IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Saddam opgepakt Vorige pagina | Volgende pagina
chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 15-12-2003 15:06 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 15 december 2003 15:01 schreef Chelman het volgende:
Toen Saddam in het zadel geholpen was, was Iran nog bevriend met de VS aangezien de Sjah toen nog aan de macht was. De Islamitische revolutie in Iran heeft pas jaren nadat Saddam aan de macht gekomen was plaats gevonden.

Saddam is door de Amerikanen geholpen omdat hij anti-communist was en de Sovjets waren inmiddels goed bezig om hun invloed in Irak te versterken.


ik wil er tegenin gaan...maar dat lukt zo slecht als hij gelijk heeft...

(je kunt goed zien dat hij minder smilies heeft gepost)



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 15:18 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Overigens hebben Frankrijk, Duitsland en zelfs Nederland zich bnet zo hard schuldig gemaakt aan het leveren van wapens aan Irak en andere bandieten staatjes!


Die Fransen en die Duitsers dat zijn pas hypoceriete teringlijers....daar mogen we nog voor gaan oppassen, die vieze Chiraq had hele lucratieve dealtjes gesloten met Saddam...nogal logisch dat hij tegen een oorlog was....en het mooie is dat ze er nu uitliggen!

tering Fransen!



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 15-12-2003 15:57 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 15 december 2003 0:22 schreef Chelman het volgende:
Sorry ik dacht dat je nog over enige IQ beschikte, ik had het fout, je verliest van een amoeba. Ik zou je hier een aantal verhalen kunnen vertellen over hoe liefhebbend en vrolijk een zekere Stalin was. Ik heb ze niet uit propaganda bronnen maar direct uit monde van mensen die zijn bewind overleefd hebben en die familieleden aan zijn goedheid verloren hebben. Ik zal ze je hier besparen want al te vrolijk zijn ze niet.


Ik vraag me ook af waarom na Stalin's dood er in SU zelfs een zekere Khrusschef erkende dat onder Stalin's bewind er vele misdaden begaan zijn? Wilden de Sovjets zichzelf zomaar in kwaad daglicht zetten? En waarom excuseerde meneer Kruschschef zich voor de wandaden van Stalin? CIA propaganda zeker....


Tuurlijk beschik ik over geen IQ, ik denk immers wat anders dan de meeste mensen denken dus dat maakt me gelijk dom. Hartstikke logisch, dermate logisch zelf dat zelfs ik dat kan begrijpen. Desalniettemin zal ik pogen inhoudelijk op je post in te gaan.

Allereerst zeg ik niet dat er geen doden onder het Stalin bewind zijn gevallen. Ik zeg alleen dat het een staaltje knappe propaganda is waardoor de meeste mensen denken dat er miljoenen en miljoenen doden onder het bewind van Stalin zijn gevallen. (Ik lees bv net dat ze het in 'The black book of Communism' het over 4 miljoen doden door Lenin en over het lachwekkende aantal van 42,7 miljoen doden onder het bewind van Stalin hebben)

Na het bewind van Stalin, toen na een paar jaar Chroesjov aan de macht kwam was er inderdaad sprake van 'destalinisatie' dit vooral omdat de dingen die fout waren gegaan (helaas ging lang niet alles goed) in de schoenen van Stalin te schuiven en zichzelf daarvan vrij te pleiten. De Sovjets wilden dus vooral Stalin in een kwaad daglicht zetten.

Ik zou er nog verder op in kunnen gaan, ik heb ook boeken gelezen maar ik heb een idee dat veel wat ik hier schrijf toch niet gelooft wordt. Ik hoop echter wel dat ik voldoende op je post ben ingegaan, in hoeverre mijn IQ dat toelaat dan.

quote:
Op 15 december 2003 10:14 schreef Jenje het volgende:
Jij bent volgens mij nog erger dan een nazi, die ontkennen de holocaust, jij ontkent een misdaad die vele malen erger was ..


Ik ontken dus helemaal niks, ik zeg alleen dat ik mij niet kan vinden in het AANTAL doden die er zogenaamd onder het bewind van Stalin zijn gevallen. Verder vind ik het feit dat jij mij erger dan een nazi vind enigzins schokkend moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, het is wel begrijpelijk, jij weet er (blijkbaar) niet veel van maar wil toch ook graag wat roepen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 16:07 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

No offence maar naar aanleiding van je avatar verwacht ik niets dan sympathie van jou voor het communisme!






Jebes
Usericon van Jebes
Posted 15-12-2003 16:10 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 15 december 2003 16:07 schreef enforcer het volgende:
No offence maar naar aanleiding van je avatar verwacht ik niets dan sympathie van jou voor het communisme!




Klopt, ik heb ook sympathie voor het communisme wat niet wil zeggen dat ik achter alles wat er gebeurd is sta, dat moge duidelijk zijn. Net zo duidelijk als het feit dat Chelman wat minder enthousiast over het communisme is


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 15-12-2003 16:12 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 15 december 2003 16:07 schreef enforcer het volgende:
No offence maar naar aanleiding van je avatar verwacht ik niets dan sympathie van jou voor het communisme!






er zijn ook behoorlijk wat doden gevallen door democratische bewinden hoor...ik noem een raketaanval op een zogenaamd soedaneze "chemische wapens fabriek", waar in feite malaria medicijn werd geproduceerd...dat dus daarna niet meer voorhanden was



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2003 16:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 15:57 schreef Jebes het volgende:
Ik ontken dus helemaal niks, ik zeg alleen dat ik mij niet kan vinden in het AANTAL doden die er zogenaamd onder het bewind van Stalin zijn gevallen. Verder vind ik het feit dat jij mij erger dan een nazi vind enigzins schokkend moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, het is wel begrijpelijk, jij weet er (blijkbaar) niet veel van maar wil toch ook graag wat roepen.
Het is niet de eerste keer dat jij Stalin verdedigt, en elke keer zeg je eerst dat de doden niet gevallen zijn, daarna in eens zijn het er minder.
Oftewel: je praat zijn acties goed, net als nazi's doen bij de acties van Hitler. Ik denk dat jij dus niet snapt waar je over praat aangeizne je niet inziet dat Stalin erger was dan Hitler. Hitler was alleen dichterbij de deur waardoor het erger lijkt.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 15-12-2003 16:14 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 15 december 2003 16:12 schreef Jenje het volgende:
Het is niet de eerste keer dat jij Stalin verdedigt, en elke keer zeg je eerst dat de doden niet gevallen zijn, daarna in eens zijn het er minder.
Oftewel: je praat zijn acties goed, net als nazi's doen bij de acties van Hitler. Ik denk dat jij dus niet snapt waar je over praat aangeizne je niet inziet dat Stalin erger was dan Hitler. Hitler was alleen dichterbij de deur waardoor het erger lijkt.


Ik heb dus nooit beweerd dat er geen doden onder het bewind van Stalin gevallen zijn.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 16:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 16:10 schreef Jebes het volgende:
Klopt, ik heb ook sympathie voor het communisme wat niet wil zeggen dat ik achter alles wat er gebeurd is sta, dat moge duidelijk zijn. Net zo duidelijk als het feit dat Chelman wat minder enthousiast over het communisme is


Ik ben inderdaad niet echt enthousiast over het communisme. Echter als je mijn posts over dit onderwerp terugleest zie je dat ik de ideologie enkel op basis van argumenten bestrijd.

Ik werd in mijn vorige post boos omdat jij duidelijk Stalin aan het verdedigen was. Zelfs ik , ondanks mijn principieele bezwaren tegen het communisme, ben in staat om vast te stellen dat zijn bewind met communisme 'uit het boekje' weinig te maken had (ben wel van mening dat een dergelijk regime onvermijdelijk is, maar da's een andere zaak). Jouw stellingen staan voor mij gelijk aan holocaust revisionisme des te meer dat ik in mijn directe kring (familie en kennissen) genoeg voorbeelden van het schrikbewind van Stalin heb.

En ja, The Black Book Of Communism is verplichte kost.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 15-12-2003 16:43 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 15 december 2003 14:44 schreef Chelman het volgende:
Sukkel. Get your facts straight.

De Amerikanen hebben Saddam idd in het zadel geholpen om de plannen van de Sovjets te dwarsbomen. Dit gebeurde echter al reeds in 1968/69. Ik neem aan dat je met 'b-acteur' opde meest heerschende president van de VS doelt nl. Ronald Reagan. Die is tussen 1980-1988 aan de macht geweest.

Jij bent in de war met de Iran Contra affaire die wel in de jaren 80 plaatsvond.




hohohoho, hold your horses, schijt aan irak/iran..
REAGAN de meest heersende president van amerika??? Is de stroom boven je nek uitgevallen? Deze idioot was naast de bushjes het ergste wat amerika is overkomen..
Aids werd een wereldprobleem onder hem.
tot 3x toe hebben wij blijkt op de grens van een kernoorlog gezeten dankzij hem en zijn tegenstander..(ja,ok daar waren 2 voor nodig)
Het enige +punt is, was dat eigenlijk het einde van de koude oorlog door zijn gebluf is ingeluid. Maar die had netzogoed kunnen eindigen met fall-out


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 16:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 16:43 schreef SkinPeeleR het volgende:
hohohoho, hold your horses, schijt aan irak/iran..
REAGAN de meest heersende president van amerika??? Is de stroom boven je nek uitgevallen? Deze idioot was naast de bushjes het ergste wat amerika is overkomen..
Aids werd een wereldprobleem onder hem.
tot 3x toe hebben wij blijkt op de grens van een kernoorlog gezeten dankzij hem en zijn tegenstander..(ja,ok daar waren 2 voor nodig)
Het enige +punt is, was dat eigenlijk het einde van de koude oorlog door zijn gebluf is ingeluid. Maar die had netzogoed kunnen eindigen met fall-out


Het is voor mij een nieuwe feit dat Reagan hoogsteprsoonlijk AIDS aan het verspreiden was. Of is hij persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat de ziekte onder zijn bewind ontdekt is? Raar hoor.

Tijdens het bewind van Reagan zaten we niet in de buurt van een fallout. Dat was Kennedy. Reagan wist gewoon dat het extreem toepassen van de MAD principe de Russen op de knieën zou krijgen, de wapenwedloop heeft de Russen simpelweg failliet gemaakt. En daar heb je gelijk, hij heeft indirect aan een bespoediging van het einde van de Koude Oorlog bijgedragen. Daarom noemde ik hem heerschend.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-12-2003 18:04]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-12-2003 17:48 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Communisme is niet iets om enthousiast over te zijn!



Butcher of the Soul
Usericon van Butcher of the Soul
Posted 15-12-2003 17:50 by Butcher of the Soul Wijzig reactieProfiel van Butcher of the SoulQuote dit bericht

ik vind het goed dat ze hem eindelijk te pakken hebben
nu doodschieten die handel dan kunnen de irakezen die voor hem gevlucht zijn en nu hier zitten weer terug naar hun eigen land


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 18:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 17:50 schreef Butcher of the Soul het volgende:
ik vind het goed dat ze hem eindelijk te pakken hebben
nu doodschieten die handel dan kunnen de irakezen die voor hem gevlucht zijn en nu hier zitten weer terug naar hun eigen land


Als je echt niks nuttigs te melden heb hou dan je smoel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-12-2003 18:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Interessante discussie. Ik ben overigens tegen de doodstraf, ook in het geval van Saddam Houssein. Verder ben ik voor het berechten van hem door een internationaal tribunaal (liefst onder leiding van Westerse landen), zodat andere potentiele tegenstanders, van vooral het Westen, kunnen zien wat er gebeurd als ze, op wat voor manier dan ook, ons aanvallen. We komen ze halen en berechten volgens ons rechtssysteem.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 15-12-2003 18:21]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 15-12-2003 18:27 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 15 december 2003 18:21 schreef Misanthrope het volgende:
We komen ze halen en berechten volgens ons rechtssysteem.


Kijk, aan dit zinnetje kan ik me nou zo ergeren. Dit zinnetje symboliseert nou precies waar ik zo'n godschruwelijke hekel aan. Bah, wat een arrogantie, net alsof 'ons' rechtssysteem zo geweldig is en dat de rest van de wereld zich daar maar naar moet schikken. Net alsof wij het recht hebben om ons overal maar mee te bemoeien omdat volgens ons wereldbeeld dingen niet zijn zoals wij denken dat ze moeten zijn. Bah bah bah


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 18:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

En toch word ik liever in Nederland berecht dan in Irak, jij niet?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 15-12-2003 18:31 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 15 december 2003 18:27 schreef Chelman het volgende:
En toch word ik liever in Nederland berecht dan in Irak, jij niet?


Ik doe gewoon niks waar ik voor berecht hoef te worden



Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 18:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 18:31 schreef Jebes het volgende:
Ik doe gewoon niks waar ik voor berecht hoef te worden




Het was een retorische vraag.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 15-12-2003 18:38 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 15 december 2003 18:36 schreef Chelman het volgende:
Het was een retorische vraag.


Oh, ik vond het eerder een flauwe dooddoener die vrij weinig met mijn post te maken had


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2003 18:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 18:38 schreef Jebes het volgende:
Oh, ik vond het eerder een flauwe dooddoener die vrij weinig met mijn post te maken had


Flauw of scherp, boeien. Je gaat mij toch niet beweren dat Irak of een 'vrij' land als Jordanië of Syrië een betere rechtssyteem kent dan Nederland of de VS?


Ik ben ook benieuwd naar je reply op mijn laatste post over het Stalinisme....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-12-2003 18:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2003 18:27 schreef Jebes het volgende:
Kijk, aan dit zinnetje kan ik me nou zo ergeren. Dit zinnetje symboliseert nou precies waar ik zo'n godschruwelijke hekel aan. Bah, wat een arrogantie, net alsof 'ons' rechtssysteem zo geweldig is en dat de rest van de wereld zich daar maar naar moet schikken. Net alsof wij het recht hebben om ons overal maar mee te bemoeien omdat volgens ons wereldbeeld dingen niet zijn zoals wij denken dat ze moeten zijn. Bah bah bah
Dat is niet wat ik ermee bedoel. Ik bedoel ermee dat we laten zien dat wij als ze, volgens onze normen en waarden, ons onrecht aandoen, wij ze komen halen, en wij ze volgens onze normen en waarden zullen berechten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-12-2003 20:16 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 15 december 2003 13:55 schreef enforcer het volgende:
Wel typisch dan dat zowel Iran als Irak met name Russisch wapentuig had.....

Geloof maar niet dat er ook maar een hoogwaardig Amerikaans wapen aan ze verkocht is.
In tegendeel het was voor 90% van Russische makelij!

MIG's...USSR, Klashnikovs...USSR....Katoesja reketten...USSR.....SCUDs...USSR, m.a.w. de Russen spreken daar nog wel het grootste woord mee!


Ik moet de eerste Arabische soldaat zonder Kalashnikov nog zien....en die T32 tanks die ze tot voor kort nog gebruikten in Iran en Irak...kwamen die uit de USA??? dacht het niet!




en ik zie nog de beelden van de minister van defentie in amerika die een handje schud met saddam nadat ze een deal over bepaalde chemische stoffen hadden afgesloten. amerika is gewoon uiterst hypocriet bezig door zich zoerg tegen landen te keren die saddam helpen. maar nu is het ineens heel slecht dat irak chemische wapens heeft. wat een onzin. amerika barst van de kernwapens, chemische troep noem het maar op. Hyroshima en Nachasaki zijn nog altijd 20 maal erger dan wat Saddam met de Koerden heeft gedaan. Juist een land als amerika moet eerst heel goed naar zichzelf kijken voordat ze gaan zeggen hoe slecht anderen wel niet zijn.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-12-2003 20:37 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Overgens vind ik het belachelijk wat een gezijk over stalin ineens. Niemand kan zo stom zijn om te ontkennen dat er geen moorden zijn gepleegd door stalin, en ik weet de precieze getallen niet hoeveel mensen hij de dood in gejaagd heeft maar amerika kan er ook wat van hoor. Overgens is de vergelijking stalin holochaust wel erg vreemd, ik heb de getallen dus niet maar het is erg onwaarschijnlijk dat stalin meer dan 11,5 miljoen mensen in zijn kampen heeft laten omkomen


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-12-2003 20:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Meer dan 20 miljoen ja, goedzo.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen