IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken zonder Kvelgeest (eten en /of koken 4) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-12-2019 10:36 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Lijkt me helemaal niks, rijst koken met een banaan.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 28-12-2019 1:03 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 22 december 2019 6:37 schreef BenKnuckles het volgende:
Beetje bouillon in het kookwater.
Ik had het woord "beetje" een tikje teveel genegeerd. Een blokje bouillon op 500ml water is echt veel te veel.
Volgende keer eens een half blokje op een liter proberen.

Verse rode kool: ik doe er wat kaneelpoeder en stukjes appel bij, maar nog smaakt het lafjes. Weinig zin om er 3 theelepeltjes suiker overheen te gooien.
Uit pot smaakt een stuk sterker, hoe doen ze dat?


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 28-12-2019 9:15 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 28 december 2019 1:03 schreef Zwelglichaam het volgende:
Uit pot smaakt een stuk sterker, hoe doen ze dat?

quote:
Op 28 december 2019 1:03 schreef Zwelglichaam het volgende:
3 theelepeltjes suiker

Verder: waarschijnlijk meer appel en de juiste appel. Geen Elstar, wel Goudreinet. Drie, vier stuks op een rode kool. Kruidnagel, laurier, rodewijnazijn.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-12-2019 10:02 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Uit een pot ken ik het niet want nooit gehad.

Wat je wel links moet laten liggen is die uit de diepvries van Bonduelle, tenzij je van rauwe kool zo van het land via de diepvries je bord op.

Als je het zelf teveel werk vindt op het geheel vers te maken dan kun je die van Iglo uit de diepvries proberen. Smaakt uiteraard niet zoals je het vers maakt maar is prima te doen.

En maak je het vers dan wat Zodiac L hierboven post.

En anders even op GaanGaanEend een recept zoeken.




[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 28-12-2019 10:02]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 30-12-2019 7:51 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Meer appel bleek de sleutel. Was alleen vergeten ze te schillen. En om nou 1 voor 1 de schil van kleine blokjes appel te gaan halen...

Deze week burrito's maken. Tortilla + vlees + bonen (en kaas), alleen vind ik de textuur van bonen werkelijk waar verschrikkelijk.
Ik doe er nog paprika en ui bij, want groenten. Is mais misschien een vervanger voor de bonen?

En het gehakt graag pittig, maar geen zin om er simpelweg sambal onder te gooien. Gemalen cayenne peper?


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-12-2019 8:31 by XXL Profiel van XXL

Mais is geen vervanger voor bonen. Probeer dan nog eerder kapucijners of kikkererwten.

En in plaats van gewoon sambal een normaal pepertje.

Spaanse peper kan maar een surinaams pepertje (Madame Jeanette) is ook wel redelijk goed verkrijgbaar. Rawit heb je wel bij een toko maar die vind ik persoonlijk minder lekker.
Tip: AH heeft vaak pakketjes met verschillende pepers liggen.

https://www.ah.nl/producten/product/wi221518/ah-pepermix-spaanse-peper

Scherpere soorten zul je in de gewone winkel wat beter moeten zoeken. Als je ze al kunt krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 30-12-2019 8:37]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 30-12-2019 8:48 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Hoe zit het met de textuur van kapucijnders en kikkererwten? Die laatste kan ik eigenlijk alleen gepureerd in de hummus.

Het is dat melige/korrelige wat me tegen staat. Net als stukjes aardappel in soep.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-12-2019 9:32 by XXL Profiel van XXL

De standaard bruine boon is gewoon een week en klef ding. Andere soorten zijn vaak net iets steviger.

Probeer anders ook eens kidneybonen. Nadeel is wel dat daar vaak al saus bij in het blik zit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 30-12-2019 10:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Afspoelen in een vergiet. Idd kidneybonen gebruiken, die zijn zeer lekker. Zwarte bonen zijn ook aanraders.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2019 13:23 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ik ga ook hard op kidneybonen


... hoe de hazen lopen ...


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 30-12-2019 13:39 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Thanks voor de tips, maar bonen is gewoon een no-go. Nogmaals, het heeft niks met de smaak te maken.

Er zijn ook mensen die fobisch zijn voor druiven. Niet vanwege de smaak, maar vanwege het uit elkaar splash gevoel als je erop bijt.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2019 14:43 by faalhaas Profiel van faalhaas

ok


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-12-2019 0:42 by XXL Profiel van XXL

Ik heb dat met kaas. Ik krijg het alleen weg als het lekker krokant uit de oven komt op een pizza of lasagne ofzo.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 03-01-2020 9:09 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Nou, een burrito was het dus niet.

Wel een tortilla wrap met dingen erin.

"Maar hoe vouw je zo'n ding dicht zonder dat de helft eruit lazert?"

Mening YT filmpje bood uitkomst, maar soms zijn de comments geen onzin. Dus vooral niet teveel vulling erin doen.

Ik had er nog rijst bij gedaan om er een full meal deal van te maken. Samen met de mais was er een te sterk front tegen pittig. Dus volgende keer eens kijken voor een chilisausje waarmee ik de tortilla's in kan smeren.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-01-2020 9:11 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Of minder mais gebruiken. Ben er sowieso geen fan van.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 08-01-2020 12:22 by GinaG Profiel van GinaG

quote:
Op 3 januari 2020 9:09 schreef Zwelglichaam het volgende:
Nou, een burrito was het dus niet.

Wel een tortilla wrap met dingen erin.

"Maar hoe vouw je zo'n ding dicht zonder dat de helft eruit lazert?"

Mening YT filmpje bood uitkomst, maar soms zijn de comments geen onzin. Dus vooral niet teveel vulling erin doen.

Ik had er nog rijst bij gedaan om er een full meal deal van te maken. Samen met de mais was er een te sterk front tegen pittig. Dus volgende keer eens kijken voor een chilisausje waarmee ik de tortilla's in kan smeren.


Begin met de basis: een goeie tortilla, ik maak mijn tortillas zelf. Deze goed warm (gemaakt) met eten vullen. ze rekken dan een btje mee. ik krijg ze zonder al te veel te knoeien goed dicht en ik gooi er echt een berg eten in. Een goed gevulde burrito eet je ook uit aluminiumfolie dan blijft het makkelijk bij elkaar zitten


Eikel


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-01-2020 12:43 by spectre Profiel van spectre

ik vouw de onderkant altijd dicht als een envelop, dan flikkert er niks uit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 08-01-2020 13:20 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 8 januari 2020 12:22 schreef GinaG het volgende:
Een goed gevulde burrito eet je ook uit aluminiumfolie dan blijft het makkelijk bij elkaar zitten

Ja maar ik woon niet onder een brug.

Goed vouwen (enveloppe inderdaad) en er toch niet teveel in gooien. Tortilla ook niet te warm, anders gaat 'ie breken.

Sowieso wel voor herhaling vatbaar. Volgende keer wel van avocado en of guac erin.

Stamppot:
Ik doe een, in blokjes gesneden, chorizo worst ipv spekjes, en een paprika erbij. De blokjes chorizo een half uur laten zweten met de paprika en een ui zodat de olie vrijkomt. Boerenkoolstamppot overigens. Naast jus, wat kan er nog bij? Qua kruiden eventueel [nu grove zwarte peper, geen zout, nootmuskaat en een heel klein beetje gemalen cayenne peper]?

[Dit bericht is gewijzigd door Zwelglichaam op 08-01-2020 13:39]


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-01-2020 13:58 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 8 januari 2020 13:20 schreef Zwelglichaam het volgende:
Ja maar ik woon niet onder een brug.



alufolie is niet raar of scummy qua burrito, hoor.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-01-2020 14:03 by spectre Profiel van spectre

Maar daarbij heb ik altijd: Hoe eet ik dan de onderste helft, of flikker ik dat weg?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-01-2020 14:22 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Je stroopt die folie steeds meer naar beneden, terwijl je de burrito van bovenaf aan het verorberen bent.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-01-2020 14:23 by spectre Profiel van spectre

gedoe


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 08-01-2020 14:33 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 8 januari 2020 14:22 schreef F.Jacobse het volgende:
Je stroopt die folie steeds meer naar beneden, terwijl je de burrito van bovenaf aan het verorberen bent.



Klinkt nog bijna sueel ook.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-01-2020 14:41 by spectre Profiel van spectre

bijna? bijna?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-01-2020 14:59 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

sjeezzz...






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen