IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : radicale imams Vorige pagina | Volgende pagina
witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 14-06-2002 11:01 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

afschieten


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 14-06-2002 11:13 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Bij mij op het werk hangt een poster met de tekst:

Een moslim met een mening valt onder geloofsovertuiging.

Een Nederlander met een mening is een racist.
(En wordt neergeschoten.)


Maar ja, voor de rest zeggen die imams maar wat ze willen. Dat doen wij toch immers allemaal?

Bovendien, als het zulke figuren lukt om hele groepen tot haat aan te zetten, zegt dat meer over de hersenloze sponswerking van die personen in kwestie dan over hen.

Weer een teken dat er heel wat mis is met de maatschappij.


Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 14-06-2002 11:14 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

Oprotten of nekschot!


sebinsagoil


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2002 11:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ze hebben nu gewoon bewijzen tegen een aantal van die Imama's, dan kunnen ze die gasten toch gewoon arresteren wegens aanzetten tot haat/terrorisme?

Ik verwacht echt dat binnen niet al te lange tijd ook Nederland last gaat krijkgen van religieus geweld, en dan gaat het goed mis!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2002 19:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2002 11:29 schreef Jenje het volgende:

Ik verwacht echt dat binnen niet al te lange tijd ook Nederland last gaat krijkgen van religieus geweld, en dan gaat het goed mis!


dat is nu net het grote probleem. niet alle buitenlanders zijn slecht en radicaal.zij daan er dan ook onder lijden. snappen die radicalen niet dat ze op termijn ook hun eigen volk zwaar benadelen?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-06-2002 19:29 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 14 juni 2002 19:08 schreef attila_de_hun het volgende:
snappen die radicalen niet dat ze op termijn ook hun eigen volk zwaar benadelen?

Ik denk niet dat radicalen (van eender welke strekking) zich bekommeren om hun volk, dan wel om hun eigen idealen (macht). Dat wij ons keren tegen hun volk kan hen uiteindelijk weinig schelen..
Daarom moeten radicale imams gewoon streng aangepakt worden want zij representeren helemaal geen miderheid, zij recruteren kanonnenvlees.

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 14-06-2002 19:29]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-06-2002 19:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

RTL4 nieuws brengt stukken uit het vervolg van de Nova uitzending dat volgende week wordt uitgezonden: SCHOKKEND!!!!

"Als een vrouw ongehoorzaam is sla haar dan, niet te hard, geen botten breken, maar corrigeer haar als een kind."

hoezo onderdrukking?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2002 19:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2002 19:29 schreef mislyd het volgende:
Ik denk niet dat radicalen (van eender welke strekking) zich bekommeren om hun volk, dan wel om hun eigen idealen (macht). Dat wij ons keren tegen hun volk kan hen uiteindelijk weinig schelen..
Daarom moeten radicale imams gewoon streng aangepakt worden want zij representeren helemaal geen miderheid, zij recruteren kanonnenvlees.


zeer correct! ik vind die radicalen ook schijnheilig. ze zitten te schelden op de westerse maatschappij maar hebben wel de nederlandse nationaliteit. kijk ik vind arabie niks maar daar ga ik dan ook niet naar toe.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2002 19:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2002 19:38 schreef Mutilator het volgende:
RTL4 nieuws brengt stukken uit het vervolg van de Nova uitzending dat volgende week wordt uitgezonden: SCHOKKEND!!!!

"Als een vrouw ongehoorzaam is sla haar dan, niet te hard, geen botten breken, maar corrigeer haar als een kind."

hoezo onderdrukking?


wat moet je daar nou op zeggen. het is gewoon te triest voor woorden. en veel van die allochtone meisjes hier willen een vent uit marokko. DOM,DOM,DOM!


Hieronimus
Usericon van Hieronimus
Posted 14-06-2002 19:55 by Hieronimus Wijzig reactieProfiel van HieronimusQuote dit berichthttp://likeantennas.com

Jullie zijn maf...


Ad Astra...


Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 14-06-2002 19:57 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

Maf?
Vertel...


sebinsagoil


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 14-06-2002 19:58 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Wat een stelletje maloten zeg oprotten met die radicale debielen!helemaal met de heren Snaack en Dwaallicht eens DE OVENS IN MET DIE IDIOTEN!!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 14-06-2002 20:08 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 14 juni 2002 19:38 schreef Mutilator het volgende:
RTL4 nieuws brengt stukken uit het vervolg van de Nova uitzending dat volgende week wordt uitgezonden: SCHOKKEND!!!!

"Als een vrouw ongehoorzaam is sla haar dan, niet te hard, geen botten breken, maar corrigeer haar als een kind."

hoezo onderdrukking?

Tja.. Ik vind dat je niet kan oordelen over waarden van een andere cultuur met een totaal andere geschiedenis.
Zo kiezen vrouwelijke migranten er zelf blijkbaar voor, terwijl ze hier toch vrij zijn? Onderdrukking betekent voor hen vast wat anders.. Dat zijn gewoon persoonlijke waarden zoals jij en ik persoonlijke normen en waarden hebben.

Er moet echter wel een onderscheid gemaakt worden tussen persoonlijke vrijheid en regels die gelden in de maatschappij waarin je leeft. Kijk ik heb er echt geen moeite mee dat Arabieren hun vrouwen slaan, zolang zij niet aanklagen dat westerse mannen dat niet mogen.
Dat ze naar hier komen en hier willen blijven om vervolgens te zeuren over hoe decadent wij westerse ongelovigen zijn, dat kan ik niet begrijpen.
Het gaat altijd fout wanneer een groep zich superieur voelt tegenover de rest. Superioriteitsgevoel is typisch menselijk.. De opstand van de middelmatigheid.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-06-2002 20:10 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ja, prachtige illustratie van de onwil tot nadenken wordt hier wel door de stem des volks geillustreerd. Bloed! Bloed! Wraak! Wraak!
De vertaling vanuit het Arabisch schijnt overigens weer eens te haperen, wie heeft toch steeds belang bij het bevorderen van tweespalt, dat door de gemiddelde Nederlandse journalist ook niet objectief te staven is?

Onze constitutie verbiedt aanzetten tot haat. Indien er werkelijk is aangezet tot haat dan is er de rechterlijke macht om hierover een uitspraak te doen. De Nederlandse rechtspraak is redelijk hoogstaand. Een en ander wordt bevestigd door het feit dat de Amerikanen desnoods willen overgaan tot het middels geweld ontzetten van verdachten die zij zelf niet wensen te berechten.
Het volksgericht hoort thuis bij de waarlijk achtergebleven culturen.

Overigens: die poster waarop staat dat een Nederlander met een mening een racist is, is vrij accuraat weergegeven voor degenen die door zulke teksten wordt aangesproken. Deerniswekkend!

Er is een groot verschil tussen het aanzwengelen van een discussie door het uiten van kritiek (en dat is overigens per definitie altijd twee-richting verkeer) en het oproepen tot vergelding.

Succes verder.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-06-2002 20:14 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

U weet wel die grondwetartikel die wijlen Fortuyn zo hartstochtelijk bepleitte te schrappen.
LPF'ers dienen zich nu dus stil te houden indien zij althans niet in strijd met de geest van hun Pim willen handelen. Kijk maar naar de schoorsteenmantel en gij zult zien dat ik gelijk heb.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2002 20:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2002 20:14 schreef Oebe het volgende:
U weet wel die grondwetartikel die wijlen Fortuyn zo hartstochtelijk bepleitte te schrappen.
LPF'ers dienen zich nu dus stil te houden indien zij althans niet in strijd met de geest van hun Pim willen handelen. Kijk maar naar de schoorsteenmantel en gij zult zien dat ik gelijk heb.


dit is denk ik jou kortste post ooit oebe?
(effe offtopic,van welke muziek hou jij precies?)


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-06-2002 20:24 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Theory In Practice, Symbiosis, Swans, King Crimson, Radiohead, Dvorak, Voivod, Loose, Zappa, Herman Van Veen, Squarepusher, Emerson Lake & Palmer, My Dying Bride, Hawkwind, Dead Can Dance en off-spin, Fantomas, Spastic Ink e.v.v.a. om eens iets te noemen, why?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2002 20:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2002 20:24 schreef Oebe het volgende:
Theory In Practice, Symbiosis, Swans, King Crimson, Radiohead, Dvorak, Voivod, Loose, Zappa, Herman Van Veen, Squarepusher, Emerson Lake & Palmer, My Dying Bride, Hawkwind, Dead Can Dance en off-spin, Fantomas, Spastic Ink e.v.v.a. om eens iets te noemen, why?


gewoon nieuwsgierigheid, zit niks achter. een uitgebreide smaak heb je in ieder geval wel!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-06-2002 20:33 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Wel, dank u, ik vat dat op als een compliment. Ik vertrouw erop dat u, gezien de toonzetting, eveneens een te becomplimenteren smaak heeft en stuur gaarne weer aan op het terugkeren naar het boeiende onderwerp van gesprek.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-06-2002 22:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kijk eens op Nova Nederland 3?

DAMN!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 14-06-2002 23:00 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

beetje radicale opmerking misschien enn eigenlijk van hetzelfde niveau als de uitspraken van die imans maarvik kan t toch nie late, hadden we in de jaren 40 niet mooie kampen voor zulke mensen
?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 1:58 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Zo zie je maar weer dat multi-cultuur niet kan functioneren. Ik vind dat ze allemaal moeten oprotten naar hun eigen land, we slapen met de vijand...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2002 2:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 juni 2002 1:58 schreef Heiden het volgende:
Zo zie je maar weer dat multi-cultuur niet kan functioneren. Ik vind dat ze allemaal moeten oprotten naar hun eigen land, we slapen met de vijand...


Ben ik niet met je eens; Oosterse culturen zoals Chinezen, Japanners, Koreanen en Indonesiers & Indiers, Tibetanen enz. heb je totaal geen last van. Ze verrijken onze cultuur alleen maar.

Waar ik tegen ben zijn die moslims en andere buitenlanders die hier de boel willen overnemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-06-2002 2:05]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-06-2002 10:20 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

En waar ik tegen ben zijn mensen aan wie het gehele feit voorbij gaat dat we als mensen op 1 en dezelfde Aarde verpozen en die denken dat we gezellie met elkaar in zelfverkozen concentratiekampen (kleur bij kleur, keppeltje bij keppeltje, fezje en tulbandjes bij elkaar, klompjes bij molentjes enz.) moeten leven met waanideen als statische culturele superioriteit als hoogste waarheid, een nauwelijks verholen rassenideologie die overigens volledig voorbij gaat aan de historische feitelijkheid.

Isolationisme is achteruitgang, ik zeg het maar, het is achterlijk meneer.

De reacties op deze uitzending van Nova in deze discussie getuigen op zijn minst van een volledig gebrek aan relativeringsvermogen en er spreekt een irrationele angst uit die vooral sinds 9-11 in sommige media (Telegraaf & co) wordt gecultiveerd. De oorlog tegen terrorisme (overigens ook al gewoon een instrument die als vervanging voor de demonisatie van de communisten door de zakelijke elite en het industrieel miltair complex word gebruikt voor de voortzetting van imperialistische machtspolitiek en olieprotectionisme) vertaalt zich klaarblijkelijk onder het gewone metalvolk alhier als een oorlog tegen moslims, punt.

Als je verstandig wilt reageren, schreeuw dan niet als een hysterisch speenvarken nog voor het geslagen wordt. Angst is een slechte raadgever en de enige bron van haat. (Jawel, een domper op het ego van al die 'onafhankleijk denkende' black-metal filosofen: Haat is altijd een uitingsvorm van angst). Maar goed als je dus verstandig wilt reageren, kijk dan eerst naar de feitelijke uitspraken (volledig onuitvoerbaar invele gevallen en met somtijds een hoog comedygehalte) en kijk dan naar de reactie daarop van de goegemeente, waarvan een substantieel deel geeneens een woord Arabisch verstaat, als geheel.

Ik zal hier herhalen wat ik al gezegd heb en dat is dat als er is aangezet tot haat dan hebben wij daarvoor het OM en een onafhankelijke rechter die daar uitspraak over doet. En wat mij betreft moet dit ook gelden tegen lieden die het gedachtengoed zolas hier rijkelijk is vertegenwoordigd uitdragen indien zij althans belangrijk genoeg zijn om het rechtssysteem mee te belasten.

Met mensen van dat slag verdraag ik het niet op een ultra-nationalistisch eiland te moeten leven. Als je dan spreekt over de boel overnemen... (wat een volslagen kolderieke paniekgedachte overigens. Maar goed je moet de mensen immers blijven respecteren.)

En sandalen zijn true!

[Dit bericht is gewijzigd door Oebe op 15-06-2002 10:35]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-06-2002 13:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

"Isolationisme is achteruitgang, ik zeg het maar, het is achterlijk meneer."

Klopt, mail dit vooral door aan George Bush!

"er spreekt een irrationele angst uit die vooral sinds 9-11 in sommige media (Telegraaf & co) wordt gecultiveerd"

Deels waar, de meest aversie die "echte Nederlanders" tegen buitenlanders hebben is gebaseerd op eigen ervaringen. Zulke berichten doen alleen maar reeds aanwezige gevoelens versterken.

"Haat is altijd een uitingsvorm van angst"

niet altijd, haat kan ook een uiting zijn van woede. Ik zal het trachten duidelijk te maken met een hypothetisch voorbeeld. Stel dat een jong mannetje mijnvriendin met een mes zou steken zou ik niet BANG zijn van dat mannetje maar erg BOOS en ja ik zou hem haten.

Maar veel punten die jij neerpent in jou betoog zijn vooral van toepassing op die FUNDAMENTISCHE moslims (of gelovingen in het algemeen). als er mensen zijn die onnadenkend haten of een leven vol angst lijden zijn zij het wel.


"En sandalen zijn true!"

en wat dit punt betreft kan ik het onmogelijk niet meer oneens zijn met jou




Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen