IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wie zijn jullie beste schrijvers? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-03-2004 21:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ben momenteel erg gecharmeerd van Pynchon, al valt z'n werk niet mee om te verteren.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-03-2004 21:47 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Daar heb ik The Crying of Lot 49 van gelezen, inderdaad pittige kost maar toch vermakelijk!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-03-2004 3:34 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Winnie de Poeh


~ By the fallen one I shall arise ~


arachnaphobia
Usericon van arachnaphobia
Posted 30-03-2004 13:02 by arachnaphobia Wijzig reactieProfiel van arachnaphobiaQuote dit bericht

Arnon Grunberg, Joost Zwagerman, Ronald Giphart, Karel Glastra van Loon (toch wel erg leuk, die nieuwe stroming) verder; Harry Mulisch, Tessa de Loo, Maria Vasalis (weliswaar een dichter)


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 30-03-2004 13:05 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

Louis Couperus, A. Roland Holst, Umberto Eco, Terry Pratchett


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 30-03-2004 13:23 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Nu ben ik het Parfum aan't lezen(Patrick Süskind)


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 30-03-2004 13:30 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

Jostein Gaarder (met name De Vreemde Vogel)
Harry Mulisch
Goethe


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 30-03-2004 13:55 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Midas Dekkers


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 30-03-2004 14:03 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

is dat niet die van "ga maar 't water in!" van Kopspijkers?


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 30-03-2004 16:28 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

WF Hermans


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 30-03-2004 16:33 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Douglas Adams (The Hitch Hikers' Guide To The Galaxy).
Machtige engelse humor.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Dopethrone
Usericon van Dopethrone
Posted 08-04-2004 19:17 by Dopethrone Wijzig reactieProfiel van DopethroneQuote dit bericht

HP lovercraft & edgar allen poe


Aart
Usericon van Aart
Posted 09-04-2004 0:59 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Na 6 jaar vwo vind ik W.F. Hermans de beste schrijver van Nederlandse bodem.


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 09-04-2004 20:59 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik vind Poppy z. Brite een goeie schrijver, van o.a. Lost souls (verloren zielen)

En als dichster Sylvia Plath


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 09-04-2004 21:03 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2004 19:17 schreef Dopethrone het volgende:
HP lovercraft & edgar allen poe


quote:
]Op 8 april 2004 19:17 schreef zillah-morte het volgende:
Ik vind Poppy z. Brite een goeie schrijver, van o.a. Lost souls (verloren zielen)


Is idd. een goede schrijfster, alleen vind ik het wel jammer dat haar boeken redelijk moeilijk te vinden zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Curunír op 09-04-2004 21:03]


"I find your lack of faith disturbing."


Accept my Hate
Usericon van Accept my Hate
Posted 14-04-2004 8:43 by Accept my Hate Wijzig reactieProfiel van Accept my HateQuote dit bericht

Weis & Hickman
Stephen Donaldson
Jack Vance
Joey Kuipers


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 14-04-2004 9:19 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Nog altijd R.A. Salvatore. Legacy of the Drow
En Mervyn Peake met Gormenghast.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 14-04-2004 11:00 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Harry Mulisch


Waag eens een dansje!


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 14-04-2004 11:26 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Siegfried vond ik niet een al te best boek.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Saelwen
Look at all the people with flowers in their hands
Usericon van Saelwen
Posted 17-04-2004 21:20 by Saelwen Wijzig reactieProfiel van SaelwenQuote dit bericht

Mulisch (heb slechts de Ontdekking van de Hemel en de Elementen gelezen , maar die waren al briljant. Ga zeer zeker wel meer lezen)
Feist (1e 2 delen van de Keizerrijk-triologie gelezen. Erg goed. Ga meer lezen)
Tolkien (Silmarillion bijna uit. Ga LotR nog lezen. En verder alles wat die man ooit geschreven heeft )
Auel (Het eerste deel van De Aardkinderen [nmlk De Stam van de Holebeer] was erg goed. Maar zeker vanaf het 4e vind ik de rest van de serie eigenlijk best wel bagger)
Irvine (Nieuw in mijn leven Heb De Schaduw op het Glas gelezen Was goed maar kon natuurlijk niet tippen aan Tolkien)
Beckman (Heb ik van m'n 5e/6e tot mn 10e/11e veel gelezen. Tis dan mss geen echte literatuur, maar haar boeken zijn fijn om te lezen)

Van Goodkind moet ik t allemaal nog lezen. Gaat weer ff kosten, maar ik heb het er voor over, natuurlijk. Schijnt erg goed te zijn.

Verder lees ik veel oude mythen en sagen en ook het Oude Testament was erg interessant.

De Phaedo van Plato heb ik ook gelezen. Hij heeft af en toe goede punten en het zet je zeer zeker wel aan het denken, maar sommige dingen zijn ronduit onzin. Argumenten vallen dan zo onderuit te halen. En die eeuwige generalisering vind ik irritant. Wat ik echt vaag vond was dat stuk dat Socrates het had over dat tegenovergestelde dingen uit elkaar voort komen. Iets wat mooier is, moet eerst lelijker zijn geweest; iets wat sneller is, moet eerst langzamer zijn geweest. Tot dan toe ist logisch. Maar dan komtie met "iets wat dood is moet dus eerst levend zijn geweest" (om t maar ff bot samen te vatten). NEE! Iets wat levendER is, moet eerst dodER zijn geweest! DAT klopt wel. Maar als ie dan zn punt duidelijk wil maken, valt zn overtreffende trap weg! Ja, stik! Nou wil ik niet zeggen dat ik slimmer ben dan Socrates ofzo, maar ben ik nou gek of.. ? Kan iemand er mij van overtuigen dat ik ongelijk heb? Ofzow?


A careful man tries to dodge the bullets while a happy man takes a walk. And maybe it's time to live...


Saelwen
Look at all the people with flowers in their hands
Usericon van Saelwen
Posted 17-04-2004 21:21 by Saelwen Wijzig reactieProfiel van SaelwenQuote dit bericht

Zo! En wij gaan ook 'ns posten


A careful man tries to dodge the bullets while a happy man takes a walk. And maybe it's time to live...


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 22-04-2004 17:15 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Leuk, het gaat over boeken. Ik houd van boeken.

Het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb is We have always lived in the Castle van Shirley Jackson. Ik geloof niet dat het vertaald is, maar als je makkelijk engels leest dan wil ik je dit boek zeker aanraden.

En voor mijn verjaardag heb ik Hercules van Gerrit Komrij gekregen. Ik ben dol op zijn non-fictie en zijn gedichten, maar ik heb nog nooit een roman van hem gelezen, dus ik ben benieuwd.

Het valt mij trouwens als nieuweling op dat jullie allemaal vrij kort reageren op de topics. Maar dat is zeker offtopic, of niet?


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 22-04-2004 17:29 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

quote:
Op 9 april 2004 20:59 schreef zillah-morte het volgende:
Ik vind Poppy z. Brite een goeie schrijver, van o.a. Lost souls (verloren zielen)

En als dichster Sylvia Plath


Dat(Dolende zielen trouwens) is ook Ida's favoriete boek en ik wil hem heel graag een keer lezen. Geef je hem nog eens terug????


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


Esessie
Usericon van Esessie
Posted 22-04-2004 18:20 by Esessie Wijzig reactieProfiel van EsessieQuote dit bericht

Mijn beste schrijver? ik heb geen schrijvers, dat moet ik zelf doen. Of gaat het over pennen? Nou, ik heb een Lamy en die schrijft wel goed ja... Maar mijn Parker schrijft ook best leuk... WF Hermans.. Van welk merk is dat?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-04-2004 18:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 17:29 schreef Sassette het volgende:
Dat(Dolende zielen trouwens) is ook Ida's favoriete boek en ik wil hem heel graag een keer lezen. Geef je hem nog eens terug????


Heb je Mir iets geleend?!? Je wéét hoe dat afloopt!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen