IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dating perikelen Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2011 17:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Waar reageer je op?


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-05-2011 17:26 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 11 mei 2011 17:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een van de achtergronden van filosofie in dialogen opschrijven is ook juist dat je gedachten en ideeën kunt verkennen waar je niet per se achter staat, toch?


De redes zijn monologen.

quote:
Op 11 mei 2011 17:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik zou je er toch wat verder in verdiepen, en misschien dan juist eens wat dingen opzoeken over wat anderen zeggen over de samenhang tussen Plato en Socrates.


Zal ik ooit nog eens doen


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-05-2011 17:27 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 11 mei 2011 17:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Waar reageer je op?


bastianus, over het feit dat het niet zo makkelijk is wat socrates lult.

En daarnaast over het feit dat ik me er enigszins in kan vinden dat Plato zijn visie in Socrates zou projecteren.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2011 17:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 mei 2011 17:26 schreef iPim het volgende:
De redes zijn monologen.

Al Plato's "deze en deze persoon heeft dit en dit gezegd" worden dialogen genoemd, toch? Of in ieder geval in het Engels "dialogues".

We hadden het eigenlijk over Symposium, toch? Die heb ik niet gelezen, maar Wiki noemt het ook een dialoog/dialogue. Oh, en Plato zelf was er helemaal niet bij en het stuk is 15 jaar na dato geschreven.

En al is het een monoloog, het principe blijft staan, nog steeds kan Plato zo een karikatuur van Socrates opvoeren om bepaalde ideeën te kunnen presenteren

edit: aap, is wel echt een dialoog dus "Socrates turns politely to Agathon and with Agathon's cooperation examines his speech. This is done using a series of questions and answers typical of Plato's Socratic dialogues."
quote:
Zal ik ooit nog eens doen


Lijkt me beter van wel, ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-05-2011 17:35]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-05-2011 17:44 by bastianus Profiel van bastianus

Is al dat vage gelul van jullie gymnasten niet eigenlijk bedoeld als vluchtwereld? Net als het leren van oude dode talen? Je moet toch iets met al die tijd die je over hebt omdat meisjes niet van nerds houden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 11-05-2011 17:45 by HRI Profiel van HRIhttp://www.herrierecordsinc.com

HATE to DATE

I HATE
TO DATE

WALKING ALL THE TIME A BLUE ONE
HOPE I WILL SOON BE GONE

EMOTION!

*schreeuwmodus uit*


co-operation not competition!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-05-2011 17:46 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 11 mei 2011 17:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Al Plato's "deze en deze persoon heeft dit en dit gezegd" worden dialogen genoemd, toch? Of in ieder geval in het Engels "dialogues".

[quote]Op 11 mei 2011 17:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
We hadden het eigenlijk over Symposium, toch? Die heb ik niet gelezen, maar Wiki noemt het ook een dialoog/dialogue. Oh, en Plato zelf was er helemaal niet bij en het stuk is 15 jaar na dato geschreven.


Leuk dat je dat aanhaalt als 'eigen' kennis. Ik wist niet dat Plato er niet bij geweest zou zijn, nog dat het vijftien jaar na dato geschreven is.

quote:
Op 11 mei 2011 17:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Al Plato's "deze en deze persoon heeft dit en dit gezegd" worden dialogen genoemd, toch? Of in ieder geval in het Engels "dialogues".
En al is het een monoloog, het principe blijft staan, nog steeds kan Plato zo een karikatuur van Socrates opvoeren om bepaalde ideeën te kunnen presenteren

edit: aap, is wel echt een dialoog dus "Socrates turns politely to Agathon and with Agathon's cooperation examines his speech. This is done using a series of questions and answers typical of Plato's Socratic dialogues."


Ik heb het symposium hier vertaald liggen. De redes van het symposium, waar ik over sprak, zijn wel degelijk monologen die direct gequoteerd zijn. Tussen de redes door praten de gasten met elkaar, en dat zou je kunnen zien als dialogen. Socrates weerlegt inderdaad Agathon's rede met een aantal vragen, precies op zijn befaamde manier, maar zijn eigen rede over de liefde is monologend.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-05-2011 17:55 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ik citeer de intro van de eerste rede (die van Phaidros):

quote:
Zoals ik al zei, begon Phaidros als eerste te spreken, en hij deed dit ongeveer als volgt: ‘’Eros is een grote god die op vele manieren bewondering oogst bij mensen en goden, en niet in de laatste plaats vanwege zijn geboorte….’’


Op deze manier wordt heel de rede opgeschreven door Plato. Het einde van de rede is als volgt:
quote:
‘’… en geluk voor mensen zowel tijdens hun leven als na de dood.’’

Dit was ongeveer, volgens Aristodemos, de rede van Phaidros. Na hem spraken anderen, maar hun redes kon hij zich niet helemaal goed herinneren. Hij liet deze voor wat ze waren en vertelde wat Pausanias had gezegd. Zijn rede ging als volgt: ‘’Phaidros, ik vind het voorstel ….’’


Dus voordat je met je grote mond je wikipedia-waarheid verkondigt, wil ik nog even vertellen dat ik de redes zie als monologen. Want dat zijn het ook.

De rede van Socrates eindigt als volgt:
quote:
‘’Beschouw deze rede dan ook, Phaidros, als een lofrede op Eros en als je mijn rede een andere naam wilt geven, geef hem dan die naam, het maakt niet uit wat en hoe je haar wilt noemen.’’


Direct gesproken woorden dus.


[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 11-05-2011 17:57]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2011 17:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Fock it.

Zie reply in een ander topic.

Hier maar weer over datingperikelen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-05-2011 18:00]


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-05-2011 18:02 by Nimbus Profiel van Nimbus

Opbokken ja, ik wil ervaringen lezen niet de hele tijd dat geneuzel van jou, daar heb ik fb wel voor.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-05-2011 18:04 by Forever After Profiel van Forever After

fb = flebbie?















 


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-05-2011 23:04 by Nix Profiel van Nix

Geen datingperikelen hier. Geen dates, that is.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2011 10:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

http://www.piratendating.nl/

"Chatten en Daten met liefhebbers van het Nederlandse Levenslied"



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Soekie
Usericon van Soekie
Posted 21-06-2011 17:15 by Soekie Profiel van Soekie

Aangezien de dating perikelen hier een beetje op z'n gat liggen, wel een leuke film die uitkomt/is in de trant van dit onderwerp. Ik ga hem nog kijken maar volgens mij is ie erg okay:

Happythankyoumoreplease

Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=sG3qBqtX50o&feature=player_embedded


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 22-06-2011 8:56 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 18 juni 2011 10:44 schreef ElitE het volgende:
http://www.piratendating.nl/

"Chatten en Daten met liefhebbers van het Nederlandse Levenslied"




Sterk 'succesverhaal' ook..


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-06-2011 9:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 juni 2011 10:44 schreef ElitE het volgende:
http://www.piratendating.nl/

"Chatten en Daten met liefhebbers van het Nederlandse Levenslied"


Linke naam voor je site. Straks loggen er allemaal Somaliërs in.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 22-06-2011 9:18 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 11 mei 2011 17:44 schreef bastianus het volgende:
Is al dat vage gelul van jullie gymnasten niet eigenlijk bedoeld als vluchtwereld? Net als het leren van oude dode talen? Je moet toch iets met al die tijd die je over hebt omdat meisjes niet van nerds houden?



100% win!


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-06-2011 9:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 juni 2011 9:18 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
100% win!

Nee, hoor!

Mooie standaardopmerking van een verbitterde studiefaler die bol staat van onoriginele cliché's, dat wel

Verder ongeveer 0% waarheid


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-06-2011 9:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 juni 2011 9:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, hoor!

Mooie standaardopmerking van een verbitterde studiefaler die bol staat van onoriginele cliché's, dat wel

Verder ongeveer 0% waarheid
De uitzondering bevestigt de regel?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-06-2011 9:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 juni 2011 9:23 schreef bastianus het volgende:
De uitzondering bevestigt de regel?
Geen idee. Maar ik denk wel dat je aandeel nerdschap van gymnasiasten goed overschat. Alle vrienden die ik ken die de informatica zijn ingegaan op één na kwamen via HAVO naar het HBO, en een redelijk deel alsnog naar WO. Dus, ik wil graag de stelling poneren dat alle havisten nerds zijn


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-06-2011 9:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-06-2011 9:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 juni 2011 9:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen idee. Maar ik denk wel dat je aandeel nerdschap van gymnasiasten goed overschat. Alle vrienden die ik ken die de informatica zijn ingegaan op één na kwamen via HAVO naar het HBO, en een redelijk deel alsnog naar WO. Dus, ik wil graag de stelling poneren dat alle havisten nerds zijn
Ik ben havist geworden uiteindelijk, dus de stelling zou kunnen kloppen. Misschien is er ook wel veel veranderd in de loop van de tijd. In mijn middelbare schooltijd zaten alle stuudjes op het gym, veel alternatievelingen ook, maar de meeste metalfans (toen nog hardrockers genoemd) zaten op de lts, mavo en havo.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-06-2011 9:35]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-06-2011 9:45 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 22 juni 2011 9:33 schreef bastianus het volgende:
Ik ben havist geworden uiteindelijk, dus de stelling zou kunnen kloppen. Misschien is er ook wel veel veranderd in de loop van de tijd. In mijn middelbare schooltijd zaten alle stuudjes op het gym, veel alternatievelingen ook, maar de meeste metalfans (toen nog hardrockers genoemd) zaten op de lts, mavo en havo.


Er zaten er ook veel op het VWO, maar daar zag je het niet zo aan af.


Bareuh...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-06-2011 9:47 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Volgens mij heeft het meer te maken met welke soort opleiding dan op welk niveau, ik heb toen een blauwe maandag ict gedaan.. stonden ze daar allemaal opeens rond een beeldscherm, ik dacht: Geile wijven, maar nee hoor, de nieuwste videokaart was uit, daar kregen zij dan weer een boner van.


Against God and Government


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 22-06-2011 9:48 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen