IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Naar welke niet-metal bands luisteren jullie? Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 08-01-2005 19:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2005 19:01 schreef Chantalie het volgende:
in het kwadraat zal je bedoelen!
Hoop al jaren dat ze een keertje naar Paradiso komt, maar ja, dat zal wel nooit gebeuren helaas.
Waar hoop is...


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 08-01-2005 21:22 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 8 januari 2005 15:16 schreef Ishtar het volgende:
Wat een zoetige, nikszeggende 'muzikanten' zijn dat zeg... Wel erg 'onbekrompen'hehe..

Neil Diamond, Bryan Adams en Phil Collins waren gewoon artiesten waarvan ik vanaf m'n zesde veel heen luisterde. Tegenwoordig luister ik 't nooit meer, maar toch zou ik daar geen enkele CD van weg doen (van Neil Diamond heb ik er zelfs 32)
Tja en Nickelback is gewoon zo'n afwijking van me... gewoon de beste moderne rockband die er is. Niks om elke dag te luisteren, maar ik vind 't gewoon lekker klinken.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-01-2005 21:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Momenteel Peter Gabriel. Briljant stukje muziek.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


invictis
Usericon van invictis
Posted 08-01-2005 22:31 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

uhm klassiek en soundtracks, that's it eigenlijk naast de teringherrie


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 08-01-2005 23:08 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Aangezien ik toch niks beters te doen (wil) heb(ben) ga ik ook maar een 'lijstje' posten (met commentaar). Echter; verre van compleet en onderhevig aan de grillen van tijd en veranderende smaak:

KLASSIEK!
*J.S. Bach (favo: BWV 578 gespeeld door trompetten, Brandenburgse concerten, vioolconcerten, luitsuites, cellowerken: alles eigenlijk behalve het relispul..)
*Barrios (geweldige melodieën en prachtige gitaarstukken)
*Beethoven (z'n symfonieën, vooral 5,7, en 9, en dan uiteraard door Haitink en Concertgebouworkest. ...Wanneer worden die uitvoeringen in godensnaam weer opnieuw uitgebracht?!! Verder zijn pianoconcerten (3,4,5 ook met Haitink; en zijn pianosonates: de 32e is pure rock 'n' roll!)
*Berlioz
*Berio (dat stuk waarin hij een stuk van Schubert heeft vervormd - van klassiek naar 'modern' is geweldig)
*Brahms (Hongaarse dansen met Fischer)
*Carcassi (zelfs zijn etudes zijn mooi om te spelen.)
*Chopin (sommige polonaises zijn echt spectaculair)
*de Falla (om je even in Spanje te wanen)
*Fauré (requiem)
*Holst (Planets zijn het bekendst en ook leuk omdat je er veel filmmuziek in herkent, maar hij heeft nog meer moois geschreven waarvan ik de titels even kwijt ben)
*Liszt (preludes wederom met Fischer)
*Moessorgski (georchestreerde versie van de schilderijen van een tentoonstelling - afwisselend en dus leuk, verder zijn pianomuziek)
*Mozart (Requiem van Herreweghe is een van mijn favo stukken aller tijden, verder de latere Mozart; vioolconcerten, etc)
*L. de Narvaez (vihuela-muziek)
*Pärt (ben ik tamelijk verliefd op, de sfeer is hoog en de muziek goed luisterbaar én modern; Fratres voor cello en piano is mijn favoriet. Ik denk dat menig metalfan hiervoor zal vallen.)
*Ponce
*Prokoviev (Romeo en Juliet, en meer)
*Rodrigo (het bekendste gitaarstuk Concerto de Aranguez is van zijn hand, maar hij heeft nog veel meer moois geschreven)
*('meneer') Rossini (mijn jeugdheld; zijn overtures helpen je nog de zwartste winterdagen door. De uitvoeringen van Chailly zijn vet, die man kan prachtig alle Italiaanse spul dirigeren, ook voor Verdi is hij aan te raden)
*D. Scarlatti (zit tussen barok en classisisme in, gewoon lekkere luistermuziek)
*Schubert (er zijn momenten dat je zoiets als Rossini niet kunt verdragen en dan is er dus 'Winterreise': Over onbereikbare liefde en het daarop volgende intense verdriet, ongevoeligheid/roekeloosheid en uiteindelijk dood ofwel bevriezing. Dit proces wordt in deze cyclus dus gesymboliseerd door de winter. Alles van Schubert is trouwens prachtig: zijn liederen, maar ook 'Rosamunde' dat dan weer stevig is. Ik kan er geen genoeg van krijgen; ook tekstueel de moeite waard. Dit is de shit Favoriete zanger: Peter Kooij. Verder is zijn strijkkwintet ook de moeite waard.)
*Scriabin
*Sjostakovitsj (zijn orchestrale muziek is natuurlijk het beste van de afgelopen eeuw en wat mij er zo in aanspreekt is dat het tegelijkertijd triest en 'opwekkend' kan zijn. Het heeft vaak iets onrustigs en verontrustends, soms zelfs beangstigends over zich en dat vind ik uniek aan hem. Zijn latere symfonieën en ook de strijkkwartetten zijn gaaf. Uiteraard Haitink, maar ik ben zeer benieuwd naar de uitvoering van Jansons.)
*Smetena (ken alleen 'de Moldau' van hem, een stuk over de gelijknamige rivier en als je het hoort zie je het ook voor je, net als bij de Vier Seizoenen van Vivaldi enzo. Luistert lekker weg en: ja, van de Bar-le-Duc-reclame... Jeugdsentiment ook.)
*Sor (soort Mozart van de klassieke gitaar)
*Stravinski
*Tarréga (mijn favoriete gitaarcomponist. Heeft voor grote vernieuwing gezorgd, maar ik vind het vooral heerlijk om te spelen, het ligt me ontzettend goed. Dit is de enige componist waarvan ik iedere noot kan plaatsen en gewoon 'weet' wat ermee bedoeld wordt. Zijn stukjes zijn meestal erg mooi qua technische inventiviteit betreft en luisteren ook gemakkelijk weg. 'Maria' is een van mijn favoriete stukjes van hem)
*Torroba
*Tschaikovski (eigenlijk vind ik bijna alles Russen geweldig. Het lijkt wel of zij door hun grote lijden ook hun muziek groter kunnen maken dan anderen. Tijdloos en fascinerend.)
*Verdi (requiem, laatst in het concertgebouw gehoord met Jaap van Zweden en het Resitentieorkest... puntje van je stoel! Daar is metal soft bij hehe)
*Villa-Lobos (heeft niet zoveel geschreven, maar heerlijke zwierige en op z'n tijd gevoelige stukjes gitaarmuziek, op z'n Zuid-Amerikaans)

...EN VERDER!
*The Bad Plus (jazz powerpianotrio oid.; spelen covers van allerlei artiesten en 'blazen' ze vervolgens helemaal naar de tering. Deconstructivisme noemen ze dat; een nieuwe stijl in de jazz; zeer luisterbaar en vrolijk)
*Cro-Mags
*David Bowie (Ziggy)
*Jaques Brel (Wanneer de Noordzee koppig breekt aan hoge duinen/En witte vlokken schuim uiteenslaan op de kruinen/Wanneer de norse vloed beukt aan het zwart basalt/En over dijk en duin de grijze nevel valt/Wanneer bij eb het strand woest is als een woestijn/En natte westenwinden gieren van venijn/Dan vecht mijn land, mijn vlakke land! )
*Miles Davis (cool dus!)
*Deep Purple
*Guns n' Roses (begon ik mee maar ze blijven lekker)
*Jimi Hendrix
*King Sunny Adé (West-Afrikaanse muziek swingt de pan uit!)
*Kula Shaker (ongecompliceerde hippiecrap en ik voel me niet eens schuldig )
*Led Zeppelin
*Motörhead (alle goeie rock 'n' roll heerst! Little Richard, Jerry Lee Lewis, etc, etc )
*Nirvana (Hun debuut Bleach is gewoon donker. Punt.)
*Paul Simon (Graceland! These are the days of miracles and wonders!)
*Pearl Jam (die stem... *zucht*) :D
*Prince Nico Mbarga (alom bekend van de -West-Afrikaanse- kraker 'Sweet Mother')
*Queen (beste band OOIT)
*Radiohead (hun oude spul is best te verdragen)
*Rage Against The Machine (het gitaarwerk vind ik altijd lekker direct)
*Rancid (beste old-schoolpunk band mij bekend)
*Kurt Rosenwinkel (ja dit vind ik dus geweldig; een jonge jazzvirtuoos die compleet zijn eigen gang gaat en zich niet verliest in twintigduizend notes-per-minute. Want dat haat ik)
*St. Germain (om af te koelen)
*Skunk Anansie (uit de jeugd; de enige zangeres waarvan ik hoge tonen kan verdragen: opzouten met die klassiek verpeste stemmen, veel te gecultiveerd)
*Sting (de cd Nothing Like The Sun waarbij hij met topjazzmuzikanten samenwerkt is natuurlijk klassiek; vooral die sopraansax op Englishman in New York is superieur)
*System of a Down (deze band heeft het gewoon)
*Erik Vaarzon-Morel (topflamencogitarist en wars van veel noten.. en zo hoort het godverdomme. Melodie moet ruimte hebben! Flamenco is trouwens helemaal mijn ding, sinds kort doe ik zelf ook een poging, je kan eeuwig doorgaan. Het gave ervan is de rauwheid en het feit dat het zowel gevoelig als stevig kan zijn.)
*Mink de Ville
*Tom Waits
*Frank Zappa (geniaal in spot en lied, dit is de beste artiest van de afgelopen eeuw)

EDIT?

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 09-01-2005 1:25]


~ By the fallen one I shall arise ~


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 09-01-2005 11:59 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Die "Queen (beste band ooit)" maakt je lijst wat ongeloofwaardig vind ik.


mvg wk10


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 09-01-2005 14:06 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 9 januari 2005 11:59 schreef windkracht10 het volgende:
Die "Queen (beste band ooit)" maakt je lijst wat ongeloofwaardig vind ik.

ik ben 't eigenlijk wel met 'm eens in dit geval


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 09-01-2005 14:26 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 14:06 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
ik ben 't eigenlijk wel met 'm eens in dit geval


Queen is overschatte pretentieuze crap.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2005 14:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Jacques Brel?


Het enige dat ik kan aanhoren, is de cover van Amsterdam, gespeeld door Manic Movement...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2005 14:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 14:06 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
ik ben 't eigenlijk wel met 'm eens in dit geval


Ik weet niet hoor, maar ik denk niet dat *ze* dit als een compliment zal opvatten...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-01-2005 14:51 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 januari 2005 11:59 schreef windkracht10 het volgende:
Die "Queen (beste band ooit)" maakt je lijst wat ongeloofwaardig vind ik.


Nu ik er over nadenk komt het mijzelf ook zeer onwaarschijnlijk over. Ik had beter kunnen zeggen dat Freddie Mercury voor mij een soort jeugdheld is vanwege zijn stem en artiest-zijn, maar beste band... nee je hebt gelijk, het is bullshit.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-01-2005 15:05 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 januari 2005 14:35 schreef altx het volgende:
Jacques Brel?


Het enige dat ik kan aanhoren, is de cover van Amsterdam, gespeeld door Manic Movement...


Hm ken ik niet, wat spelen ze dan?

Ik vind dat hij mooie liedjes maakt en ik vind mooie liedjes essentieel; ze kleuren alles in en, laat ik het maar zeggen, maken de werkelijkheid mooier dan dat het is.


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2005 15:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 15:05 schreef Ishtar het volgende:
Hm ken ik niet, wat spelen ze dan?

Ik vind dat hij mooie liedjes maakt en ik vind mooie liedjes essentieel; ze kleuren alles in en, laat ik het maar zeggen, maken de werkelijkheid mooier dan dat het is.


Ze ('t is een Belgische band) worden vaak onder de nietszeggende noemer dark metal geplaatst... Soms kom ik de term melodic death metal tegen, maar dat vind ik ook weer nergens op slaan (zal wel door de vocalen komen die alleen uit grunts/screams bestaan). Het is in ieder geval metal met veel keyboards, een soort gothic metal met alleen grunts/screams of zo... dat komt nog het dichtst in de buurt.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2005 15:28 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 14:51 schreef Ishtar het volgende:
Nu ik er over nadenk komt het mijzelf ook zeer onwaarschijnlijk over. Ik had beter kunnen zeggen dat Freddie Mercury voor mij een soort jeugdheld is vanwege zijn stem en artiest-zijn, maar beste band... nee je hebt gelijk, het is bullshit.


Nou, jij bent ook niet erg standvastig...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-01-2005 15:42 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 januari 2005 15:28 schreef altx het volgende:
Nou, jij bent ook niet erg standvastig...



Klopt ik verander nogal eens van mening. Meningen moeten in dienst staan van je ontwikkelende smaak en niet andersom, vind ik. Maar da's eigenlijk wat anders.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-01-2005 15:45 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 januari 2005 15:27 schreef altx het volgende:
Ze ('t is een Belgische band) worden vaak onder de nietszeggende noemer dark metal geplaatst... Soms kom ik de term melodic death metal tegen, maar dat vind ik ook weer nergens op slaan (zal wel door de vocalen komen die alleen uit grunts/screams bestaan). Het is in ieder geval metal met veel keyboards, een soort gothic metal met alleen grunts/screams of zo... dat komt nog het dichtst in de buurt.


Voegt de cover iets toe aan het origineel? (Durf het bijna niet te vragen hehe)


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2005 16:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 15:45 schreef Ishtar het volgende:
Voegt de cover iets toe aan het origineel? (Durf het bijna niet te vragen hehe)


Ja, het origineel is (IMHO) niet aan te horen en de cover wel...

Om eerlijk te zijn is het wel een cover waarbij het vrij moeilijk is om het origineel er nog in terug te horen. Maar je moet 'm zelf maar eens luisteren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-01-2005 16:10 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Dire Straits op het moment...


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-01-2005 16:15 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 januari 2005 16:06 schreef altx het volgende:
Ja, het origineel is (IMHO) niet aan te horen en de cover wel...

Om eerlijk te zijn is het wel een cover waarbij het vrij moeilijk is om het origineel er nog in terug te horen. Maar je moet 'm zelf maar eens luisteren...


Ja zal ik zeker doen!


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-01-2005 16:29 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 16:15 schreef Ishtar het volgende:
Ja zal ik zeker doen!


Hij staat by the way op het album Thousand Sufferings, maar zo veel albums hebben ze niet, dus dat scheelt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-01-2005 17:16 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

julian sas,uriah heep,lana lane


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 09-01-2005 17:19 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

Jup Hardcore bands, Ambient dingen, en soms wat ouwe rock


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 10-01-2005 9:31 by Botzwaard Wijzig reactieProfiel van BotzwaardQuote dit bericht

Queen blijft ook altijd zeer verslavend...


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


il_doctore
Usericon van il_doctore
Posted 11-01-2005 20:17 by il_doctore Wijzig reactieProfiel van il_doctoreQuote dit berichthttp://www.veronicamoser.com

quote:
Op 9 januari 2005 14:26 schreef filosofem het volgende:
Queen is overschatte pretentieuze crap.


Brian May niet, die bouwde zelfs zn eigen gitaar!


watery black
Usericon van watery black
Posted 11-01-2005 20:21 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ach queen is best leuk. ik hoor wel graag een lekker stukje rock.

call me a hippie (he Odal? ) maar mn nieuwste ontdekking is Saybia, leuk bandje, niet te ingewikkeld, heerlijk om te luisteren als je eens een avondje wil relaxen. dat soort muziek ligt me ook wel. als er maar een lekker potje gitaar in zit. muziek zonder gitaar is voor mij niet af. (gitariste he )


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen