IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : toch een CDA, VVD en LPF regering? Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-04-2003 18:14 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

enneh is dit niet al een oud stuk btw...? ritzen is al een aantal jaren weg toch? dat termein na hem is ook al afgelopen zelfs...


Je moeder.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 09-04-2003 18:44 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 april 2003 22:43 schreef impaled succubus het volgende:
negers?


Ben jij niet een beetje te racistisch bezig?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 10-04-2003 10:31 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2003 18:44 schreef Leviathanica het volgende:
Ben jij niet een beetje te racistisch bezig?
ik ga niet ontkennen dat ik afentoe wat neigingen die richting op heb maar deze opmerking was meer grappig bedoelt dan racistisch.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 10-04-2003 10:44 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2003 13:05 schreef Phriar het volgende:


Ja jongens, ik ben in een lsd trip blijven hangen


quote:
Argumenten?

Als wij de VVD in de coalitie krijgen dan is dag dag met het onderwijs peil van nederland, dan zijn het de rijke kindertjes die carriere kunnen maken en niemand anders. Zalm is een politiek figuur met een overwegend liberale visie op de maatschappij. Ik heb op zich niets tegen het liberalisme, alleen dat het zoals in het verleden is bewezen het wapen van de elite is. Als je geen goeie baan krijgt, is het je eigen schuld.
beetje onzin. er moet gewoon bezuinigd worden, dus ook in het onderwijs. Maar rechtse partijen zien onderwijs als de motor vd economie dus zullen proberen dit zoveel mogelijk op peil te houden. En als je niet slaagd dan heb je de capaciteit niet ( zou jij een arts willen met een vbo denk vermogen) of dan heb je het inderdaad zelf verknalt.
quote:



En dan de lpf... uit de verscheurde resten van een flutboek opgetrokken poep-partij. Deze partij heeft bewezen dat het te onervaren is als het gaat om samenwerking. Om over de betrouwbaarheid van de partij-structuur nog te zwijgen.

De lpf is verantwoordelijk geweest (voor een groot gedeelte) voor het falen van het eerdere kabinet.Ik wil hun niet gelijk de kans ontzeggen in de regering te komen, maar laat ze eerst maar eens lekker in de oppositie gaan zitten of zo, dat ze daar leren hoe het wel moet en over vier jaar verder kijken.
de schuld van het mislukken licht bij Volkert.

quote:

En dan... het CDA... Als ik aan een partij een hekel heb dan is het die wel. Balkellende is een kortzichtig persoon, en een partij die zijn programma baseert op een 2000 jaar oud boek is zowiezo al verdacht in mijn ogen.
het prgramma gebaseert op de bijbel? kom op zeg het cda is gewoon voor het homo huwlijk, euthanasie en abortus.
en nee Bos is geen kortzichtige mongool die met alle winden mee waait.
quote:

Weg met het gedoogbeleid zegt het cda, dat past niet binnen de gristelijke maatschappij. De normen en waarden van de partijleden die nog steeds stiekem naar de hoeren gaan (maar alleen als ze gedoopt zijn natuurlijk).
het gedoog beleid moet ook weg. het schiet niet op zo. Gewoon legaliseren; dan heeft de staat ook extra inkomen.

quote:
Wij willen een coalitie van deze drie partijen? Dan willen jullie het amerikaanse systeem: Laat de arme man verrekken, prijs de heer en lang leve de doodstraf!!!
niets mis met de doodstraf. Wat hebben wij bv nou nog aan Volkert of anarchistische allochtonen --> ovens.
quote:

Goed genoeg voor je impaled succubus?
dat was Karnivoor

quote:
P.S. Andere slachtoffers: Natuur, sociale stelsel, mensenrechten, asielzoekers, en ga zo maar door.
het sociale stelsel moet gewoon ff inslinken zodat het later weer kan groeien en asielzoekers gewoon niet meer toelaten zolang het economies en met allochtonen niet gaat zoals gewenst.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-04-2003 11:31 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

En toch wil ik een keer in discussie buiten de restricties van het geschreven woord om... Ga je naar het zm fest?

krijg je een biertje van me


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2003 11:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

fucking hippie


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-04-2003 11:46 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Lekkere Sarsje van me



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-04-2003 13:28 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 10:44 schreef impaled succubus het volgende:
De schuld van het mislukken [van de lpf]licht bij Volkert.

Die partij is gewoon een zootje ongeregeld. Een beetje partij valt toch niet kibbelend uiteen op het moment dat er geen leider meer is.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-04-2003 13:44 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 10:44 schreef impaled succubus het volgende:

het prgramma gebaseert op de bijbel? kom op zeg het cda is gewoon voor het homo huwlijk, euthanasie en abortus.

Sinds wanneer is dat?

quote:
en nee Bos is geen kortzichtige mongool die met alle winden mee waait.

Eh, wel? Of was je sarcastisch?

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 10-04-2003 13:46]


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-04-2003 7:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

De rechtse tak van ZM kan een groot vreugdevuur gaan ontsteken. de "linkse regering" van Pvda en CDA is nu echt van de baan. Dus lijkt het me dat de enige serieuze optie nog CDA en VVD is (plus evt. LPF).



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-04-2003 8:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

toch nog effe een vraag:

mocht echt geen enkele combinatie lukken, is het dan wettelijk mogelijk dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven??


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-04-2003 8:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
AMSTERDAM - Het stuklopen van de formatiebesprekingen tussen CDA en PvdA is per saldo negatief voor de Nederlandse economie, aldus de Groningse hoogleraar economie A. van Witteloostuijn. De doorslag hierbij geeft volgens de econoom -"Ik ben partijloos"- dat de VVD weer in beeld komt als regeringspartij. Daardoor dreigen nog omvangrijker bezuinigingen.

"De dreigende bezuinigingen van 20 miljard euro zijn voorlopig
van tafel. Dat is positief omdat zo'n draconische ingreep volstrekt ongeschikt is in deze tijd. Maar als de VVD met het CDA gaat onderhandelen komt er misschien wel een pakket bezuinigingsmaatregelen van 25 miljard op tafel."

"De Britse regering geeft wat dat betreft het goede voorbeeld", meldt Van Witteloostuijn vanuit zijn kamer in het Britse Durham, waar hij aan de universiteit werkzaam is als hoogleraar internationale strategie. "De Britten lenen 30 miljard pond op de kapitaalmarkt om in de publieke sector te pompen, zoals de gezondheidszorg en het onderwijs. Daarmee schep je werkgelegenheid in de publieke sector en compenseer je het banenverlies in de private sector. Het gevolg is dat de Britse economie aardig doorsputtert, terwijl de Nederlandse economie vrijwel tot stilstand is gekomen."

Een algemeen probleem in Nederland is volgens Van Witteloostuijn dat er te veel politici rondlopen die geen verstand hebben van economie. "Ik kan niet traceren waar die neo- liberale, neo-conservatieve flauwekul vandaan komt dat je je als overheid geen schuld kunt veroorloven. Juist in tijden van laagconjuctuur moet de overheid investeren en de automatische stabilisatoren hun werk laten doen."

Conjunctuur

Als een 'bron van het kwaad' wijst Van Witteloostuijn op het Verdrag van Maastricht uit 1992, waarbij lidstaten van de Europese Unie afspraken dat het begrotingstekort niet meer dan 3 procent van het bruto binnenlands product mag bedragen. "Dat is veel te strak en bovendien afgesproken in een tijd van hoogconjuctuur. Zo'n norm moet flexibel zijn, moet meebewegen met de conjuctuur."

De breuk betekent dat Nederland het nog een onbepaalde tijd moet doen met een demissionair kabinet, dat geen beleid kan maken. Ook dat beoordeelt Van Witteloostuijn als een negatief effect, omdat het geen goed doet aan het toch al sterk afgenomen vertrouwen van consumenten, producenten en de financiële markten. "Op micro-niveau is het wel positief dat er nog geen nieuw kabinet is. De overproductie van beleidsregels is stilgevallen. Niet nog meer regels, geen nieuwe hervormingen van het onderwijs bijvoorbeeld. Het lijkt mij dat niemand dat erg vindt."


Ik zou wel eens willen weten of dit echt waar is, van die bezuinigingen. In dat geval mag wat mij betreft de VVD ophoepelen.


bean
Usericon van bean
Posted 11-04-2003 10:00 by bean Wijzig reactieProfiel van beanQuote dit berichthttp://beansmaidentrading.tk

Als Balkenende, Zalm en Herben op het bordes staan met de nieuwe regering hang ik de vlag uit.






JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 11-04-2003 10:03 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Het was van het begin af aan al duidelijk dat, een PvdA/CDA regering, niet van harte ging.



Maar wat nu Minderheidskabinet ofzo?


Don't blush when I rip you open


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-04-2003 12:15 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

.. ach ja,, CDA/VVD/LPF... laat het maar doorgaan en dan snel weer uit elkaar donderen zodat we weer mogen stemmen ofzo...

maakt het uit als het land een jaar zonder echte regering zit,,, kost ook niets enzo...





mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-04-2003 13:35 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 april 2003 7:23 schreef attila_de_hun het volgende:
De rechtse tak van ZM kan een groot vreugdevuur gaan ontsteken. de "linkse regering" van Pvda en CDA is nu echt van de baan.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog iets van dat linkse zou overblijven als Pvda toch meedeed. Teveel toegevingen doen heeft uiteindelijk toch een negatief effect op lange termijn (voor zowel de achterban van de Pvda als de mensen die ervoor gekozen hebben).
De verkiezingsuitslag liet toch duidelijk blijken dat de meerderheid van de Nederlanders een rechtse regering wil? Net zoals elders in Europa, de laatste jaren..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-04-2003 20:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2003 13:35 schreef mislyd het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog iets van dat linkse zou overblijven als Pvda toch meedeed. Teveel toegevingen doen heeft uiteindelijk toch een negatief effect op lange termijn (voor zowel de achterban van de Pvda als de mensen die ervoor gekozen hebben).
De verkiezingsuitslag liet toch duidelijk blijken dat de meerderheid van de Nederlanders een rechtse regering wil? Net zoals elders in Europa, de laatste jaren..


Ik weet niet of de gemiddelde nederlander echt rechts is. CDA en PVDA, twee middenpartijen, zijn al sinds mensenheugenis de grootste partijen. Toen Fortuyn op kwam trad er opeens een flinke verschuiving op. dat kwam vooral door dat gekonkel bij "Paars" en zijn zeer duidelijk taal richting de allochtonen. Ik denk overigens dat voor de meest Fortuynstemmers het maar goed is dat die beste man nooit geregeerd heeft want voor de minima had die man niks te betekenen(wel voor de heinsbroeken etc. etc.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 12-04-2003 14:54 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 11:31 schreef Phriar het volgende:
En toch wil ik een keer in discussie buiten de restricties van het geschreven woord om... Ga je naar het zm fest?

krijg je een biertje van me
ik kom wel, roken we d'r een jointje bij + =


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2003 16:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2003 13:35 schreef mislyd het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog iets van dat linkse zou overblijven als Pvda toch meedeed. Teveel toegevingen doen heeft uiteindelijk toch een negatief effect op lange termijn (voor zowel de achterban van de Pvda als de mensen die ervoor gekozen hebben).
De verkiezingsuitslag liet toch duidelijk blijken dat de meerderheid van de Nederlanders een rechtse regering wil? Net zoals elders in Europa, de laatste jaren..


Ja mensen worden wakker, tijd van pappen en nat houden is afgelopen, althans dat hoop ik!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-04-2003 16:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik zou willen dat er nieuwe verkiezingen zouden komen, dan mag ik eindelijk meestemmen!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 12-04-2003 16:29 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Gisteren was er op de radio iemand van het parlementair historisch instituut. zij zat te vertellen dat in de afgelopen 50 jaar er 5x een poging is geweest om een cda/pvda formatie te doen. Dit is dus 4x mislukt (enige was Lubbers 3). Van die 4x was er nog 1 keer wel een kabinet gevormd maar die was binnen een week gevallen, dus tellen we maar bij die 4 op.

Met andere woorden. De kloof tussen de pvda en het cda is gewoon te groot.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-04-2003 16:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 16:29 schreef Paul het volgende:
Gisteren was er op de radio iemand van het parlementair historisch instituut. zij zat te vertellen dat in de afgelopen 50 jaar er 5x een poging is geweest om een cda/pvda formatie te doen. Dit is dus 4x mislukt (enige was Lubbers 3). Van die 4x was er nog 1 keer wel een kabinet gevormd maar die was binnen een week gevallen, dus tellen we maar bij die 4 op.

Met andere woorden. De kloof tussen de pvda en het cda is gewoon te groot.
Mee eens, en het was van tevoren al bekend dat Balkenende grotere vriendjes was met Zalm dan met Bos.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-04-2003 16:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Haha, dat wist ik niet!

Viel me wel op dat Balkenende "beschaafd" bleef en dat Bos gelijk met modder ging gooien en met zijn vingertje naar het CDA ging wijzen toen het mislukken van de formatie bekend werd gemaakt..

Vraag me af of hij hetzelfde gereageerd zou hebben als de PvdA de grootste partij was geweest


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-04-2003 16:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

In het verslag van de (in)formateurs (heu? ik bedoel Donner e.d.) staat anders wel dat de breuk met name te danken is aan de onwil van het CDA om concessies te doen.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2003 17:55 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 16:55 schreef Dwaallicht het volgende:
In het verslag van de (in)formateurs (heu? ik bedoel Donner e.d.) staat anders wel dat de breuk met name te danken is aan de onwil van het CDA om concessies te doen.


HA, onwil om concessies te doen. De PVDA wil van meet af aan al geen consessies doen en wijst altijd met het fingertje, deden ze vroeger, doen ze nu nog!
Als ze flink zijn steken ze eens de hand in eigen boezem, de CDA is gewoon de grootste en heeft daarmee het voordeel in de formatie.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen