IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Fixit. (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-04-2017 15:47 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Fijn moet dat zijn, een stem gaan uitbrengen in Turkije. Lang leve de democratie.

http://www.nu.nl/onrust-turkije/4624545/doden-schietpartij-bij-stembureau-in-turkije-dag-van-referendum-.html



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2017 22:41 by bastianus Profiel van bastianus

Met een nipte meerderheid gewonnen, die Erdo. Dat is eigenlijk gewoon verloren, denk ik. Betekent dat de ene helft van Turkije lijnrecht tegenover de andere helft staat. En dan hebben we het nog niet eens over alle intimidatie, propaganda, valsspelerij en andere rotstreken die door de regering zijn toegepast. Als je ondanks al dat soort zaken geen verpletterende overwinning behaalt, gaat er m.i. toch iets verkeerd.



[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-04-2017 22:42]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-04-2017 22:56 by M. Profiel van M.

Zo link om een grondwetswijziging per referendum goed te laten keuren en dan door te voeren, dat zijn van die onomkeerbare dingen... nou ja Turkije is over een jaar of tien weer terug in de 19e eeuw, veel plezier daar.

Maar het is ook NAVO lid, pijnlijk genoeg, en straks bij verdere verwijdering tussen EU en Turkije zullen miljoenen vluchtelingen doorreizen naar Europa. Dat wordt nog wat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 16-04-2017 23:08 by Mythics Profiel van Mythics

Beter nemen we Turkije in, deporteren we alle Turken en geven we het westelijke deel terug aan Griekenland. De rest mogen Assyriërs, Armeniërs (en Koeren?) dan hebben.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2017 23:10 by bastianus Profiel van bastianus

Tja. We hebben hier ook wat partijen die "meer democratie" willen door van alles per referendum te beslissen. Voor je het weet is artikel 1 afgeschaft, is Nederland uit de EU en wordt de doodstraf ingevoerd.
En toch hè. Ik heb nog steeds het idee dat Erdo minder wind in de zeilen had gehad als Europa een jaar of tien geleden wat minder afwijzend tegenover Turkije en islam had gestaan. Of dat relletjes tussen onze mp en Turkse ministers ook niet bijdragen aan wederzijds begrip.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-04-2017 3:59 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 19-04-2017 18:23 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 16 april 2017 22:56 schreef M. het volgende:
Zo link om een grondwetswijziging per referendum goed te laten keuren en dan door te voeren, dat zijn van die onomkeerbare dingen... nou ja Turkije is over een jaar of tien weer terug in de 19e eeuw, veel plezier daar.

..........


Nog erger: per referendum met 1 miljoen stemmen meer voor dan tegen. Zwakke basis voor onomkeerbare processen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-04-2017 20:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 april 2017 23:10 schreef bastianus het volgende:
Tja. We hebben hier ook wat partijen die "meer democratie" willen door van alles per referendum te beslissen. Voor je het weet is artikel 1 afgeschaft, is Nederland uit de EU en wordt de doodstraf ingevoerd.
En toch hè. Ik heb nog steeds het idee dat Erdo minder wind in de zeilen had gehad als Europa een jaar of tien geleden wat minder afwijzend tegenover Turkije en islam had gestaan. Of dat relletjes tussen onze mp en Turkse ministers ook niet bijdragen aan wederzijds begrip.


Is artikel 1 zo heilig dan? Ik vond een punt van de destijdse pedopartij (niet exclusief door hun bedacht) wel interessant. Discriminatie mag alleen niet door overheidsorganen gedaan worden.

Is misschien niet eens zo verkeerd. Straffen op dit punt is vrijwel altijd kansloos. De krampachtigheid van de huidige maatschappij om op ook maar iemands tenen te staan. Maakt geen enkele verbetering op hetgebied van gelijkheid/eerlijkheid.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-04-2017 22:53 by bastianus Profiel van bastianus

Daar had Hiddema ook wel een punt in zijn maidenspeech. Ik denk dat artikel 1 een mooi uitgangspunt is, gewoon proberen om niet te discrimineren. Maar zo'n doorgedreven aanpak door Denk of Sylvana met een soort gedachtenpolitie gaat natuurlijk veel te ver. Toch kan het m.i. geen kwaad om in een democratie op zijn minst rekening te houden met minderheden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-04-2017 22:57 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-04-2017 23:03 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik las het vandaag ergens en moest wel meteen aan jou denken, hehehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-04-2017 23:14 by bastianus Profiel van bastianus

Och, mijn collega's en ik drinken wel een biertje of een borreltje als we op excursie zijn. Maar nooit meer dan twee, want na de excursie moeten we weer met de auto naar huis. En met die leerlingen van ons moet je wel de kop erbij houden, de laatste excursie moest ik nog tussen een Turk en een Koerd inspringen op de terugreis.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-04-2017 23:19 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 19 april 2017 23:14 schreef bastianus het volgende:
Och, mijn collega's en ik drinken wel een biertje of een borreltje als we op excursie zijn. Maar nooit meer dan twee, want na de excursie moeten we weer met de auto naar huis. En met die leerlingen van ons moet je wel de kop erbij houden, de laatste excursie moest ik nog tussen een Turk en een Koerd inspringen op de terugreis.


In mijn tijd waren het werkweken, oid. Vreselijk voor mij, als leerling. Maar veel leraren begin jaren 80 van mij waren behoorlijke innemers. Elke avond feest. Maar dat was toen gewoon zo, natuurlijk. Dingen waren anders.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-04-2017 23:20]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-04-2017 23:26 by bastianus Profiel van bastianus

Er wordt tegenwoordig wel een stuk spastischer gedaan over het gedrag van docenten. In mijn tijd op de middelbare deed de docent Frans, die toen ouder was dan ik nu, het nog gewoon met een leerlinge van hem. En iedereen wist dat gewoon, ook zijn collega's. Ik ben zelf op een examenfeest nog met een aangeschoten lerares "naar buiten geweest", ook wel mooi. Verder hebben mijn beste maat en ik met twee van onze docenten twee liter citroenbrandewijn weggehakt in de bus naar Amsterdam.
We doen wel alsof we modern zijn, maar volgens mij zijn we als maatschappij nog nooit zo preuts geweest. Volgens mij was het vroeger op school een stuk gezelliger. Aan de andere kant: er was een jaar op de middelbare dat ik zo'n 60% van de lessen gespijbeld heb, daar zou je nu ook niet meer mee weg komen. En dat is dan wel weer goed, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-04-2017 23:28 by bastianus Profiel van bastianus

Mijn middelbare schooltijd was halverwege jaren tachtig tot begin jaren negentig, trouwens. Ik vond het daar zo leuk dat ik er wat langer over deed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-04-2017 23:35 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik heb voor de zekerheid de eerste klas van de havo twee keer gedaan en toen was het beter dat ik naar mavo 2 ging. Ik kon het wel, maar het interesseerde me totaal niet. Voor de zekerheid mavo 3 ook nog een keer over gedaan.

Niet voor de lol, maar met sommige vakken, lees wiskunde vooral, kon en kan ik niets mee, op een enkel vraagstuk na.

Diploma hoge cijfers en een 5 voor wiskunde, op d-niveau, moest voor marine.

School sucks, voor sommigen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2017 5:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 april 2017 23:26 schreef bastianus het volgende:
Er wordt tegenwoordig wel een stuk spastischer gedaan over het gedrag van docenten. In mijn tijd op de middelbare deed de docent Frans, die toen ouder was dan ik nu, het nog gewoon met een leerlinge van hem. En iedereen wist dat gewoon, ook zijn collega's. Ik ben zelf op een examenfeest nog met een aangeschoten lerares "naar buiten geweest", ook wel mooi. Verder hebben mijn beste maat en ik met twee van onze docenten twee liter citroenbrandewijn weggehakt in de bus naar Amsterdam.
We doen wel alsof we modern zijn, maar volgens mij zijn we als maatschappij nog nooit zo preuts geweest. Volgens mij was het vroeger op school een stuk gezelliger. Aan de andere kant: er was een jaar op de middelbare dat ik zo'n 60% van de lessen gespijbeld heb, daar zou je nu ook niet meer mee weg komen. En dat is dan wel weer goed, denk ik.


Vwo4 40%
Vwo5 50-60%
Vwo6 80+%

Maar toen ik geslaagd was konden niet alle leerlingen dat waarderen. En toegegeven het heeft mij wel jarenlang ritme problemen opgeleverd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-04-2017 7:17 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 19 april 2017 23:35 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik heb voor de zekerheid de eerste klas van de havo twee keer gedaan en toen was het beter dat ik naar mavo 2 ging.



Herkenbaar. Achteraf spijt van en middels allerlei cursussen en opleidingen nog redelijk kunnen inhalen, maar man, wat had ik een ongeziene teringhekel aan school. Niets voor mij. Ik heb het later tijdens één of andere telefooncursus voor customer service medewerkers nog voor elkaar gekregen om de klas uitgestuurd te worden, en toen was ik toch al 27 of zo.

Die cursus had ik al mijn collegae overigens cadeau gedaan door de telefoon op kantoor (met nummerherkenning en wetende wie mij belde en waarover) op te nemen met "wat moet je nu weer?" Deden we vaker over en weer, beetje kloten, lachen. De directeur die op dat moment achter me stond vond dat toch niet kunnen, hehe.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-04-2017 17:03 by bastianus Profiel van bastianus

http://www.ad.nl/buitenland/aanslagpleger-spelersbus-dortmund-was-uit-op-kelderen-aandelen-voetbalclub~a408a3f2/

Dus toch geen islamitische terreur. Terwijl in vrijwel alle media die conclusie al getrokken was. Waarom zie ik nergens rectificaties?

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-04-2017 17:04]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2017 17:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat ik zo met terugwerkende kracht aan berichtgeving lees was het helemaal geen gedane zaak, maar werd zowel de link met moslim-extremisme als links-extreem gelegd. De eerste adhv gevonden brieven die sterk in die richting wezen. Nu blijkt er wat anders achter te zitten en publiceert men dat gewoon. Wat is het probleem volgens jou dan precies? Of heb ik niet het type berichtgeving waar jij op doelt kunnen vinden?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-04-2017 17:21 by bastianus Profiel van bastianus

Ik krijg newsfeeds van The Post Online, vermoedelijk omdat ik graag de columns van Annabel Nanninga lees. Daar werd er al vanuit gegaan dat Isis in een ter plekke gevonden brief alles had opgeëist. En dat er twee islamitische verdachten waren opgepakt en schuldig bevonden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-04-2017 17:23 by bastianus Profiel van bastianus

Ook op andere nieuwssites ging het over islamitische terreur. Maar goed, misschien lees ik vrij eenzijdig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-04-2017 17:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Volgens mij worden kranten al decennia lang dubbelzijdig geprint.

/ND

Hihi







When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-04-2017 17:34 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Nee, lul.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-04-2017 17:39 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 april 2017 17:23 schreef bastianus het volgende:
Ook op andere nieuwssites ging het over islamitische terreur. Maar goed, misschien lees ik vrij eenzijdig.


Volgens mij niet hoor. Ik heb nergens gelezen dat die actie was opgeeist door ISIS of dat de Duitse politie uitging van een terroristische aanslag, alleen dat er nog onderzoek gedaan werd. Dit in tegenstelling tot bijv het voorval in Parijs waar wel al heel snel gezegd werd dat het een terroristische actie was. Wellicht je specifieke nieuwsbronnen tegen het licht houden?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen