IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Naar welke niet-metal bands luisteren jullie? Vorige pagina | Volgende pagina
suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 08-01-2002 13:28 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 22:22 schreef WickedKimmie het volgende:
Dat heb ik nou met R&B.....daar kan ik ECHT niet naar luisteren!
R&B is inderdaad de meest vreselijke muzieksoort die ooit is uitgevonden (Dit alles natuurlijk naar mijn bescheiden mening )


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2002 13:40 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 17:28 schreef Vargen666 het volgende:
Ik heb het over trance. Niet over ALLE andere soorten muziek buiten metal. Ik zelf luister ook naar veel verschillende dingen. Maar trance trek ik echt niet...


mijn mening is dat trance niet eens echt muziek is. Ik vind een pc nou niet echt een muziekinstrument. En als ze hun act live doen, hoeven ze niet veel anders te doen dan een beetje dj te spelen, door knopjes in te drukken en platen verwisselen. Vergt ook tactiek maar niet zo veel als echte muzikanten.
Ik heb respect voor mensen die zich in het zweet jassen voor muziek zoals: een gitaarspeler die een gigantische solo er uit jaagt, of een drummer die een optreden lang zit te raggen achter zo’n drumstel.


[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 08-01-2002 13:41]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-01-2002 14:05 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

ik luister ook bach..



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 14:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 13:40 schreef Cadaveria het volgende:
mijn mening is dat trance niet eens echt muziek is. Ik vind een pc nou niet echt een muziekinstrument. En als ze hun act live doen, hoeven ze niet veel anders te doen dan een beetje dj te spelen, door knopjes in te drukken en platen verwisselen. Vergt ook tactiek maar niet zo veel als echte muzikanten.


Nou, die metalbands produceren ook alleen maar zoveel lawaai omdat er een vreselijke bak versterkende apparatuur omheen staat. Volgens jouw logica zou iedereen puur de trillingen van de instrumenten zelf moeten gebruiken, niet geaugmenteerd door wat voor effectjes dan ook.

Een computer, een sequencer, een effectenbord, het zijn wel instrument en met eigen regels en maniertjes. Je speelt er mee, en er komt geluid uit. Of de muziek goed is is een tweede. Kijk, we hebben het hier niet over trance-troep, maar over dingen als NULL, Autechre, Biosphere, Endura en dergelijke. Komt allemaal uit machientjes. Is prachtige muziek.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2002 14:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hmmm duidelijk verschil van mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 08-01-2002 14:48]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-01-2002 14:49 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 januari 2002 14:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, die metalbands produceren ook alleen maar zoveel lawaai omdat er een vreselijke bak versterkende apparatuur omheen staat. Volgens jouw logica zou iedereen puur de trillingen van de instrumenten zelf moeten gebruiken, niet geaugmenteerd door wat voor effectjes dan ook.

Een computer, een sequencer, een effectenbord, het zijn wel instrument en met eigen regels en maniertjes. Je speelt er mee, en er komt geluid uit. Of de muziek goed is is een tweede. Kijk, we hebben het hier niet over trance-troep, maar over dingen als NULL, Autechre, Biosphere, Endura en dergelijke. Komt allemaal uit machientjes. Is prachtige muziek.


Plus met die sequensers enzo leren werken op een bepaal niveau vraagt evenveel inzet als gitaar ofzo leren spelen... 'k Heb laatst een demonstratie gekregen van enkele programma's... Fiejoew... Complicated!!!



[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 08-01-2002 14:51]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 08-01-2002 14:52 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:05 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
ik luister ook bach..


ik ook en mozart (en die muziek van FINAL FANTASY heb ik op een cd is allenmaal live is wel STOER


Godverdommen..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 14:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:39 schreef Cadaveria het volgende:
hmmm duidelijk verschil van mening.


Ik zou zeggen, download es een mp3'tje van Autechre en geef dan je mening, want als je er niks van weet, kan je er ook weinig over zeggen natuurlijk. Autechre is echt wel indrukwekkend, soo hee.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2002 14:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

'k zal eens kijken


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-01-2002 15:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 8 januari 2002 14:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, die metalbands produceren ook alleen maar zoveel lawaai omdat er een vreselijke bak versterkende apparatuur omheen staat. Volgens jouw logica zou iedereen puur de trillingen van de instrumenten zelf moeten gebruiken, niet geaugmenteerd door wat voor effectjes dan ook.

Een computer, een sequencer, een effectenbord, het zijn wel instrument en met eigen regels en maniertjes. Je speelt er mee, en er komt geluid uit. Of de muziek goed is is een tweede. Kijk, we hebben het hier niet over trance-troep, maar over dingen als NULL, Autechre, Biosphere, Endura en dergelijke. Komt allemaal uit machientjes. Is prachtige muziek.
Sja, het gaat mij ook niet om dat het uit een computer komt, het gaat om het gevoel wat ze brengen. En de meeste trance DJ's/bands (?) zijn alleen maar op geld belust. Gewoon effe snel een hoop beats bij elkaar flikkeren, op CD gooien en onder het label "Trance Hits Remix Part 4 Club Edition Bla Bla" in de schappen zetten voor 20 euro.

De bands die jij noemt heb ik niet gehoord maar ik heb (dankzij Mark) wel andere dingen mogen horen die zeker wel diepgang hebben. Alhoewel ik het nog niet allemaal kan verdragen.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 15:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Heeft Mörke je Autechre laten horen? Welke?

'Amber' is het beste beginpunt... het is een heel 'zacht' album, bijna.... vloeibaar. Vaak helemaal niet met 'beats' of iets dergelijks (wel met een duidelijke structuur/sfeer... makkelijk te luisteren hoor).

'Confield' van Autechre is dan weer voor een oningewijde bijna niet naar te luisteren... zeer abstract, zonder duidelijk ritme, HEEL experimenteel en complex.

En verder, inderdaad, Trance party 33 --> OVENS!! Maar ja, over kutmuziek heb ik het zowiezo liever niet.


Black eye
Gothic Heerst
Usericon van Black eye
Posted 09-01-2002 10:41 by Black eye Wijzig reactieProfiel van Black eyeQuote dit berichthttp://666

als ik niet naar metal/rock luister dan luister ik luister veel naar muziek uit de jaren 20 dixyland en dat soort.

Muziek uit de jaren 30 t/m 55 vind ik ook wel goed. Daarna is er een kloof van 15 a 17 jaar van pure shit en bagger. begin jaren 80 is het weer op gebloeid, en ontstonden er weer goede muziek groepen steeds harder en steeds meer agressie in de muziek. Dat is ook wel nodig in deze tijd, tis beter om het in je muziek te zetten dan in je gedrag.De niet METAL muziek van tegen woordig is hopeloos !!


Neem nou
R&B = x10 nix dat trage drein muziek wat zogenaamd mooi moet. Een paar van die huilende zieltjes, die lopen te huilen op tv BAH!! Dat die R&B tijd nog niet over is BAH!! ik heb die trage shit nooit goed gevonden. En als je wilt huilen doe dat dan nit op TV !!

Voor house of techno of trance is totaal geen talent nodig, je moet alleen weten hoe je met een programma moet omgaan (THAT"S IT) Wil je daar bij nog een hit scoren, hoef je weer geen talent te hebben (dit DOMME Nederland !!!) Zet een paar mooie vrouwen met zeer grote tieten/borsten in je video clip, laat ze springen of zogenaamd zingen (dat rijmt) en het word een hit !

Degene die deze geluid maak lacht iedereen geheel uit als hij z'n € 500.000 heeft verdient met een simpel kut deuntje, en wat sletten die voor hem in de clip dansde.

Het leukste van alles is dat ze vaak genoeg met het zelfde deuntje nog 3 hits erbij scoren, alleen een kleinbeetje aan de knopjes draaien, en hoppa weer een hit.

"Dit moest ik ff kwijt"





[Dit bericht is gewijzigd door Black eye op 09-01-2002 10:41]


TRASH


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 10-01-2002 13:35 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

Tja, ik ben een kindje van de grunge generatie rond 92, dus ik luister nog veel naar pearl jam, Nirvana en Alice in Chains. Dat blijven voor mij de beste platen allertijden.

Verder:

Ranzige punk: Turbonegro, Zeke, the dwarves
Gothic: Lacrimosa
Wazige triphop: Portishead, Air, DJ shadow

Trance/dance is goeie muziek als je aan 't feesten bent, vooral met de nodige drugs erbij

O ja, muziek waar je zelf niet inzit lijkt altijd allemaal op elkaar. Zoals wij R&B allemaal op elkaar vinden loijken, zo vindt de R&B-er alle metal op elkaar lijken. Maakt het ene niet per definitie beter dan het andere, kwestie van smaak, soit.


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-01-2002 14:47 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

R&B is gericht op geld verdienen. Teksten gaan ook altijd over hetzelfde thema, chicks, geld, auto's etc.
Dezelfde beat onder die kutherrie voor 3min. lang. Als dat geen zooi is dat weet ik t ook niet meer!


"This one is older than shit, heavier than time!"


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 10-01-2002 14:49 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:05 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
ik luister ook bach..

hehe ik dus ook, ongeveer even veel bach cd's als metal cd's denk ik, en ik heb aardig wat metal cd-tjes hoor


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 10-01-2002 15:56 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

blink 182 luister ik ook wel eens


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 10-01-2002 16:11 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2002 14:47 schreef 0Tolerence het volgende:
R&B is gericht op geld verdienen. Teksten gaan ook altijd over hetzelfde thema, chicks, geld, auto's etc.
Dezelfde beat onder die kutherrie voor 3min. lang. Als dat geen zooi is dat weet ik t ook niet meer!



Geheel mee eens !!!


Wiegen Meister !


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 10-01-2002 18:36 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

En wat dachten jullie van Stuart Hamm?? Damn, dat vind ik ook wel heel erg strak.


Black Metal ist krieg :-)


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-01-2002 18:53 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 8 januari 2002 15:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Heeft Mörke je Autechre laten horen? Welke?

'Amber' is het beste beginpunt... het is een heel 'zacht' album, bijna.... vloeibaar. Vaak helemaal niet met 'beats' of iets dergelijks (wel met een duidelijke structuur/sfeer... makkelijk te luisteren hoor).

'Confield' van Autechre is dan weer voor een oningewijde bijna niet naar te luisteren... zeer abstract, zonder duidelijk ritme, HEEL experimenteel en complex.

En verder, inderdaad, Trance party 33 --> OVENS!! Maar ja, over kutmuziek heb ik het zowiezo liever niet.
Autechre heb ik vaag wel eens gehoord. Kon geloof ik het een wel verdragen en het ander niet. Moet er maar eens beter naar gaan luisteren.



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 11-01-2002 17:59 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Kent iemand Sielwolf? Bij Van Richter Records staat wel info over ze, en ook deze MP3. Benieuwd wat anderen ervan vinden...



TheDarknezzz
Devilish Return
Usericon van TheDarknezzz
Posted 11-01-2002 18:25 by TheDarknezzz Wijzig reactieProfiel van TheDarknezzzQuote dit berichthttp://www.geocities.com/darklonijn/Darkblood.html

Ik luister eigelijk alleen wel metal, heel af en toe Spineshank en HIM, maar HIM is eigelijk lovemetal


All your base are belong 2 us


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 11-01-2002 18:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

HIM is tegenwoordig bluesrock voor zover ik weet.



Ares
Usericon van Ares
Posted 11-01-2002 18:34 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Behalve metal, metal en metal draai ik af en toe:
-Punk/hardcore
-Osdorp posse
-John Lennon
-Vast nog wl iets, maar daar ken ik nu niet opkomen..


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 12-01-2002 20:21 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

alan parsons project
pink floyd


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 12-01-2002 20:24 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Laatste tijd : Planet Funk en Primal Scream


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen