IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wie zijn jullie beste schrijvers? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2002 14:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:28 schreef Ryon ur'Talon het volgende:
Daar heb ik er 1 van, heel lang geleden, gelezen. De rest moet ik nog, maar nog geen tijd voor gehad.
Feist ken ik niet, wat schrijft die ?


fantasy, het eerste deel van de serie heet de magiër. een erg goede schrijver , ik heb er al eens een post over gestart. kijk daar maar eens in.


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 09-06-2002 20:04 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

Tolkien natuurlijk


Don't touch me. I'm evil.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2002 20:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

C.S. Lewis is ook leuk
net als Daphne du maurier
Brontë
M. Furlong is ook leuk
M. Bradley


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-06-2002 23:50 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juni 2002 20:04 schreef Rammoth het volgende:
Tolkien natuurlijk


ooit gelezen toen ik 16 was

wel zware kost.

heb weinig tijd, lees alleen nog maar nieuwe stephen king's.


Oud Vuil.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-06-2002 23:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dwaallicht!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 10-06-2002 9:59 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Lezen, daar he'k geen tijd voor maar Jules Deelder kan ik wel om lachen


Ik, Wil Schuurman


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 10-06-2002 12:56 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

Kunnen jullie ook zeggen waarom jullie die schrijvers zo goed vinden???


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 10-06-2002 14:31 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Nooteboom
Vestdijk
Mulisch
Krol

Waarom lezen er zo weinig mensen de vaderlandse literatuur?


[Dit bericht is gewijzigd door Smirre op 10-06-2002 14:32]


D e s i r e
Usericon van D e s i r e
Posted 10-06-2002 22:02 by D e s i r e Wijzig reactieProfiel van D e s i r eQuote dit bericht

Geen favoriete schrijvers of iest in die geest.....
Kep een schurfthekel aan lezen
Ben blijd ak net m'n examens heb afgerond en er godszijdank van af ben


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 10-06-2002 22:08 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 juni 2002 22:02 schreef D e s i r e het volgende:
Geen favoriete schrijvers of iest in die geest.....
Kep een schurfthekel aan lezen
Ben blijd ak net m'n examens heb afgerond en er godszijdank van af ben


Waarom reageer je dan?


the only pleasure is pain


Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 10-06-2002 22:11 by Mordheim Wijzig reactieProfiel van MordheimQuote dit bericht

jrr tolkien
clive barker
patrick süskind
margaret atwood
rené barjavel
herman brusselmans


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 10-06-2002 22:23 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Buitenlands:
Ira Levin
Stephen King
JRR Tolkien
John Grisham

Nederlands:
Louis Couperus
Harry Mulisch
Willem Frederik Hermans
Kees van Kooten

En verder mag ik graag werken van verschillende filosofen lezen.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 10-06-2002 22:24 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 juni 2002 22:23 schreef DimmuChild het volgende:
Buitenlands:
Ira Levin
Stephen King
JRR Tolkien
John Grisham

Nederlands:
Louis Couperus
Harry Mulisch
Willem Frederik Hermans
Kees van Kooten

En verder mag ik graag werken van verschillende filosofen lezen.


Is Ira Levin niet de schrijver van Rosemary's baby?


the only pleasure is pain


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 10-06-2002 22:28 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 22:24 schreef Vampire_girl het volgende:
Is Ira Levin niet de schrijver van Rosemary's baby?


Dat is hij zeker.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-06-2002 22:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

-off topic-
Jullie plaatjes lijken op mekaar

On topic:
Had ik Lovecraft al genoemd? Zo ja, dan mag hij er zeker een 2e keer staan!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-06-2002 22:44 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Lees weinig...

Eddings?
Astrid Lindgren?



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 10-06-2002 23:26 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 juni 2002 22:28 schreef DimmuChild het volgende:
Dat is hij zeker.


Prachtig boek is dat. Heeft hij nog meer van dat soort boeken geschreven eigenlijk? (het vervolg heb ik al gelezen: Rosemary's Son)


the only pleasure is pain


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 10-06-2002 23:36 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 0:51 schreef FireFox het volgende:
Bridget Wood schrijft fantasy gebaseerd op de keltische mythologie, maar dan a la stephen king (helaas kan ik nergens meer boeken van haar vinden en ik geloof dat zeook niet meer gedrukt worden) en Tad Williams
Bridget Wood, daar heb ik nog een boek van staan hier. Ben na ongeveer 150 bladzijden opgehouden, ik vond er niets aan.
Tad Williams vind ik wel weer geweldig! Verder: Anne Rice, Tanith Lee, Weiss & Hickman, Raymond E. Feist en nog veel meer...


No regrets and no remorse...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-06-2002 23:39 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Kafka en Tolkien..

Hoewel ze weinig nieuws uitbrengen..

Alle goeie dingen zijn dood


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-06-2002 23:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

King leeft nog, maar de boeken die hij uitbrengt, daar zijn de meningen verdeeld over.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Blancaflor
Usericon van Blancaflor
Posted 10-06-2002 23:57 by Blancaflor Wijzig reactieProfiel van BlancaflorQuote dit berichthttp://www.evershadow.cjb.net

't Is alweer een tijdje geleden, maar ik vond de wetten van de magie van Goodkind wel erg leuk
Verders schreef Shakespeare ook de prachtigste dingen..

Ik vind de oude Romeins/Griekse mythologie ook wel leuk. Orpheus enzo
Maar even geen Latijn meer, de examens zijn geweest


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 10-06-2002 23:57 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Stephen King


Dead things grow from deep inside...


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 11-06-2002 0:03 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 23:26 schreef Vampire_girl het volgende:
Prachtig boek is dat. Heeft hij nog meer van dat soort boeken geschreven eigenlijk? (het vervolg heb ik al gelezen: Rosemary's Son)


De boeken die ik gelezen heb van hem hebben elk een verschillend thema.

Ter illustratie:

De jongens van brazilië: Naast Rosemary's baby zijn bekenste boek, over Dr. Mengele (Angel of Death ) en zijn plan om Hitler terug te brengen door middel van kloning.

Een kus voor je sterft: Over een jongen die drie zusjes als vriendin heeft, en ze een voor een vermoordt.

De vrouwen van Stepford: Een gezin verhuist naar Stepford, een klein dorpje met een geheimzinnige mannenclub die hun echtgenotes in perfecte huishoudrobots verandert.

De dag der dagen: Een toekomstverhaal. Een jongen die op zoek gaat naar het leven voordat het gerund werd door master computers. Beetje cliché plot, maar meesterlijk verteld.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 11-06-2002 0:04]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 23-03-2004 0:07 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik vond alleen dit oude topic, dus schop ik deze maar omhoog. Het lijkt me ook niet erg verstandig om een nieuw topic aan te maken voor 1 schrijver, gezien het nieuwe modbeleid.

In ieder geval, ik heb sinds kort een schrijver ontdekt, die ik echt geweldig vind.
Hij heet Jonathan Aycliffe, pseudoniem van Denis McEoin.

Enige info:
Jonathan Aycliffe was born in Belfast in 1949. He studied English, Persian, Arabic and Islamic studies at the universities of Dublin, Edinburgh and Cambridge, and lectured at the universities of Fez in Morocco and Newcastle upon Tyne. The author of several successful full-length ghost stories, he lives in the north of England with his wife, homeopath and health writer, Beth MacEoin. He also writes as Daniel Easterman, under which name he has penned nine bestselling novels.

Novels:
Naomi's Room (1991)
Whispers in the Dark (1992)
The Vanishment (1993)
The Matrix (1994)
The Lost (1996)
The Talisman (1999)
A Shadow On the Wall (2000)
A Garden Lost in Time (2004)

Hiervan heb ik alleen Naomi's Room en Whispers in the Dark gelezen, beide heerschboeken. Ik ben erg benieuwd naar de rest, ik vind de gedetailleerde manier waarop hij situaties en belevingen beschrijft erg angstaanjagend.




..."Hate can only create more hate"...


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 23-03-2004 0:10 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

1.William Shakespeare
2.Henry Miller


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen