IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : STOP DE OORLOG TEGEN IRAK op 15 februari Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 17:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 17:34 schreef Dargull het volgende:
nee maar het nuken van vreedzame demonstanten is iets heel anders dan voor een oorlog zijn...
Hmmmm... ok.
Persoonlijk ben ik natuurlijk tegen oorlog over het algemeen, maar wanneer oorlog de enige uitweg lijkt om NOG meer burgerlijke slachtoffers (onder het bewind van Sadam) te vermijden, lijkt het mij duidelijk dat een oorlog nu ook beter is voor Irakese volk zelf. Daarna mag het leger van de VS natuurlijk opzouten en kan de VN beginnen om samen met de burgers het land weer op te bouwen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-02-2003 18:29 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

alsof amerika de vn dat laat doen...

enneh een misantroop die tegen oorlog is


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 18:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 18:29 schreef karnivoor het volgende:
alsof amerika de vn dat laat doen...

enneh een misantroop die tegen oorlog is
Als andere mensen oorlog gaan voeren, valt er voor mij niets meer te slachten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 18:58 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ik heb het niet op de laatste man nagerekend, maar ik denk dat in absolute aantallen gerekend 36 jaar Saddam nauwelijks kan wedijveren met 12 jaar Bush & Clinton. Daarbij komt dat de plotselinge belangstelling voor het welzijn van het Iraakse volk van een monumentale hypocrisie is die nauwelijks in woorden te vatten is.

http://www.hrw.org/mideast/iraq.php

Schwarzkopf die gewoon de loopgraven waar totaal gedemoraliseerde doodsbange Iraakse tienersoldaten zich hadden ingegraven liet dichtgooien met shovels, levend begraven. Mensen, ooit van de "Turkey-shoot" resulterende in de highway of death gehoord?

Powell die in de nadagen van de oorlog Irak's civiele infrastructuur liet bombarderen, opzettelijk waterzuiveringen vernielde, wetende dat daarmee ziektes zouden uitbreken.

De oorlog met Irak heeft niets te maken met wapens of met de slechtheid van een leider, laat je toch niets wijsmaken man. Al wat in de krant op t.v. en door politici wordt gezegd is window-dressing, disinformatie en totaal irrelevant voor de kern van de zaak. Het is een spel dat wordt gespeeld en het is hypocrieter dan kan worden verzonnen.

De V.S. die opeens om mensenrechten geeft, wat een extreem belachelijk idee!!!

U.S. official to Israel: We'll deal with Syria,
Iran after Iraq war:

U.S. Undersecretary of State John Bolton said in meetings with Israeli officials on Monday that he has no doubt America will attack Iraq, and that it will be necessary to deal with threats from Syria, Iran and North Korea afterwards.

Bolton, who is undersecretary for arms control and international security, is in Israel for meetings about preventing the spread of weapons of mass destruction.

In a meeting with Bolton on Monday, Prime Minister Ariel Sharon said that Israel is concerned about the security threat posed by Iran. It's important to deal with Iran even while American attention is turned toward Iraq, Sharon said.

Bolton also met with Foreign Minister Benjamin Netanyahu and Housing and Construction Minister Natan Sharansky.

http://www.informationclearinghouse.info/article1467.htm

http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/263923.html


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 19:04 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Herpost, mensen houden blijkbaar van herhaling:

http://www.rz.tu-clausthal.de/multimedia/streaming/realserver/vortraege/peak-oil/peak-oil.ram

Het transcript en grafieken:

http://energycrisis.org/de/lecture.html

(met de links nog een keer)

Bookmark dit en lees iedere dag een verhaaltje:

http://www.chugoku-np.co.jp/abom/uran/index_e.html

3 tot 5 keer meer verarmd uranium verwacht in de eerst 48 uur dan in de 40 dagen in 1991:

http://www.eoslifework.co.uk/Uhaz7feb03/index.htm


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 19:20 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Oorlogspropaganda:


"[T]he rank and file are usually much more primitive than we imagine. Propaganda must therefore always be essentially simple and repetitive. In the long run basic results in influencing public opinion will be achieved only by the man who is able to reduce problems to the simplest terms and who has the courage to keep forever repeating them in this simplified form, despite the objections of the intellectuals."

Josef Goebbels.

"...Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the peacemakers for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same in any country."

Hermann Goering.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 18-02-2003 19:25 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat is echt belachelijk van die nieuws site.
Hitler's children argh!
Meeste Amerikanen weten helemaal niks van Europese landen af. Waarschijnlijk weten ze niet eens waar de meeste landen liggen.
Sommige denken dat Nederland in scandinavie ligt.

Oebe, ben jij het helemaal eens met dat artikel van je site? (die in je profiel staat), want dat de postmoderne christelijke samenleving beter is ben ik het echt totaal niet mee eens. Geen haar beter als het kapitalisme.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-02-2003 19:28 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

no war = hitlers children welja


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 19:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Kerel, ga een keer naar die site, die is niet serieus te nemen. Er wordt hier eigenlijk alleen vanuit anti-Amerika kant naar die oorlog gekeken. Denken jullie nou echt dat de Irakese bevolking blij is met Saddam? En dat als ze dat niet zijn, ze er zelf iets aan kunnen doen? Kijk even wat verder dan alleen al die anti-Amerikaanse bullshit.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-02-2003 19:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:31 schreef Misanthrope het volgende:
Kerel, ga een keer naar die site, die is niet serieus te nemen. Er wordt hier eigenlijk alleen vanuit anti-Amerika kant naar die oorlog gekeken. Denken jullie nou echt dat de Irakese bevolking blij is met Saddam? En dat als ze dat niet zijn, ze er zelf iets aan kunnen doen? Kijk even wat verder dan alleen al die anti-Amerikaanse bullshit.

nee ik geloof graag dat de Iraakse bevolking vol smart op een oorlog zit te wachten.
en ik geloof ook dat oorlog de enige manier is om door te dringen tot zo'n land, praat toch geen poep man, Amerika doet momenteel alsof oorlog de enige manier is en dat is het niet.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-02-2003 19:34 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 februari 2003 19:31 schreef Misanthrope het volgende:
Kerel, ga een keer naar die site, die is niet serieus te nemen. Er wordt hier eigenlijk alleen vanuit anti-Amerika kant naar die oorlog gekeken. Denken jullie nou echt dat de Irakese bevolking blij is met Saddam? En dat als ze dat niet zijn, ze er zelf iets aan kunnen doen? Kijk even wat verder dan alleen al die anti-Amerikaanse bullshit.


In jouw optiek moet dus elk land waar (een deel van) de bevolking wordt onderdrukt worden aangevallen? Wat een bemoeizucht man!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 19:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:33 schreef FireFox het volgende:
nee ik geloof graag dat de Iraakse bevolking vol smart op een oorlog zit te wachten.
en ik geloof ook dat oorlog de enige manier is om door te dringen tot zo'n land, praat toch geen poep man, Amerika doet momenteel alsof oorlog de enige manier is en dat is het niet.
Denk jij dat je Saddam met praten kunt afzetten? Of dat de Irakese bevolking met de 'praat' steun van de rest van de wereld iets tegen Saddam durven te doen? (waarschijnlijk krijgen ze niet eens te horen dat de rest van de wereld dan voor het afzetten van Saddam is, want Saddam heeft een perfect lopende propagandamachine) De Irakese burgers hebben waarschijnlijker liever een relatief kort durende oorlog dan de rest van hun leven onder het regime van Saddam te leven, met altijd de kans dat ze afgeslacht worden als ze iets 'anti-Saddam' doen, of als Saddam weer zin heeft een nieuw wapen uit te testen. Ik ben grotendeels anti-Amerikaans, maar ik denk dat deze oorlog noodzakelijk is om de burgers van Irak te bevrijden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 19:39 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ik ben het niet geheel eens met de sociologische analyse in dat artikel (ik vind het simplistisch en op bepaalde punten incorrect) eerlijk gezegd beschouw ik dat gedeelte als weinig relevant, maar de welbekende Belgische auteur Jean Paul van Rossem heeft waarschijnlijk gedacht dat dat nodig was voor zijn essay.

De kern van de zaak komt pas in paragraaf 3 aan bod en is in overeenstemming met de richtlijnen in NSC68 (National Security Council Memorandum 68) een van de belangrijkste documenten uit de Koude Oorlog, waarin ook al wordt gezegd dat de uitgaven aan het militair-industrieel complex van doorslaggevende invloed zijn op de Amerikaanse (en Wereld-)economie. Beide hielden elkaar in een wurggreep en het lijkt erop dat daaraan niets veranderd is ondanks de val van de muur en de internet en real estate bubble.

Om eerlijk te zijn heb ik dit op het net gezet, omdat ik het nergens anders op internet kon vinden en het voor een discussie ergens anders van belang was.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 19:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:34 schreef Sjaan het volgende:
In jouw optiek moet dus elk land waar (een deel van) de bevolking wordt onderdrukt worden aangevallen? Wat een bemoeizucht man!
Dit is ook kortzichtig... Waarom zouden we onze medemensen nou helpen Laten we ons lekker nergens mee bemoeien (waarom bemoeien we ons dan eigenlijk zoveel met die komende oorlog in Irak?). We geven Afrikaantjes toch ook eten, waarom zouden we de Irakezen dan geen vrijheid geven?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 19:42 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Welke site is niet serieus te nemen Misanthrope?

Human Rights Watch?



Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-02-2003 19:43 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 februari 2003 19:40 schreef Misanthrope het volgende:
Dit is ook kortzichtig... Waarom zouden we onze medemensen nou helpen Laten we ons lekker nergens mee bemoeien (waarom bemoeien we ons dan eigenlijk zoveel met die komende oorlog in Irak?). We geven Afrikaantjes toch ook eten, waarom zouden we de Irakezen dan geen vrijheid geven?


Net of je met een oorlog vrijheid bereikt, het tegendeel dunkt mij. Overigens ben ik ook tegen ontwikkelingshulp in de vorm van voedsel. De beste manier om landen weer op te bouwen is je er zo min mogelijk mee bemoeien, anders leren ze het toch nooit?


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 19:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:42 schreef Oebe het volgende:
Welke site is niet serieus te nemen Misanthrope?

Human Rights Watch?


Newsmax.com Als dat een serieuze site is, dan zijn de Amerikanen eeeerrug diep gezakt.
Tussen haakjes, om misverstanden te voorkomen. Ik ben voor een gezamelijke VN actie in Irak, waar dan een tijdelijke VN regering wordt gestationeerd en samen met de Irakese bevolking een nieuwe regering wordt gevormd. Maar aangezien Europa en de rest van de VN wederom denken dat praten zal helpen (dit helpt bijna nooit met dit soort regimes) is de enige andere uitweg dat Amerika het in zijn 1tje oplost. Ik hoop dat ze Irak na de oorlog aan de VN overdragen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 19:47 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:43 schreef Sjaan het volgende:
Net of je met een oorlog vrijheid bereikt, het tegendeel dunkt mij. Overigens ben ik ook tegen ontwikkelingshulp in de vorm van voedsel. De beste manier om landen weer op te bouwen is je er zo min mogelijk mee bemoeien, anders leren ze het toch nooit?
De beste manier om landen weer op te bouwen is niet voedsel te sturen, maar onderwijs te financieren. Goed onderwijs betekent meestal automatisch ook een groeiende welvaart.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 18-02-2003 19:50]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-02-2003 19:49 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 februari 2003 19:47 schreef Misanthrope het volgende:
De beste manier om landen weer op te bouwen is niet voedsel te sturen, maar onderwijs te financiere. Goed onderwijs betekent meestal automatisch ook een groeiende welvaart.


We zijn het hierover eens (maar dramatisch offtopic)


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-02-2003 19:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 18-02-2003 20:00 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 18 februari 2003 19:47 schreef Misanthrope het volgende:
De beste manier om landen weer op te bouwen is niet voedsel te sturen, maar onderwijs te financieren. Goed onderwijs betekent meestal automatisch ook een groeiende welvaart.


Hmmmzz... een beetje eten is toch ook wel handig als je onderwijs wil volgen... je bent zo slap als je dagen niks gegeten hebt lijkt me..... Onderwijs is erg belangrijk maar ik denk dat een combinatie van eten en onderwijs toch beter zal zijn... oftwel meer geld investeren in ontwikkelingslanden. En zorgen dat de westerse bedrijven die landen niet meer kaalplukken. Gaat wel een beetje ten koste van onze welvaart, dit zal dus wel lastig te realiseren zijn.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 20:24 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Hoe serieus is Newsmax?

NewsMax.com has been cited in a Newsweek cover story, named by Prudential Securities as "one of the web's truly great new sites", and was featured in the Wall Street Journal Business Report.
With a plethora of news features both hard and soft, increased user interaction, and more, NewsMax.com is an integral part of the present and future of news in the United States and beyond.

300.000 lezers hebben een abonnement op Newsmax-magazine:

36%have an annual household income of more than $75,000
70%have an annual household income of over $50,000
41%have a net worth of over $250,000
59%are between the ages of 35 and 54
70%of NewsMax.com visitors have purchased something online in the last year. This is more than double that of the average Internet user.
63%have a college degree while 88%have at least some college
82%are male
41%have occupations in Management
23%have occupations in technical industries

Ze zijn zelfs belangrijk genoeg om te worden gekriticeerd:

http://conwebwatch.tripod.com/stories/2002/nmsense.html


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-02-2003 20:28 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

over hulp, en de Post-Saddam situatie, de VS en bondgenoten willen hetzelfde "opbouw"plan in werking stellen als dat ze nu in afganistan hebben...
heb dat een gevolgd, was nl wel benieuwd of ze daar precies zo ging als met bijna alle staten die de Vs "democratisch" gemaakt heeft.
En ja in Afganistan is er voor de bevolking amper iets veranderd sinds de Taliban, alleen de machthebbers zijn veranderd zeggen ze zelf.
Wat de VS dus gedaan heeft is hun economische belangen daar veilig stellen, en zo nodig een andere dictator/krijgsheren aan de macht brengen, zolang het maar in hun economisch voordeel is.
En dit scenario hebben ze zelf toegegeven te hebben voor Irak als Saddam weg is dus...



And my marlboro light


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 18-02-2003 20:28 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-02-2003 20:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:38 schreef Misanthrope het volgende:
Denk jij dat je Saddam met praten kunt afzetten? Of dat de Irakese bevolking met de 'praat' steun van de rest van de wereld iets tegen Saddam durven te doen? (waarschijnlijk krijgen ze niet eens te horen dat de rest van de wereld dan voor het afzetten van Saddam is, want Saddam heeft een perfect lopende propagandamachine) De Irakese burgers hebben waarschijnlijker liever een relatief kort durende oorlog dan de rest van hun leven onder het regime van Saddam te leven, met altijd de kans dat ze afgeslacht worden als ze iets 'anti-Saddam' doen, of als Saddam weer zin heeft een nieuw wapen uit te testen. Ik ben grotendeels anti-Amerikaans, maar ik denk dat deze oorlog noodzakelijk is om de burgers van Irak te bevrijden.

Ik denk dat het moeilijk is om zo direct iets te doen waarmee de Iraakse bevolking geholpen is, oorlog zullen zij denk ik meer slachtoffer van worden dan Saddam zelf ...
Irak kun je denk ik ook wel op andere manieren het leven zuur maken lijkt mij (bv auto's die op waterstof rijden invoeren ofzo )


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen