IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : It's not a tumor! [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 21-05-2018 22:14 by Sater Profiel van Sater

Hellraiser. Deel 2 en 3 zijn ook goed. 2 is nog een stukje zieker dan 1, 3 is wat meer camp, maar wel erg vermakelijk. Heb trouwens ook altijd een zwak voor 4 gehad, die interessant genoeg in de ruimte speelt. Opvallend dat meer horrorsequels dat deden, bijvoorbeeld Jason X en één van de Leprechaun-delen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-05-2018 22:20 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 21 mei 2018 22:09 schreef Buiksmurf het volgende:
Welke film is dat? Bij mij toont ie het plaatje niet.


Hellraiser


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 21-05-2018 22:28 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

Is drie met dat Armored Saint nummer?


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-05-2018 11:29 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Yep, inderdaad. 3 vind ik toch maar slappe kak.

Soit, ook middelmatigheid troef in deze prent. Op zich een interessant gegeven, die noodzakelijke stilte, maar waarom dan toch af en toe van die stroperige muziek er bij? Waarom zo weinig aandacht en inspiratie besteden aan de monsters van dienst? En waarom, oh waarom, besluit je om een kind op de wereld te zetten, als je maar beter geen geluid kunt maken? Ok, voor het dramatische effect, ja. De hype niet waard. Wel een paar keer ferm verschoten, maar da's niet moeilijk, als je, na de stilte, elk geluid harder dan nodig laat klinken. Goedkoop effectenbejag.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-05-2018 11:31 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 21 mei 2018 22:14 schreef Sater het volgende:
Hellraiser. Deel 2 en 3 zijn ook goed. 2 is nog een stukje zieker dan 1, 3 is wat meer camp, maar wel erg vermakelijk. Heb trouwens ook altijd een zwak voor 4 gehad, die interessant genoeg in de ruimte speelt. Opvallend dat meer horrorsequels dat deden, bijvoorbeeld Jason X en één van de Leprechaun-delen.


Overlaatst Barker's 'Nightbreed' nog eens gezien, vind ik ook wel een toffe, vooral vanwege de keur aan redelijk originele monsters die de revue passeert. Je ziet zo Barker's schilderijen tot leven komen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Sater
Usericon van Sater
Posted 22-05-2018 12:18 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 21 mei 2018 22:28 schreef Buiksmurf het volgende:
Is drie met dat Armored Saint nummer?


Jep, in de clubscène. En op de aftiteling deze knaller:





[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 22-05-2018 12:19]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-05-2018 23:28 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 21 mei 2018 22:14 schreef Sater het volgende:
Hellraiser. Deel 2 en 3 zijn ook goed. 2 is nog een stukje zieker dan 1, 3 is wat meer camp, maar wel erg vermakelijk. Heb trouwens ook altijd een zwak voor 4 gehad, die interessant genoeg in de ruimte speelt. Opvallend dat meer horrorsequels dat deden, bijvoorbeeld Jason X en één van de Leprechaun-delen.


Deel drie vond ik misschien wel de zwakste van de hele zwik. Ik was destijds zeer positief verrast door die ene die zich in ergens in Oost-Europa afspeelt. Met een fotografe ofzo. Weet even niet meer welke dat was, want het is te lang geleden. Die was geloof ik oorspronkelijk bedoeld zonder Hellraiserelementen.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-05-2018 9:47 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Gisteren Repulsion. Was fijn onderhuids.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 23-05-2018 19:13 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 21 mei 2018 22:14 schreef Sater het volgende:
Hellraiser. Deel 2 en 3 zijn ook goed. 2 is nog een stukje zieker dan 1, 3 is wat meer camp, maar wel erg vermakelijk. Heb trouwens ook altijd een zwak voor 4 gehad, die interessant genoeg in de ruimte speelt. Opvallend dat meer horrorsequels dat deden, bijvoorbeeld Jason X en één van de Leprechaun-delen.


Hellraiser 1 en 2 zijn subliem. Deel 3 en 4 ook nog best cava. Vanaf deel 5 wordt het abominabel slecht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-05-2018 22:58 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 22 mei 2018 23:28 schreef Dirge for november het volgende:
Deel drie vond ik misschien wel de zwakste van de hele zwik. Ik was destijds zeer positief verrast door die ene die zich in ergens in Oost-Europa afspeelt. Met een fotografe ofzo. Weet even niet meer welke dat was, want het is te lang geleden. Die was geloof ik oorspronkelijk bedoeld zonder Hellraiserelementen.


Alle films na deel 4 waren bedoeld als op zichzelf staande films zonder enige Hellraiserconnectie. Totdat de producers meenden dat de films met een er bij de haren bij gesleepte connectie succesvoller zouden zijn. Het maakte de films eigenlijk alleen maar beroerder.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-05-2018 23:39 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Net deel 2 gekeken, viel me toch wat tegen. Stuk lastiger door de beroerde effecten heen te kijken, verhaal is een stuk warriger en imho minder sfeervol dan het eerste deel. Van de week deel 3 nog eens kijken en dan is het ook wel weer mooi geweest.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-05-2018 22:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Halverwege The Lazarus Effect, ik zal alle filmofielen wel tegen de schenen schoppen maar ik vind m tot nu toe best goed. Voorspelbaar, cliché maar goed uitgevoerd


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 27-05-2018 22:55 by WMP Profiel van WMP

Of je kijkt een film eerst af...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-06-2018 7:25 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik ben altijd wel te vinden voor Franstalige (in dit geval Waalse) komedies, en acteur François Damien heeft zo'n kop waar je sowieso goed gezind van wordt. Het speciale aan deze prent is dat het grootste deel blijkbaar met verborgen camera werd gefilmd, of toch zonder dat de figuranten wisten dat ze aan het figureren waren in een film (nadien hebben ze uiteraard hun toestemming gevraagd), wat de reacties erg naturel maakt.
Maar, qua niveau, is deze prent toch vooral het equivalent van de zatte marginale nonkel die tot vervelens toe dezelfde vulgaire moppen of verhalen verteld. Ik heb ook de nodige keer hardop moeten lachen, maar feitelijk is dit niet meer dan een vuile mop. Iets meer diepgang om er iets tragi-komisch van te maken had het verhaal zeker geen kwaad gedaan.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-06-2018 11:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Gisteren Deadpool II gezien



heerlijk weer.

Heerlijk.




signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-06-2018 8:05 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Interessant gegeven, een soort van wishmaster die post vat in een café en, in ruil voor een welbepaalde tegenprestatie, je wens laat uitkomen. Alles speelt zich af op één plek (vandaar dus, The Place) wat het nogal statisch maakt, maar tof hoe dat de verhaallijnen uiteindelijk allemaal door elkaar beginnen te lopen. Er wordt ook gepoogd om er een psychologische diepgang aan te geven, wat deels lukt (hoe wanhopig kan een mens zijn om iets te willen). En het einde vond ik ook wel tof. Dus, geen spectaculaire blockbuster, maar als je fan bent van sappig Italiaanse praatfilms met een licht surrealistische toets, ga dan maar gewoon kijken.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-06-2018 9:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Deadpool II

instant classic, again


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-07-2018 13:13 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



De verrassing van 2018, tot zover mijn horrorfilm van het jaar. Van de maker van het zieke Martyrs, en meer moet je eigenlijk ook niet weten. Geen trailers kijken, geen reviews lezen, gewoon opzetten en kijken.

Naargeestig, spannend, onverwacht, wat mij betreft een absoluut pareltje.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-07-2018 13:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

klinkt goed!


signature


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-07-2018 19:15 by nark Profiel van nark

Tag.



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-07-2018 8:05 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Sinds ik in Australië geweest ben, zal ik altijd geïntrigeerd blijven door dit enorme land. Deze prent geeft een grote hoofdrol aan het impressionante Australische landschap, met een tragisch verhaal dat nooit verzand in pathetiek of ander goedkoop sentiment. En Sam Neil is altijd een goede extra troef.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-07-2018 10:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

gisteren eindelijk Irreversible gezien.

gebeurt niet vaak maar ik dacht een paar keer van niet verder te kijken, en dan niet omwille van slecht acteertalent.

extreem rauw, you got it


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-07-2018 10:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Er zijn een paar hele toffe Ozzie films. Ik herinner me opeens These Final Hours, toffe film


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-07-2018 10:12 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 22 mei 2018 11:29 schreef PandroidJack het volgende:
Yep, inderdaad. 3 vind ik toch maar slappe kak.

Soit, ook middelmatigheid troef in deze prent. Op zich een interessant gegeven, die noodzakelijke stilte, maar waarom dan toch af en toe van die stroperige muziek er bij? Waarom zo weinig aandacht en inspiratie besteden aan de monsters van dienst? En waarom, oh waarom, besluit je om een kind op de wereld te zetten, als je maar beter geen geluid kunt maken? Ok, voor het dramatische effect, ja. De hype niet waard. Wel een paar keer ferm verschoten, maar da's niet moeilijk, als je, na de stilte, elk geluid harder dan nodig laat klinken. Goedkoop effectenbejag.




Ik ben het erg oneens met je kritieken, ik snap heel goed dat je je in deze omstandigheden juist wel een kindje wil, het voortbestaan van een soort staat op het spel. En dan heb je ook nog dat persoonlijke drama wat ze perse willen vergeten met deze oplossing, dus wat mij betreft een uitstekend uitgedacht in deze film om het juist niet goedkoop te laten lijken. Mijn enige punt van kritiek is misschien de

-SPOILER-

manier waarop de monsters blijkbaar verslagen kunnen worden, dat lijkt me namelijk iets wat je als allereerst probeert en niet pas als de mensheid op het randje van overleven staat.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sater
Usericon van Sater
Posted 20-07-2018 9:45 by Sater Profiel van Sater

Over Australische films gesproken: Hounds of Love is een ijzersterke thriller en karakterschets met een hoop zenuwslopende scènes. Het gaat over een echtpaar dat jonge meisjes ontvoert. Aanrader!



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen