IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wie zijn jullie beste schrijvers? Vorige pagina | Volgende pagina
robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 23-03-2004 0:14 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

Raymond E Feist
alle series.
alleen Elfensprook vond ik niet zo

ik zit nog steeds te wachten tot ze Krondor deel2 de moordenaars weer op hardcover uitbrengen


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2004 0:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Caleb Carr
Khalil Gibran
James Joyce
Henryk Sienkiewicz
Adam Mickiewicz
Sylvia Plath
Emily Dickinson
William Faulkner
Kurt Vonnegut
Jaroslav Hasek
Henry David Thoreau
Adam Smith



De eerste de beste die mij voor hippie gaat uitmaken vanwege sommige keuzes krijgt een nekschot.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2004 0:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 11:17 schreef Shadowlands het volgende:
William Shakespeare
Henry Miller
William Blake
Rambeau

quote:
Op 23 maart 2004 0:10 schreef Shadowlands het volgende:
1.William Shakespeare
2.Henry Miller


Je bent tenminste consequent.

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de grafomaan uit Stratford om eerlijk te zijn. Uitzonderingen daarop zijn The Tempest en A Comedy of Errors en toch ook Romeo And Juliet dat ons zoveel prachtige cliches geschonken heeft.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 23-03-2004 0:24 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 0:16 schreef Chelman het volgende:
Caleb Carr
Khalil Gibran
James Joyce
Henryk Sienkiewicz
Adam Mickiewicz
Sylvia Plath
Emily Dickinson
William Faulkner
Kurt Vonnegut
Jaroslav Hasek
Henry David Thoreau
Adam Smith


De eerste de beste die mij voor hippie gaat uitmaken vanwege sommige keuzes krijgt een nekschot.





(En eh, ik wist dat je 't in je had!! )

Kent nou niemand Jonathan Aycliffe/Daniel Easterman/Denis McEoin?



..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2004 0:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 0:24 schreef Immortella het volgende:


(En eh, ik wist dat je 't in je had!! )



Wat? Hippie-ness of culturele cultivatie?

quote:

Kent nou niemand Jonathan Aycliffe/Daniel Easterman/Denis McEoin?



De naam rings a bell. Is Naomi's Room niet toevallig onder een andere titel recentelijk verfilmd?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2004 0:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 23:50 schreef webblaster wim het volgende:
ooit gelezen toen ik 16 was

wel zware kost.

heb weinig tijd, lees alleen nog maar nieuwe stephen king's.


Tolkien zware kost?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 23-03-2004 0:30 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 0:26 schreef Chelman het volgende:
Wat? Hippie-ness of culturele cultivatie?


Hippie-ness Dat laatste wist ik natuurlijk al


quote:
De naam rings a bell. Is Naomi's Room niet toevallig onder een andere titel recentelijk verfilmd?



Niet dat ik weet, maar het zou een geweldig verhaal voor een film zijn imho.. Het boek heet vertaald in het Nederlands trouwens 'Dreiging op zolder'.

De laatste nachten dat ik 'Whispers in the Dark' (uit)las heb ik gewoon erg slecht geslapen (opeens nachtmerries die ik erg lang niet meer had gehad)
Boek riep erg veel bij me op, op de één of andere manier.


..."Hate can only create more hate"...


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 23-03-2004 0:34 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 0:21 schreef Chelman het volgende:
Je bent tenminste consequent.

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de grafomaan uit Stratford om eerlijk te zijn. Uitzonderingen daarop zijn The Tempest en A Comedy of Errors en toch ook Romeo And Juliet dat ons zoveel prachtige cliches geschonken heeft.


Heb je Mesure for Mesure wel eens gelezen? zeker een aanrader!!


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2004 0:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 12:49 schreef soepkoeltoer het volgende:
De Sade, Zola, Tolstoj...pfff te veel om op te noemen. voorkeur aan franse en russische literatuur vooral.


Zola en Tolstoj zijn zeker meesterlijk al heb ik van Zola alleen Germinal gelezen. Anna Karenina en The Cossacks (Tolstoj) vind ik echt briljant. Ook Dostojevski is een niet te versmaden schrijver.

Ik moet zeggen dat de romantische literatuur uit de 19e eeuw mij altijd al enigszins trok. In dit genre vind ik The Peasants van Wladyslaw Reymont een enorme aanrader. Het is van een ietwat latere datum maar nog evenwel een geniaal boek dat niet voor niks de Nobelprijs voor de literatuur won.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-03-2004 0:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 0:34 schreef Shadowlands het volgende:
Heb je Mesure for Mesure wel eens gelezen? zeker een aanrader!!


Ja die heb ik ooit in een grijs verleden ook gelezen. Had het niet iets met overspel en zo te maken?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 23-03-2004 0:42 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 0:39 schreef Chelman het volgende:
Ja die heb ik ooit in een grijs verleden ook gelezen. Had het niet iets met overspel en zo te maken?


Nop het is een zeer goede comedy!!


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


kinglei
Usericon van kinglei
Posted 23-03-2004 11:03 by kinglei Wijzig reactieProfiel van kingleiQuote dit bericht

Toon Kortooms - Beekman en Beekman.


if you don't like the topic don't reply.. just let it die


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 23-03-2004 18:32 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

JRR Tolkien en zijn zoon Christopher uiteraard. Het zijn de enigen van wie ik tegenwoordig nog aan (her)lezen toekom, en ik heb er werk genoeg mee, aangezien Tolkien's wereld ook vele biografiën, studies, artikels, etc. bevat.

Verder:
George RR Martin
Robert Jordan
Snorri Sturluson
Bram Stoker

Katharine Kerr en Stephen King boeiden mij vroeger wel meer, maar nu veel minder.


"I find your lack of faith disturbing."


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 23-03-2004 19:06 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

Jean M Auel


wait for me dragon, we'll meet in the sky


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-03-2004 19:09 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Geen beste schrijvers, ik lees geen verhaaltjes


"This one is older than shit, heavier than time!"


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 23-03-2004 19:10 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

de gebroeders Grimm


wait for me dragon, we'll meet in the sky


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-03-2004 19:19 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Mijn favoriete schrijver is C. S. Forester (onder andere bekend van de Hornblower serie)


I am the 1%.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 23-03-2004 19:58 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Fantasy:
Robin Hobb
Terry pratchet
David eddings

Andere genres:
Sebastian Faulks
Bernard Cornwell


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 26-03-2004 16:35 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Raymond E. Feist
Tad Williams
Tanith Lee
Patrick Süskind
Herman Brusselmans


no text supplied


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 26-03-2004 16:53 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

Robert A. Heinlein
Arthur C. Clarke
Frank Herbert
Orson Scott Card
Isaac Asimov



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 26-03-2004 16:53 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Mijn linkerhand


mvg wk10


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 26-03-2004 18:37 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

Desmond Morris


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 26-03-2004 18:46 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2002 13:06 schreef IceQueen het volgende:
Edgar Allan Poe
Charles Beaudelaire
Tolkien
Shakespear


Enne,Poppy Z.Brite


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 26-03-2004 18:46 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Homerus... mooie verhalen en ik vat nog steeds niet hoe geniaal de psychologische omschrijvingen van de karakters zo goed beschreven worden, een waar genot om te lezen.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-03-2004 19:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 18:46 schreef Azagthoth het volgende:
Homerus... mooie verhalen en ik vat nog steeds niet hoe geniaal de psychologische omschrijvingen van de karakters zo goed beschreven worden, een waar genot om te lezen.


Omschrijvingen die beschreven worden?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen