IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het rustig door het bos dwalen-topic Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-03-2004 14:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 14:38 schreef Phriar het volgende:

Natuur is inspiratie.


Geld Ook



Elke keer als ik dit topic zie moet ik aan Immortal denken...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2004 14:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik heb een bos vlakbij huis. Heerlijk om te mountainbiken en nog gezond ook.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-03-2004 14:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb eigenlijk nog nooit een echte bos gezien in Nederland om eerlijk te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-03-2004 14:44 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 4 maart 2004 14:39 schreef Chelman het volgende:
Geld Ook


Nog niet eens een twintigste

Maar immortalistisch is het wel


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 04-03-2004 14:44 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 4 maart 2004 14:43 schreef Chelman het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een echte bos gezien in Nederland om eerlijk te zijn.


In Gelderland enzo (Utrechtse heuvelrug) heb je wel bossen maar echte immense oerbossen hebben we in Nederland niet voor zover ik weet.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


' '
Usericon van ' '
Posted 04-03-2004 14:44 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 maart 2004 14:43 schreef Chelman het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een echte bos gezien in Nederland om eerlijk te zijn.


Nooit een echte bos gezien jij?

Misschien komen omdat jij niet zo lang nog in Nederland wonen?


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-03-2004 14:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 14:44 schreef ' ' het volgende:
Nooit een echte bos gezien jij?

Misschien komen omdat jij niet zo lang nog in Nederland wonen?


Ik lang genoeg in Nederland wonen om veel plekken te bezoeken. Maar ik nog niet echte bos zien nee.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


' '
Usericon van ' '
Posted 04-03-2004 14:47 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Afgezien van je spelfout heb je gelijk. Meestal loop je even en denkt "heej, lijkt wel een bos hier". Maar dan zie je alweer een snelweg...


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 04-03-2004 14:48 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 14:41 schreef Nix het volgende:
Ik heb een bos vlakbij huis. Heerlijk om te mountainbiken en nog gezond ook.

Dat is geen bos gekkie! Dat is een uit de hand gelopen plantsoen!


Subtiel kamerolifantje


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2004 14:50 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 14:48 schreef stigma het volgende:
Dat is geen bos gekkie! Dat is een uit de hand gelopen plantsoen!



Mijn bosch!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-03-2004 14:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 maart 2004 14:05 schreef Gunman het volgende:
Dat wil ik weer meer doen, daar en in de Ardennen weer eens meer de benen strekken
Oeh ja! In de Ardennen kun je echt uitstekend wandelen en dan pas echt zonder iemand tegen te komen. Supermooi daar.

Verder ben ik ook wel weg van de heides en bossen in het oosten van Noord-Brabant en de bossen tegen de Duitse grens in Gelderland.


I'm not being rude. You're just insignificant.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 04-03-2004 14:55 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 14:50 schreef Nix het volgende:
Mijn bosch!
Jij bent niet goed snik!
In Oudleusen hebben ze wel een bos. 'Jouw' bos is een aangelegd plantsoen!!


Subtiel kamerolifantje


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2004 14:58 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 14:55 schreef stigma het volgende:
Jij bent niet goed snik!
In Oudleusen hebben ze wel een bos. 'Jouw' bos is een aangelegd plantsoen!!


NIETUS




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 04-03-2004 15:06 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 4 maart 2004 14:43 schreef Chelman het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een echte bos gezien in Nederland om eerlijk te zijn.


Helaas moeten wij in ons kikkerlandje roeien met de riemen die we hebben, een beetje bos een fatsoenlijk bos hier betekent dat het een doorsnee heeft van enkele kilometers, en je dus binnen een uur (vaak veel korter) van de ene kant naar de andere kant bent, met wat geforceerd alle paden aflopen kan je die tijd redelijk oprekken, maar dan heb je ook echt alles gezien.

Een minder fatsoenlijk bos is een cluster bomen waar je net niet doorheen kan kijken als je aan één kant staat, maar wel de randen van kan zien als je er middenin staat.

Met de natuur (en ik gebruik het begrip ruim aangezien Nederland weinig ongerepts meer heeft en bossen en dergelijken allemaal aangelegd zijn) in het algemeen is het gewoon niet erg goed gesteld in ons druk bevolkte landje. Tuurlijk, je kan beginnen over de grote leegte in Friesland en dergelijken, maar dat is allemaal akker en weiland, ook een gevolg van de drukke bezetting hier.

'Natuur' in het algemeen is erg prettig moet ik zeggen, niet alleen bos, maar bijvoorbeeld ook de kwelder op schiermonnikoog, of de heidevelden van de veluwe. Bos is natuurlijk wel aantrekkelijk omdat het met wat mazzel gewoon een zeer soortenrijk geheel is en je dus genoeg te zien hebt. Dit is minder het geval voor de naaldboom monoculturen die je vaak in onze bossen aantreft, maar die hebben weer andere charmes


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-03-2004 15:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Gebrek aan bossen in Nederland is niet echt een gevolg van de drukke bevolking. Er is hier nooit echt veel bos geweest. Dat is niet vreemd, aangezien het in feite een vrij jonge rivier delta is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-03-2004 15:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Brb kom net terug van een wandeling was heerlijk tustgevend


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2004 15:40 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 15:27 schreef kwelgeest het volgende:
Brb kom net terug van een wandeling was heerlijk tustgevend



Zwolle is een stad....


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


campske666
Usericon van campske666
Posted 04-03-2004 15:41 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 12:48 schreef Chelman het volgende:
Ik wil mijn ervaringen in het bos niet met jullie delen.


idem


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 04-03-2004 15:41 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 4 maart 2004 15:09 schreef Chelman het volgende:
Gebrek aan bossen in Nederland is niet echt een gevolg van de drukke bevolking. Er is hier nooit echt veel bos geweest. Dat is niet vreemd, aangezien het in feite een vrij jonge rivier delta is.


Afgezien van de polder en dergelijken is Nederland van oorsprong juist één en al bos. Dat is allemaal door de mensen weggekapt (vooral in de middeleeuwen ging het hard), en nooit meer teruggekomen. Dat rivierdelta en bos prima samengaan is in de sommige 'ongerepte' delta wel te zien (Amazonegebied). Toegegeven, het is een ander klimatologisch gebied, maar de bottleneck voor boom/bosgroei is in veel gevallen de hoeveelheid neerslag, en in Nederland is de neerslag voldoende om een bos te garanderen. Dat is makkelijk na te gaan, aangezien op bijna elk on-onderhouden stuk land boompjes uit de grond ontspruiten


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 04-03-2004 16:03 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Aangezien ik zeker 30 kilometer ofzo van het dichtsbijzijnde noemenswaardige bos woon, maar slechts 10 minuten van de reeuwijkse plassen woon (lopend). loop ik heel soms wel eens door(langs) de plassen. Dit heeft ongeveer hetzelfde effect als het bos (tenminste als je weet waar de rustige stukken zijn). Maar omdat ik het gemeen vind voor mijn hond als ik ga wandelen neem ik hem altijd mee. En dit zorgt dat ik nooit heel lang kan wandelen, want na een kilometer of acht polft mijn hond neer van vermoeidheid en 35 kilo is toch vrij zwaar om een end mee te dragen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2004 16:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2004 16:03 schreef Pandora het volgende:
Aangezien ik zeker 30 kilometer ofzo van het dichtsbijzijnde noemenswaardige bos woon, maar slechts 10 minuten van de reeuwijkse plassen woon (lopend). loop ik heel soms wel eens door(langs) de plassen. Dit heeft ongeveer hetzelfde effect als het bos (tenminste als je weet waar de rustige stukken zijn). Maar omdat ik het gemeen vind voor mijn hond als ik ga wandelen neem ik hem altijd mee. En dit zorgt dat ik nooit heel lang kan wandelen, want na een kilometer of acht polft mijn hond neer van vermoeidheid en 35 kilo is toch vrij zwaar om een end mee te dragen.

neem zo'n sportieve kinderwagen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 04-03-2004 16:07 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 16:05 schreef ElitE het volgende:
neem zo'n sportieve kinderwagen


Voor m'n hond?


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 04-03-2004 16:12 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm..hier in de buurt zijn bossen genoeg..voor echte wouden kan ik Scandinavie aanraden


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-03-2004 16:13 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 15:40 schreef Nix het volgende:
Zwolle is een stad....
Daarom was het nog wel een rustgevende wandeling


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Morbidaeth
Usericon van Morbidaeth
Posted 04-03-2004 19:42 by Morbidaeth Wijzig reactieProfiel van MorbidaethQuote dit bericht

om na een drukke week op de zaterdagmiddag ontspannen wakker worden, om vervolgens een wandeling in t bos te gaan maken.. heerlijk nietwaar?
hier in de buurt is er veel natuur.


wuust robuust


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen