IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : vraagje voor de auto techneuten Volgende pagina
linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 14:28 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik heb een 3.4 liter V6 die ik aan het reviseren ben nu ben ik geen automonteur maar een WTBer en ik weet wat de volgorde van ontsteken is maar niet de nummering van de cylinders.
Kan iemand me dat vertellen.

0=? 0=?
0=? 0=?
0=? 0=?


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 16-03-2003 14:32 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 16 maart 2003 14:28 schreef linknl het volgende:
Ik heb een 3.4 liter V6 die ik aan het reviseren ben nu ben ik geen automonteur maar een WTBer en ik weet wat de volgorde van ontsteken is maar niet de nummering van de cylinders.
Kan iemand me dat vertellen.

0=? 0=?
0=? 0=?
0=? 0=?



is dat niet ergens op het i-net te vinden...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 14:34 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik heb me rot gezocht en niets gevonden,ik krijg alleen motor nummers enzo en onderdelen nummers.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-03-2003 14:35 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Linknl, G00chel lijkt me perfect voor dit soort vragen. Je vertelt alleen niet welk merk/model/jaar het is terwijl dat heel veel helpt.
Op 1 van de vele amerikaanse gearhead fora moet je alles te weten kunnen komen.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 14:37 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik kan het niet vinden maar het is een Chevrolet blok uit 1986. met multi point injectie.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-03-2003 14:40 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

O je hebt alleen een blok een geen bijhorende auto
hmmm...ff zelf proberen.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-03-2003 14:46 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Valt me op dat "1986" en "3.4 liter" maar heeel zelden samenvallen.
Is het geen diesel?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 14:49 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

nee je mag ook een 2.8 chevy block nemen uit het zelfde jaar die zijn hetzelfde gebouwd alleen de inhoud is anders :-)

ik heb nog steeds niets gevonden.

het block zit normaal in een Camaro


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-03-2003 14:51 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 14:53 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

die is inderdaad nieuw maar, volgens mij veranderd er bij een merk niet zoveel aan de nummering is het niet?



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-03-2003 14:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

2.8? Hmm...dit al gelezen?-->
http://www.geocities.com/el22lobo.geo/gm28v6.html

//edit
Vooral die links helemaal onderaan zien er goed uit.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 16-03-2003 14:55]


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 14:57 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

deze niet wel 80
anderen:-)
maar ook hier geen cylinder nummering in de vorm van dit is cylinder 1 en dat is 6.

volgens mij is de vraag te simpel
maar het is wel handig om te weten voor je kleppen gaat stellen.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 16-03-2003 14:59 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2003 14:28 schreef linknl het volgende:
Ik heb een 3.4 liter V6 die ik aan het reviseren ben nu ben ik geen automonteur maar een WTBer en ik weet wat de volgorde van ontsteken is maar niet de nummering van de cylinders.
Kan iemand me dat vertellen.

0=? 0=?
0=? 0=?
0=? 0=?


Probeer het eens in de bieb !!!!!

Daar kan je heel vaak boeken, sleutel schema's vinden van alle soorten auto's

Zet je de nummering van je cilinders er verkeerd op terug dan ben je dagen zoet om de juiste verhouding te vinden

Op internet willen ze niet altijd de schema's plaatsen van bepaalde auto's / motoren


Wiegen Meister !


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 15:06 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

thanks Shadow Smile
ik zal er eens kijken, wel raar kan op het net alles vinden wat ik moet weten behalve de nummering;.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 16-03-2003 15:11 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht



Ik heb dat met de afstelling van mijn EX kawasaki ook gehad.

Alles was te vinden, behalve de afstelling van de ontsteking. Die vond ik met geluk in de grote bieb van Rotterdam (bij Blaak)


Wiegen Meister !


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 16-03-2003 15:20 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Your cylinders are numbered:
Front of car
2 1
4 3
6 5

rear of car



[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 10-05-2003 13:34]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-04-2004 12:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm... niet echt een vraag voor autotechneuten, meer een voor iedereen die íets meer weet van auto's dan ik (en dat zullen de meeste autobezitters zijn ...):

Uit mijn uitlaat lekt iets, en ik probeer te achterhalen wat precies. De vloeistoffen zijn allemaal nog goed op pijl, maar een vriend wees me erop dat het in het ergste geval een lekke koppakking is maar dat het ook gewoon condens kan zijn .. ik rij erg veel korte stukjes en heb sinds het lekken me is opgevallen nog geen lang stuk gereden dus de motor is ook nog niet goed op temperatuur geweest.

Iemand tips hoe ik weet wat het euvel is?

Anders ben ik genoodzaakt even te gaan touren om te kijken of de uitlaat bij een goed warme motor nog steeds lekt..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-04-2004 12:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vang een hoeveelheid op, doe er wat water bij, krijg je 2 lagen dan is het iig GEEN condens


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 15-04-2004 12:35 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 16 maart 2003 14:28 schreef linknl het volgende:
Ik heb een 3.4 liter V6 die ik aan het reviseren ben nu ben ik geen automonteur maar een WTBer en ik weet wat de volgorde van ontsteken is maar niet de nummering van de cylinders.
Kan iemand me dat vertellen.

0=? 0=?
0=? 0=?
0=? 0=?
de volgorde moet volgens mij
1 5 3 6 2 4

dat is ook de volgorde van de brandstof inspuiting van een diesel(zelfde principe)


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 12:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 12:26 schreef Valorian het volgende:
Hmm... niet echt een vraag voor autotechneuten, meer een voor iedereen die íets meer weet van auto's dan ik (en dat zullen de meeste autobezitters zijn ...):

Uit mijn uitlaat lekt iets, en ik probeer te achterhalen wat precies. De vloeistoffen zijn allemaal nog goed op pijl, maar een vriend wees me erop dat het in het ergste geval een lekke koppakking is maar dat het ook gewoon condens kan zijn .. ik rij erg veel korte stukjes en heb sinds het lekken me is opgevallen nog geen lang stuk gereden dus de motor is ook nog niet goed op temperatuur geweest.

Iemand tips hoe ik weet wat het euvel is?

Anders ben ik genoodzaakt even te gaan touren om te kijken of de uitlaat bij een goed warme motor nog steeds lekt..


Koppakking lekkage leidt doorgaans tot vrij snele daling van koelvloeistof peil.


Condens is niet ongebruikelijk zeker indien je A/C in je auto hebt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-04-2004 12:43 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 12:42 schreef Chelman het volgende:
Koppakking lekkage leidt doorgaans tot vrij snele daling van koelvloeistof peil.


Condens is niet ongebruikelijk zeker indien je A/C in je auto hebt.


A/C = Airco??

Lol.. als ik airco wil dan draai ik mijn raam wel open..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 12:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 12:43 schreef Valorian het volgende:
A/C = Airco??

Lol.. als ik airco wil dan draai ik mijn raam wel open..


lol...A/C is idd airco.

ik wist niet dat er nog auto's zonder bestonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-04-2004 12:49]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 15-04-2004 12:49 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 15 april 2004 12:49 schreef Chelman het volgende:
lol...A/C is idd airco.
en AC/DC??


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-04-2004 12:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 12:49 schreef robbemans het volgende:
en AC/DC??


Alternating Current/Direct Current

of:

AntiChrist/Devil Child


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 15-04-2004 12:51 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 15 april 2004 12:50 schreef Chelman het volgende:
Alternating Current/Direct Current

of:

AntiChrist/Devil Child


wel done
you have a beer


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 15-04-2004 16:27 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

quote:
Op 15 april 2004 12:26 schreef Valorian het volgende:
Hmm... niet echt een vraag voor autotechneuten, meer een voor iedereen die íets meer weet van auto's dan ik (en dat zullen de meeste autobezitters zijn ...):

Uit mijn uitlaat lekt iets, en ik probeer te achterhalen wat precies. De vloeistoffen zijn allemaal nog goed op pijl, maar een vriend wees me erop dat het in het ergste geval een lekke koppakking is maar dat het ook gewoon condens kan zijn .. ik rij erg veel korte stukjes en heb sinds het lekken me is opgevallen nog geen lang stuk gereden dus de motor is ook nog niet goed op temperatuur geweest.

Iemand tips hoe ik weet wat het euvel is?

Anders ben ik genoodzaakt even te gaan touren om te kijken of de uitlaat bij een goed warme motor nog steeds lekt..


in het ergste geval kan je uitlaatklep naar de knoppe zijn, en als je ontsteking niet correct is , een te trage onsteking (kan veel oorzaken hebben), dan kan het zijn dat er benzine uit je uitlaat komt omdat de uitlaatklep al open was voor dat de onsteking aggelopen was, bij een kapotte koppakking kan de compressiedruk die nodig is voor de onsteking veel te laag zijn waardoor ook een slechte ontsteking komt en dan kan er ook mengsel uit je uitlaat komen


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen