|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb een bos vlakbij huis. Heerlijk om te mountainbiken en nog gezond ook. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Ik heb eigenlijk nog nooit een echte bos gezien in Nederland om eerlijk te zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Nog niet eens een twintigste Maar immortalistisch is het wel "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: In Gelderland enzo (Utrechtse heuvelrug) heb je wel bossen maar echte immense oerbossen hebben we in Nederland niet voor zover ik weet. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Nooit een echte bos gezien jij? Misschien komen omdat jij niet zo lang nog in Nederland wonen? "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: Ik lang genoeg in Nederland wonen om veel plekken te bezoeken. Maar ik nog niet echte bos zien nee. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Afgezien van je spelfout heb je gelijk. Meestal loop je even en denkt "heej, lijkt wel een bos hier". Maar dan zie je alweer een snelweg... "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: Dat is geen bos gekkie! Dat is een uit de hand gelopen plantsoen! Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Mijn bosch! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote:Oeh ja! In de Ardennen kun je echt uitstekend wandelen en dan pas echt zonder iemand tegen te komen. Supermooi daar. Verder ben ik ook wel weg van de heides en bossen in het oosten van Noord-Brabant en de bossen tegen de Duitse grens in Gelderland. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Jij bent niet goed snik! In Oudleusen hebben ze wel een bos. 'Jouw' bos is een aangelegd plantsoen!! Subtiel kamerolifantje |
|
quote: NIETUS I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Helaas moeten wij in ons kikkerlandje roeien met de riemen die we hebben, een beetje bos een fatsoenlijk bos hier betekent dat het een doorsnee heeft van enkele kilometers, en je dus binnen een uur (vaak veel korter) van de ene kant naar de andere kant bent, met wat geforceerd alle paden aflopen kan je die tijd redelijk oprekken, maar dan heb je ook echt alles gezien. Een minder fatsoenlijk bos is een cluster bomen waar je net niet doorheen kan kijken als je aan één kant staat, maar wel de randen van kan zien als je er middenin staat. Met de natuur (en ik gebruik het begrip ruim aangezien Nederland weinig ongerepts meer heeft en bossen en dergelijken allemaal aangelegd zijn) in het algemeen is het gewoon niet erg goed gesteld in ons druk bevolkte landje. Tuurlijk, je kan beginnen over de grote leegte in Friesland en dergelijken, maar dat is allemaal akker en weiland, ook een gevolg van de drukke bezetting hier. 'Natuur' in het algemeen is erg prettig moet ik zeggen, niet alleen bos, maar bijvoorbeeld ook de kwelder op schiermonnikoog, of de heidevelden van de veluwe. Bos is natuurlijk wel aantrekkelijk omdat het met wat mazzel gewoon een zeer soortenrijk geheel is en je dus genoeg te zien hebt. Dit is minder het geval voor de naaldboom monoculturen die je vaak in onze bossen aantreft, maar die hebben weer andere charmes For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Gebrek aan bossen in Nederland is niet echt een gevolg van de drukke bevolking. Er is hier nooit echt veel bos geweest. Dat is niet vreemd, aangezien het in feite een vrij jonge rivier delta is. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Brb kom net terug van een wandeling was heerlijk tustgevend Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Zwolle is een stad.... I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: idem |
|
quote: Afgezien van de polder en dergelijken is Nederland van oorsprong juist één en al bos. Dat is allemaal door de mensen weggekapt (vooral in de middeleeuwen ging het hard), en nooit meer teruggekomen. Dat rivierdelta en bos prima samengaan is in de sommige 'ongerepte' delta wel te zien (Amazonegebied). Toegegeven, het is een ander klimatologisch gebied, maar de bottleneck voor boom/bosgroei is in veel gevallen de hoeveelheid neerslag, en in Nederland is de neerslag voldoende om een bos te garanderen. Dat is makkelijk na te gaan, aangezien op bijna elk on-onderhouden stuk land boompjes uit de grond ontspruiten For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Aangezien ik zeker 30 kilometer ofzo van het dichtsbijzijnde noemenswaardige bos woon, maar slechts 10 minuten van de reeuwijkse plassen woon (lopend). loop ik heel soms wel eens door(langs) de plassen. Dit heeft ongeveer hetzelfde effect als het bos (tenminste als je weet waar de rustige stukken zijn). Maar omdat ik het gemeen vind voor mijn hond als ik ga wandelen neem ik hem altijd mee. En dit zorgt dat ik nooit heel lang kan wandelen, want na een kilometer of acht polft mijn hond neer van vermoeidheid en 35 kilo is toch vrij zwaar om een end mee te dragen. |
|
quote: neem zo'n sportieve kinderwagen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Voor m'n hond? |
|
Hmm..hier in de buurt zijn bossen genoeg..voor echte wouden kan ik Scandinavie aanraden Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
quote:Daarom was het nog wel een rustgevende wandeling Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
om na een drukke week op de zaterdagmiddag ontspannen wakker worden, om vervolgens een wandeling in t bos te gaan maken.. heerlijk nietwaar? hier in de buurt is er veel natuur. wuust robuust |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |