IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Roadburn 2015 Vorige pagina
tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 14-04-2015 11:19 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2015 22:53 schreef bastianus het volgende:
Jezus. Als het gros van de mensen dat daar komt zichzelf zo serieus neemt. Dan ga ik wel mooi weer een dagje zieken bij de meer obscure bands op Fortarock of Stonehenge. Als ik niet eens meer met een dronken kop de zaak op mag ruien of een pitje starten.


mot je meer omgaan met de buitenlanders op roadburn. Die zijn echt niet zo.

Nou, post-roadburn depressie viel mee tot nu toe. Was gewoon uitgeteld gisteren maar nu wel weer fris. Het was mijn 6de alweer en harder gepartied dan ooit te voren.(van de discos tot campsite debauchery)

Donderdag:
Begonnen met Minsk. Een van de 1ste atmospherische sludge bands waar ik naar luisterde nu zon 10 jaar geleden. Fijn om ze eindelijk live te zien. Speelden leek het veel van de nieuwe plaat. Goede optreden.

Wou naar Subrosa maar de lijn was huge dus maar terug gegaan naar de batcave en naar Mortals gekeken. Precies het zelfde als op de plaat. Ze spelen een stijl dat me toch echt wel goed licht maar ze doen het zo voorspelbaar. Goede stem van de vrouw echter. De drumster met de viking helm was ook leuk om te zien.

Vervolgens toch maar voor Marriages gekozen IPV Floor. Zij waren voor mij de verrassing van deze roadburn. Ik vond de 1ste album best goed maar heb de nieuwe nog niet gehoord. Nou dat was een intense optreden. De zangers/gitarist ging compleet op in de muziek en trok tijdens sommige nummers gewoon grijs weg. Echt een intense optreden dus.

Na wat te hebben gegeten Wovenhand bekeken ipv Anthroprophh. Een goede optreden met vooral nieuwere nummers. Heel anders dan de laatste keer op roadburn maar dat was denk ik ook een one off.

Vervolgens gegaan voor de double whammy van kandodo en mugstar. Dat was lekker. Beide waren echt goed en ben lekker nog wezen spacekezen/dansen. Vrienden hadden nog gezegd dat goatwhore de band van de dag was maar dat soort bands kun je elders ook nog zien.

Daarna nog even los gegaan op de metaldisco. Het was beetje een vreemde gezien dat het niet heel druk was maar er wel meteen flink werd gezopen op de eerste avond.

Vrijdag:

Eerst even wat van Virus meegepikt. Klonk goed al kwam de optreden niet in de buurt van de optreden destijds op Aurora Infernalis maar ja dat was ook een echt goede optreden.

Weggaan bij Virus om Salope te zien. Ik kon nergens niets horen van wat Salope nou eigenlijk was en daarom er na toe gegaan. Uiteindelijk bleek het noise ofzo te zijn. Grappig detail: er was een drumstel neergezet en gesoundchecked maar vervolgens niet gebruikt. Was leuk uiteindelijk.

Vervolgens gekozen voor Pekko Kappi ipv de vieze krautpunk van Big Naturals. Dit bleek een goede keuze te zijn. Pekko heeft de Finse blues hoor.

Der weg einer freiheit gaf vervolgens een goede optreden in duitse dramatische black metal stijl. Ze onderschijden zich door wat meer invloeden te hebben dan de meeste andere bands van deze stijl door wat meer modernere invloeden te hebben. Ik had echter wel een beetje last van hoe hard de bas gitaar stond afgesteld en de eentonigheid van de kickdrum triggers. Voor de rest zeker goed.

Vervolgens wezen mexicanen wat langer duurde dan verwacht. Daarom gekozen om op tijd te zijn bij Lucifer. Middelmatige dio riffs met een doomy randje. Niet boeiend genoeg om te blijven hangen.

Downfall of Gaia had ik erg zin in om te zien. Hoewel hun nieuwste een stapje omlaag is na de erg goede 2de album gaven ze een dijk van een optreden.

Agusa was vervolgens een leuke orgel rock band. Na de intensiteit van downfall of gaia een goede afwisseling echter begon het na 3 kwartier te kriebelen bij mij. Lag echter niet aan de band maar ik had gewoon zin in iets heftigers.

Pyramidal was gaaf. Echte harde space rock was precies waar ik zin in had. Lekker gedanst en gespacekeest.

De disco van vrijdag was ineens met vooral soul enzo. Was leuk na zon dag van vooral intense muziek.

Zaterdag:

Er was geen andere keuze dan voor Goblin te gaan. Het bleek een goede keuze. De soundtrack werd gewoon precies goed nagespeeld en dawn of the dead voor het eerst in jaren weer zien beviel me ook eigenlijk goed.

Acid Witch was lekker smerig. Live viel het me op hoe sludgy de band eigenlijk is. In het algemeen toch genoemd als doom/death band komt er toch live een best andere beest bovendrijven. Jammer alleen dat ze niet zo veel nummers speelden van de 1ste plaat wat toch mijn favoriet is.

Na een korte eet pauze The Heads bekeken. Was ook weer echte leuke space rock. Al hoorde ik van een aantal dat de optreden van de dag ervoor nog wat beter was. Ze speelden wat minder lange spacey nummers. Maar ik vind beide stijlen van space rock erg leuk dus heb daar zelf niet echt problemen mee.

Fields of the Nephillim is niet een band die ik snel live zou zien dus daarom maar gekozen om hun te zien. Het duurde even voordat het op gang kwam maar was toen echt best goed ipv gewoon degelijk. Hoefde het echter niet af te kijken toen ze als een ordinaire rockband een dubbele encore gingen doen. Sorry maar dat soort acties passen niet bij de stijl van muziek.

Laatste gedeelte van de 2de optreden van Mugstar gezien. Het ging weer hard en weer lekker spacey.

Fistula was voor mij leuk maar niet meer dan dat. De zaal ging echter best erg los. Ik vind ze eigenlijk een beetje een dommere poor man's versie van primitive man.

De laatste disco was ook lekker partyhard tijd. Nog paar keer meelopen bleren zoals met Dethroned Emperor en als laatste Angel Witch.

Zondag:

Argus waren een van de bands waar ik van te voren het meeste naar uitkeek. Ik ben zelf een grote fan van echte amerikaanse heavy/power metal en Argus is zeker veel meer dan bovengemiddelde doomy take daarop. Ze maakten het live ook compleet waar en twin guitar harmonies was ook precies wat ik nodig had om weer beetje in orde te raken voor de rest van de dag.

Admiral sir cloudesley shovell gaf ook een degelijke optreden. Al was het ook bij de band te merken dat ze al meer dan een paar dagen op roadburn waren. Een echte laidback optreden uiteindelijk dat goed paste op de afterburner.

Vervolgens opnieuwe Goblin bekeken voor de Suspiria soundtrack. Toch ook een soundtrack met een paar legendarische nummers. Al was die van de dag ervoor overal muzikaal een stuk boeiender. Ook Suspiria lang niet meer gezien. Het bleek uiteindelijk ook goed te zijn voor mijn al wat vermoeide lijf om lekker te zitten maar toch actief ergens naar te luisteren.

Anathema die een speciale set speelden is iets wat ik als jonge Anathema fan toch mee wil maken. Alhoewel ik de beste periode wel die van alternative 4 tot A natural disaster vind. Uiteindelijk bleken de nummers met Duncan het meest boeiend met als voetnoot dat Duncan wel erg onwennig op het podium stond. De nummers met de 1ste zanger waren wel leuk maar hij is gewoon niet zo heel goed. Leuk om meegemaakt te hebben uiteindelijk.

Roadburn vervolgens afgesloten met the golden grass. Ik wist al dat ze goed waren maar ze waren goed genoeg om mij weer helemaal wakker en rockende te krijgen. Een echte leuke feestje als afsluiter.


Uiteindelijk was het een zeer degelijke roadburn. Niet zo veel earthshattering optredens als van 2010 tot 2013 maar er was geen echte slechte optreden erbij. Terwijk ik die daarvoor altijd heb meegemaakt. Het was ook een betere editie dan die van vorig jaar. 2014 was vooral op de vrijdag vrij mager afgezien van de geweldige optredens van Magma en Obliteration.

Ik ben benieuwd wat de volgende editie brengt. 013 gaat flink vergroot worden en hoewel er meer kaarten dan ooit verkocht werden. Zal het toch moeilijk worden om 1500 extra mensen te trekken. Ik zal aanwezig zijn hoe dan ook.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 14-04-2015 11:51 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2015 11:19 schreef tomcat ha het volgende:
Ik ben benieuwd wat de volgende editie brengt. 013 gaat flink vergroot worden en hoewel er meer kaarten dan ooit verkocht werden. Zal het toch moeilijk worden om 1500 extra mensen te trekken. Ik zal aanwezig zijn hoe dan ook.

Ik heb in de afgelopen acht jaar maar een handjevol Roadburnshows meegemaakt waarbij de grote zaal écht vol was. Ik ga er van uit dat ook na de verbouwing de zaal nog verkleind kan worden en hoop dat ze daar ook gewoon gebruik van gaan maken. Weinig bands die zo’n zaal anders voltrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 14-04-2015 11:59]


You have time. You are doing fine.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-04-2015 12:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het was een mooie editie, veel beter dan vorig jaar. Ik heb wel wat anders gedaan dan de meesten hier, leuk.

Donderdag:
Door verplichtingen elders was ik pas om 19:00 op locatie. Eeuwig jammer dat ik Spidergawd heb moeten missen daardoor. Extreem balen. Daardoor was Russian Circles wel een fijne opener voor me, al vind ik het na een paar nummers ook wel weer best. Het was ook niet de eerste keer voor me.
Daarna Thou, wat ik wel aardig vond, maar ik ben niet zo'n sludgeliefhebber. Twee seconden Verbum Verus gezien, Wovenhand bewust geskipt want de vorige gig wordt toch nooit meer getopt. Goede keuze als ik het zo lees. Monolord deed precies wat het moest doen: Electric Wizard spelen zoals het zou moeten zijn. Gewoon echt lekker.
Heb het niet afgekeken, want ik moest en zou KEN Mode zien. Zeker na het missen van Spidergawd. Geen spijt van, wat een fantastisch, intens, spijkerhard optreden. Te gek te gek te gek, geweldige band, geweldige frontman. Wat een agressie.
Vervolgens was Lazer/Wulf de kers op de taart. Helemaal vooraan, alles meegekregen, zeer goede instrumentbeheersing, veel nervositeit in de nummers maar toch ook goede lijn erin. Te gek optreden. Verbluffend sterke eerste dag.

Vrijdag:
Wat ik van die gecureerde dagen vooral oppik, is dat festivalprogrammeren een vak apart is. En dat het zijn van een goed artiest niet per se samen hoeft te vallen met het hebben van een goede of interessante smaak. Maar goed. Ik vond Virus wel aardig maar ook wat saai. Svartidaudi in zijn geheel gezien, het laatste kwartier was sterk. Maar ook een beetje routineus, ik moet ook maar niet meer black metal live gaan zien denk ik.
Stukje Fields of the Nephilim gekeken, ik heb er niets mee. Ik ben naar Focus gegaan, man man man wat een feest. Totaal van de sokken geblazen door een dikke oude man met een rare pet achter een orgel die op een dwarsfluit de sterren van de hemel speelt. Alleen op Roadburn...
Daar moesten we even van herstellen. Toch maar Enslaved gaan kijken en wat een geweldige setlist was dat. Beste optreden van Enslaved wat mij betreft. Nu hoef ik ze nooit meer te zien, ze zijn hebben bijna de hele discografie aangestipt. Ook wat nummers van Eld, wat op plaat saai is, maar live verdomd goed overkomt. Zeer fijn.

Zaterdag:
Botanist was een curiositeit en redelijk potsierlijk met dat gekrijs en dat hamertje tik als je het mij vraagt. Volgens mij zijn we met zijn allen behoorlijk getrolld. De Dawn of the Dead live soundtrack van Goblin vond ik een leuke vondst, Acid Witch was leuk voor een kwartiertje, Messenger wel lekker, net als het eten, en pas bij Kayo Dot kwam ik erin. Mooi optreden, er kwam een genre of tien langs, memorabel. Daarna de hele Mugstar set gekeken. Al met al krijg ik het idee dat deze editie zijn kruit verschoten had op de donderdag.

Zondag:
Met pijnlijke festivalpoten me naar de 013 gesleept. White Hills begon als aanfluiting volgens mij door wat technische issues, maar werd uiteindelijk nog wel tof. Bongripper was heerlijk, maar na een half uur gaat het erg op elkaar lijken. Ik ben gaan eten, jammerlijk genoeg wel Lo-Pan gemist. Je raakt weleens in gesprek... Bast was wel aardig, maar ik wilde Anathema heel graag zien dus daar ben ik voor gegaan. Fantastische set, dik twee uur genieten, schitterend om meegemaakt te hebben. En klaar was ik.

Volgend jaar blijf ik gewoon op de stadscamping staan, wat een uitkomst dat ding (ik was er alleen donderdag). Dag 1 was één van de sterkste uit mijn Roadburn-historie (ik ben er sinds 2008 bij) en daarna een paar uitschieters (Focus, Anathema). Al met al heb ik me zeer grondig geamuseerd. De dagkaart holocaust viel gelukkig mee. Publiek vond ik over het algemeen ook niet heel hinderlijk. Alleen die fart clouds he...
Ben benieuwd naar volgend jaar. Zo'n Phil Anselmo als curator lijkt me alleen helemaal niks, totaal oninteressant. Ach, gelukkig is er altijd wat moois te beleven.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-04-2015 12:19 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 april 2015 22:31 schreef mikkasscar het volgende:
Focus: wel iets te veel solo's naar mijn smaak.


Focus met weinig solo's lijkt me knap kut eigenlijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-04-2015 12:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2015 11:51 schreef intothevoid het volgende:
Ik ga er van uit dat ook na de verbouwing de zaal nog verkleind kan worden en hoop dat ze daar ook gewoon gebruik van gaan maken. Weinig bands die zo’n zaal anders voltrekken.


Dit is inderdaad het geval.

Inmiddels ben ik weer bijgekomen van de emotionele achtbaan tijdens het Anathema optreden. Memorabel!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-04-2015 20:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2015 23:00 schreef Marcel H. het volgende:
Maar daar is het ook de muziek naar. Anathema is de muziek er niet naar voor dat soort gedoe. Voor alles is een plaats en tijd. Als iemand gaat pitten op een funeral doom band kan men echt een beuk van mij verwachten en vooral als ik rustig sta te kijken en zo'n mongool gaat dan tegen mij aan staan slammen.
Daar zit iets in. Anaal thema zou ik sowieso skippen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 14-04-2015 20:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 14 april 2015 20:14 schreef bastianus het volgende:
Daar zit iets in. Anaal thema zou ik sowieso skippen.


Bij dat bandje ging het mij het alleen maar om het tweede gedeelte van de set. Dus The Silent Engima en ouder en dat gedeelte was echt geweldig eerste gedeelte was bloody boring, zoals te verwachten was.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 14-04-2015 20:43 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2015 20:19 schreef Marcel H. het volgende:
Bij dat bandje ging het mij het alleen maar om het tweede gedeelte van de set. Dus The Silent Engima en ouder en dat gedeelte was echt geweldig eerste gedeelte was bloody boring, zoals te verwachten was.


Poeh. Daar ontsnap je even, kereltje!


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 14-04-2015 21:05 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 14 april 2015 12:14 schreef M. het volgende:

Ben benieuwd naar volgend jaar. Zo'n Phil Anselmo als curator lijkt me alleen helemaal niks, totaal oninteressant. Ach, gelukkig is er altijd wat moois te beleven.


Als de line up van zijn eigen Housecore festival een indicatie is mag die van mij wel langskomen. Met oa. Subrosa, Danzig, KEN Mode, Neurosis, Corrections House, Author&Punisher, Portal en Voivod heb je best een leuke line up.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-04-2015 21:09 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2015 21:05 schreef CTTS het volgende:
Als de line up van zijn eigen Housecore festival een indicatie is mag die van mij wel langskomen. Met oa. Subrosa, Danzig, KEN Mode, Neurosis, Corrections House, Author&Punisher, Portal en Voivod heb je best een leuke line up.


op Portal na, niet interessant dus


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 14-04-2015 23:03 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 14 april 2015 20:43 schreef Andrei het volgende:
Poeh. Daar ontsnap je even, kereltje!


Ontsnap ik waaraan?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 14-04-2015 23:04 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 14 april 2015 21:09 schreef Spirit In Black het volgende:
op Portal na, niet interessant dus


VoiVod en Neurosis niet interessant? Ga eens even heel snel jouw oortjes met zoutzuur spoelen?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-04-2015 23:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Alleen KEN Mode, de rest kan me gestolen worden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-04-2015 9:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

verwende meisjes


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 15-04-2015 11:47 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Het was weer fijn.

Hoogtepunten: Fister, Primitive Man (! verrassend intens), Thou, Death Hawks, Pyramidal, Botanist, Kayo Dot, The Picturebooks


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-04-2015 15:19 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ik heb primitive man ook alleen maar geskipt omdat ik ze vorig jaar in eindhoven zag op een hardcore festivaltje. Keiharde band en een van de beste sludgebands atm.



Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 15-04-2015 17:20 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Ja, ik had het wel al gehoord, en ging nu met het idee 'even een sludge bandje' te gaan zien, wat dus 10x leuker was dan verwacht.
Ik heb Eagle Twin en Uzala geskipt omdat ik die de week ervoor al gezien had en zo ook andere dingen kon gaan kijken. Keuzes, keuzes. Jammer dat ik niet naar Fistula kon, maar wou liever The Picturebooks zien.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-04-2015 23:06 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

fistula was echt niet zo bijzonder. Redelijk het zelfde idee als primitive man alleen meer hardcore, dommer en het belangrijkste gewoon slechter.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-04-2015 10:19 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 april 2015 22:31 schreef mikkasscar het volgende:
[...], en blijkbaar had Kwellie mijn witte t-shirt idee gepikt. De krijger zelf helaas niet mogen aanschouwen.
Ik was juist de enige van mijn groepje zonder wit shirt. Daar zal wat ruis in de kabel gezeten hebben. Ik had modieus grijs aan.
Wij waren iig zeer conformistisch non-conformistisch de zwarte shirts aan het vermijden.



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen