IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Praatpaal populair onder dieven en oplichters (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-11-2018 14:13 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Maar als Jörgen Raymann een parodie op een Surinaamse vrouw doet, moet ik dat wèl leuk vinden?

Vermoeiend.



spectre
Usericon van spectre
Posted 19-11-2018 14:17 by spectre Profiel van spectre

wat heeft dat er nou weer mee te maken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-11-2018 15:10 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2018 16:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 november 2018 13:59 schreef F.Jacobse het volgende:
Gele Pieten. Ai ai ai...





Oeps!


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-11-2018 16:25 by WMP Profiel van WMP

Gele pieten, maar dan wel met een bijpassend Aziatisch accent.

"Pepelnoten bij?"


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-11-2018 17:23 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Blauwe Piet lijkt me wel wat. Hele dag schultenbrau weg tikken, spugen op dek, kut zegen tegen Sinterklaas.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-11-2018 17:34 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 19 november 2018 14:17 schreef spectre het volgende:
wat heeft dat er nou weer mee te maken


Dat het kennelijk een grote schande is als een blanke een extreme karikatuur van een Surinamer (?) neerzet, maar dat het dan wel weer leuk is als Raymann het doet. Waar ligt dan de grens? Kijk, mij persoonlijk zal het allemaal aan de ballen jeuken - als we ons hier druk om moeten maken gaat het blijkbaar veel te goed met dit land.




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2018 17:38 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind ook dat je best rekening mag houden met gekwetsten. Sluit niet uit dat ik vind dat je jouw protest tegen of voor Piet op een gepaster moment kunt ventileren. Verder is meer dan de helft van de mensen waar ik mee werk anders gekleurd dan wit, en ken ik er vrijwel geen die problemen heeft met Piet. Dus ik denk dat die hele discussie een probleem van een minderheid is. Echter: in een democratie kun je ook rekening houden met minderheden.
De protesten van KOZP doen de zaak echter meer kwaad dan goed. Omdat ze voor hun acties bewust het verkeerde moment uitkiezen met de intocht.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 19-11-2018 17:43]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2018 17:42 by bastianus Profiel van bastianus

Ter vergelijking: tijdens ramadan barbeknoeien bij de moskee wordr kwetsend gevonden. Vind ik logisch. Laat een kinderfeest dan ook met rust. Met je mening.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 19-11-2018 17:43]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-11-2018 18:21 by spectre Profiel van spectre

Wat een rare vergelijking.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 19-11-2018 18:24 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

Maar wat als het rekening houden met minderheden doorslaat en er meer rekening wordt gehouden met de "individu" dan met de meute? Dan heb je toch ook geen gezonde democratie meer, als je het dan uberhaupt nog wel democratie kunt noemen?

Heel kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat een democratie gelijk is aan de meeste stemmen gelden. Dat werkt met bovenstaande (posts) in zijn geheel niet. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar er moet wel een zekere balans zijn. Alleen is dat laatste steeds verder te zoeken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2018 18:26 by bastianus Profiel van bastianus

Ik snap waar ie mank gaat ja. Maar je kunt rekening houden met gevoelens van mensen, bedoel ik maar te zeggen. Protesteren hoeft niet bij een kinderfeest. Schreeuwen niet op de Dam op 4 mei. Hoe gekwetst je ook bent.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2018 18:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 november 2018 18:24 schreef Schweinhein het volgende:
Maar wat als het rekening houden met minderheden doorslaat en er meer rekening wordt gehouden met de "individu" dan met de meute? Dan heb je toch ook geen gezonde democratie meer, als je het dan uberhaupt nog wel democratie kunt noemen?

Heel kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat een democratie gelijk is aan de meeste stemmen gelden. Dat werkt met bovenstaande (posts) in zijn geheel niet. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar er moet wel een zekere balans zijn. Alleen is dat laatste steeds verder te zoeken.
De balans is wel zoek ja. Wat mij betreft hadden gemeentes die demonstraties moeten verbieden. Zoek maar een geschikter moment.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-11-2018 18:33 by spectre Profiel van spectre

Er is geen geschikter moment IMHO. Stel dat er elk jaar in juni wat protesten waren geweest, denken je dan werkelijk dat Piet al in uiterlijk was verandert?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 19-11-2018 18:50 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

Michael Jackson heeft er nooit problemen mee gehad.

quote:
It don't matter if you're black or white


En het zijn gewoon blanken hoor met zwart op het gezicht.
Hierzie:





Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-11-2018 19:37 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 november 2018 18:26 schreef bastianus het volgende:
Ik snap waar ie mank gaat ja. Maar je kunt rekening houden met gevoelens van mensen, bedoel ik maar te zeggen. Protesteren hoeft niet bij een kinderfeest. Schreeuwen niet op de Dam op 4 mei. Hoe gekwetst je ook bent.


Probleem is ook een beetje dat iedereen overal door gekwetst is, en dat overal racisme in gezien wordt zodat die gevoelens en woorden totaal hun waarde aan het verliezen zijn. Ik zat toevallig van de week een oude aflevering van Dit Was Het Nieuws terug te kijken, dat hoef je nu niet meer uit te zenden zonder dat social justice warriors het ontslag van alle deelnemers eisen en er enorme heisa ontstaat.

René van der Gijp zet een pruik op tijdens een TV-uitzending? Ophef. Iemand haalt een wetenschappelijk onderzoek aan waarin staat dat er een IQ-verschil bestaat tussen de verschillende rassen, zonder daar een waardeoordeel aan te hangen? Ophef. Meisjes tijdens Pukkelpop bejegend? Direct racisme, want donkere meisjes en de context boeit niets. Een Tweedekamerlid (Hiddema) heeft het in een betoog over een trotse fiere neger en direct stappen de eersten naar de interruptiemicrofoon om te vertellen dat dat ábsoluut niet kan. Terwijl dat mijns inziens gewoon een woord is om iemand met een donkere huidskleur te beschrijven, maar blijkbaar moet je tegenwoordig minimaal 3 zinnen uitspreken om zo iemand te beschrijven, inclusief de melding dat je daar helemaal niets tegen hebt. Vraag overigens maar aan Patrick Mameli, kostte hem zijn Amerikaanse tour. Probeer op social media eens het woord "blank" te gebruiken op een openbare pagina, en kijk eens hoe lang het duurt voordat iemand je in "wit" verbetert. Flikker goddomme eens op allemaal.

Waar een fatsoenlijk gesprek met échte inhoud gevoerd wordt ontstaat wederzijds respect en begrip voor elkaars denkwijzes. Over de rug van alles en iedereen je gelijk proberen te halen werkt alleen maar averechts. Overal gekwetst door zijn is voor een groot deel een keuze. Kijk anders nog even hier en hier voor prima verwoordingen van wat ik bedoel te zeggen.


quote:
Op 19 november 2018 18:33 schreef spectre het volgende:
Er is geen geschikter moment IMHO. Stel dat er elk jaar in juni wat protesten waren geweest, denken je dan werkelijk dat Piet al in uiterlijk was verandert?


Daar ligt wel een probleem, of wil je zeggen dat jij het eens was met die knakker die had aangekondigd op de Dam te gaan schreeuwen tijdens de Dodenherdenking, zoals Bastianus ook al zei? Geen betere plek, geen betere tijd, maar daarmee toon je niet echt je medeleven in een ander terwijl je dat van de tegenpartij wel verwacht.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2018 19:50 by bastianus Profiel van bastianus

Ik kan ernaast zitten. Maar mijn indruk is, dat er vooral een aantal selectief gekwetsten en hun whitey helpers aan de ene kant van de discussie staan. Plus wat extreemlinkse jankerds met een uitkering. Aan de andere kant staan relsupporters, blokkerfriezen en wat onfris volk van NVU en Pegida. Al deze schreeuwlelijken domineren nu in de media deze idiote “discussie”.
Elk weldenkend mens laat dit verhaal voorlopig links liggen en doet zijn/haar eigen ding. De pest is alleen, dat deze “blackface”-discussie in ons land niet past, terwijl er wel degelijk racisme en discriminatie in steeds grotere mate plaatsheeft. Probeer maar eens een stageplaats te vinden voor iemand met allochtone roots. Bespeur de groter wordende jodenhaat onder met name jongeren. Het continuë beledigen van alle moslims wat steeds geaccepteerder is. Enzovoorts.
Het gelamenteer van al die beroepsgekwetsten en hun witte hulpjes wekt slechts irritatie bij mij en velen met mij. Dat is jammer, omdat het de aandacht afleidt van veel ernstigere en vooral bewustere discriminatie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-11-2018 19:51 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Daar staat veel waarheid. ^



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-11-2018 19:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 november 2018 19:50 schreef bastianus het volgende:
Ik kan ernaast zitten. Maar mijn indruk is, dat er vooral een aantal selectief gekwetsten en hun whitey helpers aan de ene kant van de discussie staan. Plus wat extreemlinkse jankerds met een uitkering. Aan de andere kant staan relsupporters, blokkerfriezen en wat onfris volk van NVU en Pegida. Al deze schreeuwlelijken domineren nu in de media deze idiote “discussie”.
Elk weldenkend mens laat dit verhaal voorlopig links liggen en doet zijn/haar eigen ding. De pest is alleen, dat deze “blackface”-discussie in ons land niet past, terwijl er wel degelijk racisme en discriminatie in steeds grotere mate plaatsheeft. Probeer maar eens een stageplaats te vinden voor iemand met allochtone roots. Bespeur de groter wordende jodenhaat onder met name jongeren. Het continuë beledigen van alle moslims wat steeds geaccepteerder is. Enzovoorts.
Het gelamenteer van al die beroepsgekwetsten en hun witte hulpjes wekt slechts irritatie bij mij en velen met mij. Dat is jammer, omdat het de aandacht afleidt van veel ernstigere en vooral bewustere discriminatie.


Helemaal mee eens.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2018 19:53 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-11-2018 19:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Want dat krijg je nu als reactie: omdat bij zoiets kneuterigs als Zwarte Piet de racisme-kaart wordt getrokken, neemt straks niemand klachten over echt racisme nog serieus. Daar schiet je dus precies niks mee op.



WMP
Usericon van WMP
Posted 19-11-2018 23:47 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 19 november 2018 19:37 schreef Ethereal het volgende:
Probleem is ook een beetje dat iedereen overal door gekwetst is, en dat overal racisme in gezien wordt zodat die gevoelens en woorden totaal hun waarde aan het verliezen zijn. Ik zat toevallig van de week een oude aflevering van Dit Was Het Nieuws terug te kijken, dat hoef je nu niet meer uit te zenden zonder dat social justice warriors het ontslag van alle deelnemers eisen en er enorme heisa ontstaat.

René van der Gijp zet een pruik op tijdens een TV-uitzending? Ophef. Iemand haalt een wetenschappelijk onderzoek aan waarin staat dat er een IQ-verschil bestaat tussen de verschillende rassen, zonder daar een waardeoordeel aan te hangen? Ophef. Meisjes tijdens Pukkelpop bejegend? Direct racisme, want donkere meisjes en de context boeit niets. Een Tweedekamerlid (Hiddema) heeft het in een betoog over een trotse fiere neger en direct stappen de eersten naar de interruptiemicrofoon om te vertellen dat dat ábsoluut niet kan. Terwijl dat mijns inziens gewoon een woord is om iemand met een donkere huidskleur te beschrijven, maar blijkbaar moet je tegenwoordig minimaal 3 zinnen uitspreken om zo iemand te beschrijven, inclusief de melding dat je daar helemaal niets tegen hebt. Vraag overigens maar aan Patrick Mameli, kostte hem zijn Amerikaanse tour. Probeer op social media eens het woord "blank" te gebruiken op een openbare pagina, en kijk eens hoe lang het duurt voordat iemand je in "wit" verbetert. Flikker goddomme eens op allemaal.



Je vergeet één belangrijk onderdeel van al die snel gekwetsten: de boze blanke man zoals jij die al boos wordt als hij wit genoemd wordt of als zijn 'kinderfeestje' wordt bedreigd. It takes one to know one, jij stelt je net zo snel gekwetst op als degene die je het verwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 19-11-2018 23:47]


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2018 8:37 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 november 2018 19:52 schreef Ethereal het volgende:
Helemaal mee eens.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-11-2018 9:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ben t niet vaak eens met Spectra, maar in dit draadje zelfs he-le-maal.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2018 9:22 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 20 november 2018 9:17 schreef Fusion het volgende:
Ben t niet vaak eens met WMP, maar in dit draadje zelfs he-le-maal.


fixed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen