IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Niet het onzinnige posts over het Christendom maar het Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 24-10-2015 19:23 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 24 oktober 2015 14:28 schreef Fusion het volgende:
Waarom niet dan?


Kijk eens om je heen!

En idd, alles is al wel een keer gezegd, zo ongeveer.




VIESPEUK!!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 20:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mmmm dan heb je ook een hekel aan kapitalisme, amateurvoetbal, vluchtelingen en communisten zeker?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 20:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 oktober 2015 16:28 schreef Hypnos het volgende:
En hoe komt het dat Jezus nauwelijks over seks sprak, behalve één keer expliciet over overspel?
of is het verboden om dat te interpreteren/begrijpen/conclusies aan vast te hangen?
en ik bedoel zowel over A. nauwelijks seks en B. enkel overspel
Ik heb geen idee, maar ik heb wel t idee dat geen enkel scenario aan jouw vooringenomenheid voldoet. Praat Hij er wel over, is t niet goed, praat Hij er niet over, is t niet goed. Lekker objectief bezig.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-10-2015 20:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 24 oktober 2015 20:01 schreef Fusion het volgende:
Mmmm dan heb je ook een hekel aan kapitalisme, amateurvoetbal, vluchtelingen en communisten zeker?

Wat doet dat er toe?

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 24-10-2015 20:04]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 20:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 oktober 2015 17:37 schreef Hypnos het volgende:
Met een hele hoop mensen die graag zelf een antwoord verzinnen op die vragen, zodoende dat ze hun nare kantjes kunnen plaatsen in een Goddelijk kader.
Ik denk dat je naast een bestuurlijke functie ook niet geschikt bent voor psycholoog


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 20:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 oktober 2015 20:04 schreef Natural Disaster het volgende:
Wat doet dat er toe?
Goede dooddoener


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2015 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 oktober 2015 20:04 schreef Fusion het volgende:
Ik heb geen idee


oei, dat is niet best.

daar sta je dan met je broek vol goesting en een thoughtleader die niets weet te zeggen over seks...

smoeilijk


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2015 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 oktober 2015 20:04 schreef Fusion het volgende:
Ik denk dat je naast een bestuurlijke functie ook niet geschikt bent voor psycholoog


dat denken de meeste mensen die op een lager niveau onder mij vegeteren


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 20:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En ik al die tijd maar denken dat je n normaal gesprek aankon en wou.


When your people matter, menstrual health matters


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 24-10-2015 20:46 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 24 oktober 2015 20:01 schreef Fusion het volgende:
Mmmm dan heb je ook een hekel aan kapitalisme, amateurvoetbal, vluchtelingen en communisten zeker?


Die zag ik niet aankomen, nee. Ik heb een hekel aan heel veel wat mensen doen, ja, ik ben geen mensen mens. Maar niet deze gevallen in het bijzonder.

Voetbal is wel een goede vergelijking. De supporters haten elkaar, ieders club is de beste en de ander vooral niet en als je het daar niet mee eens bent, wordt je in elkaar gemept, want je hebt geen gelijk en wij worden kampioen want wij zijn de beste en de rest moet z'n gore smoel houden.

Supporters moeten uit elkaar gehouden worden, want rellen. Kost veel geld, betalen we allemaal dmv belastingen.

Nou is dit wat kleinschaliger, alle soorten geloof bij elkaar brengen ff heel wat meer ellende op de wereld voort.

Je zal maar niet van voetbal houden... Of niet geloven. Je krijgt er toch mee te maken.

Zo, tijd voor bier.




VIESPEUK!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2015 20:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 oktober 2015 20:36 schreef Fusion het volgende:
En ik al die tijd maar denken dat je n normaal gesprek aankon en wou.


Het kán wel, maar dan word ik weer met de realiteit geconfronteerd.

I blame reality


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 20:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En al t goede dat alle geloven bijbelkaar brengen? Katholieke ziekenhuizen, hindoeïstische weeshuizen, protestante opvang voor prostituees de, boeddhistische opvang voir straatkinderen etc? Weegt dat dan weer op tegen al dat ongespecificeerde kwade dat ze allemaal grootschalig brengen?

Maar goed, als je verder een hekel aan zo veel zaken hebt, kan ik t antwoord vast zelf geven


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-10-2015 20:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 24 oktober 2015 20:46 schreef De Vieze Man het volgende:
Voetbal is wel een goede vergelijking.



Dat denk ik ook. Want ook daar geldt: een kleine minderheid gedraagt zich als een stel debielen en de gehele groep wordt er op aangekeken.

Belangrijke verschilletjes zijn wel dat georganiseerd/geïnstitutionaliseerd geloof de neiging heeft om ongevraagd de privésfeer binnen te dringen om dan het individu regels op te leggen en echte (politieke) macht probeert te verkrijgen. Zo ver is het met voetbal nog niet gekomen.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2015 21:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Eens. Maar waarom is dat dan zo anders dan een communist? Of een Wilders? Of een niet-gelovie partij? Of n willekeurig ander partij? Ik bedoel ik zou als ik nog atheïst of agnost was ook lak hebben aan opgedrongen zondagsrust oid, maar zo ook aan willekeurig ander opgwdrongen iets waar ik niets mee heb.

Edit: verder geen kritiek ofzo he... Gewoon n vraag

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 24-10-2015 21:01]


When your people matter, menstrual health matters


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 25-10-2015 14:51 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Nou, bevoordeeld over wat negatieveling daar zegt.

Maar ja, de ene dit, de andere dat. The neverending stooohory.




VIESPEUK!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-11-2015 16:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-11-2015 19:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 24 oktober 2015 21:00 schreef Fusion het volgende:
Eens. Maar waarom is dat dan zo anders dan een communist? Of een Wilders? Of een niet-gelovie partij? Of n willekeurig ander partij? Ik bedoel ik zou als ik nog atheïst of agnost was ook lak hebben aan opgedrongen zondagsrust oid, maar zo ook aan willekeurig ander opgwdrongen iets waar ik niets mee heb.

Edit: verder geen kritiek ofzo he... Gewoon n vraag


Fuk, je hebt nog gewoon gelijk ook


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-11-2015 15:05 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar

http://www.knack.be/nieuws/boeken/dimitri-verhulst-herschrijft-bloedige-bijbel/article-normal-577151.html

Heb hem er op tv over bezig gehoord, en hij kon mij wel enthousiast maken, ook omdat ik nieuwsgierig ben naar de inhoud, en als het dan op zijn vlotte manier geschreven is, zal dat nog wel dragelijk zijn, neem ik aan.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-11-2015 23:00 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 24 oktober 2015 21:00 schreef Fusion het volgende:
Eens. Maar waarom is dat dan zo anders dan een communist? Of een Wilders? Of een niet-gelovie partij? Of n willekeurig ander partij? Ik bedoel ik zou als ik nog atheïst of agnost was ook lak hebben aan opgedrongen zondagsrust oid, maar zo ook aan willekeurig ander opgwdrongen iets waar ik niets mee heb.

Edit: verder geen kritiek ofzo he... Gewoon n vraag


Verlaat antwoord, maar beter laat dan nooit. Inderdaad heb ik een afkeer van alles en iedereen die mij wat dan ook op probeert te dringen, en dat geldt in principe niet meer of minder voor eender welk geloof dan voor (bijvoorbeeld) de promotiemeisjes die me een Red Bull aan willen smeren. Wat een geloof (lees: bepaalde gelovigen) vaak wel extra ergerlijk maakt is dat het zichzelf een morele superioriteit of het alleenrecht op een ultiem gelijk toedicht. Dat zie ik de Red Bull-meisjes niet doen.




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-11-2015 6:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Met n zorgvuldig gekozen onderwerp als Red Bull lijkt dat idd ren wereld van verschil ja. Echter denkt de gemiddelde politieke partij bijv ook dat ze moreel superieur is maar goed... Ieder zijn heug (meug?)


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-11-2015 11:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-11-2015 17:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 09-11-2015 18:45 by loeser Profiel van loeser

quote:
Op 24 oktober 2015 21:00 schreef Fusion het volgende:
Eens. Maar waarom is dat dan zo anders dan een communist? Of een Wilders? Of een niet-gelovie partij? Of n willekeurig ander partij? Ik bedoel ik zou als ik nog atheïst of agnost was ook lak hebben aan opgedrongen zondagsrust oid, maar zo ook aan willekeurig ander opgwdrongen iets waar ik niets mee heb.

Edit: verder geen kritiek ofzo he... Gewoon n vraag


Ik meng me er ook even in, want vond dit wel een sterke. Ik hou ook niet van dingen die me opgedrongen worden, maar geef toe: dankzij het christendom hebben we nu wel feestdagen waarop we vrij zijn...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-11-2015 18:47 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 7 november 2015 6:40 schreef Fusion het volgende:
Met n zorgvuldig gekozen onderwerp als Red Bull lijkt dat idd ren wereld van verschil ja. Echter denkt de gemiddelde politieke partij bijv ook dat ze moreel superieur is maar goed... Ieder zijn heug (meug?)


Je lijkt me intelligent genoeg om te snappen dat dat een bewust gechargeerd voorbeeld was... Dat dingen me opgedrongen worden trek ik dus inderdaad soiweso niet, laat staan als het overgoten wordt met een minachtend sausje als ik het me niet laat opdringen. En bij politieke partijen zie je dat inderdaad deels ook; hoe ideëler ze zijn (niet per se religieus ideëel), hoe sterker dat is.



spectre
Usericon van spectre
Posted 09-11-2015 20:07 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 9 november 2015 18:45 schreef loeser het volgende:
Ik meng me er ook even in, want vond dit wel een sterke. Ik hou ook niet van dingen die me opgedrongen worden, maar geef toe: dankzij het christendom hebben we nu wel feestdagen waarop we vrij zijn...


en dankzij Hitler hebben we nu snelwegen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen