IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wie zijn jullie beste schrijvers? Vorige pagina | Volgende pagina
Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 07-06-2002 16:19 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 12:49 schreef soepkoeltoer het volgende:
De Sade, Zola, Tolstoj...pfff te veel om op te noemen. voorkeur aan franse en russische literatuur vooral.

Goed, dacht al dat iedereen die tak vergeten was...


Tum podem extulit horridulum...


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-06-2002 16:22 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Terry Pratchett
Tad Williams
Tolkien
David Eddings

en nog veel meer......


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Warheart
Usericon van Warheart
Posted 07-06-2002 16:28 by Warheart Wijzig reactieProfiel van WarheartQuote dit bericht

Ik heb de laatste tijd bitter weinig ruimte gehad om wat boeken te lezen, maar voorlopig houd ik het op Tolkien en Stephen King.


Ice Princess
Usericon van Ice Princess
Posted 07-06-2002 16:32 by Ice Princess Wijzig reactieProfiel van Ice PrincessQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~jan86969/website/home.htm

J.K. Rowling
Stephen King
J.R.R. Tolkien
Anne Rice


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 07-06-2002 16:42 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 16:32 schreef Ice Princess het volgende:
Anne Rice


Yaah. Die ook. Ook de film is heel mooi.


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-06-2002 16:44 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Belachelijke pulp ja...


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 07-06-2002 16:48 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 16:44 schreef Asherah het volgende:
Belachelijke pulp ja...


Ik bedoel niet de film "The queen of the damned" maar de film "Interview with the vampire". Die film is gewoon meesterlijk.


*maar ik ga nu offtopic in mijn eigen topic dus nu gaan we het weer over schijvers hebben*


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 07-06-2002 16:52 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 16:19 schreef Nihil het volgende:
Goed, dacht al dat iedereen die tak vergeten was...





nee hoor, heb thuis volle kasten met russische boeken. betere literatuur bestaat niet.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 07-06-2002 20:19 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Aààààhhhh...(wrijft zich in de handen)

België :
Kristien Hemmerechts, Tom Lanoye, (oude )Herman Brusselmans,Daniël Robberechts,Jotie 't Hooft,Geertrui Daem,Paul Koeck,Jean Ray,Willem Elsschot

Nederland :
Arnon Grunberg,Leon de Winter,Willem Brakman,Maarten 't Hart,W.F.Hermans

Verenigd Koninkrijk / Ierland :
Dennis Potter,James Joyce,D.H.Lawrence

Amerika:
E.A.Poe,H.P.Lovecraft,Clive Barker


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-06-2002 21:52 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

John Saul en Stephen King. Helaas heb ik bijna alle werken van deze schrijvers al gelezen.
Heeft iemand tips over een schrijver die ik nu zou kunnen proberen?


the only pleasure is pain


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-06-2002 21:53 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Mag ik vragen wat iedereen precies vind aan Stephen King???


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-06-2002 22:03 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Verhalen van Stephen King blijven mij altijd boeien. De manier waarop hij verteld vind ik erg mooi.
Dat geldt niet voor alle boeken, er zitten een paar tussen waar ik met geen mogelijkheid doorkwam.


the only pleasure is pain


ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 08-06-2002 18:58 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

Anne Rice!


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 08-06-2002 19:01 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 21:53 schreef Asherah het volgende:
Mag ik vragen wat iedereen precies vind aan Stephen King???


Inderdaad: de manier waarop hij schrijft. Net alsof het allemaal plots echt zou kunnen gebeuren. (Ofwel heb ik teveel verbeelding.)


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 08-06-2002 20:48 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

David Gemmel
Jack Vance
Weis & Hickman (niet alle series)
e.v.a.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-06-2002 0:51 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Bridget Wood schrijft fantasy gebaseerd op de keltische mythologie, maar dan a la stephen king (helaas kan ik nergens meer boeken van haar vinden en ik geloof dat zeook niet meer gedrukt worden) en Tad Williams

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 09-06-2002 0:53]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 09-06-2002 0:56 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Clive Barker is ook een van mijn favoriete schrijvers.


the only pleasure is pain


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-06-2002 1:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

max trasher..
Troll stories..
Hij komt uit new sealand


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 09-06-2002 1:25 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

J.R.R. Tolkien en Plato


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2002 10:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Louis Couperus
Jan Wolkers
Giphart
Hugo Claus

Btw Plato das echt slap gelul, heb ik echt te vaak moeten lezen, de idee, de grot. doe mij aristoteles maar


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 09-06-2002 12:22 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

-Kamagurka
-Rick Mayal



Wiegen Meister !


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 09-06-2002 12:59 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 10:30 schreef ghoulliette het volgende:
Louis Couperus
Jan Wolkers
Giphart
Hugo Claus

Btw Plato das echt slap gelul, heb ik echt te vaak moeten lezen, de idee, de grot. doe mij aristoteles maar


aristoteles is ook goed, maar ik persoonlijk vond het boek van plato over socrates echt zwaar meesterlijk


Ryon ur'Talon
The wise remain unnoticed.
Usericon van Ryon ur'Talon
Posted 09-06-2002 13:17 by Ryon ur'Talon Wijzig reactieProfiel van Ryon ur'TalonQuote dit berichthttp://the.talon-kingdom.tk/

Een greep uit mijn collectie :
- Robert Jordan (The Wheel of Time)
- Terry Goodkind (The Sword of Truth)
- J.R.R. Tolkien (Middle Earth)
- Terry Brooks (Shannara)
- Anne Rice (Vampires & Witches)
- Stephen Donaldson (Thomas Covenant)
- Julian May (Many Colored Land)
- Frank Herbert (Dune)
- Jack Vance (Duivelsprinsen)
- Roger Zelazny (Amber)
- Terry Pratchett (Discworld)
- J.V. Jones (The Book of Words)
- Fritz Leiber (Lankhmar)


Never delight in the death of your enemy before you know who will be the successor.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2002 13:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:17 schreef Ryon ur'Talon het volgende:
Een greep uit mijn collectie :
- Jack Vance (Duivelsprinsen)



Woohoo, eindelijke iemand die ook Vance leest. Lees je ook avonturen die in 'de stervende aarde' periode afspelen?

Ik mis overigens Feist in jou lijst.


Ryon ur'Talon
The wise remain unnoticed.
Usericon van Ryon ur'Talon
Posted 09-06-2002 13:28 by Ryon ur'Talon Wijzig reactieProfiel van Ryon ur'TalonQuote dit berichthttp://the.talon-kingdom.tk/

quote:
Op 9 juni 2002 13:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Woohoo, eindelijke iemand die ook Vance leest. Lees je ook avonturen die in 'de stervende aarde' periode afspelen?

Ik mis overigens Feist in jou lijst.


Daar heb ik er 1 van, heel lang geleden, gelezen. De rest moet ik nog, maar nog geen tijd voor gehad.
Feist ken ik niet, wat schrijft die ?


Never delight in the death of your enemy before you know who will be the successor.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen