IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Saddam opgepakt Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 16:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 15:56 schreef Chelman het volgende:
Deels heb je gelijk. Helaas niet helemaal (ik heb altijd wat te zeiken ). Rusland kent geen kapitalistisch systeem, kapitalisme impliceert een vrije markt. Die bestaat daar niet.

Komt een 30 jarige ondernemer 'zomaar' aan het merendeel van de aandelen van een staatsoliebedrijf?

Is er sprake van een vrije markt wanneer je als ondernemer overhoop wordt geknald omdat je 'op vreemd terrein' klanten wint?

Rusland is een maffia-oligarchie geen kapitalistisch/liberale staat.


Op de rest van de discussie ga ik later in, heb vanddag een drukke dag.


Op de dag dat jij niks meer te zeiken heb op mijn posts trek ik de stekker uit het stopcontact en ga alleen nog maar met een foetushouding op de bank liggen en niks anders dan wartaal uitkramen(nee, dat doe ik nu niet). Of met een machinegeweer door de stad rennen.

maar goed, ik ken de definitie van kapitalisme natuurlijk niet zo goed en jij hebt theoretisch volledig gelijk. Maar is extreem kapitalisme in de praktijk niet nagenoeg gelijk aan het doen van maffiapraktijken. dat moet toch wel want een goede "kapitalist" zorgt ervoor dat hij/zij een monopolie positie voor een bepaald goed heeft want dan valt het meest te verdienen. En met maffiaprkatijken bedoel ik niet alleen tegenstanders in beton gieten maar met name meer subtiele manieren zoals vriendjespolitiek, kartelvorminge etc. etc.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-12-2003 16:13]


metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 16:21 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

quote:
Op 16 december 2003 16:00 schreef Chelman het volgende:
Pools volkslied.

Moet hem altijd inzetten als er een Rus in de buurt is.



Geef me liever Behemoth dan dat volkslied


metalmania.metalhosting.info


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 16:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 16:21 schreef metalrus het volgende:
Geef me liever Behemoth dan dat volkslied


wel cool dat we een rus in ons midden hebben. de opa van mijn oma kwam ook uit rusland( echt waar) dus misschien zijn we wel familie.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-12-2003 16:31 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 december 2003 16:25 schreef attila_de_hun het volgende:
wel cool dat we een rus in ons midden hebben. de opa van mijn oma kwam ook uit rusland( echt waar) dus misschien zijn we wel familie.


Zo zomaar kunnen dat jullie familie zijn, zo uitgestrekt is Rusland immers niet


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 16:31 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

quote:
Op 16 december 2003 16:25 schreef attila_de_hun het volgende:
wel cool dat we een rus in ons midden hebben. de opa van mijn oma kwam ook uit rusland( echt waar) dus misschien zijn we wel familie.


Misschien, wie weet...
Trouwens, in Rusland lopen geruchten, dat (echte) Saddam die ze gepaakt hebben, eigenlijk een verbouwde rus is... Een nieuwe maneer om de russische invloedssfeer te vergroten

[Dit bericht is gewijzigd door metalrus op 16-12-2003 16:32]


metalmania.metalhosting.info


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 16:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 16:31 schreef Jebes het volgende:
Zo zomaar kunnen dat jullie familie zijn, zo uitgestrekt is Rusland immers niet


he, uiteindelijk zijn wij allemaal familie van elkaar.

Metal rus, ik denk niet dat er ook enige waarheid in die geruchten zit (terwijl ik wle in UFO's en de verschrikkelijke sneeuwman geloof).


metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 16:44 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

quote:
Op 16 december 2003 16:38 schreef attila_de_hun het volgende:
he, uiteindelijk zijn wij allemaal familie van elkaar.

Metal rus, ik denk niet dat er ook enige waarheid in die geruchten zit (terwijl ik wle in UFO's en de verschrikkelijke sneeuwman geloof).



Nee, daar geloof ik ook niet in. Het is eerder een soort graap, denk ik.
Wat UFO's betreft, misschien heb je wel gelijk, alles is mogelijk... Maar daar denk ik liever niet over, omdat ik geen enig idee heb hoe ze eruit zien...
En de verschrikkelijke sneeuwman? Ach, laat maar...

[Dit bericht is gewijzigd door metalrus op 16-12-2003 16:45]


metalmania.metalhosting.info


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 16:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 16:44 schreef metalrus het volgende:
Nee, daar geloof ik ook niet in. Het is eerder een soort graap, denk ik.
Wat UFO's betreft, misschien heb je wel gelijk, alles is mogelijk... Maar daar denk ik liever niet over, omdat ik geen enig idee heb hoe ze eruit zien...
En de verschrikkelijke sneeuwman? Ach, laat maar...


nee de verschrikkelijk sneeuwman was maar een grapje maar UFO's neem ik zeker serieus. Ik heb wel eesn een documantaire gezien over UFO's in rusland en dat de regering daar een stuk opener in was als in de VS. Maar we zijn nu gruwelijk af aan het dwalen en zeer off-topic bezig, en datmag niet van de strenge moderators, dus een discussie over UFO's kunen we evt. verder voeren in het UFO-topic bij spiritualiteit etc..

AZlhoewel, er was onlangs een bericht verschenen dat Saddam contact had met aliens dus wie weet zijn we toch on topic bezig (dan hebben ze hem overigens wel mooi laten zitten).


metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 17:48 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

Over paar dagen ga ik op vakatie (naar Rusland, uiteraard ). Even kijken of mij vader nog die mooie klokken heeft met afbeelding van Saddam. Hij (mijn vader) werkt bij de douane. En ja, russen hebben (hadden) veel handel met Irak gedrewen. Dus als cado van Iraki's heeft hij een mooie Saddam klokken gekregen. Nou hopen dat douane op schiphol mij niet als potentiele Saddam aanhanger ziet...

[Dit bericht is gewijzigd door metalrus op 16-12-2003 17:49]


metalmania.metalhosting.info


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 16-12-2003 19:25 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 17:48 schreef metalrus het volgende:
Over paar dagen ga ik op vakatie (naar Rusland, uiteraard ). Even kijken of mij vader nog die mooie klokken heeft met afbeelding van Saddam. Hij (mijn vader) werkt bij de douane. En ja, russen hebben (hadden) veel handel met Irak gedrewen. Dus als cado van Iraki's heeft hij een mooie Saddam klokken gekregen. Nou hopen dat douane op schiphol mij niet als potentiele Saddam aanhanger ziet...


Ik kon toentertijd in Bagdad horloges van Saddam kopen, maar de prijzen waren een beetje hoog. Heb wel een ingelijste foto van Saddam gekocht en uiteraard een zooi bankbiljetten meegenomen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2003 7:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 11:21 schreef arrebar het volgende:
Hitler even slecht maar stalin erger??????? Ik zou zeggen allebij even slecht en even erg dus. maar die 50 miljoen doden dankzij hitler wegen niet op tegen de 13 miljoen danzij stalin, dat is er maar een vierde deel van. dus in dat opzicht is hitler vele malen slechter en erger geweest. Maarja rechste mensen zijn er erg goed in om links geweld veel zwaarder te bestempelen.


Dat laatste zin is in mijn ervaring vaker van toepassing op links dan op rechts. Veel aanhangers van links proberen wetenschappelijk werk naar het communisme in diskrediet te brengen alsof het allemaal propaganda en leugens zijn omdat het meestal door zgn. rechts volk geschreven is. Maar ja helaas, het omgekeerde is waar. Hoeveel boeken over Nazis hebben het over de slachtingen van de communisten tijdens WOII? (Katyn, Bleiburg, Nemmersdorf, VInnitsa, massa verkrachtingen van duitse vrouwen door de Rode Leger) Niet veel. Maar dat maakt de overige feite over Nazi wandaden niet minder waar. Mag je als anti Communist geen boeken dan wel stellingen over dat onderwerp publiceren? Waarom mogen pro-Commies dat wel dan? Kijk bijvoorbeeld naar publicaties over Chile, de meeste zijn door rode pro-Allende volk geschreven, dat maakt de feiten die ze presenteren over de Pinochet regime niet minder waar.

Nog even over de getallen. Laat ik vooropstellen dat ik de holocaust niet aan het kleineren ben. Toch spreken de getallen voor zich.

Verschillende publicaties komen met verschillende schattingen.

Zo stelt de 'Black Book of Communism' (Stephane Courtois et al.) dat de slachtoffers in Rusland alleen tijdens het Stalinisme ongeveer 20 miljoen waren. Volgens 'Great Terror'(Robert Conquest, Daniel Chirot, Adam Hochschild, Tina Rosenberg, Wallechinsky, et al.) is dat ook 20 miljoen geweest. Volgens Alexander Yakovlev, auteur van "A Century of Violence in Soviet Russia" bedraagt dit 30-35 miljoen. R.J. Rummel and goelag overlevende Aleksandr Solzhenitsyn (tevens literatuur Nobelprij winnaar) plaatsen dit op 60 miljoen. Let wel we hebben het hier enkel en alleen over de doden die binnen de SU gevallen zijn onder die lieve, aardige kindervriend Stalin, die onder andere BEWUST 4-6 miljoen Oekraïners heeft laten verhongeren. Des te frappanter aangezien Oekraïne als 'granary of Europe' gold.

Boven op die getallen kan je nog de slachtingen van Polen door Stalin meerekenen tijdens de gefaalde invasie van 1920 en uiteraard tijdens WOII en daarna. Tel daar de overige landen van Oost Europa bij en je overschrijdt het getal van Dolfje met gemak.

Daarnaast was de Rode Leger en alle aanhangers daarvan simpelweg een stelletje beesten die na 20 jaar ijzeren communisme van alle menselijke emoties ontdaan waren. Mijn grootvader, en met name mijn oma hadden minder last van toen de Duitsers hun stad bezetten dan toen die lieve Sovjets hun kwamen bevrijden......

P.S. mocht iemand in die literatuur interesse hebben, ik heb het bijna allemaal op voorraad liggen.

P.P.S Ik raad iedereen aan om de volgende twee boeken te lezen:

Primo Levi - If This Is A Man
Aleksander Solzhenitsyn - One Day In The Life Of Ivan Denisovich

Eerste gaat over Auschwitz de andere over de Goelag. Beide zijn semi-autobiografische fictie boeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 17-12-2003 7:29]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2003 7:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 16:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Op de dag dat jij niks meer te zeiken heb op mijn posts trek ik de stekker uit het stopcontact en ga alleen nog maar met een foetushouding op de bank liggen en niks anders dan wartaal uitkramen(nee, dat doe ik nu niet). Of met een machinegeweer door de stad rennen.




quote:

maar goed, ik ken de definitie van kapitalisme natuurlijk niet zo goed en jij hebt theoretisch volledig gelijk. Maar is extreem kapitalisme in de praktijk niet nagenoeg gelijk aan het doen van maffiapraktijken. dat moet toch wel want een goede "kapitalist" zorgt ervoor dat hij/zij een monopolie positie voor een bepaald goed heeft want dan valt het meest te verdienen. En met maffiaprkatijken bedoel ik niet alleen tegenstanders in beton gieten maar met name meer subtiele manieren zoals vriendjespolitiek, kartelvorminge etc. etc.



Binnen een extreem doorgevoerde vorm van kapitalisme is een monopolie nagenoeg onmogelijk wegens een te groot aantal aanbieders die elkaar beconcurrerenen het feit dat zelfs eenmonopolist nieuwe toetreders niet kan en mag weren.

Voor zover een monopolie al ontstaat gebeurt het door 'natuurlijke' martkwerkingen niet door (zoals in Rusland) (fysieke)machtsmisbruik.

Ook zijn er binnen een liberale staat, administratieve structuren die machtsmisbruik kunnen straffen dan wel tegengaan.

Overigens vind ik nepotisme helemaal niet zo slecht, het is gewoon natuurlijk dat men zij nof haar vriendjes voor anderen trekt. Dat is iets wat in nagenoeg elke denkbare staatsvorm zou voorkomen denk ik.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2003 7:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 11:15 schreef arrebar het volgende:
amerika knalt liever 100 irakezen neer dan dat ze een soldaat verliezen. En dat is walgelijk. Ik vind het goed dat irak bevrijd is alleen is er een verkeerde bevrijder.


Elke leger verliest liever geen soldaten, maar dat terzijde.

Jij stelt dat de VS niet de juiste bevrijder voor Irak zijn. Waarom precies?

Waarschijnlijk krijgen we nu een ellenlange antwoord over hoe Amerika haar belangen en macht...bla bla.

Natuurlijk beschermt Amerika haar belangen! Het is wel belangrijk om de begrippen belangen en macht echter te onderscheiden. De Sovjets en andere imperialistische machten waren zowel op zoek naar macht als naar het veiligstellen van hun belangen, daarom regeerden ze al te graag met ijzeren hand over de door hun onderdrukte volkeren.

De VS wil inderdaad graag haar belangen beschermen (veiligheid, olie, int.handel etc.) ze zijn echter niet op zoek naar het controleren van volkeren en het bezetten van vreemde gebieden. Dat is een essentieel verschil!

Ik ben er verder ook van overtuigd dat ondanks dat (s)Links Nederland denkt dat begrippen als het stichten van een democratische staat, mensenrechten e.d geen rol in de VS politiek spelen, dat ze dat wel degelijk doen.

Amerika lijdt aan de euvel van de grootste. Men schopt niet tegen kleintjes, men schopt altijd tegen de grootsten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 17-12-2003 18:00 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht



This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


AESUNT
Uul
Usericon van AESUNT
Posted 20-01-2004 14:56 by AESUNT Wijzig reactieProfiel van AESUNTQuote dit bericht

^ heers


Crapuul


phercolum
Usericon van phercolum
Posted 20-01-2004 15:03 by phercolum Wijzig reactieProfiel van phercolumQuote dit bericht

nice pic...

Trouwens wat is er nu eigenlijk van Saddam ?
Ik vind dat het verdacht stil is geworden rond hem sinds ze hem hebben opgepakt in Irak...


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 20-01-2004 15:35 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 15:03 schreef phercolum het volgende:
nice pic...

Trouwens wat is er nu eigenlijk van Saddam ?
Ik vind dat het verdacht stil is geworden rond hem sinds ze hem hebben opgepakt in Irak...
Hij werkt nu aan z'n zangcarriërre


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 20-01-2004 17:23 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 januari 2004 15:35 schreef nachtschade het volgende:
Hij werkt nu aan z'n zangcarriërre

kandie grunte????


yo yo wassup nigga bitches in da house


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 20-01-2004 17:42 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 17:23 schreef bas_bin_laden het volgende:
kandie grunte????
Die vent is een grunt, dus wie zal het zeggen. Anders trekt ie maar een stringetje aan en gaat de opera in


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 01-02-2004 18:50 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 januari 2004 17:42 schreef nachtschade het volgende:
Die vent is een grunt, dus wie zal het zeggen. Anders trekt ie maar een stringetje aan en gaat de opera in

zie ik hem wel voor aan ja


yo yo wassup nigga bitches in da house


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-02-2006 12:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Diminitution
Usericon van Diminitution
Posted 13-02-2006 11:53 by Diminitution Wijzig reactieProfiel van DiminitutionQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:50 schreef Mutilator het volgende:





Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen