IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : It's not a tumor! [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2018 12:44 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Gisteren de digitaal geretoucheerde versie van Tarkovsky's Stalker gezien. Dit was mijn eerste aanraking met het werk van de regisseur. Na afloop wist ik niet direct wat ik van de film moest vinden, maar ik had wel veel losse ideeën die ik niet tot één coherente theorie kon weven. Nu er een nacht over geslapen te hebben en na wat rondgelezen te hebben, ben ik er van overtuigd dat dit een meesterwerk is. Wat een waanzinnig interessante film.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-10-2018 12:52 by Sater Profiel van Sater

Ik zag hem ook gisteren in de bioscoop. Waanzinnig mooie shots, maar kon er mijn ogen niet bij openhouden, maar dat lag vooral aan mij. Toch ben ik nog niet overtuigd. Hij was wel heel erg traag en dan net niet op de sfeervolle manier en tegelijkertijd hadden andere shots weer langer mogen duren van mij. Ook vond ik de filosofische diepgang waar de film zo vaak om geprezen wordt wat tegenvallen - of ik ben niet slim genoeg. Niettemin spookt hij nog door mijn hoofd en ga ik hem spoedig herkijken om de dialogen nog eens na te pluizen. En misschien ook meer letten op visuele referenties, zoals de inzoomende shots door deuren en kamers.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2018 13:01 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

't Hoogt in Utrecht gisteren wellicht?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-10-2018 13:18 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik wil 'm nog steeds herkijken. Een opgepoetste versie is een extra goede motivatie.



Sater
Usericon van Sater
Posted 16-10-2018 13:42 by Sater Profiel van Sater

Toevallig 't Hoogt. Zat er iemand de rij voor je te knikkebollen dan?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2018 14:04 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Niet dat ik weet, maar de film draaide gisteren op niet zo veel plekken namelijk!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 18-10-2018 21:30 by Bub Profiel van Bub

Zojuist El Bar (The Bar) gezien van Álex de la Iglesia

Een heerlijke Spaanse psychologische thriller met absurdistische trekjes.

Hij is te zien op Netflix.









bub


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-10-2018 23:35 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 september 2018 0:02 schreef iPim het volgende:
Waanzinnig matig inderdaad. Oef, wat een lange en oninteressante zit.


Ah, dat ligt dus niet aan mij. Zelfs de best kijkbare tweede helft kon wmb het comateuze eerste deel niet meer redden. Soundtrack vond ik tof, Cage is op zijn best (en dat terwijl ik het eigenlijk een hoogst irritante acteur vind) maar verder vond ik het een bijzonder langdradige kutfilm, met (vooral in het eerste deel) bloedirritante tripeffecten.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 20-10-2018 5:25 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

De tering wat was dat Mandy kut en middelmatig op z'n best. Enige reden dat ik de film heb afgekeken was de absoluut geweldige soundtrack. Dat feit op zich zegt meer dan genoeg


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-10-2018 9:30 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 oktober 2018 5:25 schreef Buiksmurf het volgende:
De tering wat was dat Mandy kut en middelmatig op z'n best. Enige reden dat ik de film heb afgekeken was de absoluut geweldige soundtrack. Dat feit op zich zegt meer dan genoeg


Idd, ik ben na drie kwartier gaan googlen en zag toen dat de film nog om zou slaan, dat nog maar even afgewacht, maar zelfs Cage met een bijl kon het eerste deel niet meer redden. God wat kut. Zóveel zinloze scènes... Dat lulverhaal over die spreeuwen, die mega-kitscherige scène waarbij die dude dat fluitje oppakt, belicht door een felgroene stroboscoop (??), beetje artsyfartsy doen om het artsyfartsy zijn.

Nee dan:


Mens ontdekt prehistorische haai. Haai heeft honger. Haai moet kapot. Bier en chips erbij, volume op 150 en genieten! Zal geen Oscars winnen, hehe, maar verdomde prima vermaak.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2018 9:39 by spectre Profiel van spectre

ben wel siked voor Mandy


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-10-2018 10:12 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 oktober 2018 9:39 schreef spectre het volgende:
ben wel siked voor Mandy


Wellicht vind jij het weer een geweldige film, de recensies zijn over het algemeen ook lovend... Maar ik kan er echt helemaal niks mee. Niet elke film hoeft snel en flitsend te zijn, soms is traagheid en diepgang geweldig, maar in deze film werkte het voor mij echt totaal niet.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2018 10:18 by spectre Profiel van spectre

Beyond the Black Rainbow (de vorige van Panos) is imo een juweeltje..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-10-2018 10:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 oktober 2018 9:39 schreef spectre het volgende:
ben wel siked voor Mandy
Lijkt me wel n film voor jou


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-10-2018 13:04 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Frisse western die de perikelen van de goudkoorts (en hebzucht) genadeloos in de verf zet. Met licht (tragi)komische ondertoon, goede acteurs (zelfs R. Hauer, ook al mag die niks zeggen) maar vooral erg knap en origineel gefilmd.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-10-2018 6:57 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 27 september 2018 23:32 schreef Steel Jaw het volgende:
Gisteren naar The House That Jack Built gaan zien. Mijn eerste kennismaking met Lars Von Trier. En de kennismaking was aangenaam

De film heeft alles wat je kan verwachten van een film over een seriemoordenaar; grof, goor, ziek en voor normale mensen deprimerend. Gelukkig behoor ik niet tot de "normale" mensen :p Heb heel de film door met een grote grijns op m'n gezicht gezeten. Een grijns van goedkeuring. Want alhoewel de film zeer hard is zitten er toch tamelijk wat komische elementen in.

Besluit: deze film is niet voor iedereen. Hou je van blockbusters met veel CGI, ga dan zeker deze film niet zien, hij doet namelijk volledig het omgekeerde van die blockbusters


Gisteren gaan zien. Erg onconventioneel en absurd, deed me soms denken aan 'C'est arrivez prez de chez vous' (maar dan minder grappig). Alleen wordt het naar het laatste deel plots iets geheel anders, iets monumentaals bijna, met enkele prachtige beelden. Blijft je wel even bij, deze ervaring .



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 22:08 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Dit weekend: The Turin Horse van Bela Tarr. Indrukwekkende film. Taaie zit, maar de film laat met zijn lange shots je gedachten op de goede manier dwalen. Elke schaduw wordt relevant. Eentje om op een regenachtige zondag nog eens te kijken denk ik.

Arrival zojuist. Goeie sense of mystery. Fijn, relatief laag tempo. Al met al een fijne film. De wezens maken toffe dronesounds. Er waren wel wat kleine dingen die ik jammer vond, maar die noem ik niet ivm spoilers.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-11-2018 19:38 by Bub Profiel van Bub

Gisteren Gräns gezien in het filmhuis in Leeuwarden.
Het scenario is geschreven door o.a. 2 schrijvers van het uitstekende Zweedse Let The Right One in.
De trailer is mooi en de recensies zijn erg positief.
En om die reden gaan kijken in de bios.

Maar hmm, de film is niet slecht maar ook niet helemaal mijn ding. Het eerste uur is mij net iets te traag en echt heel veel gebeurd er nu ook weer niet.
Horror is het ook niet. Meer fantasy / drama.

Gewoon oké.



[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 14-11-2018 19:39]


bub


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2018 2:11 by bastianus Profiel van bastianus

Overlord. Goed begin, je zit meteen in een realistische oorlogsscène. Helaas hebben de nazi's weer een Mengele-achtige "doktor" die bovennatuurlijke monsters creëert, waardoor het al snel ongeloofwaardig wordt. De voorspelbare schrikeffecten verpesten ook veel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 03-12-2018 16:21 by GinaG Profiel van GinaG

quote:
Op 1 december 2018 2:11 schreef bastianus het volgende:
Overlord. Goed begin, je zit meteen in een realistische oorlogsscène. Helaas hebben de nazi's weer een Mengele-achtige "doktor" die bovennatuurlijke monsters creëert, waardoor het al snel ongeloofwaardig wordt. De voorspelbare schrikeffecten verpesten ook veel.


Ah, is dat die film met het gejatte plot van die film van Richard Raaphorst?
Had toen als werktitel "Woensdag gehaktdag" ofzo… ehm.. Ah na ff zoeken op IMDB: Frankensteins Army!
Die vond ik best grappig.


Eikel


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2018 17:23 by bastianus Profiel van bastianus

From dusk till dawn deed de genrewisseling me aan denken. Even geloofwaardig ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-12-2018 18:02 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Daar werkte het wel. Tenminste, ik vond dat toen erg gaaf.

Ik zie net per ongeluk deze trailer.



https://www.imdb.com/title/tt0069049/?ref_=nv_sr_1

Sjeezzz, dit wil ik wel zie.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2018 18:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2018 18:02 schreef F.Jacobse het volgende:
Daar werkte het wel. Tenminste, ik vond dat toen erg gaaf.

Zeker, maar die mocht ook over the top. Bij Overlord wordt het over the top als je net in een goed verhaal zit. Da’s jammer. En geen Tarantino-dialogen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-12-2018 20:16 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 december 2018 18:02 schreef F.Jacobse het volgende:
Daar werkte het wel. Tenminste, ik vond dat toen erg gaaf.

Ik zie net per ongeluk deze trailer.



https://www.imdb.com/title/tt0069049/?ref_=nv_sr_1

Sjeezzz, dit wil ik wel zie.





interessant


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-12-2018 22:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

"Upgrade" prima thriller/actie/horror/whatever. Leuk jaren 80/90 sfeertje, beetje B, beetje humor, vermakelijk


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen