mom van bezorgd zijn. Het is kut, maar je moet het gewoon zoveel mogelijk naast je neer leggen en gewoon je ding doen. Als je eenmaal "zelfstandig" bent zul je merken dat ze best veel waardering voor je gehad hebben, maar dat het gewoon hun manier is geweest van met bezorgdheid omgaan. Ouders doen ook maar wat zij denken dat goed voor je is.
Toch ook wel fijn om te weten dat ze zich druk om je maken toch?

En daarnaast de examens zijn straks lekker voorbij, 2 weken iets minder feesten is zo erg nog niet
Tuurlijk zijn oduers bezorgd, maar zoals al werd gezegd, ik lijk wel een jochei van 15. En dat gevoel wat je later krijgt en dat ze waardering voor me hebben gehad...als ik weg ben uit het huis ben ik ook echt weg en zal ik daar weinig van merken.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 21-05-2004 0:35 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 21 mei 2004 0:30 schreef Jenje het volgende:
EUhm .. je leeft in hun huis, dan heb je je ook aan hun regels te houden ...
Tuurlijk en daar heb ik me ook bij neergelegd, maar ruzie krijgen als ik voorstel om om 1 uur thuis te komen heef tneits te maken met regels..

Maargoed, blij dat ik ff heb kunnen zeiken Ik ga proberen mijn bed weer op te zoeken. word verwacht om om half 10 op te staan en weer boven mijn boeken ga hangen.

Adois en bedankt!


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-05-2004 0:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:21 schreef Possessedpacman het volgende:
Negeren doe ik al jaren!



Da's dus dom.

En als je op kamers gaat om je ouders te ontvluchten hoop ik dat je dan niet bij hun om geld komt te vragen en ook niet bij de bijstand gaat aankloppen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 0:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:30 schreef Jenje het volgende:
EUhm .. je leeft in hun huis, dan heb je je ook aan hun regels te houden ...


Ja, maar met sommige regels bereik je niet het gewenste effect. Sommige regels werken alleen maar averechts, is het niet op korte termijn, dan wel op de lange termijn...

Maar da's het probleem met veel mensen dat ze alleen maar korte-termijn kunnen denken.


Weet je wat kinderen gaan doen die thuis zo kort gehouden worden, als ze eenmaal op kamers zitten? Feesten, feesten en nog eens feesten...

@PossessedPacman: Ik hoop ten zeerste dat jij een uitzondering op de regel bent...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-05-2004 0:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:25 schreef altx het volgende:

Maar sowieso hoor je op jouw leeftijd al geen verantwoording meer af te hoeven leggen voor hoe laat je thuis bent en zo, al was het alleen maar om de overgang naar op kamers gaan niet te groot te maken.



Je leeft samen in een huis en zodoende is het op zijn minst beleefd om aan te geven waar je uithangt.

Daarnaast heb je nog zoiets als huisregels waar J en G al over geschreven hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 21-05-2004 0:39 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 21 mei 2004 0:35 schreef altx het volgende:
Ja, maar met sommige regels bereik je niet het gewenste effect. Sommige regels werken alleen maar averechts, is het niet op korte termijn, dan wel op de lange termijn...

Maar da's het probleem met veel mensen dat ze alleen maar korte-termijn kunnen denken.


Weet je wat kinderen gaan doen die thuis zo kort gehouden worden, als ze eenmaal op kamers zitten? Feesten, feesten en nog eens feesten...

@PossessedPacman: Ik hoop ten zeerste dat jij een uitzondering op de regel bent...
Dat hoop ik ook maar ga er neit vanuit. Gewoon het gevoel om eindelijk echt te doen wat je wilt. Uiteraard tot bepaalde grenzen. Zo zijn er veel meer dingen war ik erge ruzie om heb met mijn ouders. En geloof me, sommige ruzies horen erbij, maar minstens 1 keer in de maand elkaar doodwensen en spullen naar elkaar gooien is geen uitzondering hier. Ik ga gewoon de eerste tijd dik feesten, en kom er dan uiteraard achter dat dat zo niet werkt. Maargoed heb ik eindelijk wat geleerd van mijzlef zonder da tmijn oduers hier ruim van te voren al voorsprongen.

@@Chelman, ik vertel ook nog steeds wanneer ik waar ben, maar mag zowaar wel beslissen hoe laat ik thuis ben zolang ik dat maar ruim van te voren aankondig.

Weltrusten!

[Dit bericht is gewijzigd door Possessedpacman op 21-05-2004 0:40]


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2004 0:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:35 schreef altx het volgende:
Ja, maar met sommige regels bereik je niet het gewenste effect. Sommige regels werken alleen maar averechts, is het niet op korte termijn, dan wel op de lange termijn...

Maar da's het probleem met veel mensen dat ze alleen maar korte-termijn kunnen denken.


Weet je wat kinderen gaan doen die thuis zo kort gehouden worden, als ze eenmaal op kamers zitten? Feesten, feesten en nog eens feesten...

@PossessedPacman: Ik hoop ten zeerste dat jij een uitzondering op de regel bent...
Je hebt gelijk, maar dat verandert niets aan mijn stelling.

Mijn ouders hadden vroeger dezelfde vervelende trekjes. Ga je op kamers, dan is die druk weg en ga je lekker niets doen. Nha ja, dan maar wat langer studeren (ouders mochten langer betalen )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 0:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:31 schreef ghoulliette het volgende:
ik ben het niet zo eens met eigen verantwoordelijkheid. Als je bij iemand anders inwoont heb je je voor een groot gedeelte maar te gedragen naar de Huisregels. Wie betaalt bepaalt zeg maar.

En je voelt je misschien al heel oud als je examen doet (deed ik ook/ doe ik nog) maar je bent nog heel jong en misschien minder verstandig dan je zelf denkt.

Als je geen gezeik wilt--> op jezelf wonen. En anders vette pech voor de kabouters.


Wel, die eigen verantwoordelijk komt of wel met je opvoeding of niet. Mijn broer en ik zijn op die manier opgevoed, met als gevolg dat we rond onze 16e al aardig wat verantwoordelijkheid konden dragen. Bij ons thuis bestond er niet zoiets als "huisregels". En als we die al hadden, golden ze net zo hard voor mijn ouders als voor ons. Met die eigen verantwoordelijkheid hadden we ook niet zo veel regels nodig, omdat we zelf wel konden bepalen of iets wel kon of niet.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 0:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:37 schreef Chelman het volgende:
Je leeft samen in een huis en zodoende is het op zijn minst beleefd om aan te geven waar je uithangt.



Oh, aangeven waar ik uithang, doe ik nog steeds (ben nu bijna 26), maar ik heb nooit (en dan bedoel ik ook echt nooit, niet nu en ook niet toen ik pakweg 16 was) om een bepaalde tijd thuis hoeven te zijn.

quote:
Op 21 mei 2004 0:37 schreef Chelman het volgende:
Daarnaast heb je nog zoiets als huisregels waar J en G al over geschreven hebben.


Zoals ik in mijn vorige post al geschreven heb, hadden wij hoegenaamd geen huisregels. Alleen de evidente, vanzelfsprekende dingen, maar verder niet. Wanneer ik mijn huiswerk maakte (en sowieso óf ik mijn huiswerk wel maakte) was volledig aan mij. Dingen als "verplicht overhoord worden" en zo waren bij ons ook absoluut niet aan de orde. Als ik weg wilde (naar een vriend of zo), liep ik gewoon de deur uit. Klaar. Als ik mijn cijfer terug had, wisten mijn ouders wel weer dat het wel goed zat...

Sommige dingen hebben ook met vertrouwen te maken. Je ouders moeten gewoon een bepaald vertrouwen in je hebben, dat je je huiswerk wel maakt en zo. Ouders die hun kinderen wantrouwen, moeten toch eens bij zichzelf te rade gaan...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 0:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:40 schreef altx het volgende:
Wel, die eigen verantwoordelijk komt of wel met je opvoeding of niet. Mijn broer en ik zijn op die manier opgevoed, met als gevolg dat we rond onze 16e al aardig wat verantwoordelijkheid konden dragen. Bij ons thuis bestond er niet zoiets als "huisregels". En als we die al hadden, golden ze net zo hard voor mijn ouders als voor ons. Met die eigen verantwoordelijkheid hadden we ook niet zo veel regels nodig, omdat we zelf wel konden bepalen of iets wel kon of niet.

ja maar niet elk kind is hetzelfde.

en tot 1 uur buitenspelen in je eindexamen periode vindt ik nou niet echt getuigen van verantwoordelijkheidsgevoel.
Als 17 jarige praten over "jochies van 15" ook niet trouwens lol!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 0:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 0:52 schreef ghoulliette het volgende:
ja maar niet elk kind is hetzelfde.

en tot 1 uur buitenspelen in je eindexamen periode vindt ik nou niet echt getuigen van verantwoordelijkheidsgevoel.
Als 17 jarige praten over "jochies van 15" ook niet trouwens lol!


Ach, mijn broer en ik verschillen als dag en nacht en toch is het met ons allebei wel redelijk goed gekomen...

Verder kan tot 1 uur buitenspelen best gepaard gaan met een goed verantwoordelijkheidsgevoel, als je die dag al een paar uur hard hebt zitten blokken of als je het eerstvolgende examen al goed genoeg kent.

Ik heb zelf in mijn examenperiode meer "buitengespeeld" dan zitten leren in ieder geval. Als je een vak goed kent, dan kun je wel blijven leren, maar dat werkt toch alleen maar averechts...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 24-05-2004 16:58 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

ik heb tussen de 7.2 en de 8.7.voor Duits


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 25-05-2004 12:17 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Net geschiedenis gemaakt, had er geen problemen mee erg 'fijn' examen.

Morgen komt wiskunde.. het examen waar ik het meest tegen op zie.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 25-05-2004 13:05 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ik heb vandaag 16 pagina's vol zitten pennen bij geschiedenis, zo fijn vond ik dat niet, ik vond de vraagstelling veel te breed genomen en onduidelijk. Bovendien waren de toepassingsvragen ook van dergelijke kwaliteit.

Ik zal wel een voldoende hebben daar niet van, maar irritant was het wel.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 25-05-2004 14:51 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 12:17 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Net geschiedenis gemaakt, had er geen problemen mee erg 'fijn' examen.

Morgen komt wiskunde.. het examen waar ik het meest tegen op zie.

geschiedenis was idd best goed te doen, en morgen wiskunde, heb der nog niets aan gedaan. maarja, als ik kijk naar die oefenexamens van de jaren voorheen hoef je weinig te vrezen


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 25-05-2004 15:31 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:05 schreef Phriar het volgende:
ik heb vandaag 16 pagina's vol zitten pennen bij geschiedenis, zo fijn vond ik dat niet, ik vond de vraagstelling veel te breed genomen en onduidelijk. Bovendien waren de toepassingsvragen ook van dergelijke kwaliteit.

Ik zal wel een voldoende hebben daar niet van, maar irritant was het wel.

Ik doe Havo, weet niet wat jij doet, maar lijkt mij VWO als ik dat hoor, 16 pagina's

quote:
Op 25 mei 2004 14:51 schreef Nimmer nuchter het volgende:
geschiedenis was idd best goed te doen, en morgen wiskunde, heb der nog niets aan gedaan. maarja, als ik kijk naar die oefenexamens van de jaren voorheen hoef je weinig te vrezen

Ik ben zowiezo slecht in wiskunde, vooral laatste twee jaar, dus ik heb wel wat te vrezen vooral dat kansberekening vind ik maar lastig.

[Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 25-05-2004 15:32]


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen