IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : It's not a tumor! [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-01-2019 15:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-01-2019 16:12 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 januari 2019 15:23 schreef Ralph het volgende:
Ik kan verder helemaal niets met Lynch. Zelfs Twin Peaks ben ik met heel veel moeite doorheen gekomen. Dune trek ik vooral omdat het Dune is. Heb de boeken op mijn tiende of elfde verslonden en dat was echt mijn gateway als het ging om science fiction, dus ietwat bevooroordeeld ben ik ook wel in dat opzicht.



Lost Highway is gewoon tof, Mulholland Drive is geweldig. Verder heb ik ook niet zo veel met Lynch. Maar Eraserhead is wel een film apart.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-01-2019 16:15 by Mark Profiel van Mark

Zelf overigens recentelijk Get Out (Jordan Peele) en Split (M Night Shamalamalamalamlamalbla) gekeken.

Split wordt volledig gedragen door een fantastisch optreden van James Macavoy, verder redelijk doorsnee al is de wending op het eind wel erg interessant.

Get Out is gewoon top, wat mij betreft had die wel de Oscar voor beste film mogen winnen vorig jaar in plaats van The Shape of Water. Echt een aanrader voor liefhebbers van horror met een knipoog. Er zijn sowieso veel te weinig 'horror' films die meedoen om de hoofdprijzen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 14-01-2019 16:16]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-01-2019 16:38 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Over Lynch, ik vind bijna alles tof. Het quasi-neppe suburbia wat hij kan neerzetten is echt geweldig. (Blue Velvet). Hij weet echt goed op die manier (en daarnaast legio andere manieren) een surrealistische nachtmerriesfeer/logica op te bouwen. Ik denk af en toe dat ik 'm zat ben omdat zoveel mensen lyrisch over 'm zijn, maar dan zie ik weer een film van 'm en dan weet ik waarom. Misschien komt die reactie doordat ik een soort maffe hipster ben, of omdat dingen als Tarantino me de neusgaten uitkomen wegens doodgequote.


Twin Peaks is voor mij een beetje net als Dune (maar dan beter): volop kaas, maar volledig uniek en doordrenkt met de typische Lynchsfeer: iets is niet in de haak. Twin Peaks 3 is hele andere koek. Hoog what the hell gehalte. En wat mij betreft daardoor briljant.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-01-2019 16:46 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik blijf nog even enthousiast doen over Suspiria (1977) hoor. Lynch heeft volgens mij héél goed gekeken naar die film. Meerdere aha-erlebnissen. Er werd hardop "dude, Lynch..." gezegd.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-01-2019 20:32 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 14 januari 2019 16:38 schreef Dirge for november het volgende:
de typische Lynchsfeer: iets is niet in de haak.


Laat dat maar aan Lynch over

Nu op Veronica: Léon. BLijft een prachtfilm.


... hoe de hazen lopen ...


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 14-01-2019 21:55 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 14 januari 2019 9:03 schreef zodiac lung het volgende:
Suspiria, van Dario Argento. Wat een trip.
Later deze week hopelijk de remake. Iemand die al gezien?


Heb enkele weken geleden de originele Suspiria nog eens opnieuw gezien. Vond hem een pak minder dan de eerste keer dat ik hem zag. Tuurlijk, visueel een pareltje. Maar het houterig acteren en de irritante dubbing zorgen voor mij dat het toch niet die topfilm is die ik er ooit in zag.

Ik ben overigens eind vorig jaar naar de remake gaan zien in de cinema. Die vind ik dan eigenlijk een pak beter. Is wel in de verste verte niet te vergelijken met het origineel. De remake is een heel donkere, duistere en angstaanjagende film geworden. Ook de sfeer in de remake is top. Al is hij dus compleet anders dan het origineel. Zeker een aanrader en één van de beste films die ik vorig jaar zag (al kijk ik wel niet zoveel nieuwe films moet ik eerlijk bekennen). Hij is trouwens al te vinden op verschillende torrentsites


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-01-2019 23:38 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 14 januari 2019 9:03 schreef zodiac lung het volgende:
Suspiria, van Dario Argento. Wat een trip.
Later deze week hopelijk de remake. Iemand die al gezien?


Ja. Niet al te best, ook al vind ik Dakota Johnson een leuke verschijning. De soundtrack van Thom Yorke is gaaf, doch te spaarzaam in de film verwerkt. De film is in ieder geval compleet anders dan het origineel en heeft twee absurde/goede scenes. Wat het meest stoort is een offensief slappe doorvoering van indirecte thema's waar niks mee gedaan wordt. Of in de gevatte woorden van de New Yorker:

"Luca Guadagnino’s remake of “Suspiria” embodies a familiar trope of the art-house consensus: the application of political themes to movies like items on a checklist. “Suspiria” is full of disconnected, static, but attention-getting, details of vast historical import, and these adornments’ function is far more insidious than mere virtue-signalling or pride. They are bait for critical vanity, handing critics toys to play with, toys that can be defended as educational while offering little substance and less thought.

(...)

The Wikipedic superficiality and political frivolity with which these grand historical and psychological themes are applied to the gory drama are matched by the appropriation of a few jingling baubles of feminist dialogue meant to get viewers hungry for “substance” to salivate. They’re the product and the fruit of lazy filmmaking. The movie has nothing to say about women’s history, feminist politics, civil violence, the Holocaust, the Cold War, or German culture. Instead, Guadagnino thrusts some thusly labelled trinkets at viewers and suggests that they try to assemble them. The result is sordid, flimsy Holocaust kitsch, fanatical chic, with all the actual political substance of a designer Che T-shirt.

(...)

Guadagnino is so busy directing a movie about women in the abstract, witchcraft in the abstract, dance in the abstract, terrorism in the abstract, the Holocaust in the abstract, Berlin and Germany in the abstract, that he doesn’t see the people, the places, the characters that he’s filming. His camera sees nothing."


En dat terwijl ik jankend zat te kijken naar Call Me By Your Name.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 14-01-2019 23:40]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 15-01-2019 8:52 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd.
Ik zal hier wel iets laten weten als ik hem gezien heb.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-01-2019 22:27 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Net Inland Empire van Lynch gezien. Drie uur lang zonder grip naar een psychose met nonmonotone tijdsbeleving gekeken. Met afstand de meest ongerijpbare film van Lynch, maar ik zweer toch bij Eraserhead.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-01-2019 23:15 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 15-01-2019 23:18]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2019 19:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zag "Anon" hier genoemd worden verhaal klonk leuk echter na 10 min uitgezet. Nu "Red Sparrow" minder slecht dan verwacht. Best oke eigenlijk


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-01-2019 8:30 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Gisteren dan toch overstag gegaan voor Netflix. En al direct twee achter de kiezen:



Ik sluit me volledig aan bij de mening van Ethereal. Het einde vond ik, ondanks de stroperigheid, best mooi ingebed in het verhaal.

quote:
Op 30 december 2018 21:12 schreef Ethereal het volgende:

Te gekke film. Alles dat A Quiet Place had kunnen (en moeten) zijn. Goede opbouw, spannend, drama, prima acteerwerk, geen seconde verveeld. Aanrader!


En ook



Interessante mix van een groot deel Blair Witch-achtig gedoe, om dan uiteindelijk over te gaan in een soort van donker Tolkien-sprookje, met een knap uitgewerkt 'beest'.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 18-01-2019 8:31]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-01-2019 21:13 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 17 januari 2019 19:44 schreef Fusion het volgende:
Zag "Anon" hier genoemd worden verhaal klonk leuk echter na 10 min uitgezet. Nu "Red Sparrow" minder slecht dan verwacht. Best oke eigenlijk


Ik viel in slaap bij Anon. Ooit kijk ik 'm nog wel af.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-01-2019 23:18 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 18 januari 2019 8:30 schreef PandroidJack het volgende:
Gisteren dan toch overstag gegaan voor Netflix. En al direct twee achter de kiezen:



Ik sluit me volledig aan bij de mening van Ethereal. Het einde vond ik, ondanks de stroperigheid, best mooi ingebed in het verhaal.



En ook



Interessante mix van een groot deel Blair Witch-achtig gedoe, om dan uiteindelijk over te gaan in een soort van donker Tolkien-sprookje, met een knap uitgewerkt 'beest'.


Die laatste ook net gezien, erg tof. Lekker duister sfeertje, prima!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-01-2019 23:32 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 18 januari 2019 23:18 schreef Ethereal het volgende:
Die laatste ook net gezien, erg tof. Lekker duister sfeertje, prima!


The Ritual was best ok voor een moderne horror ja. Ik had wel vrij weinig met de hoofdpersonen, waren te vlakke karakters.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-01-2019 23:40 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Moderne horror. Dat klinkt op de één of andere manier gruwelijk, maar niet op een goede manier.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-01-2019 23:58 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ik ben hem in eerste instantie gaan kijken vanwege de setting, is geschoten in de bossen van Noorwegen en dat levert mooie beelden op. Het verhaal doet wat denken aan Blair Witch (stel hikers raakt verdwaalt) en dat vond ik ook een toffe "moderne" horrorfilm.

Maar meestal begin ik er niet eens aan. Nog een uitzondering:



Goeie mindfuck film over een hotelkamer waar je, eenmaal ingecheckt, niet meer uit komt.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-01-2019 0:17 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

King verfilming, gaat vaak fout, maar van deze film heb ik wel genoten. Blair witch vond ik niet zo gaaf, die hype, dat geneuzel. Romero heeft ook een keer zoiets gedaan in zijn "the dead" films. Vond ik uiteindelijk ook niet zo. Het was dat hij de film gemaakt heeft.

Je hád natuurlijk die franse films van een jaar of 10 terug. Martyrs, interieur of hoe heet die film. Dat was een gave terugkomst van de horror. Dat human centipede was even grappig en a serbian film, dat was echt niet mijn ding.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-01-2019 0:18]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-01-2019 0:19 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

10 jaar gelden, dat is natuurlijk ook niet echt modern te noemen, sorry.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2019 0:23 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 19 januari 2019 0:17 schreef F.Jacobse het volgende:
Dat human centipede was even grappig en a serbian film, dat was echt niet mijn ding.


Nee daar kon ik ook niks mee.

A l’intérieur en Martyrs nog nooit gezien, misschien eens proberen.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2019 0:25 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 19 januari 2019 0:19 schreef F.Jacobse het volgende:
10 jaar gelden, dat is natuurlijk ook niet echt modern te noemen, sorry.


Alles na, pak hem beet 1990, is voor mij modern qua horror.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-01-2019 0:29 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

O, dat zijn echt aanraders! Echt goede films en ik kan het weten, want ik vond het goede films.

Er was iets met haute tension en frontier(s). Ja, ik zoek het nu even op, maar ook die films. Dacht ik, geheugen blabla.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-01-2019 0:30 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 19 januari 2019 0:25 schreef faalhaas het volgende:
Alles na, pak hem beet 1990, is voor mij modern qua horror.


LOL!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2019 0:54 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 19 januari 2019 0:29 schreef F.Jacobse het volgende:
O, dat zijn echt aanraders! Echt goede films en ik kan het weten, want ik vond het goede films.



Maar eens zien op te snorren.. Staan (uiteraard weer) niet op Videoland en Netflix. En ik doe niet meer aan torrent. Wat een gedoe tegenwoordig als je niet aan doorsnee rommel kijken doet..


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen