IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wie zijn jullie beste schrijvers? Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 14:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik ben van plan weer een boek van Herman Brusselmans te gaan lezen, heeft er iemand aanraders?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-05-2004 14:38 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Die gast die de tekstballonetjes van Dirk Jan volschrijft. Te hilarish.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 08-05-2004 14:46 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:35 schreef Schaep het volgende:
Ik ben van plan weer een boek van Herman Brusselmans te gaan lezen, heeft er iemand aanraders?

-Het oude nieuws van deze tijden
-Guggenheimer wast witter


"I find your lack of faith disturbing."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 14:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:46 schreef Curunír het volgende:
-Het oude nieuws van deze tijden
-Guggenheimer wast witter


Dankjewel, ik zal er eens naar opzoek gaan!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-07-2004 2:53 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Yeah! Na ongeveer 3000 posts doorgespit te hebben heb ik eindelijk het goede topic te pakken! Ik ga er dus vrijdag naar op zoek!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-07-2004 16:48 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 2:53 schreef Schaep het volgende:
Yeah! Na ongeveer 3000 posts doorgespit te hebben heb ik eindelijk het goede topic te pakken! Ik ga er dus vrijdag naar op zoek!


Ik heb alles gelezen van Herman (behalve 'Patiënt HB', maar die krijg ik binnen een paar dagen binnen). Ik raad devolgende meesterwerkjes aan:

-Pitface
-Uitgeverij Guggenheimer
-Vergeef mij de liefde
-Het Zinloze Zeilen
-Zul je mij altijd graag zien

wil je in een (ietwat droge) deuk liggen:
-De man die werk vond
-Nog drie keer slapen en ik wordt wakker


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-07-2004 12:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:48 schreef Count Usher het volgende:
Ik heb alles gelezen van Herman (behalve 'Patiënt HB', maar die krijg ik binnen een paar dagen binnen). Ik raad devolgende meesterwerkjes aan:

-Pitface
-Uitgeverij Guggenheimer
-Vergeef mij de liefde
-Het Zinloze Zeilen
-Zul je mij altijd graag zien

wil je in een (ietwat droge) deuk liggen:
-De man die werk vond
-Nog drie keer slapen en ik wordt wakker


Kijk, hier heb ik wat aan, bedankt!


Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 29-07-2004 12:21 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

Zeker en vast Herman Brusselmans


You will beg me to kill you!!!


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 30-07-2004 18:48 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 16:10 schreef Wildhoney het volgende:
Poezie:
- Charles Baudelaire
- Christina Rossetti
- Sylvia Plath
- Sappho
- Louise Labe
- Emily Dickinson
- Robbert Herrick

Fictie:
- Anais Nin
- Pierre Louis
- Vladimir Nabokov
- Kathy Acker
- Edgar Allan Poe
- Bret Easton Ellis

Een vrouw met smaak weliswaar


true disco chick


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 30-07-2004 23:41 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

jean m auel, couperus,grimm,andersen

[Dit bericht is gewijzigd door she_devil op 30-07-2004 23:42]


wait for me dragon, we'll meet in the sky


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 30-07-2004 23:43 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Op het moment Dan Abnett


Life doesn't get much better than this!


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 30-07-2004 23:59 by Gieteraar Wijzig reactieProfiel van GieteraarQuote dit bericht

wilbur smith
ken follet


Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


SoM
Usericon van SoM
Posted 31-07-2004 0:03 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:35 schreef Schaep het volgende:
Ik ben van plan weer een boek van Herman Brusselmans te gaan lezen, heeft er iemand aanraders?


'Ex-Drummer' is erg ok.
En er zijn er meerdere. Ik heb er een hele zooi van gelezen en wilde hem ook als favoriete schrijver noemen, al lijkt z'n meeste werk erg op elkaar: de hoofdpersoon in z'n boek gaat naar een cafe, daar komt hij meestal of totale minkukels of mooie vrouwen tegen die hij tot in detail beschrijft en meestal ramt-ie daarna iemand op z'n bek of hij raakt straalbezopen

Er is een boek waar hij tot in detail een marteling van iemand beschrijft in een soort kelder. Dat vond ik echt geniaal geschreven, al weet ik dus niet meer precies welke van zijn vele boeken dat was. Misschien een andere Brusselmansliefhebber?


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Lies
Usericon van Lies
Posted 31-07-2004 0:03 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2004 23:59 schreef Gieteraar het volgende:
ken follet

Heb ik ooit Pillars of the Earth (De Kathedraal) van gelezen. Was niet slecht, maar naar 't schijnt ook niet echt representatief?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


SoM
Usericon van SoM
Posted 31-07-2004 0:05 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 16:48 schreef Count Usher het volgende:

-Pitface



Die was ook geniaal, idd


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-07-2004 0:09 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 0:03 schreef SoM het volgende:
'Ex-Drummer' is erg ok.
En er zijn er meerdere. Ik heb er een hele zooi van gelezen en wilde hem ook als favoriete schrijver noemen, al lijkt z'n meeste werk erg op elkaar: de hoofdpersoon in z'n boek gaat naar een cafe, daar komt hij meestal of totale minkukels of mooie vrouwen tegen die hij tot in detail beschrijft en meestal ramt-ie daarna iemand op z'n bek of hij raakt straalbezopen

Er is een boek waar hij tot in detail een marteling van iemand beschrijft in een soort kelder. Dat vond ik echt geniaal geschreven, al weet ik dus niet meer precies welke van zijn vele boeken dat was. Misschien een andere Brusselmansliefhebber?


Die martelscene komt voor in Pitface, zijn allerbest boek naar mijn mening. Waarschijnlijk het meest nihilistische boek ooit op Vlaamse bodem verschenen. Ex-drummer is idd niet mis, maar zeker niet zijn beste werk.

Trouwens, alles wat zo'n beetje na Pitface is verschenen, is gewoon kut te noemen. 'De Kus in de Nacht' is een langdradige turf van bijna 700^pagina's waarvan eigenlijk alleen de openingszin de moeite waard is. 'Mank' is een kort niemendalletje, net als 'De Droogte' (al is die iets lijviger).
Zijn nieuwste werk heb ik nog niet gelezen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-08-2004 21:17 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Edgar Allan Poe
Oscar Wilde
H.P.Lovecraft
Dennis Potter
Mary Shelley
Harold Pinter
Sylvia Plath
Irvine Welsh
Anthony Burgess
Roddy Doyle
Jean Ray
Murnau
Kristien Hemmerechts
Tom Lanoye


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-08-2004 22:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik wist niet dat Murnau boeken schreef?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 06-08-2004 22:53 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Voor poëzie heb ik graag Baudelaire, Keats, Poe, Blake, en wat kenissen van me.

Literatuur is Annette Curtis Klause m'n favoriet, op de voet gevolgd door Paul Doherty, Milan Kundera, Anne Rice en Stephen King.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 06-08-2004 22:54]


"Obras son amores y no buenas razones"


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 09-08-2004 13:35 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

heb pas nog erg genoten van Elementaire Deeltjes van Houellebecq


ktbeek
Usericon van ktbeek
Posted 12-08-2004 19:53 by ktbeek Wijzig reactieProfiel van ktbeekQuote dit bericht

Raymond E Feist is een geweldige schrijver
daarnaast ben ik nu bezig met David Gemmel
en natuurlijk tolkien


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 13-08-2004 23:53 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Friedrich Nietzsche
Knut Hamsun
Lars Saabye Christensen
Jon Fosse


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Mendel
Usericon van Mendel
Posted 15-08-2004 9:31 by Mendel Wijzig reactieProfiel van MendelQuote dit bericht

GEEN Tolkien, die kerel kon echt niet schrijven.
mijn favorieten:
- Terry Goodkind
- Michael Crichton


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 23-08-2004 1:51 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

1. E.A. Poe
2. E.A. Poe
3. E.A. Poe
4. Lovecraft
5. Lord Dunsany
6. Wilde
7. Arthur Conan Doyle


There is no religion higher than Truth!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-08-2004 2:00 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Pratchett natuurlijk Discworld boven (bijna) alles. Leuke humor!


Bruce Banner


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen