IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Praatpaal populair onder dieven en oplichters (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2018 13:05 by spectre Profiel van spectre

@Fusion

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-10-2018 13:36]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-10-2018 13:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

sorry man

Edit: ah verkeerd

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 22-10-2018 14:08]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2018 13:46 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 22 oktober 2018 13:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Sowieso raar om “religieus” mee te nemen als factor om “intelligentie” te bepalen. Wat heeft spirituele overtuiging daar nu mee te maken?


Dat stukje in de krant klopt niet helemaal, zo stelt Dawkins het helemaal niet. Wat hij wel zegt, en ik denk dat daar wel waarheid in zit, is dat een religie of een religieus instituut je kan stoppen in het stellen van vragen over bepaalde dingen en dat je daardoor over minder kennis beschikt en andere beslissingen neemt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-10-2018 14:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat moet t mooi zijn om zo'n enigszins simpele, zwart-wit kijk op t leven, religie incluis, te hebben. Lekker overzichtelijk.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-10-2018 14:11 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 22 oktober 2018 13:46 schreef spectre het volgende:
Dat stukje in de krant klopt niet helemaal, zo stelt Dawkins het helemaal niet. Wat hij wel zegt, en ik denk dat daar wel waarheid in zit, is dat een religie of een religieus instituut je kan stoppen in het stellen van vragen over bepaalde dingen en dat je daardoor over minder kennis beschikt en andere beslissingen neemt.

Dat is al een heel stuk genuanceerder en ik kan me er ook wel voorzichtig in vinden. Hoeveelheid kennis =/= intelligentie. En ik nam in mijn uitspraak ook wel de meer gematigde personen bij, niet de extremere religieuzen die wetenschappelijk bewijs verwerpen omdat hun woord ergens neergeschreven staat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2018 14:27 by bastianus Profiel van bastianus

Het zegt mij allemaal niks. De organist van onze gemeente vroeger was tevens raketgeleerde bij de ESA, en net zo rechtlijnig gelovig. Mijn atheïstische collega is academisch opgeleid, maar snapt niks van mensen die niet direct in zijn straatje passen. Noch het een noch het ander is een toegevoegde waarde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2018 14:31 by spectre Profiel van spectre

maar goed, er 1 enkel voorbeeld uit pakken heeft ook weinig zin he. "Mijn buurman is bruin en is dol op pepernoten"


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-10-2018 14:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 oktober 2018 14:27 schreef bastianus het volgende:
Het zegt mij allemaal niks. De organist van onze gemeente vroeger was tevens raketgeleerde bij de ESA, en net zo rechtlijnig gelovig. Mijn atheïstische collega is academisch opgeleid, maar snapt niks van mensen die niet direct in zijn straatje passen. Noch het een noch het ander is een toegevoegde waarde.


Bij ESA leer je dan ook vooral in rechte lijnen te denken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 22-10-2018 15:07 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 22 oktober 2018 13:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Sowieso raar om “religieus” mee te nemen als factor om “intelligentie” te bepalen. Wat heeft spirituele overtuiging daar nu mee te maken?


Er zijn genoeg niet-religieuzen die wetenschappelijk harde resultaten bagatelliseren/ontkennen omdat het niet strookt met hun filosofie/politieke visie. Hoe intelligent is dat? Denk aan het ontkennen van global change bijv.


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-10-2018 15:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 oktober 2018 14:27 schreef bastianus het volgende:
Het zegt mij allemaal niks. De organist van onze gemeente vroeger was tevens raketgeleerde bij de ESA, en net zo rechtlijnig gelovig. Mijn atheïstische collega is academisch opgeleid, maar snapt niks van mensen die niet direct in zijn straatje passen. Noch het een noch het ander is een toegevoegde waarde.
Precies mijn punt.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-10-2018 15:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 oktober 2018 15:07 schreef Attila_the_hun het volgende:
Er zijn genoeg niet-religieuzen die wetenschappelijk harde resultaten bagatelliseren/ontkennen omdat het niet strookt met hun filosofie/politieke visie. Hoe intelligent is dat? Denk aan het ontkennen van global change bijv.
Heb toevallig 3 dagen, zeer recentelijk, met een aantal globale warming ontkenners gediscussieerd. Man man man.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-10-2018 15:45 by WMP Profiel van WMP

Argumentatie van een 'mijn opa rookte een pakje per dag en is 95 geworden, dus roken is gezond'-niveau. Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Ik had Bastianus intelligenter ingechat. Zeker weten dat je toch niet nog gelovig bent?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2018 16:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 oktober 2018 15:45 schreef WMP het volgende:
Argumentatie van een 'mijn opa rookte een pakje per dag en is 95 geworden, dus roken is gezond'-niveau. Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Ik had Bastianus intelligenter ingechat. Zeker weten dat je toch niet nog gelovig bent?
Ik weet niks zeker, daar ben ik zeker van. Nu ja, het artikel van de Volkskrant dat ik hiervoor postte, zegt zoiets als dat gemiddeld genomen de atheïst wat rationeler is aangelegd dan de gelovige, en dus op dat deel van intelligentie beter scoort. Maar mijn punt is vooral: wat maakt dat uit? Rationeel denken heeft ook nadelen, mijns inziens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2018 16:08 by bastianus Profiel van bastianus

Daarbij aansluitend: het punt dat er in de kerkgemeenschap van Fusion allerlei academici rondlopen zegt me ook helemaal niks. Omdat geschooldheid en IQ ook niet per se aan elkaar gerelateerd zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-10-2018 16:30 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 22 oktober 2018 14:03 schreef Fusion het volgende:
Wat moet t mooi zijn om zo'n enigszins simpele, zwart-wit kijk op t leven, religie incluis, te hebben. Lekker overzichtelijk.


Jij hebt het maar moeilijk met je enigszins niet zo simpele, zwart-witte kijk op t leven?




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 22-10-2018 16:53]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-10-2018 17:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 oktober 2018 16:08 schreef bastianus het volgende:
Daarbij aansluitend: het punt dat er in de kerkgemeenschap van Fusion allerlei academici rondlopen zegt me ook helemaal niks. Omdat geschooldheid en IQ ook niet per se aan elkaar gerelateerd zijn.
Dat is t wel.


When your people matter, menstrual health matters


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 22-10-2018 18:19 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 22 oktober 2018 17:39 schreef Fusion het volgende:
Dat is t wel.


Nee, onder ongeschoolden zitten ook mensen met een hoog IQ . (en dan nog even los met wat we eigenlijk bedoelen met IQ, ik vertaal het nu maar even als "intelligentie")


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-10-2018 19:00 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb momenteel een hoogbegaafde leerling, die echter door zijn gedragsstoornis niet verder komt op MBO2. Verder hebben bijna alle LTS’ers uit mijn lagereschoolklas uiteindelijk de uni afgerond. Maar dat waren dan ook heel brave, gezeglijke knaapjes. Volgens mij zegt geschooldheid voornamelijk iets over passendheid in het schoolsysteem. Wat dat betreft voldoen brave gristenen natuurlijk ook wel.
Toegegeven: zonder enige intelligentie red je het ook niet op de uni. Maar dat is wel schoolse, aangeleerde intelligentie.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-10-2018 19:36]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-10-2018 19:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 22 oktober 2018 19:00 schreef bastianus het volgende:
Toegegeven: zonder enige intelligentie red je het ook niet op de uni. Maar dat is wel schoolse, aangeleerde intelligentie.


Er zijn hele volksstammen van de uni afgekomen die vooral uitblinken in werkelijk niets kunnen in de echte wereld. Daar sta je dan met je bul.



Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 22-10-2018 19:58 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

quote:
Op 22 oktober 2018 19:15 schreef Negatieveling het volgende:
Er zijn hele volksstammen van de uni afgekomen die vooral uitblinken in werkelijk niets kunnen in de echte wereld. Daar sta je dan met je bul.


Het zijn net relies en denken ook dat alles wat in een boek staat waar is. En dan ineens realiseren ze zich dat het in de echte wereld ook een hoop anders werkt.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 22-10-2018 23:37 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 22 oktober 2018 19:58 schreef Schweinhein het volgende:
Het zijn net relies en denken ook dat alles wat in een boek staat waar is. En dan ineens realiseren ze zich dat het in de echte wereld ook een hoop anders werkt.


Hoi Onweerwolf.


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2018 6:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 oktober 2018 18:19 schreef Attila_the_hun het volgende:
Nee, onder ongeschoolden zitten ook mensen met een hoog IQ . (en dan nog even los met wat we eigenlijk bedoelen met IQ, ik vertaal het nu maar even als "intelligentie")
Is dit weer anekdotisch bewijs? Ik heb t over de correlatie niet over individuen die outliers zijn. Althans als ik de juiste statistieken heb gezien Lijkt me ook erg logisch. En bij beta studies ligt de intelligentie t hoogst.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2018 8:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2018 6:42 schreef Fusion het volgende:
Is dit weer anekdotisch bewijs? Ik heb t over de correlatie niet over individuen die outliers zijn. Althans als ik de juiste statistieken heb gezien Lijkt me ook erg logisch. En bij beta studies ligt de intelligentie t hoogst.
Ligt eraan wat je onder intelligentie verstaat. Rationeel denken helpt je erg om een school te kunnen halen en bij het invullen van een IQ-test. Waarbij zowel je taligheid (verbaal) als bêta-vaardigheden erg nuttig zijn. Dan nog weet je niks over het hele spectrum van intelligentie, dat is veel breder dan het schoolse perspectief.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2018 11:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2018 8:45 schreef bastianus het volgende:
Ligt eraan wat je onder intelligentie verstaat. Rationeel denken helpt je erg om een school te kunnen halen en bij het invullen van een IQ-test. Waarbij zowel je taligheid (verbaal) als bêta-vaardigheden erg nuttig zijn. Dan nog weet je niks over het hele spectrum van intelligentie, dat is veel breder dan het schoolse perspectief.
Hangt idd van de definitie af. De engere definite, if you will, zoals door een IQ test gemeten is wel degelijk gecorreleerd met de soort en t niveau van de studie. De bredere definities vermoed ik ook maar nog niet gecheckt. Maar goed, je dit er dus qua IQ naast, en voor de rest waarschijnlijk ook. Dommerik.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2018 11:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2018 11:23 schreef Fusion het volgende:
Hangt idd van de definitie af. De engere definite, if you will, zoals door een IQ test gemeten is wel degelijk gecorreleerd met de soort en t niveau van de studie. De bredere definities vermoed ik ook maar nog niet gecheckt. Maar goed, je dit er dus qua IQ naast, en voor de rest waarschijnlijk ook. Dommerik.
Ik weet niet of je het bewust doet, maar jouw manier van "discussiëren" vol ad homini bevestigt wel het beeld dat ik heb van de beperktheid die je, ondanks al je vermoedelijke schoolse intelligentie, hebt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen