IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : radicale imams Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 11:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 11:24 schreef Sporty Voleg het volgende:
Niet om te zeiken, hoor, maar wat vind je precies zo radicaal aan het niet willen verwijderen van een (imo triviaal) kledingstuk?


Die mensen geven aan dat er voor hun belangrijkere regels zijn dan de gangbare afspraken. Zo stellen zij zich buiten de wet en de maatschappij. en dat voor iets triviaals.
ik vind dat gevaarlijk.(en ik beschouw het niet asl zeiken want we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn )


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2004 14:05 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 13 januari 2004 11:25 schreef campske666 het volgende:
Dat is net het radicale: dat je zo fel weigert een triviaal kledingstuk af te nemen. Voor hun is dat stomme sjaaltje niet niet triviaal, maar een belangrijk stuk van hun religie. maw sjaaltje ophouden, of kolen schuppen in de hel !!


Zou jij een metalshirt/of acessoire uittrekken als daar een anti-religieuze tekst op stond, en dit niet langer toegestaan was?

triviaal is relatief...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 14:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

idd.

Hoe vaak wordt er op dit forum niet gezaagd dat werkgevers kut zijn omdat ze geen tattoo's piercings of metalshirts niet toestaan? En dan gaat het maar om je hobby en niet om je geloof.

Verder vind ik dat van openbare functionarissen WEL verlangd mag worden om geen reli-symbolen te dragen. Van kinderen op school zou je dat NIET moeten verlangen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:11 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:05 schreef Phriar het volgende:
Zou jij een metalshirt/of acessoire uittrekken als daar een anti-religieuze tekst op stond, en dit niet langer toegestaan was?

triviaal is relatief...




Ik doe niet eens metal-shirts aan naar m'n werk, en zeker niks met (anti-) religieuse boodschappen.
Meer nog, ik verberg m'n mjollnir op het werk. Waarom? voor het vermijden van nodeloze discussies en omdat religie iets privé en persoonlijks is. Ik houd het mijne voor mij, en die moslim tegenover mij houd z'n zever ook zoveel mogelijk voor zich. Dat is de enige manier dat we kunnen samenwerken. Als we alletwee onze overtuigingen zouden uiten, was één van de twee dood tegen dat het avond zou zijn.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2004 14:22 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Zou jij je mjollnir dan afdoen als je baas hem per ongeluk zag en het bij wet verboden was?

Het gaat om iets dat waarde voor mensen heeft, je zegt dat het voor jou veel betekent, dit kan een hoofddoekje ook zijn, dit wegnemen van de mensen onder welk voorwendsel ook is censuur uitgevoerd vanuit de overheid.

Het probleem met dit soort dingen is dat het bepaalde mensen met macht binnen de overheid het idee geeft dat er zaken/problemen simpelweg "verwijderd" kunnen worden zonder gevolgen. Dit is gevaarlijk en onveilig in deze tijden...

Feit blijft dat de overheid iets afneemt van de mensen wat direct gelinkt is aan hun individualistische vrijheidsdrang, en dat het in feite simpele censuur is.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 14:35 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:22 schreef Phriar het volgende:
Zou jij je mjollnir dan afdoen als je baas hem per ongeluk zag en het bij wet verboden was?

Het gaat om iets dat waarde voor mensen heeft, je zegt dat het voor jou veel betekent, dit kan een hoofddoekje ook zijn, dit wegnemen van de mensen onder welk voorwendsel ook is censuur uitgevoerd vanuit de overheid.

Het probleem met dit soort dingen is dat het bepaalde mensen met macht binnen de overheid het idee geeft dat er zaken/problemen simpelweg "verwijderd" kunnen worden zonder gevolgen. Dit is gevaarlijk en onveilig in deze tijden...

Feit blijft dat de overheid iets afneemt van de mensen wat direct gelinkt is aan hun individualistische vrijheidsdrang, en dat het in feite simpele censuur is.




Mijn mjollnir is niet zichtbaar, dus dat is al één verschil.
Een belangrijker verschil is dat ik in een germaans land woon, en nog het fatsoen heb om m'n mjollnir te verstoppen terwijl er geen wetten tegen zijn.

Het zou een hele andere zaak zijn als ik in een arabisch land ging wonen en weigerde m'n viking-helm af te zetten op het werk terwijl de inwoners van dat land uit fatsoen voor elkaar hun hoofd-deksels binnen wel zouden afzetten. En dit vooral terwijl het in mijn thuis-land niet eens meer de gewoonte is om met zo een pot op je kop rond te lopen.
Het is gewoon een teken van respect voor je medemens. Een belg zet z'n pet af in de klas of op het werk, een gast zou dit zeker moeten doen.
Of zou jij je hollandse klompen aan doen als je een japanse tempel zou bezoeken ?


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 13-01-2004 14:44 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

Dan neuken ze toch fijn op, of de overheid zou n keer wat goeds kunnen doen en die mensen het land uitschoppen.


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 15:52 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 11:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Die mensen geven aan dat er voor hun belangrijkere regels zijn dan de gangbare afspraken.

Welke afspraak hebben we over het dragen van hoofddoekjes?
quote:
En ik beschouw het niet als zeiken want we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn

Agree, maar in deze soort topics willen de gemoederen nog wel eens oplopen terwijl men feitelijk geen kwaad in 't zin had. Maar in jouw geval had ik het eigenlijk wel kunnen weten.


Touché, pussycat!


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 15:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:52 schreef Sporty Voleg het volgende:
Welke afspraak hebben we over het dragen van hoofddoekjes?



Is er niet zoiets als algemeen aanvaardde etiquette, zoals het afdoen van hoofd-deksels binnens-huis, en vooral aan tafel of in klas-lokalen ?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:00 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 14:11 schreef campske666 het volgende:
Ik houd het mijne voor mij, en die moslim tegenover mij houd z'n zever ook zoveel mogelijk voor zich.

Het goede van vrijheid van religie is nu juist dat het je vrij staat om het te uiten als je er voor kiest het niet puur voor jezelf te houden. Niet iedereen deelt namelijk je mening over hoe religie beleden dient te worden (dé reden die religieuze vrijheid tot noodzaak maakt).
quote:
Dat is de enige manier dat we kunnen samenwerken. Als we alletwee onze overtuigingen zouden uiten, was één van de twee dood tegen dat het avond zou zijn.

Als dat werkelijk het geval zou zijn, is dat niet een kwestie van teveel vrijheid die ervaren wordt als vrijheidsbeperking voor anderen, maar van onverdraagzaamheid en onwil tot het normaal/rationeel kunnen omgaan met mensen die "anders" zijn dan jijzelf.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:03 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:54 schreef campske666 het volgende:
Is er niet zoiets als algemeen aanvaardde etiquette, zoals het afdoen van hoofd-deksels binnens-huis, en vooral aan tafel of in klas-lokalen ?

Daar heb je gelijk in (ik heb hem zelf notabene vandaag nog gepost ). Het is alleen wel wat hypocriet dat men zich tegen ik weet niet hoeveel aspecten van de etiquette afzet, en vervolgens van hoofddeksels een halszaak gaan maken.


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 16:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:52 schreef Sporty Voleg het volgende:
Welke afspraak hebben we over het dragen van hoofddoekjes?




In het algemeen niet maar daar heb ik het ook niet over. We hebben het over die instanties die WEL zulke regels hebben ingesteld.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 16:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Mogen oude Hollandsche dames een hoofddoekje dragen, zoals vele dat doen en nog vele meer een paar jaar geleden deden?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 16:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:05 schreef Chelman het volgende:
Mogen oude Hollandsche dames een hoofddoekje dragen, zoals vele dat doen en nog vele meer een paar jaar geleden deden?


Niet op die plaatsen waar duidelijk staat voorgeschreven: "VERBODEN EEN HOOFDDEKSEL TE DRAGEN". Voor de rest doen ze maar wat ze willen.
Als er ergens staat voorgeschreven: HIER IS HET VERBODEN ZONDER HOOFDDEKSEL NAAR BINNEN TE KOMEN mogen ze dat wel.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 16:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:12 schreef attila_de_hun het volgende:
Niet op die plaatsen waar duidelijk staat voorgeschreven: "VERBODEN EEN HOOFDDEKSEL TE DRAGEN". Voor de rest doen ze maar wat ze willen.
Als er ergens staat voorgeschreven: HIER IS HET VERBODEN ZONDER HOOFDDEKSEL NAAR BINNEN TE KOMEN mogen ze dat wel.


Fair enough.

Maar het hoofddoekjesverbod om religieuze gronden is geen algemeen hoofddeksel verbod.....

En hoe pleeg je dan onderscheid tussen hoofddoek als een gewone kledingstuk en als religieus symbool?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 16:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:15 schreef Chelman het volgende:
Fair enough.

Maar het hoofddoekjesverbod om religieuze gronden is geen algemeen hoofddeksel verbod.....

En hoe pleeg je dan onderscheid tussen hoofddoek als een gewone kledingstuk en als religieus symbool?


Moeilijk, maar door op de reactie te letten indien de dame in kwestie wordt gevraagd haar hoofddoek te verwijderen indien de regels dat voorschrijven. Als dat zonder probleem wordt gedaan is het de eerste categorie, als het gepaard gaat met een hoop gegil en gekrijs met de termen "Allah" en mogelijk "discriminatie" is de kans hoog dat deze persoon religie het belangerijkste vind in haar leven.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-01-2004 16:19]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:19 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Moeilijk, maar door op de reactie te letten indien de dame in kwestie wordt gevraagd haar hoofddoek te verwijderen indien de regels dat voorschrijven. Als dat zonder probleem wordt gedaan is het de eerste categorie, als het gepaard gaat met een hoop gegil en gekrijs met de termen "Allah" en mogelijk "discriminatie" is de kans hoog dat deze persoon religie het belangerijkste vind in haar leven.

Ik denk dat die methode niet echt fool-proof is.


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 16:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:19 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik denk dat die methode niet echt fool-proof is.


leg uit!


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 13-01-2004 16:21 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Al dat gezeik om een lap stof zeg...


Uit liefde voor ZM.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:42 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht


Idd. zeg!
quote:
Op 13 januari 2004 16:21 schreef attila_de_hun het volgende:
leg uit!

Ik denk dat als mensen weten dat deze methode gehanteerd gaat worden, ze allemaal vrij goede acteurs blijken te zijn.


Touché, pussycat!


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 27-01-2004 19:47 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Het dragen van hoofdoekjes heeft vlg. mij niet eens zoveel te maken met Islam als godsdienst. Waarom verklaar je anders dat in sommige gebieden in Turkije door vrouwen geen hoofdoek wordt gedragen. Je kunt je haren ook bedekken onder een pruik, zoals joods-chassidische getrouwde vrouwen moeten doen. Dan valt het niet op en kraait er geen haan naar.

De discussie over hoofddoekjes is echter een andere discussie dan die over integratie.
Wat mij betreft mag iedereen zijn leven leiden zoals hij zelf wil. ALS ZE EEN ANDER DAAR MAAR NIET MEE LASTIG VALLEN. En dat doen marokkaanse jongeren vaak wel. Ik weet niet of dat te maken heeft met het feit dat ze moslim zijn of dat de kultuur van marokkaanse immigranten zo afwijkend is. Wat mij betreft zetten ze die klootzakjes gewoon in een vliegtuig met een enkeltje marokko en mogen ze Nederland nooit meer binnen.

En diegenen die mij ervan beschuldigen dat ik een racist ben en discrimineer...DIE GEEF IK GEWOON GROOT GELIJK, want dat doe ik ook. Staan ze gelijk met hun bek vol tanden.




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2004 19:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:47 schreef Jezebel het volgende:
Het dragen van hoofdoekjes heeft vlg. mij niet eens zoveel te maken met Islam als godsdienst. Waarom verklaar je anders dat in sommige gebieden in Turkije door vrouwen geen hoofdoek wordt gedragen. Je kunt je haren ook bedekken onder een pruik, zoals joods-chassidische getrouwde vrouwen moeten doen. Dan valt het niet op en kraait er geen haan naar.

De discussie over hoofddoekjes is echter een andere discussie dan die over integratie.
Wat mij betreft mag iedereen zijn leven leiden zoals hij zelf wil. ALS ZE EEN ANDER DAAR MAAR NIET MEE LASTIG VALLEN. En dat doen marokkaanse jongeren vaak wel. Ik weet niet of dat te maken heeft met het feit dat ze moslim zijn of dat de kultuur van marokkaanse immigranten zo afwijkend is. Wat mij betreft zetten ze die klootzakjes gewoon in een vliegtuig met een enkeltje marokko en mogen ze Nederland nooit meer binnen.

En diegenen die mij ervan beschuldigen dat ik een racist ben en discrimineer...DIE GEEF IK GEWOON GROOT GELIJK, want dat doe ik ook. Staan ze gelijk met hun bek vol tanden.




Niet iedereen in Turkije is Moslim. Mogelijk dat je daarom niet oevral Moslims ziet. en niet iedere moslim is fanatiek. dus als je een vrouw zonder hoofddoek ziet wil dat niet zeggen dat ze geen moslim is.

van mij mogen ze gerust een hoofddoek dragen zolang ze die maar afzetten als regels/wetten(die voor IEDEREEN gelden) dat voorschrijven.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-01-2004 21:33 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 19:47 schreef Jezebel het volgende:
En diegenen die mij ervan beschuldigen dat ik een racist ben en discrimineer...DIE GEEF IK GEWOON GROOT GELIJK, want dat doe ik ook. Staan ze gelijk met hun bek vol tanden.


Zou je denken?


Touché, pussycat!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 29-01-2004 21:40 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 29 januari 2004 21:33 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zou je denken?

Tja als ik zijn reactie zo doorlees vraag ik me af of die überhaubt wel denkt


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2004 2:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gaat niet over rascisme want marrokanen zijn geen ander ras, en discriminatie bij de wet bepaalt is alleen bij verschillend behandelen tussen sekse, godsdienst, afkomst en geaardheid.(volgens mij, niet meer en niet minder)
Dus al haal je dat Marokanen weg en zet je er bepaalde probleem jongeren neer


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen