IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Praatpaal populair onder dieven en oplichters (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2018 19:39 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 24 november 2018 19:25 schreef bastianus het volgende:
Ik heb trouwens niet het idee dat huidskleur er veel toe doet in onze maatschappij.

Ja maar jij wil ook graag een afwijkende mening hebben. Dat het er wel degelijk toe doet staat niet eens ter discussie, is al zo vaak aangetoond.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2018 20:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 november 2018 19:39 schreef faalhaas het volgende:
Ja maar jij wil ook graag een afwijkende mening hebben. Dat het er wel degelijk toe doet staat niet eens ter discussie, is al zo vaak aangetoond.
Waar ik vandaan kom heb ik helemaal geen afwijkende mening. Zwarte Piet is hier geen issue, en ook voor de meeste mensen in mijn omgeving niet. Andere culturele aspecten wel. Overlast door Marokkaanse straatcultuur bijvoorbeeld. Discriminatie van moslims ook. Haat tegen asielzoekers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2018 20:02 by bastianus Profiel van bastianus

Als jouw grootste probleem de kleur van zwarte Piet is, heb je geen echte problemen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-11-2018 20:16 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 24 november 2018 20:02 schreef bastianus het volgende:
Als jouw grootste probleem de kleur van zwarte Piet is, heb je geen echte problemen.


Dat is - losstaand van de discussie - sowieso een punt wel. Sylvana Simmons is een (bovengrens) middenklasse individu met persoonlijke rijkdom, de status van (vroeger) sekssymbool en volledige economische vrijheid welke onderwijl mensen probeert te vertegenwoordigen welke in de (allochtone) sociale onderklasse behoren onderwijl hier geen binding mee te hebben.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2018 20:19 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 24 november 2018 20:00 schreef bastianus het volgende:
Waar ik vandaan kom heb ik helemaal geen afwijkende mening. Zwarte Piet is hier geen issue, en ook voor de meeste mensen in mijn omgeving niet. Andere culturele aspecten wel. Overlast door Marokkaanse straatcultuur bijvoorbeeld. Discriminatie van moslims ook. Haat tegen asielzoekers.

De zaken en bijbehorende gevolgen die jij noemt zijn veel meer zichtbaar dan een ogenschijnlijk onschuldig kinderfeest. Maar jij weet ook, andere culturen houdt vaak een ander kleurtje in en dat is waar mensen (al dan niet onbewust) op anticiperen. Alles heeft invloed op ons denken en hoe we kijken naar andere culturen.

Dat de racismekaart door sommige lieden te makkelijk wordt getrokken ben ik met je eens, een beetje eelt op de ziel kan nooit kwaad. Maar als er zoveel mensen aanstoot aan iets nemen dan moet je daar wat mee doen.

quote:
Op 24 november 2018 20:02 schreef bastianus het volgende:
Als jouw grootste probleem de kleur van zwarte Piet is, heb je geen echte problemen.

De hele discussie is wel buitenproportioneel ja. Gewoon naar handelen dmv een paar kleine aanpassingen en weer door.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 24-11-2018 20:21]


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2018 20:41 by XXL Profiel van XXL

Ik ben sowieso antiklaas. Als kind vond ik het al een vreselijk feest.

Gewoon sinterklaas afschaffen.

En als we het niet afschaffen in elk geval kleine kinderen vanaf dag 1 duidelijk maken dat het een commercieel verzinsel is ipv ze jaren voor te liegen over het al dan niet bestaan van de goede Sint.

En kerst ook afschaffen. Ook een kutfeest. En al die andere religieuze kutfeesten ook afschaffen. Of aan kinderen uitleggen dat deze feesten gebaseerd zijn op verzinsels die door de bovenklasse in het leven zijn geroepen om door middel van conditionering het gepeupel onder de duim te houden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-11-2018 20:42 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 24 november 2018 20:41 schreef XXL het volgende:
Ik ben sowieso antiklaas. Als kind vond ik het al een vreselijk feest.

Gewoon sinterklaas afschaffen.

En als we het niet afschaffen in elk geval kleine kinderen vanaf dag 1 duidelijk maken dat het een commercieel verzinsel is ipv ze jaren voor te liegen over het al dan niet bestaan van de goede Sint.

En kerst ook afschaffen. Ook een kutfeest. En al die andere religieuze kutfeesten ook afschaffen. Of aan kinderen uitleggen dat deze feesten gebaseerd zijn op verzinsels die door de bovenklasse in het leven zijn geroepen om door middel van conditionering het gepeupel onder de duim te houden.


Wat een zuurheid weer :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2018 20:50 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 november 2018 20:42 schreef Mythics het volgende:
Wat een zuurheid weer :')


Opgekropte irritatie vanwege al een pagina of 5 politiek correct geneuzel en niet ter zake doende meningen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2018 21:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2018 20:50 schreef XXL het volgende:
niet ter zake doende meningen.
Join the club


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2018 21:20 by faalhaas Profiel van faalhaas

Zijn er eigenlijk nog filmpjes online te vinden met een echte ouderwetse zwarte piet? Dus mét accent. Gewoon voor de leuk. Kan helaas niks vinden.


... hoe de hazen lopen ...


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 24-11-2018 22:00 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

quote:
Op 24 november 2018 20:50 schreef XXL het volgende:
een pagina of 5 politiek correct geneuzel en niet ter zake doende meningen.


Het voldoet prima aan de Zware Metalen definitie van discussieren:

Net zo lang doordrammen tot de ander ophoudt en dat beschouwen als een overwinning cq denken gelijk te hebben.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2018 8:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2018 22:00 schreef Schweinhein het volgende:
Het voldoet prima aan de Zware Metalen definitie van discussieren:

Net zo lang doordrammen tot de ander ophoudt en dat beschouwen als een overwinning cq denken gelijk te hebben.

That's some deeèeeep shit niggah


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-11-2018 19:10 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 24 november 2018 14:41 schreef Creepmime het volgende:
"All of them." En daarmee bedoelt ze dan denk ik dat iedereen die er anders over denkt eruit wordt gewerkt? Of geacht wordt nooit bij NASA te hebben gewerkt. https://www.youtube.com/watch?v=EhW-B2udhQw

Zoals bij de ECHTE wetenschappers van Google iedereen die niet denkt dat man en vrouw absoluut hetzelfde zijn in ieder opzicht ontslagen worden.








Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2018 19:35 by bastianus Profiel van bastianus

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20181130_00082513/knoops-wil-alle-6474-mensen-die-aangifte-deden-tegen-wilders-oproepen-als-getuige

Ik kom wel getuigen als dat moet. Kan het nog motiveren ook waarom ik indertijd aangifte heb gedaan. Iets met artikel 1 van de grondwet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-12-2018 16:34 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2018 9:10 by bastianus Profiel van bastianus

https://www.ad.nl/politiek/harbers-loodst-migratiepact-soepeltjes-door-onrustige-kamer~abf34067/

Stel dat dit pact in Maastricht, Parijs of Berlijn was gesloten, dan had het volgens mij nooit zoveel weerstand opgeroepen. Volgens mij is de vluchtelingenproblematiek alleen maar gebaat bij betere afspraken. Maar stel nu dat vluchtelingen, al dan niet met status, wat meer rechten krijgen, hoe bezwaarlijk is dat dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-12-2018 9:28 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ach, het is niet bindend. Niets aan de hand, mensen. Dat al die andere landen niet willen tekenen, dat in België de regering er over aan het vallen is, kleinigheidjes. Toch?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-12-2018 9:30 by spectre Profiel van spectre

nou ja.. de populisten maken er iets groot van zodat jij er een sarcastische opmerking over kunt maken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-12-2018 9:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Huh? Het is toch zo wat ik daar post?

Dat ik er enigszins sarcastisch over doe, tsja.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-12-2018 9:53 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Oja, dit is ook wel een heet hangtaboe.

https://www.ad.nl/economie/energierekening-wordt-volgend-jaar-360-euro-duurder~a618d338/

Gelukkig gaat het super goed in Nederland, dat kan ik bijvoorbeeld met gemak ophoesten, met 1 salaris voor twee mensen.

Volgens mij begin ik sarcasme langzaam onder de knie te krijgen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-12-2018 9:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 5 december 2018 9:46 schreef F.Jacobse het volgende:
Huh? Het is toch zo wat ik daar post?

Dat ik er enigszins sarcastisch over doe, tsja.




Wat spectre zegt klopt. In België is een volkspartij (met groot aandeel in de huidige regering) het pact aan het opblazen om terug wat rechtse kiezers voor zich te winnen. Bij de gemeenteraadsverkiezingen bleken ze namelijk heel wat stemmen verloren te zijn aan uiterst rechts.

Niet meegaan in dat volksmennen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-12-2018 10:11 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ow, ok. Dat is ook zo, maar ik doelde alleen op het feit dat het wel aan de gang is, ongeacht waarom.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-12-2018 10:22 by spectre Profiel van spectre

ook dat Wim, is maar net welk nieuws je volgt.. Kijk je vooral WNL, lees je Telegraaf en welingelichte kringen.. dan lijkt er haast wel meer aan de hand

NB: ik weet niet wat de Vlaamse varianten zijn, maar die zijn er vast

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 05-12-2018 10:35]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2018 11:22 by bastianus Profiel van bastianus

Ik snap Wim wel. Als Dijkgraaf en consorten vreemdelingen en islam er niet bij betrokken zouden hebben, had ik ook een geel hesje aangetrokken. Volgens mij zijn er op dit moment twee zaken gaande:
-De kloof tussen arm en rijk vergroot. B.v. een energietransitie bij alle burgers neerleggen is niet eerlijk. Iemand met een bovenmodaal inkomen laat nauwelijks een veer als hij zonder gasleiding moet gaan leven, voor iemand buiten die categorie geldt dat wel. Verder symptomen: gebrek aan sociale huurwoningen, steeds minder gelijke kansen in het onderwijs, verschillen in zorg en gezondheid etc. Simpelweg door de inkomenscategorie waar je in geboren wordt.
-Een (vals) deel van de (politieke) elite wil doen alsof al die problemen veroorzaakt worden door immigranten, die onze woningmarkt en het sociale stelsel komen misbruiken. Slim, want zo speel je de ene onderliggende groep tegen de andere uit. En leid je de aandacht af van je eigen wanbeleid op sociaal gebied dat je aan de markt hebt verkwanseld.



[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 05-12-2018 11:23]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-12-2018 11:27 by bastianus Profiel van bastianus

Waarmee ik overigens niet wil ontkennen dat misbruik van sociale voorzieningen aangepakt moet worden. Maar als je dat vergelijkt met de schaal waarop het grote bedrijfsleven belasting kan ontwijken lijkt het me niet iets heel belangrijks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen