IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Rome bedekt naakte beelden voor bezoek Iraanse president Rouhani." Niet omdat hij dat zo erg vindt hoor, het is vooral om zijn 9-jarige bruid niet te choqueren. (Nieuwstopic, nu ook kritisch) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2016 8:22 by bastianus Profiel van bastianus

Nogmaals, Kwelgeest: er zijn allerlei onderzoeken die jouw of mijn gelijk kunnen aantonen. De insteek die je er vervolgens aan geeft, is je eigen keuze. We hebben een serieus probleem met gebrek aan integratie en islam, dat geef ik grif toe. En ik zie het ook in de praktijk. Maar volgens mij is het niet op te lossen door enkel religie verantwoordelijk te stellen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-02-2016 8:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zzzzeg almal galal eet. Ik zzzwer je. Je moer.


When your people matter, menstrual health matters


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-02-2016 10:00 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 februari 2016 8:22 schreef bastianus het volgende:
Nogmaals, Kwelgeest: er zijn allerlei onderzoeken die jouw of mijn gelijk kunnen aantonen. De insteek die je er vervolgens aan geeft, is je eigen keuze. We hebben een serieus probleem met gebrek aan integratie en islam, dat geef ik grif toe. En ik zie het ook in de praktijk. Maar volgens mij is het niet op te lossen door enkel religie verantwoordelijk te stellen.
Maar toch doe je dat wel, hetzij op een ander punt. Door te stellen dat het wel goedkomt wanneer mensen met radicale ideeën een baan krijgen, en niet meer beledigd worden, geef je een eenzijdige analyse van het probleem.
Je zegt wel dat 'islamitische' achterlijkheden niet getolereerd moeten worden, maar door te stellen dat het wel goed komt wanneer de sociaal-economische omstandigheden juist zijn, en Geert Wilders zijn bek houdt, bagatelliseer je verantwoordelijkheid van het individu voor zijn gedrag. De oorzaak ligt dan immers buiten hem. Je verexcuseert, terwijl het de islamitische gemeenschap is die moet integreren, niet de Westerse.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2016 11:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2016 10:00 schreef Kvelgeest het volgende:
Maar toch doe je dat wel, hetzij op een ander punt. Door te stellen dat het wel goedkomt wanneer mensen met radicale ideeën een baan krijgen, en niet meer beledigd worden, geef je een eenzijdige analyse van het probleem.
Je zegt wel dat 'islamitische' achterlijkheden niet getolereerd moeten worden, maar door te stellen dat het wel goed komt wanneer de sociaal-economische omstandigheden juist zijn, en Geert Wilders zijn bek houdt, bagatelliseer je verantwoordelijkheid van het individu voor zijn gedrag. De oorzaak ligt dan immers buiten hem. Je verexcuseert, terwijl het de islamitische gemeenschap is die moet integreren, niet de Westerse.
Ik zie je punt. Maar ik denk ook echt dat we het juist aan onze doorgeschoten tolerantie en individualisme te danken hebben. Niemand kijkt meer "over de schutting" bij anderen. Die moslimbuurman die continu de gordijnen dicht heeft en wiens vrouw je nooit op straat ziet, tenzij onder strenge begeleiding. Die psychiatrische halvegare die in zijn flat vereenzaamt en verpietert. Dat schoolbestuur dat de christelijke feestdag afschaft en vervangt voor offerfeest of suikerfeest om van het gezeik van moslims af te zijn. Die mensen in de buurt die niks meer van het klotegedrag van hangjongeren durven te zeggen.
Onze maatschappij hangt van verkeerde tolerantie, slapjanusgedrag en gebrek aan interesse voor de medemens aan elkaar. Met als dieptepunt meneer de Boer van de machtigste lobby (VNO-NCW) die alleen mensen wil helpen als ze economische meerwaarde hebben. Mensen tellen alleen nog mee als ze rendabel zijn, gehandicapten worden afgeschaft en het wordt alleen maar maakbaarder. Maar een mens is niet alleen maar gemaakt om economisch nut op te brengen. Bovendien is het een doodlopende weg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2016 11:06 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat je de kracht en verantwoordelijkheid van het individu overschat. Je kunt zeker wat aan je eigen omstandigheden doen. Maar er is wel een grens aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-02-2016 11:51 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat komt natuurlijk omdat wij allemaal watjes zijn en niet om het minste een bomriem omdoen om onze zin te krijgen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-02-2016 13:12 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 21 februari 2016 11:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat komt natuurlijk omdat wij allemaal watjes zijn en niet om het minste een bomriem omdoen om onze zin te krijgen.


Mooie bijdrage, want ja want wij zijn natuurlijk de good guys en alle moslims zijn terroristen. Knap staaltje versimpeld wij-zij-denken weer waar we zeker mee verder kunnen.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2016 17:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2016 11:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat komt natuurlijk omdat wij allemaal watjes zijn en niet om het minste een bomriem omdoen om onze zin te krijgen.
Tja. En dan in plaats van maagden druiven krijgen in het hiernamaals. En dan vast nog zure ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 21-02-2016 17:37 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Wijn kan je er ook niet van maken, want dat mag je weer niet drinken. Wat een drama.




VIESPEUK!!!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-02-2016 17:59 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

De hel lijkt mij eigenlijk ook een leukere plek. Relaxter volk ook, verwacht ik.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-02-2016 18:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Misschien de moslim hel ja


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-02-2016 18:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 21 februari 2016 17:37 schreef De Vieze Man het volgende:
Wijn kan je er ook niet van maken, want dat mag je weer niet drinken. Wat een drama.





smoeilijk


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2016 8:22 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 februari 2016 13:12 schreef faalhaas het volgende:
....want wij zijn natuurlijk de good guys en alle moslims zijn terroristen. Knap staaltje versimpeld wij-zij-denken weer waar we zeker mee verder kunnen.

Zo wordt het tegenwoordig wel verkocht. (en men vergeet dat ene groep als IS vooral andere moslims afslacht, IS zou eigenlijk de beste vriend van iedere fervente moslimhater moeten zijn)


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2016 9:50 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 februari 2016 11:04 schreef bastianus het volgende:
I Met als dieptepunt meneer de Boer van de machtigste lobby (VNO-NCW) die alleen mensen wil helpen als ze economische meerwaarde hebben. Mensen tellen alleen nog mee als ze rendabel zijn, gehandicapten worden afgeschaft en het wordt alleen maar maakbaarder. Maar een mens is niet alleen maar gemaakt om economisch nut op te brengen. Bovendien is het een doodlopende weg.
Juist door zo de nadruk te leggen op sociaal-economische omstandigheden, ga jij zelf in dergelijk rendementsdenken mee. Alsof ieder conflict een economisch probleem is.
quote:
Op 21 februari 2016 11:06 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat je de kracht en verantwoordelijkheid van het individu overschat. Je kunt zeker wat aan je eigen omstandigheden doen. Maar er is wel een grens aan.
Ik had het eigenlijk meer over de geesteshouding. Die moet gezond en vitaal zijn, anders komt het nooit door activiteit. Een geesteshouding waarin altijd geëxternaliseerd wordt, alles altijd bij de ander ligt, dat is een zieke, giftige geesteshouding die alle levenslust verderft.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2016 12:54 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 februari 2016 8:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Zo wordt het tegenwoordig wel verkocht. (en men vergeet dat ene groep als IS vooral andere moslims afslacht, IS zou eigenlijk de beste vriend van iedere fervente moslimhater moeten zijn)
Onzin. Er wordt juist, door sommige p[politici, campagne gevoerd om Islamitische Staat te 'ontislammen'. Als zelfs een conservatief als Cameron in een dergelijke hetze meegaat, stelt dat Islamitische Staat niet islamitisch is, niets met islam te maken heeft, dan is er echt iets mis.
Ja, als je samen met achterlijke landen als Saoedie-Arabië Islamitische Staat bombardeert, dan is het wellicht niet handig om te hard op de islam te stampen, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-02-2016 13:26 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

(van de site van De Morgen)

Hangt Iraanse heavymetalband doodstraf boven het hoofd?

De muzikanten van Confess, een Iraanse heavymetalband, worden beschuldigd van heiligschennis. Hun proces moet nog voorkomen, maar de kans bestaat dat ze terechtgesteld zullen worden.

Zanger-gitarist Nikan Siyanor Khosravi (23) en DJ Khosravi Arashi (21) werden in hun thuisstad Teheran gearresteerd op 10 november 2015 door het leger van de Islamitische Revolutie, zo meldt muziekblog Loudwire.

In een brief aan de Canadese muziekwebsite Metal Nation Radio vertelt een vriend dat de twee worden beschuldigd van heiligschennis, reclame tegen het bewind, het vormen en beheren van een underground platenlabel dat satanische muziek promoot, het schrijven van religieuze, atheïstische, politieke en anarchistische teksten en het geven van interviews aan buitenlandse radiostations.

In de brief staat dat de jongemannen bijna twee maanden in eenzame opsluiting zaten tot ze op 5 februari werden vrijgelaten op borg. De muzikanten wachten nu op hun proces.

Trev McKendry, die de anonieme brief op Metal Nation Radio postte, vertelt in een Youtube-boodschap dat de hele heavymetalgemeenschap achter hen staat. "Ik zie het als mijn persoonlijke taak om de boodschap te verspreiden, omdat mijn bron, die dicht bij de band staat, mij contacteerde en zei dat ze specifiek om mijn hulp hadden gevraagd."

Roya Boroumand, directeur van mensenrechtenorganisatie Abdorrahman Boroumand Foundation in Washington DC, zegt dat de muzikanten kunnen aangeklaagd worden voor afvalligheid voor nummers zoals 'I'm Your God Now' en 'Teh-Hell-Ran'.

Volgens een vertegenwoordiger van Human Rights Watch kunnen de mannen één tot vijf jaar cel krijgen als ze veroordeeld worden voor "het beledigen van geloofsovertuigingen". Als ze beschuldigd worden van "het beledigen van de profeet" hangt hen mogelijk de doodstraf boven het hoofd. Executies gebeuren in Iran vaak op openbare plaatsen.

De repressieve maatregelen dwingen rockmuzikanten in Iran om hun muziek onder de radar te houden. "Als je discreet bent over je muziek, dan kan de Revolutionaire Garde je met rust laten. Ze zeggen 'Doe je ding underground. Maak niet te veel lawaai en we komen niet achter je aan," aldus Bouroumand. "Maar als een groep muzikanten hun muziek openbaar begint te promoten, dan is dat voor de Garde een teken dat ze de jongeren niet onder controle hebben en dan willen ze hen een lesje leren en een voorbeeld stellen".



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-02-2016 13:34 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Niks geleerd van Dimebag?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-02-2016 14:15 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 24 februari 2016 13:34 schreef bokkie666 het volgende:
Niks geleerd van Dimebag?
Making shitty musoc can get..


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-02-2016 14:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 februari 2016 9:50 schreef Kvelgeest het volgende:
Juist door zo de nadruk te leggen op sociaal-economische omstandigheden, ga jij zelf in dergelijk rendementsdenken mee. Alsof ieder conflict een economisch probleem is.
Ja, dat denk ik echt. Religie doet mooi wat extra olie op het vuur als dat zo uitkomt, maar ik denk dat de economische situatie veel invloed heeft. Het christendom had nooit verlicht kunnen raken als de economie hier niet welvarend was geweest. En natuurlijk zijn rijke Saoedi's ook islamitisch en niet goed bij hun hoofd, maar ook dat is volgens mij vooral aan de scheve economische situatie ter plekke te danken. En iedereen weet hoe die heeft kunnen ontstaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-02-2016 15:11 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Klinkt als metalcore dus ophangen lijkt me een terechte straf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-02-2016 15:07 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 24 februari 2016 14:46 schreef bastianus het volgende:
Ja, dat denk ik echt.

Ja, leuk. Pertinente onzin echter die de menselijke beleveniswereld reduceert tot slechts puur rendementsdenken. Een armtierige reductie waar jijzelf hierboven nog op afgeeft. Als je ervan uitgaat dat alle conflicten slechts rendementsproblemen zijn, dan doen mensen er ook slechts nog toe als zij economisch rendabel zijn. Immers, als er slechts nuttigheidswaarden bestaan, hoe moeten we dan mensen anders benaderen dan op basis van die waarden?
Of de uiteindelijke motivatie voor mensen slechts economisch rendement is, is een claim die mij niet lijkt te beantwoorden. Gezien jij die claim maakt, nodig ik jou graag uit tot de verdediging ervan. Zelf denk ik dat 'ie falsifieerbaar noch verifieerbaar is. Wat we echter wel kunnen stellen is dat mensen zichzelf niet slechts door rendementsdenken gemotiveerd ervaren. Moederliefde, bijvoorbeeld, gaat voorbij aan rendementsdenken. Sterven in een oorlog vanuit een seculier nationalistische overtuiging levert voor het individu zelf geen rendement op. Kan jij wel stellen dat de kiem voor dat nationalisme gelegd is door economische ongelijkheid, maar kom maar eens met een overtuigend argument of bewijs daarvoor.

quote:
Religie doet mooi wat extra olie op het vuur als dat zo uitkomt, maar ik denk dat de economische situatie veel invloed heeft. Het christendom had nooit verlicht kunnen raken als de economie hier niet welvarend was geweest.
Echt, waar haal je die stelligheid vandaan? Natuurlijk ontstaan (dergelijke) ideeën pas wanneer er overschot is zodat er tijd ontstaat om te contempleren, maar Zuidwest-Azië en het verre oosten hebben ook hun welvarende perioden, culturen, en klassen gekend. Waarom is het culturele westen dan in ons westen ontstaan? Dat kan je niet slechts met sociaal-economische omstandigheden verklaren. Immers, Europa liep lang achter op de rest van de wereld. Ook toen Europa in onze klassieke periode (Grieken en Romeinen) opkwam liepen de later rijkere landen (vooral de inmiddels 'protestantse' landen en Engeland, maar ook Frankrijk) achter op het geografische Italië en Griekenland. Dan kan je slechts verklaren vanuit cultuur. Een cultuur van (relatieve) vrijheid.
De samengang van religie, kapitalisme, en industrialisatie in Noordwest-Europa zoals beschreven door Max Weber berust op toevallige samenkomst van omstandigheden van cultuur, religie, en recht die elkaar versterkten. Maar wel allemaal te maken hadden met vrijheid: individualisme, individuele arbeidsethos (voor God), contracten, lineaire tijdsopvatting in combinatie met de mogelijkheid tot investeren en rentedelving.

quote:
En natuurlijk zijn rijke Saoedi's ook islamitisch en niet goed bij hun hoofd, maar ook dat is volgens mij vooral aan de scheve economische situatie ter plekke te danken. En iedereen weet hoe die heeft kunnen ontstaan.
Nou, verlicht ons.. Hoe heeft dat kunnen ontstaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 25-02-2016 15:08]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 28-02-2016 14:19 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Syrische vluchtelingen spelen Nederlandstalige rock in Arnhem

ARNHEM - Tijdens de bedankconcerten van vluchtelingen uit de Arnhemse Koepel brengt een band bestaande uit Syrische vluchtelingen een Nederlandstalig rocknummer ten gehore. De leden van deze band, Repaired Fade Out genaamd, hebben elkaar in de Koepel ontmoet.

Naast een Nederlandstalig nummer spelen ze een combinatie van Oriëntaalse muziek en heavy metal. Behalve Repaired Fade Out is ook muzikant Mohammed Issa te horen met zijn Arabische instrumenten. Verder maken koks uit Syrië hapjes en zijn er vluchtelingen werkzaam in de bediening of als parkeerwacht.

De concerten zijn opgezet door Mahmoud Shaabo; een geluidstechnicus uit Damascus. De vluchtelingen willen met deze actie de Arnhemse bevolking bedanken voor al hun hulp en gastvrijheid.

De concerten zijn op zondag 6 maart om 14.00 en 16.00 uur in de theaterzaal van revalidatiecentrum Klimmendaal; gebouw A aan de Heijenoordseweg 5. De toegang is gratis, maar reserveren is noodzakelijk. Dit kan via de website www.welkominarnhem.org.

http://www.gelderlander.nl/gemeenten/syrische-vluchtelingen-spelen-nederlandstalige-rock-in-arnhem-1.5769656




VIESPEUK!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-02-2016 14:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Kom van dat dak af?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-02-2016 14:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

M'n ouwe fiets ?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 28-02-2016 14:39 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Waarom zo vaag. Zou er een prijsvraag komen oid.




VIESPEUK!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen