IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken zonder Kvelgeest (eten en /of koken 4) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2020 13:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 januari 2020 12:33 schreef faalhaas het volgende:
Scheelt dus wel behoorlijk waar je het haalt besef ik me nu.


Behalve dat er in allemaal 'iets van kokos inzit' zijn die drie dingen best wel verschillende producten...
quote:
...verder allemaal vage shit.

Mafketel Niet echt vager dan wat er in dat Jumbo-ding zit


Goed idee wel, plantaardig zuivelachtig spul, wil al een tijdje iets voor een makkelijk ontbijt maar kwam er nog niet uit. Yoghurt/kwark leek me wel een goed idee, behalve dat er lactose in zit. Verder te dom om me te realiseren dat er dus dit soort producten bestaan, terwijl we wel voortdurend melk- en botervervangers in huis hebben :')

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-01-2020 13:13]


Quis moderabat ipsos moderatores?


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 28-01-2020 13:18 by GinaG Profiel van GinaG

quote:
Op 28 januari 2020 12:33 schreef faalhaas het volgende:
Ik eet al een tijdje yoghurt gemaakt van 100% kokosmelk. Is vrij prijzig maar veel gezonder en lekkerder vind ik. Bevalt me veel beter dan echte zuivel (sowieso klaar mee, koeienmelk is bedoeld voor kalfjes en niet voor mensen) en echt megalekker met wat vers fruit er doorheen.

€2,99 300 gram bij de Appie:


€1,59 250 gram bij de Jumbo:


Scheelt dus wel behoorlijk waar je het haalt besef ik me nu.

Die Alpromeuk zou ik mijden:



Zit maar 4% kokos in ofzo en verder allemaal vage shit.


Goed idee, had nog niet aan kokos gedacht!
Thnx


Eikel


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-01-2020 13:21 by faalhaas Profiel van faalhaas

@AG: Uh het is alle drie kokosyoghurt of mis ik hier iets? Ok de ingrediënten:

De Appie Hein: 97% kokosmelk, tapiocazetmeel, yoghurtcultuur.

Jumbo: 97% kokosmelk, gemodificeerd maïszetmeel, verdikkingsmiddel: E407, yoghurtculturen

Alpro: water, gepelde sojabonen (10,3%), kokosnootmelk (4,3%) (kokosroom, water), suiker, tricalciumcitraat, zuurteregelaars (natriumcitraat, citroenzuur), stabilisator (pectine), natuurlijk aroma, zeezout, vitaminen (B12, D2), antioxidanten (tocoferolrijke extracten, vetzuuresters van ascorbinezuur), yoghurtculturen / -fermenten (S. thermophilus, L. bulgaricus). Kan sporen van noten (geen pindanoten) bevatten.

Dan zijn die eerste twee toch een veel betere keuze lijkt mij. Is bijna 100% puur kokos, alleen wat voor de verdikking erbij.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 28-01-2020 13:26]


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2020 13:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 januari 2020 13:21 schreef faalhaas het volgende:
@AG: Uh het is alle drie kokosyoghurt of mis ik hier iets? Ok de ingrediënten:

De Appie Hein: 97% kokosmelk, tapiocazetmeel, yoghurtcultuur.

Jumbo: 97% kokosmelk, gemodificeerd maïszetmeel, verdikkingsmiddel: E407, yoghurtculturen

Alpro: water, gepelde sojabonen (10,3%), kokosnootmelk (4,3%) (kokosroom, water), suiker, tricalciumcitraat, zuurteregelaars (natriumcitraat, citroenzuur), stabilisator (pectine), natuurlijk aroma, zeezout, vitaminen (B12, D2), antioxidanten (tocoferolrijke extracten, vetzuuresters van ascorbinezuur), yoghurtculturen / -fermenten (S. thermophilus, L. bulgaricus). Kan sporen van noten (geen pindanoten) bevatten.

Die derde is dus heel anders. Ik dacht de tweede ook, maar ik had het verkeerde product te pakken bij Jumbo, sorry! Eerste twee lijken inderdaad op elkaar
quote:
Dan zijn die eerste twee toch een veel betere keuze lijkt mij. Is bijna 100% puur kokos, alleen wat voor de verdikking erbij.

Ik denk niet dat soja+kokos inherent slechter is dan kokos. Spul wat er verder bij gestopt wordt is in beide gevallen volgens mij niets mis mee. Inderdaad, bij Alpro een stuk meer (in aantal, in volume weet ik niet), maar niet echt spannende dingen, toch?

Dat een lijst ingrediënten lang is, maakt het nog niet verkeerd.


Quis moderabat ipsos moderatores?


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 28-01-2020 13:43 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Wacht maar tot je autisme ontwikkelt door al die ingrediënten die je grootmoeder niet zou herkennen.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2020 13:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Goed punt!

Ik wacht


Quis moderabat ipsos moderatores?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-01-2020 13:53 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 28 januari 2020 13:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat een lijst ingrediënten lang is, maakt het nog niet verkeerd.

Hoeft niet per se nee maar als iets onder een bepaalde naam wordt verkocht en er zit maar een fractie van in en de rest is voornamelijk water en suiker met allerlei hulpstoffen die zorgen voor kleur en substantie, nee dat laat ik liever liggen.

Amandelmelk is daar ook een mooi voorbeeld van, meestal iets van 2% amandelen, de rest water, suiker en een hoop E nummers.


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2020 14:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 januari 2020 13:53 schreef faalhaas het volgende:
Hoeft niet per se nee maar als iets onder een bepaalde naam wordt verkocht en er zit maar een fractie van in en de rest is voornamelijk water en suiker met allerlei hulpstoffen die zorgen voor kleur en substantie, nee dat laat ik liever liggen.

Amandelmelk is daar ook een mooi voorbeeld van, meestal iets van 2% amandelen, de rest water, suiker en een hoop E nummers.

De naam van het Alpro-ding is hier "Mild en Creamy", hun yoghurt-alternatief op basis van soja. Een van de varianten is die met kokosnoot, die je hier ook laat zien. Ik zie de misleiding niet

Water vind ik dan niet zo'n sterke factor 'tegen' iets wat een 'drank' is, zoals amandelmelk. Als zo iets niet uit 90-95% uit water bestaat noem je het al snel geen drank meer en een hoop E-nummers zegt a priori ook niets.

Wel met je eens dat er inderdaad producten zijn waarbij wat wel zo is, en dat er stomme amandelmelk is

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-01-2020 14:02]


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2020 14:15 by spectre Profiel van spectre

ik ga eens op zoek naar die Kokosyoghurt, klinkt goed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 28-01-2020 17:24 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Hebben de mensen hier dan allemaal een lactose intolerantie? Of is het meer het verkomen van zulks?

Ik at vaker yoghurt met een kapotgesneden appel. Nu granola, maar als yoghurt niet ok is moet ik wel een ander vessel hebben.

Is 2-3 keer yoghurt per week ook slecht?

Wat is een zilte aardappel precies? Moet daar nog zout op of smaakt het zo ook goed?


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-01-2020 17:45 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Laten we het een groeiende afkeer voor dierlijke produkten noemen.

Die yoghurt is alleen slecht mbt CO2 uitstoot, waterverbruik en leefomstandigheden van koetjeboe, dat soort dingen.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 28-01-2020 17:47]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-01-2020 18:17 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 28 januari 2020 14:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De naam van het Alpro-ding is hier "Mild en Creamy", hun yoghurt-alternatief op basis van soja. Een van de varianten is die met kokosnoot, die je hier ook laat zien. Ik zie de misleiding niet

Nouja het spul heet Mild & Creamy Coconut met een mooie kokosnoot op de verpakking. En dat spul zit er dus nauwelijks in.

quote:
Op 28 januari 2020 14:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Water vind ik dan niet zo'n sterke factor 'tegen' iets wat een 'drank' is, zoals amandelmelk. Als zo iets niet uit 90-95% uit water bestaat noem je het al snel geen drank meer en een hoop E-nummers zegt a priori ook niets.

Nee ok maar je kunt je dan wel afvragen wat je dan eigenlijk aan het drinken bent, geen amandelmelk iig.


... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2020 21:07 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 28 januari 2020 17:45 schreef Natural Disaster het volgende:
Laten we het een groeiende afkeer voor dierlijke produkten noemen.

Die yoghurt is alleen slecht mbt CO2 uitstoot, waterverbruik en leefomstandigheden van koetjeboe, dat soort dingen.




jij weet echt veel zeg


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-01-2020 21:37 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik ben net begonnen met karnemelk drinken. Heel koud, graag. Mmmmm.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-01-2020 16:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 28 januari 2020 21:07 schreef spectre het volgende:
jij weet echt veel zeg


Of jij heel weinig waardoor het lijkt alsof ik echt veel weet.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-01-2020 16:09 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 28 januari 2020 21:37 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik ben net begonnen met karnemelk drinken. Heel koud, graag. Mmmmm.





Gewone karnemelk of boerenkarnemelk?
Die laatste is meestal wat zachter van smaak.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 16:13 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 januari 2020 16:08 schreef Natural Disaster het volgende:
Of jij heel weinig waardoor het lijkt alsof ik echt veel weet.




het is bijna een echt snedige reactie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-01-2020 16:16 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

je vergeet [/F]



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 16:17 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Yoghurt kan je niet in snedes snijden.

#vadergrappen


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-01-2020 16:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Niet? Ook niet als je van die dikke yoghurt hebt zoals Griekse?





#bewust onnozel doen


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 29-01-2020 16:20 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

#hashisbeterdanwiet


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-01-2020 16:27 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Niet! Zelfgedingeste wiet is natuurlijk superieur!

Het was biologische karnemelk van de aldi. Maar dat was omdat mijn eega zei dat de gewone van de aldi niet lekker was. Deze was lekker. Wat nou zacht? Keiharde karnemelk in je muil!




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 29-01-2020 16:27]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2020 16:34 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-01-2020 16:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl





Met pak en al zeker?

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 29-01-2020 16:39]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 31-01-2020 7:16 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Ik zoek een nieuwe hummus voertuig als alternatief voor reepjes wortel. Liefst gezond en goedkoop.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen