IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : It's not a tumor! [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 29-12-2018 11:47 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

@ Mike, al zin in meer? Als ik begin met Lynch dan wil ik altijd meer. Eerst Lost Highway om jezelf wat te trainen, dan Inland Empire. :D


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-12-2018 11:52 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje!

quote:
Op 29 december 2018 11:44 schreef zodiac lung het volgende:


Een documentaire over het maken van één van mijn favoriete films. Geweldig gedaan. Ik kende wel wat anekdotes over het opnameproces van Apocalypse Now, maar dat was een topje van de ijsberg. Waanzin.


Over Lynch; 'Inland Empire' vond ik een zware tegenvaller. Een erg lange zit, ook omdat het digitaal gefilmd werd.
Wat 'Mullholland Drive' betreft; in eerste instantie snapte ik er ook niets van, maar halverwege de film wordt Naomi Watts plots wakker als sjofele huisvrouw, en dat zou je een clue moeten geven over hoe de vork in de steel zit.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 29-12-2018 11:53 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 29 december 2018 11:47 schreef zodiac lung het volgende:
@ Mike, al zin in meer? Als ik begin met Lynch dan wil ik altijd meer. Eerst Lost Highway om jezelf wat te trainen, dan Inland Empire.


Lost Highway staat inderdaad als volgende Lynch-film op de planning.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 29-12-2018 12:01 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 29 december 2018 11:52 schreef PandroidJack het volgende:
Over Lynch; 'Inland Empire' vond ik een zware tegenvaller. Een erg lange zit, ook omdat het digitaal gefilmd werd.

Begrijp ik. Ik heb Inland Empire meerdere keren gezien en iedere keer is het een gevecht. Halverwege wil ik er altijd mee stoppen. Dan doorbijten (of, zoals in mijn geval, je gewonnen geven) en doorkijken zonder verdere ambitie er iets van te begrijpen. Volgens mij is dat het idee.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-12-2018 12:57 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 29 december 2018 11:40 schreef HierIsMike het volgende:
Gisteren Mulholland Drive voor het eerst gezien. Mijn tweede Lynch na Twin Peaks seizoen 1 en 2. Fantastische film! Soundtrack is top, sfeerzetting top, acteerwerk is top. Het plot is behoorlijk ongrijpbaar (in ieder geval nu), maar daardoor bleef ik ontzettend gefocust kijken. Ik dacht even dat het een redelijk "normale" film zou blijven, maar aan het eind wordt het toch een behoorlijke mindfuck.


Jammer alleen dat het einde zo afgeraffeld is. Ik meen me te herinneren dat de film oorspronkelijk bedoeld was als serie. Daardoor is het begin van de film als een pilot episode geschoten en toen later bleek dat er geen financiering was, is het verhaal snel afgemaakt.

Eraserhead blijft voor mij dé Lynch-film. The Elephant Man kan je laten liggen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2018 13:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Bird Box gezien, met Sandra Bullock. Niet samen met Sandra, Sandra speelde in de film.

tamelijk okee verhaal, maar veel herinneringen aan Invasion en The Happening en onlangs ook die film waar iedereen stil moest in zijn ...

nja


signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 29-12-2018 18:43 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 29 december 2018 11:44 schreef zodiac lung het volgende:

Een documentaire over het maken van één van mijn favoriete films. Geweldig gedaan. Ik kende wel wat anekdotes over het opnameproces van Apocalypse Now, maar dat was een topje van de ijsberg. Waanzin.


Deze post herinnerde me eraan dat ik Apocalypse Now nog moet zien (qua films kijken lig ik behoorlijk achter). Gelijk even van zolder gehaald, want mijn ouders hebben hem op DVD. Vanmiddag ook Lost Highway en A Clockwork Orange besteld.



WMP
Usericon van WMP
Posted 29-12-2018 18:48 by WMP Profiel van WMP

Hearts of Darkness vond ik een stuk interessanter dan Apocalypse Now zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 29-12-2018 18:49]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-12-2018 19:02 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 29 december 2018 18:43 schreef HierIsMike het volgende:
A Clockwork Orange


Beste film ooit.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-12-2018 19:13 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Heb die film enorm hoog zitten, van begin tot eind alles goed, zo knap. Eind jaren 80 gezien met wat bekenden en vriendin en echt niemand vond er wat aan. Ik heb ademloos zitten kijken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-12-2018 19:38 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 29 december 2018 19:13 schreef F.Jacobse het volgende:
Heb die film enorm hoog zitten.



Ik ook. Zit nota bene achter de computer nu met een shirt van de film aan. Maar tegen het einde verslapt de film toch een beetje, wat mij betreft. Ach, de openingsscene is dan weer legendarisch goed.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-12-2018 17:28 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik ben, om het eufemistisch uit te drukken, geen fan van al die superheldenfilms. Maar, in zijn genre, is deze een aangename verrassing. Beelden + muziek deden me bij momenten sterk denken aan Blade Runner. De obligatoire vechtscènes te na gelaten, is dit best een aangename zit.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 30-12-2018 17:28]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2018 17:52 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 29 december 2018 19:38 schreef iPim het volgende:
Maar tegen het einde verslapt de film toch een beetje, wat mij betreft.


Welke scenes dan? Ik vind de hele film een aaneenschakeling van hoogtepunten. En het wordt juist extra interessant als alles zich tegen hem begint te keren. Zoals ie zich veilig waant bij die ouwe baas in huis die hij nota bene zelf kreupel heeft geslagen. En dan die De Singin' in the Rain scene in bad, ge-wel-dig!

En daarna die ziekenhuis scene, met die psychologische test (en zijn hilarische reacties, en je ontdekt als kijker hee hij lijkt weer de oude? ) en die minister die zijn hachje probeert te redden. Met zo'n heerlijk cynische ondertoon allemaal en tot slot "I was cured, all right." Das toch geweldig


[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 30-12-2018 18:09]


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-12-2018 18:12 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 30 december 2018 17:28 schreef PandroidJack het volgende:
Ik ben, om het eufemistisch uit te drukken, geen fan van al die superheldenfilms. Maar, in zijn genre, is deze een aangename verrassing. Beelden + muziek deden me bij momenten sterk denken aan Blade Runner. De obligatoire vechtscènes te na gelaten, is dit best een aangename zit.




Ik kan zo moeilijk verteren waarom dit dan weer het volgende facet van het walgelijke Amerikanisme is dat we over moeten nemen. Laat dat derdewereldland toch lekker door de stront zakken!

quote:
Op 30 december 2018 17:52 schreef faalhaas het volgende:
En daarna die ziekenhuis scene, met die psychologische test (en zijn hilarische reacties, en je ontdekt als kijker hee hij lijkt weer de oude? ) en die minister die zijn hachje probeert te redden. Met zo'n heerlijk cynische ondertoon allemaal en tot slot "I was cured, all right." Das toch geweldig


Hier raakte ik om één of andere reden wat gedesinteresseerd. Het enige moment waarop de manier van verhaalvertelling me wat gedateerd over kwam. Ik kan het moeilijk in woorden zetten.



Zojuist dit absurdistische huzarenstukje gekeken (Conspirators Of Pleasure van Jan Švankmajer uit 1996). Zéér vermakelijk met een hoop memorabele scenes. Dat er geen dialoog in de film zit, maakt helemaal niet uit. De crux is dat iedereen wel iets vreemds doet wanneer er niemand anders bij is. De regisseur heeft nog een paar andere films (met meer stop-motion scenes) op zijn CV staan die ik zeker ga kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 30-12-2018 18:17]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2018 18:36 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 30 december 2018 18:12 schreef iPim het volgende:
Hier raakte ik om één of andere reden wat gedesinteresseerd. Het enige moment waarop de manier van verhaalvertelling me wat gedateerd over kwam. Ik kan het moeilijk in woorden zetten.


Kan gebeuren natuurlijk, zeker bij zo'n oude film, maar ik heb er geen last van. De wijze waarop politici opereren is ook niet veranderd natuurlijk. Ik vind die voederscene daardoor juist behoorlijk tijdloos.



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 30-12-2018 18:37]


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-12-2018 19:23 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Fantastisch, ja.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-12-2018 21:12 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Te gekke film. Alles dat A Quiet Place had kunnen (en moeten) zijn. Goede opbouw, spannend, drama, prima acteerwerk, geen seconde verveeld. Aanrader!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-12-2018 9:24 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Om het even over Amerikaanse stront te hebben ( ), dit is een soort film dat ze in Amerika mijn inziens nooit gemaakt zouden krijgen. In deze Deense prent wordt een aardige evenwichtsoefening tussen horror, absurdisme en erg donkere humor tentoongespreid. Het moet geleden zijn van 'C'est arrivé près de chez vous' dat ik nog zo'n hoog WTF-gehalte had bij een film. Aanrader, dus.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 31-12-2018 9:25]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 31-12-2018 9:54 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Night Moves, van Kelly Reichardt. Ik heb nog geen slechte film van haar gezien en ook deze vond ik mooi. Zoals altijd bij haar een behoorlijk trage film. Over drie milieuactivisten die een aanslag op een hydro-electrische dam voorbereiden.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-12-2018 10:27 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 30 december 2018 18:12 schreef iPim het volgende:
Zojuist dit absurdistische huzarenstukje gekeken (Conspirators Of Pleasure van Jan Švankmajer uit 1996). Zéér vermakelijk met een hoop memorabele scenes. Dat er geen dialoog in de film zit, maakt helemaal niet uit. De crux is dat iedereen wel iets vreemds doet wanneer er niemand anders bij is. De regisseur heeft nog een paar andere films (met meer stop-motion scenes) op zijn CV staan die ik zeker ga kijken.


Check ook zijn uitvoering van Alice. Neko Z Alenky geloof ik. Wat een film. Ik heb zelden met zoveel verbazing zitten kijken.



WMP
Usericon van WMP
Posted 31-12-2018 13:45 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 30 december 2018 21:12 schreef Ethereal het volgende:
Te gekke film. Alles dat A Quiet Place had kunnen (en moeten) zijn. Goede opbouw, spannend, drama, prima acteerwerk, geen seconde verveeld. Aanrader!


Altijd een goedkope manier om gevaar in een film te stoppen: veel suggereren, zonder enige uitleg of logica. The Happening had dat ook zeer sterk, en daar waren de zelfmoorden tenminste nog een beetje origineel.
De overvloedige shots van hoe de wereld eruit ziet door een blinddoek werkten ook al snel niet meer en begonnen zelfs op de zenuwen te werken. Over de enorme logiche fuckups in het verhaal zal ik maar niet beginnen, dan blijft er niks over van de film.
De film is de hype absoluut niet waard.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 31-12-2018 13:46]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-12-2018 15:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Of je post een keer als je iets wél leuk vindt.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 31-12-2018 16:50 by WMP Profiel van WMP

Dat bewaar ik voor het Viva-forum.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-12-2018 18:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 31 december 2018 13:45 schreef WMP het volgende:
Altijd een goedkope manier om gevaar in een film te stoppen: veel suggereren, zonder enige uitleg of logica. The Happening had dat ook zeer sterk, en daar waren de zelfmoorden tenminste nog een beetje origineel.
De overvloedige shots van hoe de wereld eruit ziet door een blinddoek werkten ook al snel niet meer en begonnen zelfs op de zenuwen te werken. Over de enorme logiche fuckups in het verhaal zal ik maar niet beginnen, dan blijft er niks over van de film.
De film is de hype absoluut niet waard.


Kan allemaal wel zo zijn, maar de ene film grijpt me direct bij de strot terwijl een ander me nog geen kwartier weet te boeien. The Happening vond ik kut met peren, deze vond ik vanaf het eerste moment wel boeiend. Tijdens A Quiet Place zat ik me anderhalf uur te ergeren aan stompzinnige fouten in het verhaal/de film terwijl me hier de ongetwijfeld aanwezige plotholes niet opvielen. Ergo: voor mij erg toffe film.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 31-12-2018 18:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 31 december 2018 16:50 schreef WMP het volgende:
Dat bewaar ik voor het Viva-forum.






Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen