IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : radicale imams Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-02-2004 19:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 18:38 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben 1/16 deel Italiaans en ook 1/16 deel Duits, dus ik heb ook geen goed excuus.


Ik 1/16 Russisch dus ik ook.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-02-2004 13:58 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

(GODVER... net hele post getypt, valt i-net uit!!!!)

Elite...

1: *zucht* Superieur tot tegendeel bewezen? Omdat een stelletje barbaren in een lang vervlogen tijd heeft besloten zich hier in laag land te nestelen zijn de mensen die hier niet van afstammen verdoemd tot vechten tegen een bierkaai van superioriteitsgevoelens?

2: Rob Oudkerk kun je moeilijk racist noemen imho, op zijn recente dwaling na was hij volgens mij best geliefd bij de allochtone bevolking. Ik ben er stellig van overtuigd dat zijn uitspraak niet duidde op een grotere alles-omvattende veroordeling van de marokkaanse bevolking in nederland, wat discriminatie is (Het van voren afwijzen van vreedzame coexistentie op basis van religie/ras/afkomst/sociale status)

3: Er zijn maar weinig mensen die alles (of heel veel) afschuiven op problemen met buitenlanders?

www.kkk.com
www.stormfront.org
www.nvu.info/start.html

Type maar eens whitepower/pride, arian nations of American nationalism in, heel veel kans dat je wat leuke pagina's tegenkomt.

Er is meer dan genoeg discriminatie in deze wereld en het neemt toe imho, bovendien is er ook nog het probleem van georganiseerde religies die hier aan toevoegen, omdat ze tegenover elkaar langzaamaan polariseren...

Volgens mij lees je de helft van mijn woorden niet goed waardoor je met de meest vreemde replies op de proppen komt, ben ik bang om weggestuurd te worden?

Ik bedoel dat racisme de perfecte manier is om misstanden en ongeluk in je eigen leven af te schuiven onder een "great denominator", namelijk buitenlanders: jij krijgt geen baan? Buitenlanders! Jij krijgt geen meid? Buitenlanders! Er is niks op t.v.? Buitenlanders! De overheid moet bezuinigen? Buitenlanders!!!

Lees a.u.b. volgende keer wat beter, is ook bevorderlijk voor discussie


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-02-2004 14:01 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 18:37 schreef Chelman het volgende:
Ik heb er ook weleens last van....

Maar ik ben een allochtoon, dat is natuurlijk een goed excuus.


Nee, jij bent geen allochtoon, niet in de volksmond tenminste, want jij bent blank en noord-europees.

Allochtoon houd in de volksmond in alles onder frankrijk met een kleurtje meer dan 2 tinten donkerder dan blank, en zwart of donker haar, en woonachtig hiero.

Als je snapt wat ik bedoel...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-02-2004 14:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 14:01 schreef Dargull het volgende:
Nee, jij bent geen allochtoon, niet in de volksmond tenminste, want jij bent blank en noord-europees.

Allochtoon houd in de volksmond in alles onder frankrijk met een kleurtje meer dan 2 tinten donkerder dan blank, en zwart of donker haar, en woonachtig hiero.

Als je snapt wat ik bedoel...


ik denk het niet. het heeft toch vooral met "gedrag" te maken. Als een blanke andere cultuur hier komt wonen die vinden dat je per se naakt over straat moet lopen zyllen die zeker als "allochtoon" worden beoordeeld.


Skull
Usericon van Skull
Posted 05-02-2004 15:04 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 5 februari 2004 14:17 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk het niet. het heeft toch vooral met "gedrag" te maken. Als een blanke andere cultuur hier komt wonen die vinden dat je per se naakt over straat moet lopen zyllen die zeker als "allochtoon" worden beoordeeld.

Wat ook meespeelt in de duiding van "allochtonen" is (naar mijn mening) de walgelijke bekrompenheid van de Nederlandse spruitjescultuur.
Met net dat beetje meer openheid jegens andere culturen en gewoonten valt een hoop te leren.
Bij wijze van spreken: hoe minder je van de wereld gezien hebt, hoe meer "allochtonen" er zullen zijn en vice versa.

Natuurlijk zou het prachtig zijn als alle migranten al Nederlands spreken, graag bloemkool eten etc. voordat ze NL (al dan niet naakt ) binnenvallen, maar het is voor mij persoonlijk geen probleem dat allochtonen bepaalde eigen culturele opvattingen hebben.
Niet dat je jezelf aan hen moet passen, maar in ieder geval kom je op die manier als "autochtoon" minder achtelijk over.

Aan de andere kant zullen allochtonen zelf ook de Nederlandse waarden/normen aan moeten nemen, omdat ze nu eenmaal in Nederland wonen.


- Mutatis mutandis -


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 05-02-2004 19:36 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 19:19 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik 1/16 Russisch dus ik ook.

Nou, dan dek ik mezelf ook nog maar even in:

Mijn vader komt uit een (niet nader te noemen) gebied met een taalprobleem en ik ben opgegroeid op het platteland van Groningen (dat ook te kampen heeft met een taalachterstand). Ik kan vauten maken wat ik wil! Yeah!


Touché, pussycat!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2004 1:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 februari 2004 13:58 schreef Phriar het volgende:
(GODVER... net hele post getypt, valt i-net uit!!!!)

Dat had ik dus ook bij mijn vorige post vandaar dat het een zooitje is geworden
quote:
Elite...

1: *zucht* Superieur tot tegendeel bewezen? Omdat een stelletje barbaren in een lang vervlogen tijd heeft besloten zich hier in laag land te nestelen zijn de mensen die hier niet van afstammen verdoemd tot vechten tegen een bierkaai van superioriteitsgevoelens?

Nee maar als de superioriteitsgevoelens te erg zijn(Duitsland WOII) dan ga je toch goed onderuit. Alleen kan het veel slachtoffers kosten.
Ik geloof trouwens niet echt dat er in Nederland extreem veel mensen met superioriteitsgevoelens rondlopen. Er zijn ook niet echt veel Nederlandse nationalistische bewegingen, en omdat ze toch willen veranderen worden ze extremer dan ze eigelijk willen.

quote:
2: Rob Oudkerk kun je moeilijk racist noemen imho, op zijn recente dwaling na was hij volgens mij best geliefd bij de allochtone bevolking. Ik ben er stellig van overtuigd dat zijn uitspraak niet duidde op een grotere alles-omvattende veroordeling van de marokkaanse bevolking in nederland, wat discriminatie is (Het van voren afwijzen van vreedzame coexistentie op basis van religie/ras/afkomst/sociale status)

Rascist zeker niet aangezien Marokkanen tot (ongeveer) hetzelfde ras behoren als nederlanders. Maar als je niet alle marokkanen bedoeld zeg het dan ook niet.

quote:
3: Er zijn maar weinig mensen die alles (of heel veel) afschuiven op problemen met buitenlanders?

www.kkk.com
www.stormfront.org
www.nvu.info/start.html

Type maar eens whitepower/pride, arian nations of American nationalism in, heel veel kans dat je wat leuke pagina's tegenkomt.

In Nederland is het nationalistisme best ver te zoeken(door aliennation en met WOII in het achterhoofd).
In het schema van politieke stromingen in Nederland kun veel invullen, maar er vallen grote gaten bij rechts. Om de gaten toch een beetje op te vullen zijn de kleine rechtse partijen extremer dan ze willen.

quote:
Er is meer dan genoeg discriminatie in deze wereld en het neemt toe imho, bovendien is er ook nog het probleem van georganiseerde religies die hier aan toevoegen, omdat ze tegenover elkaar langzaamaan polariseren...

Discriminatie neemt toe omdat de bevolkingsdichtheid toeneemt, mensen moeten harder vechten voor een plekje in de samenleving.
Het voordeel van polarisatie is dat er binnen de groep meer samenhang bestaat, hierdoor krijgen we weer cultuur en normen en waarden.

quote:
Volgens mij lees je de helft van mijn woorden niet goed waardoor je met de meest vreemde replies op de proppen komt, ben ik bang om weggestuurd te worden?

Was een beetje vergezocht idd, maar ik bedoelde dat de zin niet nederlandsch was, en daarom de suggestie wekte dat je een allochtoon was

quote:
Ik bedoel dat racisme de perfecte manier is om misstanden en ongeluk in je eigen leven af te schuiven onder een "great denominator", namelijk buitenlanders: jij krijgt geen baan? Buitenlanders! Jij krijgt geen meid? Buitenlanders! Er is niks op t.v.? Buitenlanders! De overheid moet bezuinigen? Buitenlanders!!!

Dit is ook fout, Nederland is niet goed in staat meningen te onderbouwen en goed over na te denken
in veel dingen zit een kern van waarheid maar er word een groot verhaal omheen verzonnen.
quote:
Lees a.u.b. volgende keer wat beter, is ook bevorderlijk voor discussie

Posted 03-02-2004 3:41 by ElitE


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 06-02-2004 13:42 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 6 februari 2004 1:10 schreef ElitE het volgende:


Rascist zeker niet aangezien Marokkanen tot (ongeveer) hetzelfde ras behoren als nederlanders. Maar als je niet alle marokkanen bedoeld zeg het dan ook niet.


Ze zijn van hetzelfde ras, mens . Maar het gaat helemaal niet meer over wat ik bedoelde.


Om de gaten toch een beetje op te vullen zijn de kleine rechtse partijen extremer dan ze willen.


Je kan me niet vertellen dat er partijen zijn die standpunten vertegenwoordigen waar ze het niet mee eens zijn, dit is totaal tegen de richting in van WAAROM je een politieke partij opricht!!!!

Discriminatie neemt toe omdat de bevolkingsdichtheid toeneemt, mensen moeten harder vechten voor een plekje in de samenleving.
Het voordeel van polarisatie is dat er binnen de groep meer samenhang bestaat, hierdoor krijgen we weer cultuur en normen en waarden.


WELKE groep? WELKE normen en WELKE waarden?


Was een beetje vergezocht idd, maar ik bedoelde dat de zin niet nederlandsch was, en daarom de suggestie wekte dat je een allochtoon was


ik kan hier niet echt kaasch van maken


Dit is ook fout, Nederland is niet goed in staat meningen te onderbouwen en goed over na te denken
in veel dingen zit een kern van waarheid maar er word een groot verhaal omheen verzonnen.


Nederland is niet in staat meningen te onderbouwen? Talk about generalisatie , wat ik probeerde duidelijk te maken is dat imho discriminatie/racisme etc, afkomstig zouden kunnen zijn uit een onvermogen de wereld om je heen naar je hand te zetten waardoor frustraties ontstaan die haat jegens andere(n) bevolkingsgroepen kan instigeren. Haat is makkelijk, als je boos bent kun je God de schuld geven, op jezelf kankeren OF iemand anders de schuld geven.

Als jij veel frustraties in je leven hebt, bijvoorbeeld werkeloos en geldproblemen, geen vriendin en chronisch single is het heel makkelijk om je frsutraties uit te gaan leven of in ieder geval je frustraties afschuiven op groepen die in jou ogen schuldig kunnen zijn aan jou persoonlijke problemen...

in welke dingen zit een kern van waarheid? Het racisme/discriminatie of de gedachte dat deze zaken uit frustratie ontstaan?




"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-02-2004 14:39 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 1:10 schreef ElitE het volgende:
Nederland is niet goed in staat meningen te onderbouwen en goed over na te denken
in veel dingen zit een kern van waarheid maar er word een groot verhaal omheen verzonnen.

Spreek voor jezelf, puber.


Touché, pussycat!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2004 15:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2004 14:39 schreef Sporty Voleg het volgende:
Spreek voor jezelf, puber.

Met "Nederland is niet goed" bedoel ik dat er gigantisch veel kuddedieren rondlopen, en er zijn er een paar die wel kunnen nadenken.
ik bedoel dus niet dat we allemaal slecht zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-02-2004 16:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Alsof Nederland daar zo uniek in is...


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 23:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 14:01 schreef Dargull het volgende:
Nee, jij bent geen allochtoon, niet in de volksmond tenminste, want jij bent blank en noord-europees.

Allochtoon houd in de volksmond in alles onder frankrijk met een kleurtje meer dan 2 tinten donkerder dan blank, en zwart of donker haar, en woonachtig hiero.

Als je snapt wat ik bedoel...


Klopt dat ik heb ik ook al vaak hier gezegd.

'Allochtoon' is een eufemisme wat door politiek correct nederland gebruikt wordt i.p.v. roetmop of marokkaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 23:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2004 17:10 schreef Phriar het volgende:
Ik ben absoluut tegen discriminatie, uitgaan van persoonlijke superioriteit vanwege welke achtergrond ook (religie, genen, ras, nationaliteit) is verwerpelijk.



Jep.

Maar toch:

1.Discriminatie houdt niet in dat je jezelf superieur vindt.

2.Ik vind dat je mag discrimineren al juich ik het niet toe. Een ieder moet zoelf weten met wie hij/zij omgaat en wi hij/zij wel of niet in hun bedrijf toelaat etc.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-02-2004 23:22 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 19:36 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nou, dan dek ik mezelf ook nog maar even in:

Mijn vader komt uit een (niet nader te noemen) gebied met een taalprobleem en ik ben opgegroeid op het platteland van Groningen (dat ook te kampen heeft met een taalachterstand). Ik kan vauten maken wat ik wil! Yeah!


Yess...dat geldt ook voor mij!!
Ik ben een rasechte Zeeuws-Vlaming!!!!!
Dus ik kan de meest onzinnige dingen hartistikke faut spellen!

Maarre..met allochtonen worden eigenlijk gewoon van die bruingespikkelden ( , zo noemen we dat in Zeeland) bedoeld.
Dat heet geen discriminatie maar racisme.




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-02-2004 8:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 23:10 schreef Chelman het volgende:
Klopt dat ik heb ik ook al vaak hier gezegd.

'Allochtoon' is een eufemisme wat door politiek correct nederland gebruikt wordt i.p.v. roetmop of marokkaan.


KLopt niet. het heeft vooral met gedrag te maken. Chinezen/vietnamezen worden ook minder als "allochtoon" beschouwd, zie ook mijn eerdere , genegeerde, post.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-02-2004 8:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 23:12 schreef Chelman het volgende:
Jep.

Maar toch:

1.Discriminatie houdt niet in dat je jezelf superieur vindt.

2.Ik vind dat je mag discrimineren al juich ik het niet toe. Een ieder moet zoelf weten met wie hij/zij omgaat en wi hij/zij wel of niet in hun bedrijf toelaat etc.


Strikt genomen MOET een bedrijf zelfs dicrimineren (blinde vrachtwagenchauffeurs?)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-02-2004 17:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 februari 2004 8:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Strikt genomen MOET een bedrijf zelfs dicrimineren (blinde vrachtwagenchauffeurs?)

Als mijn school dat nou ook eens deed
bij ons is er een natuurkunde leraar uit syrie maar hij spreekt zeer gebrekkig Nederlands, en het gemiddelde van de klas ligt rond de 2 punten lager
er zijn al mensen die door hem blijven zitten, en als je een nakijkfout heb gevonden dan wil hij hem niet eens verbeteren

En dat kom heus niet door het leraren tekort maar gewoon omdat er zo'n $%^&^%& wet bestaat als positieve discriminatie


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 08-02-2004 17:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 6 februari 2004 23:12 schreef Chelman het volgende:
Jep.

Maar toch:

1.Discriminatie houdt niet in dat je jezelf superieur vindt.

2.Ik vind dat je mag discrimineren al juich ik het niet toe. Een ieder moet zoelf weten met wie hij/zij omgaat en wi hij/zij wel of niet in hun bedrijf toelaat etc.


Oneens.

Door anderen als minderwaardig te zien ga je automatisch (bewust of onbewust) uit van je eigen superioriteit, het veroordelen van iemand kan alleen als je jezelf in staat acht te besluiten over de waarde van een persoon en houdt dus in dat je jezelf hoger acht dan diegene die je veroordeelt.

imho of course


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-02-2004 17:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Discriminatie is niet hetzelfde als 'uitgaan van eigen superioriteit'. Overigens ben ik er helemaal niet op tegen (hangt wel van de criteria af natuurlijk). Zo praat ik bijvoorbeeld graag zo weinig mogelijk met mensen die zich dom opstellen en zal ik die ook niet aannemen.
Op het persoonlijke vlak discrimineer ik 24 uur per dag. Op professioneel vlak moet er gewoon werk gedaan worden en maakt het me alleen uit dat het werk goed gedaan wordt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-02-2004 18:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2004 17:50 schreef Phriar het volgende:
Oneens.

Door anderen als minderwaardig te zien ga je automatisch (bewust of onbewust) uit van je eigen superioriteit, het veroordelen van iemand kan alleen als je jezelf in staat acht te besluiten over de waarde van een persoon en houdt dus in dat je jezelf hoger acht dan diegene die je veroordeelt.

imho of course



Wie had het over minderwaardig? Ik niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2004 18:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 februari 2004 17:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Discriminatie is niet hetzelfde als 'uitgaan van eigen superioriteit'. Overigens ben ik er helemaal niet op tegen (hangt wel van de criteria af natuurlijk).


quote:
Zo praat ik bijvoorbeeld graag zo weinig mogelijk met mensen die zich dom opstellen...


Als je die persoon als dom bestempeld dan vind je jezelf toch slimmer dus superieur? Beetje dom voorbeeld dus...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-02-2004 18:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2004 18:57 schreef Mutilator het volgende:
Als je die persoon als dom bestempeld dan vind je jezelf toch slimmer dus superieur?

Slimmer: ja. Superieur: nee. Niet projecteren .


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-02-2004 20:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 15:04 schreef Skull het volgende:
Wat ook meespeelt in de duiding van "allochtonen" is (naar mijn mening) de walgelijke bekrompenheid van de Nederlandse spruitjescultuur.
Met net dat beetje meer openheid jegens andere culturen en gewoonten valt een hoop te leren.
Bij wijze van spreken: hoe minder je van de wereld gezien hebt, hoe meer "allochtonen" er zullen zijn en vice versa.

Natuurlijk zou het prachtig zijn als alle migranten al Nederlands spreken, graag bloemkool eten etc. voordat ze NL (al dan niet naakt ) binnenvallen, maar het is voor mij persoonlijk geen probleem dat allochtonen bepaalde eigen culturele opvattingen hebben.
Niet dat je jezelf aan hen moet passen, maar in ieder geval kom je op die manier als "autochtoon" minder achtelijk over.

Aan de andere kant zullen allochtonen zelf ook de Nederlandse waarden/normen aan moeten nemen, omdat ze nu eenmaal in Nederland wonen.

Wij hebben 'allochtonen' erg lang veel vrijheid gegeven, waardoor we nu zulke lekker geitegreerde jongeren over de straat hebben zwerven, te lang te veel zelfs dat zeggen de linkse partijen ook en dan kom jij aanzetten met dingen 'als bekrompen Nederlandse cultuur' en 'openheid tonen' & 'leren van andere culturen'.
Laat ze eerst maar eens leren hoe de waarden en normen van onze cultuur in elkaar zitten.
Het is overduidelijk dat het 'vrije' beleid van integratie niet werkte dus dat moet nu aangescherpt worden en dat heet de allochtoonse gemeenschap aan zichzelf te danken.

Seze post is wat ge-generaliseerd maar mag het duidelijk zijn waarop ik doel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2004 23:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 februari 2004 18:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Slimmer: ja. Superieur: nee. Niet projecteren .


Maar je discrimineert wel graag op iq; hoe ver gaat dat?

Wat ik denk dat de kern van het allochtonenprobleem (maar ook van vele anderen zoals het gros van de Nederlanders) zou kunnen zijn is: ze hebben geen zelfkritiek; bij hun is het geloof het excuus voor alles, snappen dat je vrijheid ophoudt waar je de vrijheid van een ander aantast lijkt nog niet echt ingeburgerd.


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-02-2004 23:40]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-02-2004 23:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2004 23:33 schreef Mutilator het volgende:
Maar je discrimineert wel graag op iq; hoe ver gaat dat?

Hmmm, ik ben het niet eens met het woordgebruik, heb het liever over 'niet dom zijn'-- als mensen nog geen twee bij twee kunnen optellen maar op andere vlakken wel kunnen nadenken/converseren/etc. ga ik graag met ze om.

Maar goed, ik voel mezelf niet superieur aan de een of andere superdomme kerel die het toevallig beter dan ik doet, of zo. Iemand kan zich super dom opstellen maar als hij directeur/stinkend rijk/erg gelukkig/etc. is, dan ga ik (nog steeds) niet graag met hem om (omdat hij zich dom opstelt) maar waarom zou ik me superieur voelen? Blijkbaar doet hij iets beter dan dat ik het doe, anders was hij niet verder gekomen dan ik, toch?


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen