IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Rome bedekt naakte beelden voor bezoek Iraanse president Rouhani." Niet omdat hij dat zo erg vindt hoor, het is vooral om zijn 9-jarige bruid niet te choqueren. (Nieuwstopic, nu ook kritisch) Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-06-2016 19:39 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 juni 2016 19:30 schreef De Vieze Man het volgende:
Wat is een andere optie?



Niet stoppen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-06-2016 19:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Da's ook kort door de bocht.

Als je ziet dat het een gebed zonder einde is zou je toch iets anders overwegen.

Je blijft toch ook niet doorgaan als je ontdekt dat je spaart middels een woekerpolis?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 21-06-2016 19:57 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Laten we nou niet over de euro gaan beginnen...




VIESPEUK!!!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-06-2016 20:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

De EU had al een hele tijd geleden een flinke pas op de plaats moeten maken. Met het invoeren van de euro was er bijvoorbeeld een tastbare mijlpaal bereikt, en het was waarschijnlijk verstandig geweest om die eerste eurozone zich eerst maar eens een aantal jaren (misschien wel decennia) goed te laten vestigen en in die tijd een aantal andere zaken binnen die zone eens goed te harmoniseren.

In plaats daarvan is de EU gaan uitbreiden en de controle over dat proces en alle andere processen binnen die eerste eurozone volledig kwijtgeraakt - en daarmee het draagvlak onder de bevolking van die eerste eurozone.

Maar ja, wat doe je er nu nog aan?



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 21-06-2016 20:18 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Eruit of erin. Referendumpjuh?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1660/1?hl=euro

De meningen waren in 2001 hier op zm ook al niet al te enthousiast mbt de euro.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 21-06-2016 20:19]


VIESPEUK!!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-06-2016 20:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 juni 2016 20:15 schreef Negatieveling het volgende:
De EU had al een hele tijd geleden een flinke pas op de plaats moeten maken. Met het invoeren van de euro was er bijvoorbeeld een tastbare mijlpaal bereikt, en het was waarschijnlijk verstandig geweest om die eerste eurozone zich eerst maar eens een aantal jaren (misschien wel decennia) goed te laten vestigen en in die tijd een aantal andere zaken binnen die zone eens goed te harmoniseren.

In plaats daarvan is de EU gaan uitbreiden en de controle over dat proces en alle andere processen binnen die eerste eurozone volledig kwijtgeraakt - en daarmee het draagvlak onder de bevolking van die eerste eurozone.

Maar ja, wat doe je er nu nog aan?


Dat is het punt hè? Trek je je terug dan zijn de gevolgen niet goed in te schatten, maar een instabiel Europa is denk ik zeer zorgelijk. Wellicht niet direct voor VK maar zeker voor de zwakkere landen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-06-2016 20:31 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zonder alles te willen of kunnen begrijpen denk ik dat Europa vooral ook zo instabiel is door die veel te snelle uitbreiding met landen die daar domweg nog niet klaar voor waren en dat nog altijd niet zijn, of zelfs maar willen zijn. Nu 'we' eenmaal aan die uitbreiding begonnen zijn is er eigenlijk geen weg meer terug, maar dat dat altijd weerstand op zal roepen in de 'originele' eurolanden mag geen verbazing wekken.

Veel dingen zijn ook eigenlijk niet te snappen met gezond boerenverstand. Aan de ene kant mag Duitsland van Europa geen minimumloon eisen voor vrachtwagenchauffeurs die door Duitsland heen rijden, waardoor de Duitse transportsector en Duitse chauffeurs werk en inkomen verliezen, maar aan de andere kant mag een Duits transportbedrijf om dat probleem te omzeilen wel via een vage brievenbusfirma uit Bulgarije Oostblokchauffeurs inzetten en die als moderne slaven uitbuiten. Resultaat: de Duitse transportsector an sich redt zich wel, maar de Duitse chauffeur zit wel mooi werkloos thuis. Verwijt die beste man maar eens dat hij boos is op Europa.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-06-2016 21:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

De E.U. is helaas een burocratenparadijs geworden. Met onzinnige zooi als bijkomstigheid. Juist door de geringe sturing / controle door "het volk" is het een wazige kazige brei geworden. Simpele afspraken zijn niet te maken, alles is een slap compromis door de 28 landen die het eens moeten zijn. Ik denk dat het een heilloze weg is, maar sja.. Wat dan? Soort NEU? Scandinavië, Duitsland en Benelux?


Boeiender


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-06-2016 21:27 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 21 juni 2016 21:26 schreef MR. N het volgende:
Wat dan? Soort NEU? Scandinavië, Duitsland en Benelux?


De Noren en Zweden staan daar vast om te springen.



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 21-06-2016 21:38 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Die staan helemaal nergens om te springen.




VIESPEUK!!!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 21-06-2016 21:40 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Jøøij


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-06-2016 21:40 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 21 juni 2016 21:38 schreef De Vieze Man het volgende:
Die staan helemaal nergens om te springen.





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 21-06-2016 21:40]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-06-2016 21:43 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 21 juni 2016 21:38 schreef De Vieze Man het volgende:
Die staan helemaal nergens om te springen.





Ja, kijk, technisch gezien staat niemand ooit te springen. Want je springt. En dus sta je niet.



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 21-06-2016 21:51 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man



Volgens mij redden ze zich daar prima.

Al zijn er daar ook wel geluiden van partijen die wel willen toetreden. Maar in de minderheid.

Ik weet eigenlijk alleen ietsje van Noorwegen.




VIESPEUK!!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-06-2016 22:55 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 juni 2016 18:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat autonomie-argument kan ik overigens zeker wel volgen, dat leeft in Nederland natuurlijk ook. Ik snap alleen niet dat men dan maar wil stoppen met de EU. Dat is zo kort door de bocht voor mijn gevoel. Kind met het badwater weggooien.


Vergeet niet dat historisch gezien Nederland heel anders tegen de EU aankijkt dan GB. Nederland is een van de originele oprichters van de EU, terwijl GB zelfs tot twee maal toe toegang geweigerd werd ondanks herhaalde verzoeken van Nederland (1963 en 1967, geloof ik) voordat Frankrijk eindelijk instemde met hun toetreding. En dat was een Tory regeling onder groot protest van de toenmalige Labour partij, waarbij Engeland er ook nog redelijk bekaaid af kwam. Sindsdien heeft GB altijd een beetje aan de kant gestaan. Niet meegedaan met de Euro, geen onderdeel van Schengen, etc.


Het gevoel leeft vrij breed dat destijds GB de EU nodig had om economisch weer te renderen. Maar nu is GB een van de meest snelgroeiende en succesvolle economieen in Europa en is globalisering het nieuwe toverwoord, dus het gevoel leeft (in mijn ogen onterecht en chauvinistisch, maar ja, dat zijn Britten natuurlijk ook) dat GB buiten de EU zijn eigen verdragen met landen als China en Amerika kan maken zonder EU bemoeienis.


Zelf geloof ik dat totaal niet. Europa is met afstand de grootste handelspartner van GB en aangezien GB tegenwoordig vooral een diensteneconomie en een bankencentrum is (de zware industrie is onder Tory bewind volledig om zeep geholpen) snij je jezelf echt zwaar in de poten door uit de EU te stappen. Blijf er dan in en probeer een positieve verandering door te voeren van binnenuit, denk ik dan. Dus hopelijk blijft GB erin als tegengeluid voor Frankrijk en Duitsland.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-06-2016 22:56]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-06-2016 0:49 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 juni 2016 21:27 schreef Negatieveling het volgende:
De Noren en Zweden staan daar vast om te springen.


De Noren niet. Wellicht de EU lidstaten Zweden en Finland wel.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-06-2016 1:09 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 21 juni 2016 17:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat zou de reden zijn voor een weldenkend mens om een Brexit te willen?


Dat dan eindelijk eens duidelijk wordt wat en hoe groot de gevolgen zijn als een land besluit er uit te stappen.

Dus:

Breekt dan echt de pleuris uit of is het allemaal bangmakerij van de heren in Brussel?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-06-2016 7:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 juni 2016 1:09 schreef XXL het volgende:
Dat dan eindelijk eens duidelijk wordt wat en hoe groot de gevolgen zijn als een land besluit er uit te stappen.

Dus:

Breekt dan echt de pleuris uit of is het allemaal bangmakerij van de heren in Brussel?


Denk dat het wel meevalt. Maar Poetin lacht zich rot verwacht ik.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2016 8:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tja er is geen derde optie en die wordt ook niet besproken. een stay maar dan met heftige hervormingen.

Nu zit je met een mega traag besluiteloos compromis orgaan(sowieso de spirit in Brussel) wat niet alleen corrupt is maar ook duur en vaak ineffectief is en dan ook nog eens absoluut niet democratisch.

Daar moet wat aan veranderen anders zal EU nooit wat worden. Zolang die dingen niet op het lijstje staan is een exit misschien het enige middel om daar veranderingen in aan te brengen. UK red zich wel zonder eu, maar ik betwijfel sterk of wij zo'n keuze kunnen maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-06-2016 10:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 juni 2016 8:09 schreef ElitE het volgende:
Tja er is geen derde optie en die wordt ook niet besproken. een stay maar dan met heftige hervormingen.

Nu zit je met een mega traag besluiteloos compromis orgaan(sowieso de spirit in Brussel) wat niet alleen corrupt is maar ook duur en vaak ineffectief is en dan ook nog eens absoluut niet democratisch.

Daar moet wat aan veranderen anders zal EU nooit wat worden. Zolang die dingen niet op het lijstje staan is een exit misschien het enige middel om daar veranderingen in aan te brengen. UK red zich wel zonder eu, maar ik betwijfel sterk of wij zo'n keuze kunnen maken.
Dit inderdaad. Een zwaarder democratisch gehalte. Nu zijn de economische belangen, waar met name grote bedrijven van profiteren, de democratische belangen stilletjes voorbijgestreefd. Waardoor mensen buitenspel komen te staan. Europa lijkt me noodzaak, b.v. om de bankensector en belastingconstructies aan te pakken, of daadwerkelijk milieuwetgeving in te voeren die hout snijdt (figuurlijk). Maar nu trekken de verkeerde mensen aan de touwtjes, en zijn er teveel top down-beslissingen. Wat dat betreft lijkt het de Raad van bestuur op mijn school wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 22-06-2016 20:48 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man



VIESPEUK!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-06-2016 20:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Gewoon splitsen in een WEU (West Europese Unie) en een CEU (Corrupte Europese Unie).


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-06-2016 21:54 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 22-06-2016 21:59 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Slowly we steal, hehe.




VIESPEUK!!!


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 23-06-2016 16:47 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen